Övrig hockey

10027 inlägg · 1131 ämnen

Forum

« · 628024 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: TV
Projta: Nä? är det sant? fiiisatan va roligt! bara ett MÅSTE då! :D
Kommentera

Projta: Som sagt...vissa minimikrav...
Kommentera

mattias - 74: Njaa. isf tycker ja att FBK kan anmäla Jönsson till HCZ =)
Kommentera

mattias - 74: Jag tror att det kommer att finnas vissa minimikrav så det blir nog inte aktuellt:-)
Kommentera

Projta:

Kanske några leksandslirare kan anmäla sig frivilligt så de lär sig spela hockey eller vad tycker du :-)
Kommentera

TV
I vår kommer uppföljaren av FCZ...
Denna gång blir det HCZ Som går ut på att lära sig spela hockey =)
Kommentera

Sv: Oj vad synd det är om dom...
mattias - 74: Håller med dej..om man tex jämför med fotbollsspelare!
Kommentera

Stigsson: Den kommer...var så säker.
Kommentera

Salle: Vart tog den gamla vanliga snyftvalsen "men vi är ju bara hockeyspelare så kort tid av vårat liv" vägen?
Kommentera

mattias - 74:
jag trodde leksingar tyckte att hockeyspelare presterade för dåligt.. :-)
Kommentera

mok:

Jag tycker hockeyspelare tjänar alldeles för dåligt.. :-)
Kommentera

Mats Edström: Med dom lönerna har dom la redan tilläg för obekväm arbetstid....
Kommentera

Salle: Där måste väl spelarna i MoDo vara föregångare. De har ju under den här säsongen infört "enperiods-arbetsdag"
Kommentera

Salle:

Ska dom inte ha betalt för obekväm arbetstid också???
Kommentera

Oj vad synd det är om dom...
Detta är CtrlC-CtrlV:at från Norran. Skulle vara kul att veta vad dom har för medelarb.tid/vecka. Att dom sedan "jobbar"/reser mycket är självklart påfrestande MEN dom har bra betalt och långa "sommarlov" och som dom så ofta säger "världens bästa jobb".

Bättre arbetstider för elithockeyspelare

Sveriges elitspelare i ishockey ska få bättre arbetstider. Tjänstemannaförbundet HTF, som företräder spelarna, och Arbetsgivaralliansen har enats om att se över arbetstiderna. Cirka 300 spelare berörs av avtalet som sträcker sig fram till 31 december 2006.

”Medelåldern bland spelarna är drygt 30 år och det finns dom som inte har haft en ledig dag under en hel månad för att de antingen är på resande fot eller står på skridskor.

"Det är inte rimligt att spelarna ska behöva stå på isen praktiskt taget varje veckoslut och helgdagar. De här killarna har också rätt till ledig tid och ett familjeliv”, säger HTF:s ombudsman Jan Abrahamsson i ett pressmeddelande.

Parterna är dessutom överens om att fortsätta och utveckla arbetet med skydds- och arbetsmiljöfrågor.

Kommentera

Sv: Hockeygala!!
Portello: Ja eller nån annan med enorm hockeykunskap :)
Kommentera

Portello: Du tog precis min följdfråga :-)
Kommentera

mok: Tillsammans med P-A Gullö då eller?
Kommentera

Frasse: Varför inte låta 3an arrangera detta så kanske vi får se Silvstedt som leder galan :)
Kommentera

Frasse: Förhoppningsvis slipper man den patetiska låtsasklacken som står i bakgrunden på Fotbollsgalan också, som bara skänker ett löjligt skimmer över hela läktarkulturen. Jag kan inte ens kolla på Fotbollsgalan utan att känna mig generad.
Kommentera

Danne_l:
Bara att se till att låta SVT ta hand om en eventuell "hockeygala" och den blir ljusår bättre än 4:ans "gala".
Våra hockeystjärnor är aldrig ointresserade att komma hem om förbundet ber dem och en gala skulle gartanterat locka hela eliten.

Dock skulle tidpunkten för galan bli den kritiska punkten, men som herr Ros skriver så är nog en kväll i augusti den absolut bästa tidpunkten om man bestämmer sig för att arrangera en gala för våra "iskrigare".
Kommentera

Det som talar för att en hockeygala skulle lyckas är att de svenska stjärnorna inom hockeyn tycks vara mer öppna för att ställa upp när plikten kallar än de svenska fotbollsspelarna.
Säg att man skulle ha den i augusti, då skulle alla kunna vara på plats. Det är ju en förutsättning för att det skulle lyckas, att de allra största kommer. Foppa mfl.

