Övrig hockey

10027 inlägg · 1131 ämnen

Forum

« · 728850 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Slajdarn tränar Valbo
Stigsson:
ja, ska man vara krass så är ju inte Leksand ett elitserielag idag.
Kommentera

Db_04: Tror att Metal menar din formulering även om jag förstår vad du menar.

Meningen "Åke har spelat med elitserieklubbar som Brynäs IF, AIK, Västra Frölunda och Leksands IF" borde istället vara "Åke har spelat I ELITSERIEN med KLUBBAR som Brynäs IF, AIK, Västra Frölunda och Leksands IF"

Kommentera

Metal Guru: ni spelade i dåvarande div 1 då när ni värvade honom från Ludvika
Kommentera

Db_04:
Åke har väl också spelat med en elitserieklubb som Mora IK.
I.o.f.s inte då MIK var i ES.
Kommentera

Division 1 Bevakaren

Division 1 Bevakaren har slagit upp portarna.

Den ska förhoppningsvis funka som hockeymagsinet gör för Elitserien och Allsvenkan.

Kommentera

Slajdarn tränar Valbo
saxat från valbos hemsida

Den förre landslagsmålvakten och världsmästaren Åke Lilljebjörn med totalt 15 elitseriesäsonger och 530 elitseriematcher bakom sig, tar nu över ansvaret för Valbo's a-lag kommande säsong.

Åke har spelat med elitserieklubbar som Brynäs IF, AIK, Västra Frölunda och Leksands IF. Utöver dessa har han hunnit med spel i såväl Frankrike, Italien, Norge och England. Dessutom världsmästare med Tre Kronor 1987, VM-silver 1986 samt ett Junior-VM brons.

Som tränare har har han hunnit med att vara tränare för Italienska Brunico där han även hade ansvaret för deras U19-lag. I Sverige har han även tränat Björbo.
Kommentera

Guldpucken
Guldpucken 2006 fick Kenny Jönsson.

De övriga kandidaterna var brorsan Jörgen, Nicklas Bäckström och Andreas Karlsson...

Inget snack om saken om ni frågar mig, rättvist!
Kommentera

Sv: DIV 1 !!!
mattias - 74: visst blire de men dom har Pirro som tränare så
Kommentera

Db_04:

Kanske Örebro blir tuff nöt och knäcka för BHf iaf då!
Kommentera

Brasar de svajkern gick till Pirros Örebro
Kommentera

Liten enkät för hockeysupportrar
Om den som känner sig träffad av beskrivningen "hockeysupporter" (det borde väl vara de flesta här inne...) har tid och lust att ta sig några minuter för att besvara en enkät om ditt liv som just hockeysupporter vore jag ytterst tacksam.

Enkät och lite mer information, se länk. Tack på förhand!
Kommentera

mattias - 74: de vi missade i artikeln var dom 2 try outsen ...

en kille som gjort 2 poäng på 38 matcher i Moras j20 och en från Hälsinggården/Fagersta
Kommentera

mattias - 74: knappast någon toppvärvning i alla fall. men men hoppas dom får ett hyfsat lag iaf...så länge dom är nummer 2 i dalarna i den serien så spelar de inge roll hur bra dom är
Kommentera

Db_04:

Vad är detta som Falun har hittat på då?
Kommentera

Gidde: bättre de än deras tidigare vedhuggarhockey
Kommentera

Ambroo: Hmmm, då blir det defensiv-hockey i Örebro då..

Publikdragande?
Nope...
Kommentera

Db_04: Vilken satsning...
Kommentera

Örebro Hockey satsar mot div 2 ?????

Laget har i dag presenterat ny tränare.... Per-Arne ´´Pirro´´ Alexandersson fd Leksand (Förde ner laget och tog upp dom igen, och förde ner dom igen) och Modo där han var framgångsrik som andretränare men katastrof som headcoach.
Kommentera

Sv: Elitserien 05/06 DVD
Vicke_LKPG: ja jag blevi också besviken, när jag såg svaret att det inte kommer ut någon film i år :(
Kommentera

79 Andersson: Va, det var rikitgt konstigt! Nu blev jag besviken.. =(
Kommentera

Vicke_LKPG: har fått svar från hockeyligan nu på min hotmalil att tyvär kommer det inte ut någon film i år
Kommentera

Stigsson: Okej, men den kommer nog när som helst...

