Frasse99: Alltid lika skojigt när folk skall börja snacka Frölunda Fotboll hit och dit. Det är 2 helt separata föreningar sedan 1984 och har ingenting med varandra att göra!!
Klinth: Tittar du på snittet för fotbollslaget så är det inte imponerande..... Tydligen så att supportrarna bara "klarar" av att följa en sport i taget.
nek97raj: Grejen är den när det gäller Frölunda och Scandinavium, så har det varit mellan 7000-11000 på nästan alla matcher, oavsett om Frölunda legat 3:a i tabellen eller näst sist. Frölunda har ju haft riktiga bottensäsonger, men pubbliken och fansen har stått där och hejat, i vått och torrt oavsett resultat. Vem som helst kan vara medgångssupporter, det krävs hjärta för att vara en helyllesupporter!!!
För det mediala intressset, och därav följande höga publiksiffror, krävs att det går bra för storstadslagen (se på fotbollen, som är glödhet i Sthlm). Alltså, om DIF & MIF vore lika bra som Frölunda, så skulle vi få höga publiksiffror.
easy: Jo, jag håller med dig om att Fotbollen slår betydligt mer än hockeyn just nu, särskilt som fotbollen är i sin slutfas och hockeyn har knappt börjat. Men samtidigt så borde väl det ändå finnas ett såpass stort intresse att det kan komma lite folk på matcherna och stötta laget ändå?
Jämför med Frölunda, som emellanåt haft flera storlag i fotboll (IFK Göteborg, ÖIS, GAIS, Frölunda) men ändå haft gott om folk på sina matcher trots att det inte gått speciellt bra.
Vi Frölundaiter är ju inte direkt bortskämda med SM-guld och enorma framgångar i ES, om man nu ska jämföra.
Sedan var min komentar som du valt att citera en respons till ett tidigare inlägg, där det handlade om att AIK´s nedflyttning påverkar hockeyklimatet och derbykänslan i Stockholm.
Klinth: "Dessa lag befinner sig ju inte direkt nästgårds, så med dom avstånden så skulle Djurgården ha "derby" mot ett antal lag"
Enligt en del så är DIF-FBK ett "derby". I alla fall om man räknar in prestigen.
Fast jag kan förstå djurgårdarna som för tillfället väljer fotboll instället för hockey. Hockeylaget har "segrat" sig till döds. Nu är det knappt godkänt med sm-guld för dif i hockey medan det blir det andra guldet genom tiderna i fotboll.
Ett lag kan inte ligga på topp idrottsligt och publikmässigt hela tiden. Just nu har dif en svacka men om 1-2 år kanske det ser annorlunda ut.
Klinth: Laddad inför Lördag? Ska bli kul att se vad vi sätter för lag på isen. ikväll har vi bänkat mertzig och myran. Varför får vi väl kanske reda på ikväll.
Klinth: Nästan så att jag skulle vilja citera dig på järnkaminernas forum :) Riktigt bra skrivet och vore det så enkelt då skulle det nod kunna bli drag igen .
Hen-rink: Om så är fallet så kanske det är bättre om Djurgården trillar ur elitserien, så har Stockholmarna 3 lag i samma serie ;-)
(Då skulle dessutom mediabevakningen lösa sig per automatik ;-)
Nä, derbyn är ju alltid kul, men vad avgör vad som räknas som derby?
Jag som Frölundasupporter ser matcher mot FBK och HV 71 som "deby". Dessa lag befinner sig ju inte direkt nästgårds, så med dom avstånden så skulle Djurgården ha "derby" mot ett antal lag. Dessutom är det alltid kul att kolla på matcher mot Leksand, för då vet man att Scandinavium lever upp ordentligt, av båda lagens supporters och stämningen är enorm.
