så fruktansvärt moget av han/hon som kastade in en rökgranat under matchen mellan vallentuna & aik. tror mej veta vems supportrar som gjorde det. ena lagets supportrar är ju inte direkt kända för att va våldsamma. svårt å klura ut?
fröken småland: Är det inte lika bra att säga det rakt ut... för det har du juh egentligen redan gjort...
Tycker helt klart det skall bestraffas och inte bara i plomboken utan också på poängen i serien. För sådant här vill vi INTE ha!! Då menar jag vem än av lagens supportrar som utförde det...
Tycho: har verkligen svårt att tänka mej att vallentuna skulle ha gjort nåt sånt.. fast å andra sidan har ju aik ingen anledning med tanke på att de leder.. äh, de fansen kan få för sig att göra vad som helst. kan ändå inte fatta varför det inträffar under ett skitderby när värsta hatmatchen ändå är brajen-björklöven, som enligt uppgift spelades problemfritt.
Hmm, jag är inte så säker på det - Gustav Vasa är från Vallentuna, han var ju och ställde till med bråk överallt. Fast han verkade mer intresserad av Mora - ingen kan väl ha missat hur han åkte skidor i över en vecka för att komma till en av Sveriges första supporterträffar?
fröken småland: Dessutom är den gamla snällisen begravd ca 500 m från min lya.... samt om det var en supporterträff det handlade om så var det motståndarlagets supportrar i så fall.... ;)
Ärligt talat, tycker ni kn tänka till lite innan ni tjatar för mycket om denna rökgranat. Oddsen för att det är en kille som var på sin första hockeymatch de senaste fem åren typ och bor i Norra Sthlm men säger att han håller på AIK är väl ganska så stora va???
Och i hockeyn kan man ju utan att överdriva konstatera att AIK i praktiken inte har nån klack alls så deras rykte skall inte överdrivas. Överlag kan man väl säga att en av fördelarna med att det bara är lag från mindre orter (undantaget Lkpng) som har riktiga klackar i hockeyn är ju att hat, våld och bråk är så begränsat somd et faktiskt är.
Hur fan kan man vara så dum så att man startar en rökfakla.. Lite dumt asså.. också onödigt,, Hoppas AIK blir straffade för dt här.. Typ... böter o.s.v.
du vet väl att det inte var bengalerna som gjorde röken utan att det var en rökgranat !.. inte heller en vanlig rökbomb som används på tex fotboll odyl. Utan en rökgranat som används oftast i krig..
Nu kanske det låter som att jag tycker detta är helt ok att använda, och det stämmer absolut inte.. Jag anser att det är helt onödigt och j*vligt farligt att använda granater, däremot så är jag för en legalisering utav pyrotek.. tex bengaler (under ordnade förhållanden) då jag anser att det är endast positiva stämnings höjare.. Vi har använt bengaler på våra matcher, även om inte våra matchvärdar/ brandpersonal tycker om det, se länktips ..
Med tanke på hur mycket rök en vanlig bengal avger så kan väl inte heller dessa anses vara vettiga att använda i en ishall?!
AIK-klacken använde en bengal i Malmö Isstadion förra säsongen. Den släcktes ganska snabbt, men hann ändå avge så pass mycket rök att det nästan var omöjligt att följa hockeyn i första perioden. Stämningshöjare? Nja...ungefär lika spännande som o spela med ljuset släckt. :oI
Lunkster: den gamla snällisen? det visade sig att jag hade rätt ändå. var ju aikarna som gjorde det. tycker det har blivit lite många engångsföreteelser & för mkt att se mellan fingrarna. slutsats: aik e ju faan inte kloka nånstans!
Jag gillar bara när hallen är rökfylld, något ovanligt och mysigt. Tänk er bara att sitta på en flod och dimman ligger precis över, visst är det mysigt? man ska naturligtvis inte ha giftiga saker i hallen, men bengaler är gärna välkomna. :-)
HasseT: i en ishall!? du kanske inte har tänkt på det här men.. bengaler på en fotbollsarena riskerar inte skada lika många då matchen hålls utomhus & röken blandas upp med luften. samma sak händer inte i ishallen eftersom ishockey spelas inomhus.