Sen beror det ju på hur upplägget är, men jag tror knappast det skulle kunna bli sämre än hur fotbollsgalan är.
Kommentera

Ingen gala, men tycker att laget som kommer 1:a skall få lite mer cred!
Kommentera

mattias - 74: Spy spy spy. Nej tack. Däremot ett par schyssta ES-only priser skulle vara nåt kanske. Men gala, nej.
Kommentera

Dragan 2k:

Håller med. Sånt här jippotrams behöver vi inte inom hockeyn. Låt de där bollsparkande mjukismänniskorna ha sitt jippo. Vi andra klarar oss ändå.

Och nä, ja ä inte bitter.

Kommentera

mattias - 74: Jag tror inte på idén med en hockeygala. Visserligen är de stora stjärnorna här i Sverige men tror det hade varit ett smalt mediaintresse för en hockeygala. Dessutom är det i praktiken omöjligt att ha en gala rent tismässigt. Augusti och september är vikt åt hård träning och matchande.

Om man ska envisas med en sådan gala måste det ske direkt efter säsongsslut för NHL och ES. Det vill säga någon gång under sommaren och då finns det inget utrymme för hockeyn. Dels är spelarna på semester men sedan är all mediarapportering fokuserad kring den andra sporten som utövas av några få - ja just det du gissade rätt: fotboll.
Kommentera

mattias - 74: Nej tack.
Kommentera

Dragan 2k:

När skall man ha den då??

Midsommar ?? :-)

Kan ju ha den i Gropen i Leksand tillsammans med dragspelsmusik och knätofsar :-)
Kommentera

mattias - 74: Mitt i försäsongsträningen med massvis med matcher och hård träning? Nej tack säger jag.
Kommentera

Hockeygala!!
Tycker herr Roos är rätt ute ang en liknande gala för Hockeyspelare...

Se länk!!

vad tycker ni ??
Kommentera

Sv: Poplaget Halmstad Hammers
Knylan: Heja värvarlaget Team Boro, som likt Malmö (fast ändå inte) försökte köpa sin väg till framgång, heja dom. Eller nej, det är nog mer rest in peace som gäller där, kanske.
Kommentera

Sv: Poplaget Halmstad Hammers
65selander: Skönt att det går åt helvete för en av hockeyns värsta avarter, lag som helt och hållet äcklar sig med nordamerikanska koncept. Ingenting är på riktigt utan själen sitter i replica-tröjorna ungefär.

Men man startar väl bara något nytt, svårare än så är det ju inte.
Kommentera

Poplaget Halmstad Hammers
Väljer att skriva här i stället för i Hammers gb som ingen läser.

Verkar som det nu är slut med Hammers saga efter långa turer med skulder mm så har dom nu gått i kk. (se länk)

Blir en hel del lag nu som troligtvis kommer att tappa poäng.

En fråga som man har är hur Löven klarar sig utan kk varje säsong, läste i någon papperstidning att dom nu kommer gå över till träklubbor eftersom det är för dyrt med komposit samt att dom går av ideligen.
Kommentera

Sv: Larionov gör en Krutov, eller är det ett tidigt aprilskämt?
Dream Team: Jo det är sant. Larionov äger en vingård.
Kommentera

Sv: Larionov gör en Krutov, eller är det ett tidigt aprilskämt?
Dream Team: ÖP brukar ju inte  fara med osanna rykten som AB och Expressen. Vore kult om det vore sant.
Kommentera

Larionov gör en Krutov, eller är det ett tidigt aprilskämt?
Vladimir Krutov avslutade ju sin i det stora hela rätt fantastiska karriär i Jämtland, Sverige. Men det är väl det han fortfarande presterade när han levde kvar i det Sovjetiska systemet som man minns mest. Det xom började med en flytt till Vancuover var också början på ett avgrundsdjupt fall, som då slutade i Östersund (var det väl?).

