Ännu en svart vecka. 5 döda och många svårt skadade när buss krockade med timmerbil vid Indals Kyrka (Nord/väster om Sundsvall). Många barn var på Bussen. Hoppas allt eländet vänder snart.
Visst är Colorado prio ett, men vad jag menade var att det vore en lugnare "rehabiliteringsväg" att lira i MoDo eftersom spelet inte är som i NHL och risken för nya skador mycket liten i jämförelse, jag menade isåfall bara resten av säsongen eller något. Men det var bara lite filosofi. Nu tror jag ändå att Foppa kommer ta ett kort break. Antingen är han tillbaka i Colorado i Januari eller senast nästa höst.
Jaha, vad fel man hade. Men infot kom från en Coloradokille (nån slipsnisse som alla ryckte i, han hade viss central roll, vilken den nu var) som sa att det var med omedelbar verkan efter idag, dvs att han skulle lira. Det var nog fler som fått den informationen, för folk buade när man sa att Foppa var struken. Hade väl inte skadat varken honom eller någon annan om han kunnat stå ut med denna match. Så ont hade det nog inte gjort.
Vet inte vad du fått för info, men vad det låter på Foppa i intervjuer så är det att bli frisk som först och främst gäller, sedan att åter spela för Colorado och eventuellt om allt går bra spela i OS i vår. Modo verkar inte vara aktuellt överhuvudtaget i år. På sikt ja, men inte i år.
Och inte var det väl aktuellt att han skulle spela heller? Är man skadad så är man...
brynäsboy>>>Då är du lycklig. Vi som är i Globen imorgon kommer ju faktiskt få se honom "en sista gång". För han spelar imorgon.
Förbannat synd att Foppa "tar time out". Fast vad jag undrar är om det inte vore bra för killen att spela i MoDo då. Spelet är ett annat och risken att han skulle dra på sig allvarligare skador är rätt liten, jämfört med NHL. Repa sig under hösten, lira i MoDo från januari (då vill inte jag möta MoDo i slutspel...) och kanske hittat hunger till OS.
Det var bara personliga tankar, rent egoistiskt som hockeysupporter. men han känner sig själv och vet nog vad som är bäst för honom. Kan bara inte låta bli att som snabbast undra om senaste veckan haft någon påverkan. Liksom fått honom att tänka påa tt det finns ett liv utanför hockeyn... Ja menar, med all dötid Colorado haft på Hotellet så vore det inte konstigt om han börjat grubbla...
Kommer i vart fall sakna honom. Han är en ruggig hockeylirare. Förbannat bra!
fan också peter forsberg............ jag skulle få se foppa live för första gången imorgon! också händer det här! han kunde väl i alla fall spela den här matchen
Den ena katastrofala nyheten följer den andra... Först Koivus cancer... USA kaoset... Zanardi-kraschen i Cart...o nu detta.... Attacken mot USA är ju av en helt annan dimension än det andra, men ändå... hur mkt ska världen behöva tåla....
Forsberg utesluter dock inte OS enligt intervju i TV4 sporten... Utan honom är Sverige chanslösa på en Guldmedalj...
1. Färjestad, nu är målvaktsproblemen borta. 2. Malmö, ser starkare ut än på länge. 3. Hv71, har seriens starkaste målvakter. 4. Djurgården, stark trupp men har målvaktsproblem. 5. Frölunda, ser stabila ut. 6. Modo, kan skrälla. 7. Luleå, har seriens sämsta målvakter. 8. Brynäs, skador oroar och truppen blir inte yngre. 9. Timrå, får det svårare iår. 10. AIK, ser vagare ut än på länge. 11. Södertälje, har för tunn trupp. 12. Linköping, har inget elitserielag på pappret.
Förlåt för att jag förstörde spänningen i årts elitserie men jag kunde inte låta bli.
Mike66>>>Lite omöjligt med tanke på att luftrummet är stängt, va?
All heder åt Brynäs dock, som erbjöd DIF sin match. Nu var det det där /&%##*^#& Arenabolaget som gjorde sig omöjliga - som vanligt. De menade på att det skulle bli svårt att få ut information till allmänheten (tv, radio, tidningar, internet??? Tror de folk bor i grotta eller?), samt vilka biljetter som skulle gälla. Fan, det är väl bara att bestämma sig, antingen lördagens eller söndagens. Mycket dåligt av arenabolaget.
Tycker att Colorado kan packa redan nu och åka hem och visa respekt för den stora katastrofen i USA. Tycker att det är löjligt att ställa in en match och sedan spela nästa, nä go home Colorado.
