Övrig hockey

Nationellt · 10028 inlägg · 1132 ämnen

2004 kan det bli strejk i NHL....

167722 · » Till forumet

Sv: 2004 kan det bli strejk i NHL....
Pat86: Ja, jag tror att det var strejk då...

OskarB: skulle vara riktigt bra om det blev det tycker jag......då kommer ju en del stjärnor hem till es och lirar.........var det inte strek 95??

Nu är det ju 1.5 säsong tills det kan bli aktuellt så det är väl lite tidigt att börja jubla, mycket kan hända innan dess.

Minns för övrigt senast det var strejk. Endast två lag spelade utan NHL-förstärkningar den säsongen, HV71 och Brynäs. Gissa mellan vilka SM-finalen spelades??

Jajemen!!!
Det kan bli risk för att säsongen 04/05 i NHL kan kommas att ställas in på grund av lönerna, och då är det mycket troligt att vissa svenskar spelar i elitserien den säsongen för att få matchträning osv...

Mygel: Jaså...då kommer väl NHL-svenskarna hem och lirar i elitserien...skoj...mera skoj för vissa lag...

Jimmy: Kan nog stämma. Minnet sviker ibland när det gäller årtal :)
Vi trillade ut säsongen 95/96. Men redan säsongen 94/95 gick det knakigt efter succe säsongen 93/94. Därför var Kenny ett välkommet tillskott då. Om jag inte har helt fel för mig (vilkte har visat sig innan) så spelade även Daniel Tjärnqvist sin första ES match den säsongen.

Mygel: Trillade inte ni ut 96? Förra strejken var under säsongen 94/95, ni fick dock spela i Allsvenskan efter jul men klarade er kvar.

Nu är det långt till 04/05 så mycket kan hända men det skulle helt klart vara ett lyft för Europa. Sitter själv just nu och drömmer om Zäta, Modin och Sami Kapanen i Timrå tex.

Nike89: Blir ju härligt. Kommer ihåg förra gången det var strejk. Kenny J kom hem till Rögle och fixade nästan själv att vi vann flera viktiga matcher det året vi trillade ur ES. Hade varit kul om både han o Daniel Tjärnqvist kunde komma hem och förstärka oss :)

2004 kan det bli strejk i NHL....
Dvs att det nog blir risk att alla Svenska stjärnor i NHL flyttar till Europa.Ja om det inte blir strejk i Elitserien då...Tex i Modos fall kan det komma nio spelare lagom till säsongen 2004/2005...

Se länk

167722 · »