Övrig hockey

10027 inlägg · 1131 ämnen

Idrottsgalan!!

« · 196172 Till forumet

Sv: Idrottsgalan!!
MoK GG: Å andra sidan kräver 7-kamp att man är bra i sju grenar... Dessutom kanske folk röstar på henne av den enkla anledningen att friidrott lockar mer tittare än speedway och golf...
Kommentera

carina: Jag sade aldrig att det var en skandal jag bara framförde vem jag tycker förtjänade priset. Det är svårtr att vinna 1 VM eller EM. Rickardsson har vunnit 5. Sörenstam har radat upp segrarna typ 15 stycker förra året. Anser bara det är större än att vinna EM i 7-kamp. Många folk röstade nog bara på henne för att det visas mer i TV av henne + att hon flamsar framför kameran.
Kommentera

Ford Prefect: Tillägg: Om man nu prompt ska använda ord som skandal bara för att ens egen "kandidat" inte vinner menar jag...
Kommentera

bajenmattias: Skandalen är inte att Carolina Klüft fick Jerringpriset. Skandalen är att hon inte fick bragdguldet, som istället gick till någon som vann ett cykellopp för att andra cyklade omkull.
Om det inte är en bragd att bli juniorvärldsmästarinna och europamästarinna för seniorer samma år, dessutom med juniorvärldsrekord och svenska rekord i ett par av delgrenarna, då vet jag fan inte vad en bragd är...
Kommentera

MoK GG: Nej det var fel uttryckt av mig och jag tror att de flesta förstod ändå, men det var fortfarande så många som var med i omröstningen och fler människor ville se henne som vinnare än Rickardsson. Nu är ju frågan "Vem tycker DU gjort den bästa prestationen?" inte "Vem tycker Mok GG gjort den bästa prestationen?" Hur är det en skandal då? Bara för att du inte vill se henne som vinnare? Det har alltid varit och kommer alltid att vara en popularitetsomröstning.
Kommentera

carina: 600 000 röstade inte fram Kluft som vinnare.... det var väl 600 000 som röstat totalt och hon fick 23% av rösterna bara för att hon flamsar framför kameran. Rickardsson eller Sörenstam skulle helt klart vunnit,
Kommentera

Carolina Clüft är Sveriges mest överslattade idrottare, helt klart!
Kommentera

Mygel: Att bli bäst i världen kan aldrig vara enkelt... och blir man det som 19-åring så lär det inte vara lättare.... att diskutera huruvida vissa sporter är mer värda/svårare osv är helt värdelöst... Jag har föruts'ättningar att bli bra i handboll, men inte i höjdhopp... så för mig hade det nog varit mycket svårare att bli världsmästare i höjdhopp... för det kan dessutom bara en bli per år... osv...

Nä.... nu ska jag sova.
Kommentera

carina: Om jag ska ge min åsikt så är det lägg ner hela skiten. Enda poängen jag kan se med att ha en sådan gala är att TV-bolaget ska dra in lite extra reklam stålar. En idrottsman/kvinna vinner inte sin respekt o segrar på någon töntig TV-gala utan ute i tävlingarna. Det är där de ska hyllas.
Jag förstår att sådana som t.ex. Zlatan skite i att dyka upp på fotbollsgalan osv. Det är bara mediajippo där gräddan av svenska idrottskändisar och före detta idrottare samlas för att äta o supa efter det att de har visat upp sig i TV.
Vad tror ni de värderar mest? En seger i sin idrott eller nåt halvtaskigt pris på en media fest?
Kommentera

bajenmattias: Hur kan det vara en skandal när över 600 000 människor röstat fram henne som vinnare? Skandal att inte alla slår på TV:n klockan 23.00 några lördagskvällar och ser Rickardsson köra hem guldet? Jerringpriset röstas fram av vanliga dödliga som ser på sport och det är därmed ett popularitetspris. Det är ingen skandal, det är högst naturligt att det blev Carolina som vann.
Kommentera

Jimmy: Det skiter jag i. Han är världens bäste back vilket jag tror är betydligt svårare att bli än värdelösa tresteg
Kommentera

Tycker även att Emma Igelström borde fått ett pris för alla hennes fina prestationer o världsrekord...
Kommentera

Wewillwintoday: Nicklas Lidström var med mot Vitryssland. Säger väl det mesta om den saken.
Kommentera

Wewillwintoday: Galan är bara underhållning och PR. De sportsliga prestationerna talar för sig själva. Det är verklig PR. Galan är ganska ointressant i sig tycker jag. Inget att hetsa upp sig över.
Kommentera

Åkerman: Idrottsgalan är ett stort SKÄMT!
Hur kan Christian Olsson resultat räknas som en större prestation är Niklas Lidströms?

Hur kan inte ens Annika Sörenstam varit nominerad?? SKANDAL!
Kommentera

Ja, dessa 2 giganter hade nog slagit ut matchen mot Vitryssland...
Kommentera

Idrottsgalan!!
Nån som kan förklara varför de inte har en kategori som heter Årets Fiasko i Idrottsgalan!!

Det priset hade ju Svenska Domarkåren tagit i konkurrens med Linköping Hc!!!
Kommentera

« · 196172