Har all förståelse för att vår match mot Colorado ställs in på lördagen eftersom ALLA matcher för NHL-lag ställs in då. Däremot har jag fått mail av Nashville och i Nordamerika ställer man även in alla matcher på söndagen. Därför ser jag två rättvisa lösningar: 1) Man ställer in även södnagens match 2) Man spelar, men möter DIF eftersom det trots allt är DIF som bjudit in Colorado och det är de som är skälet till att Colorado över huvud taget är här och dessutom är det DIF-Colorado som är Århundradets Mästarmöte, Matchen med stort M, Svenska mästarna mot NHL-mästarna.
Har ganska lite förståelse för Aftonbladets resonemang att det inte skulle funka eftersom så många från Gävle köpt biljett till söndagen. Har en känsla av att i just den här matchen är det inet Brynäs som är attraktionen och rätt många biljetter kommer från folk som varken håller på DIF, Colorado eller Brynäs. Se bara på förra året, alla möjliga Svensson från alla möjliga håll i Sverige var där. Det är en hel del biljetter av de 13850 som INTE är köpta i Gävle.... Många köpte ju dit för att DIF-Colorado var slutsåld. Och dessutom tror jag att om tv-tittarna och alla som inte är Brynäsare fick bestämma så är det nog ändå DIF-Colorado som lockar mest.
Om nu matchen blir av så har jag 2 st biljetter till Brynäs - Colorado nu på Söndag.... Har tyvärr fått förhinder att åka ner..... Säljs för 250:-/st eller högstbjudande..... Biljetterna finns i Falun..... Skicka mail till.... [email protected]
Lördagens stora hockeyfest i Globen mellan regerande svenska mästarna Djurgården och regerande Stanley Cup-mästarna Colorado ställs in med anledning av terrordåden i USA i tisdags.
NHL har beslutat att samtliga träningsmatcher för NHL-lagen på lördag ska ställas in och det är ännu oklart om matchen mot Brynäs på söndag kommer att spelas eller inte, uppger TT.
Nu är Koivus cancer fastställd... O den går att behandla! Läs länktipset... Givetvis ska det se ut så här när vi skriver ett inlägg. Byt gärna tråd så slipper vi en massa missförstånd. MVH/mike66
Nolby Vetsen tränar på Fredag den 14/9 Kl.19.45 - 21.00 på Njurunda SK Arena. Ni som känner för att komma och vara med,Matforsare,Njurundabor ja alla nationaliteter det är bara att dyka upp så delar vi och kör så det ryker.
Klockan 14.48 svensk tid uppmanas svenska folket att stanna upp, med formuleringen: "Visa din avsky mot terrorismen redan idag, visa din medkänsla mot alla de som direkt har drabbats! Stanna din bil, stanna upp på din arbetsplats och gå ut på gatan för en tyst minut idag Kl. 14.48 svensk tid. P.S. Vidarebefordra detta till alla du känner, så fort som möjligt."
Ja..man kan ju starta en liga som heter Hockeysnack eller nåt liknande så kan alla som skriver här på hockeysnack få vara med. kan ju kanske va kul och "tävla" lite inom hockesnack...detta förutsatt att det blir några stycken.
Detta inlägg har absolut inget med hockey att göra. Jag vill bara visa min avsky till terrordåden som utförts i USA idag! Att det fins människor i modern tid som kan utföra sådana här bestialiska och helt ofattbara handlingar mot helt oskyldiga och oskyddade människor är totalt ofattbart för mig! Jag hoppas att hela världen tar varandra ihand och gör allt i dess makt för att se till att sådana här handlingar aldrig kan hända igen! Dom här människorna måste stoppas med alla tillgängliga medel, människorna som skyddar dessa satans jävlar måste också stoppas. Jag brukar inte vara den som tar till svordomar, men det som hänt idag har gjort mig fruktansvärt arg och mycket ledsen. Måtte bara världen gå samman och se till att det aldrig händer igen! Jag vill och hoppas att alla vi går samman och håller en tyst minut för alla dom TUSENTALS människor som mist sitt liv, mist sina anhöriga, blivit skadade på något sätt idag! Just nu känner jag inte för att skriva mer. Ha det bra alla mina hockey vänner! Visa din nästa kärlek och solidaritet! Michael (Loke) Halmstad
Hur kan aik med 20 nyförvärv"nykommlingar"ha ett så pass lågt odds.De kommer med stor säkerhet tillhöra bottensiktet iår. Luleå ett lag på väg utför,har ett aldeles för lågt odds. Mitt tips för kvalserien blir SSK sedan blir det tufft mellan AIK och LULEÅ.Och vad händer med LHC om de får skador........
Ett tips är ju att hålla sig borta från mail programmet Outlook (men framför allt vara försiktig med bifogade filer!) . Dessutom skaffa sig ett antivirus program som man måste hålla uppdaterat annars gör det ingen nytta. Brandvägg bör man ha om man sitter på internet mycket speciellt om man har fast lina.