Timrå IK - Brynäs IF 4-2 Färjestads BK - Djurgårdens IF 2-2 (3-2 Straffar) AIK - Malmö IF 3-4 Södertälje SK - HV 71 2-4 Linköpings HC - MoDo Hockey 3-1 Luleå HF - V:a Frölunda HC 3-1
Tror nog att både spelare och supportrar inte hetsar upp sig allför mycket för den här inledningen, vi har ju varit med ett tag. Men vi vet också att det är sex viktiga poäng vi tagit och det mot lag som vi bör ha efter oss.
Imorgon lär det dock bli värre, mot ett revanschsuget Malmö. Ska bli kul att se vad grabbarna kan åstadkomma
Bryr mig inte om AIK ligger före oss i tabellen! Vilka lag har de mött? Jo de två sämsta i serien, förmodligen tillsammans med AIK. Så inte kan man vara orolig för AIK!!!
Står ändock fast vid att SSK och LHC får säga goodbye, men inte skulle jag grina om AIK åkte ut=0) Och även fast SSK gjort några kanonvärvningar så tror jag dom får det svårt, skall vara om Roffe,W får vara frisk och kry då, men vad händer om inte han kan spela på några veckor,Byebye SSK. AIK gnetar sig säkert kvar det brukar dom va bra på. Däremot LHC får nog finna sig i att åka ut med dunder och brak, och Luleå vart har man dom i år? Vi får snart svaret som tur är.
Jag har tippat att Gnaget åker ur och jag är inte ett dugg orolig för det tipset, låt de ha sin lyckostund nu några dar, för snart är verkligheten ikapp dem...
Riktigt så illa är det inte än, men skulle de få för sig att stanna där uppe en längre stund, då blir det tufft. Men som sagt, de har legat i toppen i början av säsongen förut också, fattas bara annat när man går på is i april (!). Jag tycker ändå inte om att de haussas av tidningarna när de mött de två nykomlingarna, och knappt där gjort speciellt bra ifrån sig.
Gone>>> Det där vet vi hur det kommer att sluta för AIK, hoppas att de får känna på en nedflyttning i år eller kanske flyttas över till den Finska ligan så att vi slipper se dem=0) Tror att det inte finns många AIK anhängare här i hockeysnack.
Hur nödvändigt känns det att läsa i tidningarna om ´topplaget´ aik? "Nu har vi bevisat att vi är så här bra" osv står det överallt. Visst, det är bra att bara ha släppt in två mål på två matcher. Men vänta nu... är det inte Linköping och SSK de har mött? De har gjort åtta baljor, två i tom kasse och en på straff... starkt. Förra året toppade gnaget serien efter ett par omgångar, typ 10. Hur det gick sen vet väl alla. Det ska bli kul i år när verkligheten hinner ikapp dem. Vart tog Thomas vägen föresten?
Västra Frölunda HC - Färjestads BK 1 - 1 Brynäs IF - Luleå HF 0 - 0 MODO Hockey - Timrå IK 2 - 1 HV 71 - Linköpings HC 3 - 1 AIK - Södertälje SK 2 - 1 MIF Redhawks - Djurgårdens IF 0 - 2
Gone>>>Boorken har väl käkat huggormar=) Det blir ju svårt för DIF att vinna SM-Guld om FHC och FBK spelar final!!!!!! Men jag gillar Boorken ändå även om han bjussar på Huggormar till frukost=)
Ja, det ser sannerligen ut som ett fotbollstips. Vakna upp lite fotbollssäsongen börjar gå mot sitt slut. Nu får vi se mycket mål när det är hockey. Matcherna slutar så här.
LHC-AIK= 4-2 TIK-HV= 3-1 LHF-MoDo=6-4 BIF-FBK=3-5 DIF-VF=4-3 efter sudden death SSK-MIF=3-4 efter sudden death
Det ser ut som fotbollstips. Målsnålt värre... Jag hoppas inte att vi får se sådan hockey den här säsongen när fler lag än på länge säger sig ska satsa på offensiv hockey. 16/6=2.67 mål per match...usch...
Linköpings HC - AIK 5-3 Timrå IK - HV 71 4-2 Luleå HF - MoDo Hockey 3-1 Brynäs IF - Färjestads BK 2-2 (3-2SD) Djurgårdens IF - V:a Frölunda HC 6-1 Södertälje SK - Malmö IF 2-6
jag blir jätte ledsen över alla katastrofer som tycks drabba oss nu, det känns liksom inge roligt längre med någonting. Alla ni drabbade skall veta att vi stödjer er till 100%, må gud vara med er alla, om det finns nån?