Övrig hockey

Nationellt · 10028 inlägg · 1132 ämnen

Forum

« · 21163 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Omgång 15
Hade tippat att vändningen skulle komma här, detta var riktigt skönt,..Nu ska man bila ner till Gävle på Lördag och se Timrå lägga omkull Brynäs som verkar ha hamnat i en rejäl svacka, mycket skador..Vet inte vad som flög i mig men jag trodde att BIF skulle resa sig efter den senaste utskåpningen..FORZA TIMRÅ mot SLUTSPEL det bär..Man var ju ganska nära på 13-0 bara 9 ifrån ;0)
Kommentera

mike66:
Man får tacka för förtroendet, men det verkar nog lite övermaga att
tro på BIF seger med bara 4 ordinarie backar.
Kommentera

FBK-VF HC 6-2
LHF-BIF 2-4
Timrå IK-MoDo 13-0
LHC-Hv71 5-1
SSK-AIK 2-2 (3-2Str)
DIF-MIF 6-1
Kommentera

FBK-VF 3-1
LHF-BIF 4-1
LHC-HV71 2-4
SSK-AIK 4-0
DIF-MIF 4-1
Kommentera

Omgång 15
Färjestad BK-V. Frölunda HC 4-1
Luleå HF-Brynäs IF 5-1
Timrå IK-MODO 2-4
Linköping HC-Hv71 1-3
Södertälje SK-AIK 2-2 (2-3Str)
Djurgården IF-MIF Redhawks 5-2
Kommentera

Sv: Omgång 14
4-2
2-2
6-2
2-6
5-1
1-2
Kommentera

BIF-FBK 2-4
VFHC-DIF 2-2 (2-3 Str)
MODO-LHF 2-3
HV71-TIK 5-2
AIK-LHC 3-3 (4-3 Sd)
MIF-SSK 4-1
Kommentera

Brynäs IF - Färjestads BK 3-4 str
V:a Frölunda HC - Djurgårdens IF 4-2
MoDo Hockey - Luleå HF 3-1
HV 71 - Timrå IK 2-3 str
AIK - Linköpings HC 4-2
Malmö IF - Södertälje SK 3-2
Kommentera

Brynäs IF - Färjestads BK 1-6
V:a Frölunda HC - Djurgårdens IF 2-3 eft str
MoDo Hockey - Luleå HF 4-1
HV 71 - Timrå IK 3-1
AIK - Linköpings HC 4-3 eft sd
Malmö IF - Södertälje SK 2-5
Kommentera

Brynäs IF - Färjestads BK 5-2
V:a Frölunda HC - Djurgårdens IF 4-2
MoDo Hockey - Luleå HF 2-3(straffar)
HV 71 - Timrå IK 2-4
AIK - Linköpings HC 2-4
Malmö IF - Södertälje SK 6-1
Kommentera

Brynäs IF - Färjestads BK 2-3(sd)
V:a Frölunda HC - Djurgårdens IF 2-4
HV 71 - Timrå IK 2-3(sd)
AIK - Linköpings HC 3-2 (straff)
Malmö IF - Södertälje SK 4-1
Kommentera

Sv: Omg 13
mike>>> DIF-ssk matchen som slutade 2-3 hörde till omg. 13. Den tidigarelades, det var visst något fotbollslag som skulle spela på Söderstadion samtidigt...
Kommentera

Omgång 14
MIF-SSK 2-1
AIK-LHC 3-2
MoDo-LHF 3-1
BIF-FBK 3-5
VF-DIF 4-2
Kommentera

Sv: Slagskott
Här är länken till Sveriges egna Hansons..
Kommentera

Slagskott
Ser att filmen slagskott går på Z-TV imorgon kväll kl 21. En kultfilm som jag rekommenderar varmt för alla hockeyälskare. Man kan inte annat än älska "The Hanson Brothers".
Kommentera

Gone>>>Det blir ett Que igen!! Vet att SSK mötte DIF och resultatet blev som du skrev, men enligt spelschemat skulle DIF ha mött SSK? Håller dom på och ändrar om i spelschemat eller vad är det frågan om? nästa tippning på rinksite ska du få pisk det lovar jag, har varit in nu och fixat extra garderingar så nu blir man giftig..fick ihop 3000 poäng som coach, vad brukar ni andra få? kul att veta.
Kommentera

prosten>>>På Lördag....retur!!!!!!...då..j-lar...FORZA TIMRÅ mot SLUTSPEL det bär....Fundering: Hockey är inge roligt för tillfället???
Kommentera

19 Nicke> Vart är eran Burakovsky nu då???
Kommentera

Visst vi åkte på storstryk men jag är inte lika stor i käften som du...