Det borde vara så att spelets kvalitet tillsammans med glada tillströmmande supporters från båda lagen lockar till fest, och enda sättet att få uppleva just detta är helt enkelt att själv gå på hockey!!! Så det är receptet för hockeyn i Stockholm, gå till globen och ha skoj, ju fler ni blir, ju bättre blir stämningen och som ett resultat av detta så blir även spelet bättre och bättre....
chrille BIF: Jag skulle gärna hålla med dig, om det inte vore för att vi torskade i Globen nyligen..... :-( Men det berodde mer på vår fantastiska måltorka... som för övrigt ska lossna mot er imorgon! :-)
Publiken hittar tillbaka när lagen hittar tillbaka så att säga. Dif kommer få publik när de börjar spela bra hockey igen. Det tar emot lite att säga det, men stockholmspubliken är väldigt klubbfixerade, och därmed medgångssupporter i den meningen att man föredrar fotbollen om dif går bättre där, eller handboll... övertygad om att de hittar tillbaka. Tror dock att det vore bra om Bajen gick upp för att få till derbyn, det är det negativa med att AIK åkte ur, det blir liksom inte samma rivalitet när dif slåss mot att ligga före timrå, linköping, malmö, eller nåt annat lag, det de flesta bryr sig om är att ligga före Aik, och det kommer man göra oavsett vad som händer denna säsong. Vi får la se, men det går i vågor, och jag är övertygad om att många klubben-djurgården-supportrar behöver ett substitut till fotbollen om några veckor, och då hittar fler tillbaka in i globen. Tycker annars att man kunde flytta alla matcher så gott som det går utan att krocka till Hovet, för att få upp den riktiga hockeykänslan igen, och sen flytta till globen när hovet itne räcker till igen. Men jag vet att det inte är möjligt.
Lunkster: Nej det tor jag inte och det är bara att kolla in jarnkaminerna.nu för att få svaret på den frågan. Stockholms media kommer inte följa hockeyn hårdare bara för att Allsvenskan blir färdigspelad. Hockey har blivit en sekundär sport i Stockholm och när supportrar t.o.m väljer att gå på handboll före hockey bara för att det där finns derbyn ??? så börjar man ju undra vart intresset är på väg.
Det lär dröja innan det blir drag runt hockeyn i Stockholm igen, inte ens derbyna mot AIK i fjol fyllde Globen.
Lunkster: Stadion tar 14.000 och Råsunda 35.000....
Att Djurgården drar mycket folk till fotbollen har inget att göra med hur man bra eller dåligt man spelar i hockeyn. Fotbollen har sin egen dragningskraft (just nu stavas det guldspurt).
Globen är precis som du skriver en bedrövlig arena vad gäller hockeykänsla och akustik....... Detta har nog en väldigt liten påverkan vad gäller tillströmningen av folk.
Den stora boven i dramat är enligt mig media och marknadsföring. Räcker med att öppna en tidning (i huvudstaden)en matchdag och försöka hitta någon information om kvällens/eftermiddagens match och jag kan garantera att du inte finner någon. Skulle det däremot gälla en fotbollsmatch kan det finnas helsidor.....
Frasse99: Vad tar stadion? 40.000 ? Råsunda ?... fortfarande 2,5 % av sthlms befolkning... borde finnas underlag för visst hockeyintresse oxå... men det kanske beror på att de ursprungliga Stockholmarna i sthlm blir färre och färre...
Jag tycker det är näst intill skandal att man inte lyckas fylla globen... men sämre eko i en hall får man ju leta efter...
Det är klart att när DIF går bra i fotbollen och dåligt i hockey så smiter folk över till fotbollen... jag tror det brukar kallas medgångssupporter...
Frasse99: Jag tror visserligen att det har med att göra att hockeyn har haft lite svårt att behålla kontinuitet om man jämnför med fotbollen. Det är ny experiment och ändringar inför varje säsong i hockeyn nu för tiden. Verkar som hockeypamparna tror att vi fans är dumma och att vi köper allt de ger oss bara vi får se lite is o en puck. Nä det är dags för bossarna att inse att Sverige varken har potential eller kultur för att bli NHL-likt. Den nya förbundsbasen verkar vara lite klyftigare än Fagerlund iallafall så vi får se vad som händer.
Lunkster: För det första så fylldes Globen till bredden de 3 första säsongerna efter att arenan var färdig. Att sedan Färjestad lyckas fylla "Kaffearenan" nu beror nog på två saker dels att man i fjol var det klart bästa laget samt att den nya arenan i sig drar folk som vill se det nya. Det kommer nog en vardag för er också skall du få se.
