Linda87: Har för mig den VAR förbjuden...men har i år hört den flera gånger. Men som jag tidigare skrivit, så är jag inte helt säker. Undrar därför om någon vet något mer.
Ebbe: Kan inte komma ihåg vart jag läste eller hörde de. Men det var för några år sedan. Vet inte om det var något led i att man skulle över lag bli snällare i ishallarna runt om i sverige.
Looben: Rätta mig om jag har fel, men jag har för mig att Emils "snickeboa" blev förbjuden för några år sedan när motståndarna fick en utvisning. Dock har jag i år hört den i Gavlerinken flertalet gånger.
Ebbe: När borta laget får utvisning hade man kunnat ha ett hånskratt från högtalarna å när nån i hemma laget får utvisning kan man höra skrik å sånt, =). hehe
Appropå någonting helt annat så är det väll i detta nu bekräftat att TV4 är Sveriges pajaskanal el numero uno, istället för Fotbollsgalan så vart det När & Fjärran, jag säger då det..
En annan bakvänd favorit eller vad man nu ska kalla det, credit ska de i alla fall ha de små liven, var på den tiden det förekom derbyn i Stockholm. När det svarta laget äntrade isen under sina hemmamatcher basunerades den coola ´Men in black´ ut, när det så var dags för våra egna krigare att kliva in så byttes snabbt musiken ut till ´bananer i pyjamas´...
Gone: Ok, jag kan förstå att det var kul :). Men egentligen, jag tycker inte det är särskilt kul när man ska bua ut motståndarna, var tyst istället. Ni vet väl att motsatsen till kärlek är inte hat, utan likgiltighet... ;)
Det finns många låtar som kan förknippas med olika arenor och tillfällen. En av mina personliga favoriter är hur som helst när motståndarlaget gjorde entre i Globen för ett par år sedan och den klatschiga ´who let the dogs out´ ljöd i systemet.
Personligen tycker jag den låten suger riktigt rejält ;) Den absolut bästa spelades under mitten på 90-talet under pauserna i Scandinavium, tro det eller ej, men jag är bannemig säker på att Lasse Kroner var den som framförde låten, hur märkligt det än kan tänkas vara :)
bobbe: Snackar man hockeylåtar kan man inte bortse från många av Queens alster Det finns en hel uppsjö av andvändbara låtar att hämta där. Men det viktigaste är väl att blanda musiken så att alla får sin beskärda del av örongodis.
65Selander: Alltid undrat vilken låt det är som körs på vissa rinkar i NHL där musiken stegrar i tempo samtidigt som man här "Come On" "Come On" Är det kanske Glitter? Det är en glamlåt hur som helst.