Du tror att Guldet är klart redan,,, men men så fel man kan ha, MIF spelade uselt mot vad dom kan spela, hadde dom bara spelat som mot HV71 hemma så hadde ni haft det väldigt tuft för att knipa någon pinne, men det gjorde dom inte, spelarna gjick ut med en sån dålig inställning till match att det inte går att beskriva med ord, och då är det inte så konstigt att ni klår oss, för att det hadde nog vilket lag i Elitserien gjort,,,,
Kommentera

mike66:

"Timrå IK - Brynäs IF 4-2 " ????
Kommentera

Jimmy:ok
Kommentera

19 nicke> Vem är det som får äta torks nu då? INTE f-n är det jag i alla fall. Vi piskar er med 7-2, ett mycket orättvist reslutat. Vi borde vunnit med 11-0 eller ännu mer med tanke på hur uselt malmö spelad...

HELA SKANDINAVIUM RÖJER, NÄR MALMÖ PÅ HUVUDENA BÖJER
Kommentera

Friskan: kolla länktipset i Tipparinlägget
Kommentera

Jimmy: Ingen tippning på TIK-Brynäs?
Kommentera

Jimmy, Mike... Tror ni inte att det är troligare att resultatet DIF-ssk kvarstår som 2-3 (0-0,2-2,0-0,0-1)?
Kommentera

Du snackar så mycket dynga Skalpjägaren, men som vanligt så får du äta upp allt. i morgon hoppas jag att mitt kära MIF REDHAWKS klår Frölunda, men allting kan hända och jag är faktist en som kan ta en förlust utan att klanka ner en massa skit på andra utan att riktigt tänka mig för.
Kommentera

FBK-AIK 4-1
MoDo-LHF 2-1
HV71-LHC 3-1
VF-MIF 3-1
DIF-SSK 0-5
Kommentera

19 Nicke>>>Njaa..tro och tro men ni måste väl vinna nån match ni också. Ni har ju fortfarande ett skridskoskydd kvar innan jag börjar att tro helt och fullt på er..trodde att Bäckis skulle sitta löst men han får nog stanna ett tag till. Timrå måste vinna imorgon annars så börjar t,o,m jag snart att tvivla, men än så är det många sköna poäng att kämpa om så hur detta slutar vet nog ingen inte ens Challe..Forza Timrå mot SLUTSPEL det bär....Challe ska få plocka på sig dumstruten igen....
Kommentera

K R O S S A
K R O S S A
K R O S S A
VI SKA KROSSA MALMÖ

(glöggen heter blossa)
Kommentera

Mikke 66>>>> börjar du och tro på MIF nu eller??
Kommentera

Omg 13
Timrå IK - Brynäs IF 4-2
Färjestads BK - AIK 5-2
HV 71 - Linköpings HC 2-3(straffar)
V:a Frölunda HC - Malmö IF 2-3(straffar)
Djurgårdens IF - Södertälje SK 4-1
Kommentera

Sv: Rinksite
Såg att det rullar på för dig Gone, själv fick jag bara in 10 rätt men det duger för att vara premiär för mig. Luleå lurade mig på en halvgardering lite besvikelse över att Timrå inte lyckades kapa åt sig en pinne. FORZA TIMRÅ mot SLUTSPEL det bär.
Kommentera

Rinksite
Jäkla trevlig sida den där tippningssidan. Det bara rasar in biljetter i brevlådan hela tiden. Nästa år skiter jag nog i säsongskort, det här funkar ju lika bra.
Kommentera

Intervju med Burra
Alla ni som vill läsa en färsk intervju med Burakovsky, surfa in på www.madhawks.com och ta del av ytterligare en U N I K grej!
Kommentera

BURRA ÄR HEMMA I MALMÖ IGEN
Härligt, så vart det nu äntligen klart, Robert" Burra" Burakovsky är hemma i Malmö igen, så passa er,,,,, Nu kommer Malmö, och jag hoppas verkligen på vinst mot HV i kväll men jag längar enu mer till Lördag mot Frölunda då burra gjör comeback.
Kommentera