Att det i huvudstaden inte är något drag kring hockeyn stavas F O T B O L L och åter F O T B O L L . Det är den sport som får överlägset mest utrymme i Stockholms media och som det är sagt folk drar folk . För tillfället är det "inne" med fotboll och därför kommer hockeyn i andra (tredje ? efter handbollen ?) hand för tillfället. Detta har nog inte så mycket att göra med intresse som sådant utan mera med att det är mode med andra sporter.
Hur många i Sthlm är egentligen särskilt intresserade av Hockey? Jag menar om en stad med över miljonen invånare inte lyckas fylla bollen, medans ta LLA i Karlstad tar in 8000 personer... det är 10% av invånarna i Kd kommun... DIF borde ha något som motsvarar Maracana (se länk) för att få lika många procent av befolkningen att kunna bevittna hockeyn...
Alltså... tro inte att det är fler hockeyioter i sthlm än övriga landet... samt att det antagligen färre aktiva per invånare i sthlm än i övriga Sverige...
carina: "Jag vill inte se inslag från den bästa matchen. Jag intresserar mig mest för DIF givetvis. "
Tråkigt att höra men jag tror (och hoppas) att det inte är en majoritet som håller med dig. En bra hockeymatch är enilgt mig alltid sevärd oavsett om det är mitt lag som spelar.
.... Hen-rink: "Tyvärr har inte tv kanalerna kameror på alla arenor varje omgång, budgeten tillåter inte det. "
Ok, du har en poäng där men det jag menar är att de borde ha ishockeyn som mått på hur mycket som skall visas från matcherna. Kanske är en utopi i en marknadsanpassad kanal men jag står fast i att jag tror att det skulle löna sig att fokusera på rolig hockey istället för på klubbar de ska ha med.
Dela tiden mellan de lag som spelar bäst hockey. Ryggsäcksderbyn klarar i alla fall jag mig utan.
Klinth: Jag ska villgt erkänna att jag inte hade koll på att vi ska till Götet på Lördag. Är koncentrerad på att ge Brynäs en omgång på torsdag för senaste mötet...
Sampan ja, han är helt sjukt bra emellanåt. Eller för det mesta kanske jag ska säga. Vansinnigt duktig. Vi har en intressant kille bakom honom nu, sperrle, kom från Arboga denna säsong, och är utlånad till Halmstad ett par matcher för att komma igång efter en fotskada han haft. Såg att han var matchhjälte när de slog Rögle härromdagen. Så återväxten efter Sampan ser trygg ut faktiskt, något som jag varit lite orolig för faktiskt. Han anses vara sveriges största målvaktstalang enligt "experterna" så det finns nog potential i honom. Han har en rätt skön stil, och bjuder på en del idiotutåkningar varvat med värsta salo kicksen. Kan bli trevlig så småningom.
Men det var ju inte det jag skulle prata om. Lördag .. ja det har gått riktiga troll för oss sista matcherna. Vi lirar faktiskt bra, mot HV rent av strålande, men fick stryk trots det. Vi kan bara inte få in pucken. Någon gång måste det lossna. Musse som var tänkt att bli den notoriske målskytten som även gör mål när det går dåligt, ja han har ju inte satt en pyts, och nu dessutom varit skadad med ryggproblem. Oklart om han spelar på Lördag. TJ är tillbaka som back efter att ha visat sig vara elitseriens sämsta center när man försökte göra nåt för att få fart på målskyttet. Tim, som är en ruskig talang från Hammarby, har kommit helt fel in i de formationer som man testat honom i. Sökandet fortsätter väl tills det lossnar. han har lagt på sig en massa muskler i sommar och de har han inte växt in i utan väger på tok för lätt. Eklund skapar tusenlägen varje match men lyckas pricka skridskor, stolpar, ribbor och gud vet vad. Men största problemet är vårt PP. Vi spelar bättre i 5-5. Tragiskt men sant. Vi släpper ju till och med in fler mål i PP än vad vi gör frammåt.
Summa sumarum, vi väntar på att det ska lossna lite, ha lite medflyt och kunna sätta några puckar. Vi får hoppas att det kan lossna nere i scandinavium, med det blir svårt där tror jag. Vi vann ju på straffar i och för sig i Linköping, men var knappast värda de poängen om jag ska vara ärlig. Jag tippar på en målsnål match, där hjärtat säger 3-1 till Linköping men hjärnan det omvända.
