Övrig hockey

10027 inlägg · 1131 ämnen

Särbehandling av storlagen!

« · 143757 Till forumet

Sv: Särbehandling av storlagen!
badkar: Hammarby eller AIK skulle ta första platsen skulle jag tro. Sen är det ju ingen hemlighet att "riks"tidningarna skriver till 90% bara om Norra allsvenskan eftersom Stockholmslagen ligger i den serien. Södra allsvenskans lag ska vara glada om vi får en notis någon gång :)
Kommentera

Gone: Varenda kotte vet att Stockholmslagen får mest mediatid. Det behöver man inte ta fram någon statistik på. Om man t.ex skulle räkna ut vilket lag som det har skrivits mest om utav de allsvenska lagen i de s.k. rikstidningarna är jag säker på att det skulle vara AIK.
Kommentera

SMÅLAND: Skärpning nu. Det blossar upp en sådan här debatt titt som tätt om att folk är orättvist behandlade och hej och hå vad det är synd om vissa. Vanligtvis, precis som nu, så är inte smutskastningen befogad eller bevisad utan grundas på enskilda individers tyckanden. Självklart får man tycka som man vill, men man behöver inte förbanna allt och alla bara därför. Nivån är lika hög som hos den som blir tokförbannad på alla rödljus bara för att han har bråttom. Löjligt alltså.

Fram med statistik på de olika lagens mediebevakning om ni vill få respekt för ert protestupprop.
Kommentera

BlackBay: Man blir bara förbannad när man läser en sådan här tråd...Här ser man tydligt hur Krister Nordin slänger ut armen i straffområdet och domaren bara skakar på huvudet...skrämmande!!!Sedan det där med att DIF fick 2 mål bortdömda för offside i matchen mot Kalmar är inte mycket att snacka om....de var solklara!!!
Nä,det är för j-a mycket trams och särbehandling av de så kallade (SKIT)storlagen i Sverige.....
Se bara på hur media bevakar Stockholmslagen i alla sporter..
Timrå har bara tappat 9 poäng på 12 omgångar i Elitserien och ligger 2 i serien.men var fan är tvsändningarna på sporten?????...Djurgården har kämpat i botten och efter segern i söndags mot Linköping så blev tyvärr världsmästare igen och det var glädjeskutt i tabellen.....man blir bara så trött.....
Jag hoppas innerligt att Giffarna trycker dit Djurgården på torsdag så att Malmö FF får chansen att bli Svenska Mästare i år....men blir det väl sorgedag i Sverige om Malmö FF skulle bli det.....SUCK!!!!
Kommentera

Frisco:

Jag tyckte att bajen spelaren föll lite lätt men å andra sidan.. Vilken spelare hade inte hjälpt till lite extra i den situationen!!

// Mattias
Kommentera

bajenmattias:
Apropå straffar o storlag kontra smålag......
Domarn var bra duktig att avgöra till 08-ornas fördel i matchen AIK-GIF också.....

i slutminuten fick AIK en straff....... 2-1.... (dock kanske inte så mkt att säga om)
i 4e övertidsminuten är det en väldigt tydlig hands i AIKs straffområde..... det missar han..... något som kan vara väldigt avgörande i jakten på platserna till Uefa-cupen......
Kommentera

bajenmattias: Jag förstår inte hur du kan tycka att straffen är tveksam. Jag tycker det är en av de klaraste på länge. Du kanske menar att det ska vara indirekt frispark?
Kommentera

Särbehandling av storlagen!
Kollade på Fotbollskväll igår och Wernersson fick en fråga om han tyckte att storlagen särbehandlades vid olika domslut i allsvenskan! Han sa nej.. Det borde väl för fan han vet att Aik Bajen Djurgården och Blåvitt får lite mera domslut med sig! Straffen bajen fick igår var ytterst tveksam, hade det varit Elfsborg eller nåt annat lag så är jag övertygad om att domarn aldrig blåst straff....

Rätta mig om jag har fel men jag har sett fotboll i så många år nu att jag tror jag vet att jag har rätt...

Man skall ju komma ihåg att det inte alltid är på detta viset...

Djurgården fick 2 mål bortdömda i Kalmar så man ser att även solen har fläckar.....

Jag är ju naturligtvis nöjd med bajens 3p men jag hade inte protesterat om domaren friat straffen igår...

Tack för mig...

Ps.. Wernersson måste väl veta att det är så eftersom han spelat i blåvitt själv under deras storhetstid.....
Kommentera

« · 143757