Sv: Omgång 12
Modo-BIF 3-2
SSK-FBK 3-4 str
AIK-DIF 2-5
LHC-VF 2-3
MIF-HV 71 2-4 (spelades väl i måndags eller?)
Kommentera

Luleå HF - Timrå IK 19-1
MoDo Hockey - Brynäs IF 3-1
Södertälje SK - Färjestads BK 1-4
AIK - Djurgårdens IF 2-4
Malmö IF - HV 71 4-1
Linköpings HC - V:a Frölunda HC 1-3
Kommentera

MIF-HV71 2-2 MIF behöver poäng Linköping-Frölunda 1-5 Frölunda klart bättre lag AIK-Djurgården 2-4 AIK kommer att dala Södertälje-Färjestad 2-3 efter str.SSK har flyt för tillfället Modo-Brynäs 4-3 efter str.jämna lag Luleå-Timrå 2-1 två formsvaga lag,där hemmaplan avgör
Kommentera

Omgång 12
Tippning av resultat:
MIF Redhawks - HV 71 2-4 MIF mycket tveksam form nu...

Linköpings HC - Västra Frölunda HC 3-5 Kan problemen bara flyta förbi... knappast

AIK - Djurgårdens IF 4-3 eft str Tätt och tufft i derbyt... AIK bra på straffar...

Södertälje SK - Färjestads BK 0-4 Nu visar FBK att de är guldkandidater

MODO Hockey - Brynäs IF 2-3 Janne Larsson och Ove Molin avgör.

Luleå HF - Timrå IK 1-3 Timrå har haft det tungt men efter vad jag tror lite ändrad träning så kommer speeden och målen.
Kommentera

Sv: Pay-per-View & elitserien?
Så var det väl tänkt i alla fall, men inget bestämt. Jag tror att det handlar om rättigheter och att förhandlingar pågår/pågick mellan Canal+, Comhem och ytterligare någon. Jag har inte hört att något beslut kommit i frågan, men ni kanske har annan info?
Kommentera

Sv: Pay-per-View & elitserien?
Arthur Dent: Det är fotbolls allsvenskan som gäller än så länge,när den är färdigspelad är det ES som visas istället.
Kommentera

Pay-per-View & elitserien?
Sitter och funderar på varför Canal+ köpt rättigheterna till Elitserien när man knappt visar några matcher!? Som det är nu så sänder man varannan vecka vilket är alldeles för lite enligt mig.

Men före säsongsstarten så snackades det om att man skulle sända matcherna via Pay-per-View, någon som vet något om detta?
Kommentera

Tagits ur Halmstad gästbok
"Trummisarna sköter sig bra, det är inte lätt att hålla takt, sjunga och titta på
hockey samtidigt. Ibland hamnar de i otakt, och då är det bara att byta
ramsa"

Titta på barnen som står där.....
Kommentera

Sv: VF-BIF
mike66> tack jag vet

VF KROSSAR PÅ ALLA FRONTER!!!!!
Kommentera

RÖGLE
Kommentera

skalpjägaren>>>Ruskig tippare du.....
Kommentera

Sv: Omgång 11
IceMaster>>>Tycker nog att Deroo ska fortsätta i målet, tror nog att Thorén vet vad han gör. Tycker att man inte bara skall skylla på målvakten när det trillar in puckar, det finns ju utespelare också som måste göra sitt defensiva arbete, så lite orättvis är många angående Deroos målvaktspel. Såg att du också hade joinat hockeysnacks liga inne på Falcons sida,kul.
Kommentera

Sv: Resa till Övik
sukram: Prova med att lägga in din fråga i Brynäs eller i MoDo:s böcker istället.........fast det kanske du redan gjort.
Kommentera

VF-BIF
VF krossar Brynäs!!!!!!
Kommentera

Sv: Bevisa att ni kan tippa!
mike66>>>Har du fortfarande inte fått inbjudningsmailet? Nu har jag mailat två gånger till den adress jag fick. Jag testar en tredje gång nu, skriv så fort du kan och tala om ifall det funkade.

Vi är för tillfället 7 st i ligan. Det har gått en omgång (och så pratar vi inte om resultatet...) och nästa omgång ska man ha tippat på måndag.

Alla som vill hoppa på tåget kan sända sin mailadress till mig så får ni det inbjudningsmail man måste få för att komma med.

Och måtte det nu bli många tvåor nästa omgång...
Kommentera

« · 21163 · »