Hen-rink: Ja, vi får allt vara glada att vi har Mange i Frölunda, oavsett hur det gick till. Men å andra sidan har ni Sampa ;-)
Vad det gäller eventuell SM-final och ett SM-guld, så är det väldigt, väldigt långt dit. Det vore kul om Frölunda vore med för att slåss om det, och i år har man den bästa möjligheten sen jag vet inte när. Tyvärr, om man nu får säga så, så är motståndet enormt bra och det finns ett antal lag som är goda aspiranter på SM-bucklan. Timrå verkar ju hålla formen, HV 71, FBK, ev. Linköping eller varför inte Frölundas slutspelsspöke MoDo!?!
Sen är det kul att du nämner det här med Linköping, jag arbetar här på ett halvårsuppdrag och veckopendlar till metropolen Trollhättan. Vad säger du om den ;-)
Vad tror du om matchen på Lördag då? Sampa kan bli överjävlig "hemma" i Scandinavium så det blir nog en tät match. Tror dock på Frölundaseger med 4-2.
Klinth: Gött att höra. Jag trodde för ett ögonblick att du var en otrevlig fan, men det hade jag nog fel i. Jag tror vi snackar om samma sak och i stort nog är överens om att det vore trevligt med lite variation. Samtidigt som jag skulle vara mer ledsen om ingen hockey sändes alls. Blir man tillräckligt uppretat på TV4 så har man ju valet att inte titta alls. Det är ju inte så att någon binder fast en vid burken.
Hur som haver - Läste din profil - Får tyvärr ge dig rätt om ditt tips - tror nog ni kniper guldet, och det vore väl faktiskt i sin ordning om ni gjorde det tycker jag. Det enda jag har lite smolk i bägaren för är hur Mange J kom till VF från oss i Linköping. (Gick gymnasiet ihop med stackarn förresten). Inte för att jag klandrar honom för 5 öre, han gjorde helt rätt. Vem fan vill bo i Linköping? ;-) Men glasflaskebotte ögat tränade ju oss, sen när han lämnade skrev helt plötsligt våra 2 bästa spelare då, Mange o Niilima på för VF, och helt otroligt så skulle han själv dit med. När han skulle nås för kommentar befann han sig på semester och hade inget alls med affärerna att göra. Tjena. Dåligt som fan. Han erkände ju senare att det var riktigt fult gjort.
Hur som helst blir ni farliga. Hoppas på en final mellan Frölunda-Lhc, men jag får nog drömma nåt år till innan det blir verklighet.
Hen-rink: Jag måste säga att jag skrattar när jag läser ditt inlägg och tillika ditt svar till mig. Inte åt dig, inte på något vis, men det är ett skönt upplägg du valt. Trollhättan är en liten håla, och jag kan garantera att TV4 aldrig kommer att sända en endaste sekund rörande Tvåstad Cobras, eller Coming Cobras som dom också kallas, som är Trollhättans/Vänersborgs hockeylag.
Jag håller dessutom med dig att TV4 naturligtvis måste gå med vinst, precis som Ericsson. (Har förresten gjort mitt och köpt aktier i Ericsson).
Sedan är ju smaken som baken, och alla vill se olika lag, där är vi ju rörande överens. Men jag hoppas att du håller med mig om att de sk. "topp"matcherna är roligare att se än de sk. "botten"matcherna. Visst kan det vara kul att se inslag om Brynäs, Leksand, Djurgården osv, men inte med en klar majoritet av sändningstiden. Timrå, Frölunda, HV 71 som exempel får inte alls samma sändningstid, och det tycker jag känns fel.
Jag inbillar mig att tittarna inte kommer att välja bort TV4 om dom skulle ändra lite på utbudet, så att även dessa lag fick mer täckning.
Personligen tackar jag min lyckliga stjärna för Canal+ och Com Hem PPV, där man kan välja att se det man vill, även om det kostar en slant. (V.g kommentera inte att det är deras sätt att tjäna pengar, det har jag redan förstått, utan att avslöja något om eventuell utbildning).
