Övrig hockey

10027 inlägg · 1131 ämnen

Så slutar SM-Slutspelet...jag har svaret

« · 224755 Till forumet

Så slutar SM-Slutspelet...jag har svaret
Tja!
Först två tragiska saker,Kiruna en Sveriges mest kända plantskolor,har avstått allsvenskt-kvalspel och kommer då nästa säsong spela i Division 1,synd tycker jag.Den andra saken: Brynäs IF som är klubben i mitt hjärta är tvunga att kvala sig kvar i Elitserien.

Så här tror jag att SM-slutspelet slutar:

Kvartsfinalserien mellan Leksand-Färjestad,går till sju matcher.
Leksand vinner första matchen hemma i sudden,sen vinner Färjestad tre raka,Leksand vinner i sudden i den femte matchen,även den sjätte. Sen vinner Färjestad i sudden i den sjunde matchen. Jag tror att bli så här därför att Leksand är ett bra cuplag och Färjestad har inte så bra målvakter. Men FBK vinner tillslut.

Kvarten mellan Modo-Frölunda,blir slutspelets sensation.Frölunda vinner enkelt den första matchen.Sen vinner Modo fyra raka matcher i sudden. Modo har hockeykultur,hjärta i laget och Magnus Wernblom. Frölunda tar för lätt på uppgiften och är inget Cuplag.

Mötet:Luleå-Timrå,blir "slaget om Norrland",en väldigt tuff serie och Timrå vinner den första matchen i sudden och den andra enkelt.Luleå vinner den fjärde matchen i sudden.Timrå vinner den femte matchen efter sudden och avgör serien genom en 3-2 seger i den sjätte matchen. Timrå är bättre på allt,men får problem med Luleå som har nödvändig slutspelsrutin.

HV71-Djurgården,blir en enkel historia,HV vinner i fyra raka matcher.Men Djurgården pressar HV till sudden i den fjärde matchen,men HV vinner ändå.
HV har bättre målvakter de avgör,detta blir Stefan Livs slutspel...

Semifinaler...

Färjestad-Modo,blir en riktig holmgång...
Fult spel,med en riktig "stor skandal"och Wernblom stortvrivs. Färjestad vinner dom tre första matcher enkelt,sen vinner Modo tre raka matcher i sudden. Men blir bittert utslagna i sudden i den sjunde matchen.

HV71-Timrå,svår bedömt möte.
Men jag tror att HV vinner dom två första matcher,sen vinner Timrå tre raka,men i sudden i den sista.HV vinner den femte matchen i sudden och avgör den semifinalen.

Finallagen blir alltså: Färjestad-HV71 inget oväntat finalpar.
Finalserien blir en riktig "rysare",man vinner varannan match,men i sudden.I den sjunde matchen så vinner HV i sudden.
Alltså: HV71 blir Svenska Mästare 2003.

Man får hoppas att jag har rätt,men den som lever får se...

Vad tycker ni andra om mitt tips?

Brynäs IF ÄR DOM BÄSTA!!!

Äntligen har hockeysäsongen börjat på allvar...

M.V.H Tor!
Kommentera

« · 224755