Övrig hockey

Nationellt · 10028 inlägg · 1132 ämnen

Fotbolls VM 2002

Sv: Fotbolls VM 2002
1-2 är ju (förutom gårdagen) ett välkänt fotbollsresultat från VM -90. Floppturnering då. Succéturnering -94. Floppturnering -02??? Eller ska vi räkna med -98 där vi inte ens var med som en flopp? Enligt varannan-principen ska då -02 bli en succé.

Statistik brukar ofta ha fel. Se på England som enligt alla statistiska beräkningar skulle ta guld -98. Men alltid roar det nån att spekulera...

Enligt min pappas teori så var det jättebra att Sverige fick rejält med spö mot Paraguay. Någon gång måste man ju förlora. Bättre då att göra det innan VM än under VM resonerar han. Okej, han har en poäng i det. Men jag tror han måste glömt bort exempelvis Sovjetunionen i ishockey under 70-talet. Det gick aldrig att testa den teorin på dem för de var alltid överlägsna, oavsett motstånd.

MrLeth:
Håller med, vilket tjat och snack i månader om fotbolls-VM. Jag tror att man får vara beredd på att det kan bli en stor floppturnering för landslaget. Det kanske blir England som drar vinstlotten med Svennis.
Tittade lite på matchen på tv och måste säga att publiken gjorde rätt som buade.

Tycker att det låter som att en hel del går halvskadade och förväntas komma igen innan det är nedsläpp. Det kan nog bli Zlatan som gör det lite spännande, även om han har lite divafasoner för sig.

Tänk vad media kan trissa upp intresset för något som egentligen är näst intill helt ointressant.

Skulle själv vällja att titta på ett träningspass med MODO hockey än fotbollslandslagets VM-match. Resultatet från fotbollsmatchen kan man höra hur det gick och se målen på sporten, det är ganska lagom dos.

Vill inte landslaget något ont, men jag tror inte de kommer att räcka till och kanske är lite överskattade.

Becka: Måste säga att jag blir lika förvånad varje gång det är sånna här betydelselösa träningsmatcher i fotboll.
Hur orkar folk bry sig så mycket om dessa matcherna??
Det verkar vara samma sak varje gång...folk vallfärdar till matcherna trots att: de oftast direktsänds i tv, biljetterna är svindyra, och det faktumet att spelet ofta är rent uselt...spelarna vet ju om att det bara är träningsmatch och agerar därefter.

Det märkliga med denna matchen är att Sverige med största säkerhet inte ens ska möta Paraguay i VM...
Ändå tjatas det överallt om denna match.
Kan förstå att förbundskaptenerna tycker att matchen är intressant, de har ju en del att trixa med inför VM...men hur andra folk kan tycka det är så intressant...?
Det är en gåta för mig.

Matchen i kväll kommer att bli intressant!! Kan dom vinna över Paraguay så har dom bra chanser i VM!!!

westerlind: Om Sverige kommer tvåa så möter vi Frankrike i åttondelen, för de lär nog vinna sin grupp. Så åttondelsfinal blir det då i bästa fall!!!!

samjo & Becka: Ojojoj, vad jag sitter och längtar efter fotbolls-VM nu...

Som jag ser det är Anders Svensson och Fredrik Ljungberg de två spelare som kan få Sverige att lyfta mot de riktiga höjderna. Såg en jämförelse mellan hjältarna från -94 och dagens lag häromdagen: Tycker 94 fick lite för mycket övertag jämfört med årets VM-trupp.

Kan Ljungberg komma till sin rätt på samma sätt som i Arsenal, kan han mycket väl överträffa Thomas Brolin, vilken var ohyggligt bra i USA. Anders Svensson är kanske inte ännu en stor stjärna, men har en underbar inställning och ett fantastiskt skott. Zlatan ska vi väl inte heller räkna bort, men för mig är han lite av en gubben-i-lådan, som kan bli både succé och fiasko i sådana här sammanhang.

Beträffande vår grupp är Argentina favorit, men i övrigt är det oerhört svårt att tippa. England har aldrig imponerat på mig, men har tveklöst gått oerhört framåt pga utländska spelare i Premier League och Sven-Goran Erikssons skickliga ledning. Även om Beckham hinner hämta sig från skadan har det nog gett osäkerhet i laget, så jag tror inte de går vidare...

Nigeria är skojiga bolltrollare, men vet de ens själva hur laget och taktiken ska se ut? Mycket stor joker om det stämmer.

Tror på Sverige som tvåa i gruppen, och kan gå långt så länge vi slipper Frankrike.

Sörjer fortfarande att idolerna Holland klantade bort VM-platsen...

Becka: Sverige har världens chans att gå vidare om vi spelar med Daniel Andersson som offensiv mittfältare!! Oj oj oj...det kommer han att bevisa ikväll mot Paraguay. Spelar fram Allbäck till ett mål och Henke till ett annat. Det tredje målet gör han själv med en sträckt vrist i vänstra krysset bakom Chilavert.

Jag hoppas ni känner till vad ironi är?

Befarar istället att det scenario som Mats Olsson beskrev som tänkbart faktiskt skulle kunna inträffa. Dvs. efter ett par misslyckade pass i sidled så börjar publiken bua ut honom som de gjorde mot Gary Sundgren en gång i tiden.

Jag hoppas givetvis att det inte sker. Men hävdar samtidigt med bestämdhet att Daniel Andersson inte borde varit med i truppen överhuvudtaget. Det finns andra som skulle varit bättre alternativ. Kim Källström eller Per Zetterberg t.ex.

Ska jag vara realist så tror jag Sverige blir sist i sin grupp. De ska vara glada för 1p. Men samtidigt är det just detta faktum att ingen tror på Sverige som är deras största chans. Får vi behålla den tänkta startelvan intakt och frisk alla tre matcher så kan vi nog ta 5p genom vinst mot England och oavgjorda matcher mot Nigeria och Argentina. Med lite tur räcker det till en andraplats i gruppen. Men tvärstopp mot Frankrike i åttondelen. Det är det bästa scenariot som jag kan se i dagsläget. Men svenska landslag har överraskat mig förr (senast 1994) så allt kan ju fortfarande hända...

Fotbolls VM 2002
Vad tror ni om VM?? Har Sverige någon chans??

90501 · »