Det blir många timmars underhållning då! =D
Kommentera

Db_04: Förra säsongen var det release den 9/5 om jag inte minns helt fel.
Kommentera

79 Andersson: de kommer säkert en inom 1 månad
Kommentera

Vicke_LKPG: nej jag vet inte heller, jag undrar jag med om det kommer någon sådan film och när den kommer i såna fall
Kommentera

Db_04:

:P
Kommentera

mattias - 74: å vad fick vi i utbyte.... jo sveriges mest Nonchalante spelare... Jerker Svanström
Kommentera

Db_04:

hehe den gode Håkan " Rycker på axlarna " Klys =)
Kommentera

mattias - 74: de jonsson inte nämner var att hans älskade Falu IF snodde åt sig följande spelare från Borlänge på den tiden dom satsade...nu var dock deras satsning för hård och dom konkade.

här iaf dom Borlänge killar som blev övervärvade

Dessa värvades inför 97-98

Jonas Levén , Målvakt
www.eurohockey.net/players/show_player.cgi?serial=11213

Håkan Klys , Back
www.eurohockey.net/players/show_player.cgi?serial=13327

Jens Lissel , Forward
www.eurohockey.net/players/show_player.cgi?serial=8214

Niclas Hillbom , Forward
www.eurohockey.net/players/show_player.cgi?serial=23311
Kommentera

Db_04:

- Det känns naturligtvis lite surt. Jag har pratat med Mats "Horndal" Johansson i Borlänge tidigare och ska göra det igen. När vi spelar i samma serie känns det fullständigt onödigt att ta spelare från varandra. I den här branschen varierar det ju; ena året är det ena laget lite vassare nästa år det andra. Att då plocka fram och tillbaka mellan varandra betyder ingen utveckling.

Kanske därför dom vill spela i ett lag som åtmistone försöker etablera sig som ett allsvenskt lag då så småningom! Falun satsar ju inte ens!

I BorlängeUtvecklas du garanterat mer än i Falun som nästan klarar sig på målsnöret varje år!
Kommentera

mattias - 74: han har nu förlängt med Falun och är fortfarande bitter
Kommentera

Sv: Du försvann som en vind...
Ambroo:
"Not even the short fuel injection of Nasvall could help us break the circle. Actually, I'm surprised the man dared to touch swedish ice."
Kommentera

Elitserien 05/06 DVD
Någon som vet när den DVD:n kommer ut?
Kommentera

Friman SR:

Inte många som lyckades med det........ingen raket på rören men nog fasen tog han sig fram till målet.

Hasse hade väl den stora äran att få göra det första målet i landskamps sammanhang efter invigningen av Scandinavium oxå.

Kommentera

MRMILAN:

Tomas Jonsson är inte glad :)

Se länk!!
Kommentera

MRMILAN:

Oväntat måste jag säga...

Ulf Hall från trångsund... blir säker bra :)
Kommentera

B-VM

Idag började grupp A i B-VM sitt gruppspel i Amiens. I första matchen möttes Israel! och Tyskland, Tyskland vann med 11-2 och skottstatistiken efter tre perioder var 80-17 till Tyskland. Övriga nationer i grupp A är Japan, Storbritannien, Ungern och Frankrike.

Igår påbörjade grupp B sitt gruppspel i Tallin. Deltagande länder där är Estland, Litauen, Polen, Österrike, Holland och Kroatien.

Kommentera

mattias - 74:

på måndag precenteras Borlänge Hockey tränare!!
Kommentera

Dream Team:

Jag samlade ju på bilder själv också vet jag men vart jag har albumen är det nog ingen som vet
Kommentera

Friman SR: Vilken årgång av hockeyalbum är det vi pratar om?
Kommentera

Tubest: Hasse Hansson var den sista bilden jag behövde innan HockeyAlbumet blev fullt... Jag hade hur många bilder som helst av alla andra men ingen Hasse Hansson... Det löste sig till slut..... En polare till mig hade exakt samma problem, Han köpte bilder i parti och minut och hade flest man kunde byta med, men Hasse Hansson saknades..... Han fick Hassebilden, blev jublande glad och skulle tala om det för polarna.... på vägan ut "Jag har Hasse Hanssonbilden" så flög polaren med ett hopp i trappan och stopp på gummimattan in med ett brak i glasrutan med Hasse i högsta hugg och han höll på att förblöda... -"Jag har Hasse Hansson" sade han innan han svimmade av allt blod...... Han fick oxå fullt i HockeyAlbumet. Hasse Hansson var inte lätt att få tag i....;-)
Kommentera

Dream Team:

Hasse Hansson gjorde 2 mål på 6 sek i en serie match mellan Malung-Mora IK  i gamla div 1 västra...länge sen är det men karln lever ju iallafall:-)

Kommentera

Sv: Michael Englund avgår .
Dream Team: Yes master, i know;-) Tror dock han skulle göra ett ännu bättre jobb på Englunds position, han har ju haft sin roll i ett antal år nu.
Kommentera

Ambroo: Boustedt sitter ju redan på förbundet. Han har rollen som utvecklingschef på utvecklingsavdelningen.
Kommentera

Metal Guru:

no comments!!
Kommentera

mattias - 74:

Om Jonas plockar in Masken som högra hand tror jag att detta kan bli riktigt bra.

Kommentera

Ambroo:

Nej jag har också svårt och se varför Jonas skall ta jobbet.
Kommentera

Helg Ernest: Inte f-n skulle det bli bättre med Bergqvist heller, som AB skriver om idag.

Näe in med exempelvis Tommy Boustedt!
Kommentera

mattias - 74: Fagerlund ?
Han som har orsakat att vi får se så lite hockey på dom vanliga kanalerna
Kommentera

« · 728850 · »