Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Db_04:
OK. Och det kommer ni nöja er med, i en tuff streckstrid?
Db_04:
Begränsar man utländska spelare kommer man brandskatta AS-lagen än mer än vad man gör idag. Men det är inga problem för er - gissar jag - även om ni nu skulle råka spela AS nästa säsong.
Db_04:
Så har vi fullbordat cirkeln.
Då går jag in på andra varvet:
| |||
Db_04: Och då spelar det inger roll om det är NHL, ES eller AS vi pratar. Eller hockey, fotboll eller plockepinn. | |||
Metal Guru @ 127.0.0.1 | Idag kl. 16:00 |
Db_04:
Så med 18mille i TVpengar i ryggen är det o.k. för ES-lagen att förändra slutstriden i allsvenskan hursomhelst, särskilt när något dalalag slåss vid strecket vid fjärde-femte plats?
Db_04:
Nu förstår jag inte...
Du tycker å ena sidan att Elitserielagen ska kunna komma överens med de Allsvenska lagen om vissa potentiella övergångar, men å andra sidan vill du inte att ett möjligt Elitserielag ska komma överens med ett möjligt Allsvenskt lag om detsamma.
Har du gjort en konsekvensanalys av ditt funderande?
Db_04:
Tror du Leksand skulle vilja komma överens med Mora?
Db_04:
Så vi skulle kunna rycka Backlund från er då? Och Lotvonen.
Db_04:
Skulle du tycka det även om Kvalserien skulle sluta olyckligt för er del?
Frella:
Då kan man ju lika gärna godkänna värvningar pga att man gjort en 'permanent petning' av Miettinen-typ.
Ju mindre undantag man har, desto enklare blir regelverket.
Db_04:
Ja för Färjestad.
Övriga lag förlitar sig på en fungerande juniorverksamhet.
Db_04:
Är det inte lika för alla om ingen kan värva för att nån har blivit skadad?
Eller vill du att om en spelare får en Sjödin-skada, så är det bara för elva övriga lag att skicka fram sin 'Sjödin' för 'korrigering' av spelartruppen..?
Du kan ju inte påstå att Huddinge inte var med i matchen. Dom var ju minst lika bra som Borlänge. Borlänge hade tur om du frågar mig :)
Idag vinner borlänge på ren vilja..
Till Skillnad från Väsby så spelar iaf huddinge ishockey..