Nu ryktas då att en annan av de riktigt stora skall göra comeback i Brunflo IK. Det handlar tydligen om en affärsuppgörelse där Igor Larionov vill göra reklma för sin vingård och lansera sin produkt välden över. Larionov säger följande till ÖP-sport:

"- Jag har mycket att göra för tillfället och många uppdrag inbokade framöver. Om jag ska åka över till Sverige och spela några matcher så kan det inte bli förrän i januari eller februari.
• Det är inte orealistiskt att se dig spela några matcher för division 1-klubben Brunflo efter årsskiftet?
- Jag är öppen för alla förslag. Jag är ännu inte insatt i vad den klubben har för affärsuppgörelse att erbjuda. Jag kan inte lova någonting nu, säger Igor Larionov."

Ligger det nån sanning och realism i detta, eller?
Kommentera

Sv: ta en titt
MRMILAN: Det är ju för f..n rååå misshandel det är frågan om, hade det skett på en gata skulle dom ha fått skaka galler
Kommentera

Helg Ernest:
Ja det är ju ren misshandel.. Fattar inte att ledarna inte bryter in
Kommentera

Albert Hall: Visst är ett slkagsmål uppfriskande.
Men detta är ju rent ut sakt förjävligt .
Har dom inte kunnat skicka in vakter, polioser eller va faan som hellst som satt ståpp på det ?.
Kommentera

Dragan 2k:

Ja, ska man skratta eller gråta? Jag har inte riktigt bestämt mig. Tack för upplysningarna i alla fall.
Kommentera

Albert Hall: Lagen som "spelar" är Mission de Sorel-Tracy och Thetford Mines Prolab. De spelar i den kanadensiska ligan Liguu de Nord-Americaine de Hockey från en slutspelsmatch.

Tydligen fick det svarta laget sammanlagt avstängningar på diverse spelare på 21 dagar.

I brutallaget spelar dessutom en svensk - Backen Peter Larsson som tidigare lirat i Uppsala Hockey och Östervåla.

Här har du lite bilder på en av stjärnorna:

www.missionsoreltracy.com/joueurs/bradlambert/02.jpg
www.missionsoreltracy.com/joueurs/bradlambert/03.jpg
www.missionsoreltracy.com/joueurs/bradlambert/04.jpg

Mission de Sorel-Tracy förlorade matchen med 4-2.

Fullständig statistik finner du på länken.
Kommentera

MRMILAN: Om det hade varit i Sverige så hade nog några av spelarna haft ett par matchers avstängning att vänta... Annars var ju dom blå-röda helt överlägsna, riktigt duktiga med nävarna.

Vad var det för det för gäng som lirade och hur slutade själva matchen? ;)
Kommentera

ta en titt
på länken
Kommentera

Sv: Stats för SM-liiga
Stigsson: Det beror på vad du söker. Mycket kan du lista ut vad det betyder med lite fantasi och kunskap i andra språk än svenska. Det var så jag lärde mig förstå mina första finska ord. Sedan har jag alltid brytt mig om SM-Liiga och bad en finne skriva en ordlista åt mig med viktiga hockeyord så jg skulle förstå SM-liiga onlinen och därutöver referaten någorlunda. Numera har jag min fasta bostad i Finland men en övernattningslägenhet i Sverige. Jag har mitt huvudsakliga jobb i Finland och har lärt mig en hel del finska - även om det tamefan är svårare än mandarin - och trivs väldans bra med det.

Dessutom är finska killar generellt mer vältränade än svenskar så det känns lite som att ha hamnat i paradiset : )
Kommentera

Sv: Löjeväckande besökssiffror på klubbhemsidor
Bolivar: Visst är det så du får inte lagra IP och knyta det till någon men sådant gör inte när du loggar besökare.
Kommentera

Metal Guru: Har det inte blivit lite andra problem med att lagra IP-adresser. PUL gör väl att du inte får lagra dessa någon längre tid.
Kommentera

DIForever: Säkert men man måste ju vara kunnig i det finska språket för att hitta rätt och det är jag dålig på.
Kommentera

Stigsson:

SM-Liigas egna sida är rätt bra.
Kommentera

mok:
Om du varit på tårna i september 1981, så kunde du tiggt till dig ett A-nät med 16.5 miljoner adresser. Se RFC 790 för hur landet låg till då.

Nu lämnar vi GeekSnack, och återgår till HockeySnack.
Kommentera

« · 628024 · »