Avslutningsvis vill jag bara säga att jag förstår vad du vill ha sagt, jag håller bara inte med dig till 100%
Klinth: jo men... lyssna. Jag håller med dig till400% att brynäs tramset var så patetiskt att det var vidrigt. (Men det var en klubb utanför stockhom by the way). Inte så många klubbar har 1 miljon inv. i staden. Jag bor för tillfället utanför sthlm, men jag är lika ointresserad av att se malmö eller modo som Dif. Du bör nog inse att det inte är Sthlm mot resten av sverige. Och bara uttala sig om att 7.5 miljoner har vett att bo utanför sthlm... fundera hur många det är som har vett att bo utanför trollhättan istället.
Alla vill vi se mer av våra egna kära klubbar, inget konstigt med det. Alla kan aldrig bli nöjda. Just nu tycker jag det är intressantare att i andra hand följa botten, efter Lhc så klart. Men visst, Timrå är intressant, Frölunda lirar underbar hockey. Men vad väldigt få verkar förstå är att ett börsnoterat bolag skiter i vad timrå supportrarna säger då de inte är så många, de vill tillfredställa så många som möjligt. För att tjäna pengar. Det är en svensk mentalitet att ge börsnoterade bolag ett samhällsansvar, precis som alla spottar på ericsson för att de sparkar folk - ska det vara så fruktansvärt svårt att förstå att de är ute efter att tjäna pengar, och inte att göra alla enskilda individer glada? Sätt en kamera och gör 1 timmes reportage från alla arenor, då skulle alla vara nöjda. Och TV4 gå i konkurs så att nästa säsong sänds ingen hockey istället. Precis vad som håller på att hända med Ericsson då massmedia målar ut dem som om det vore ett statligt institut som ska värna om den enskilda människan före vinstintresse. Man måste väl ändå, hur outbildad man än är, förstå att vinstintresset är ett krav att uppnå innan man kan bredda sin verksamhet och tillmötesgå alla.
Hen-rink: Jo, det är sorgligt dåligt av TV4! 1 miljon bor i Stockholm, 7,5 miljoner svenskar har vett på att bo någon annan stans!
Ishockey är väl ändå en sport som skall vara publikfriande? Då ska man väl oxå visa de matcher som har störst attraktionsvärde, och för stunden är det inte DIF! Det kan vända, men inte just nu! T.ex. Timrå-Frölunda kunde man ju ha spenderat mer tid åt, än att ställa dumma frågor till Brynäs tränare och spelare i 15 minuter!
Utan att veta särskilt mycket om hur en tevekanal fungerar eller deras ekonomi ser ut, så känns det ändå som att anledningen till att de bevakar matcher/lag i och i närheten av Sthlm är att det är enklast och billigast att göra så.
Det är heller inte särskilt konstigt om de väljer att visa bottenlagen i det här skedet av säsongen, med tanke på att (som någon påpekade någonstans förut) det lag som vinner elitserien ändå inte har vunnit SM-guld. Det händer helt enkelt mer av relevans i botten av tabellen än i toppen för tillfället.
easy: Tyvärr har inte tv kanalerna kameror på alla arenor varje omgång, budgeten tillåter inte det. Det vore naturligtvis super om de kunde förutse var den bästa hockeyn kommer att spelas och sätta kamerorna just på denna/dessa arenor, men så är naturligtvis inte fallet. Därmed kör man med säkra kort, en intressant topp match, eller som nu mer fokus på bottenstriden, eller som allt som oftast tar man det säkraste kortet och visar dif, när bevisligen flest tittare bor i närheten och kan sympatisera med djurgården. Sorgligt men sant, och föga omöjligt att förstå ur ett affärsmässigt perspektiv då ex. tv4 bedriver vinstdrivande verksamhet. Sen är jag lika förbannad sportsmässigt, men det ska man inte klandra ett börsnoterat bolag för som är intresserade av att tjäna pengar.
carina: Du har nog både rätt och fel. Självklart så sänder TV4 mer vad folk VILL se än vad t.ex. SVT sänder. Men samtidigt så ser nog de flesta på sportnyheterna oavsett vad. Detta eftersom du aldrig riktigt vet vad inslagen kommer att handla om. Men det som irriterar är att om man tar merparten av de inslag som presenteras i de sportsändningarna så läggs fokuseringen mer eller mindre för det mesta på Stockholmsrelaterade lag eller idrotter. Detta är tragiskt och ger bara mer näring åt det ogillande som resten av Sverige har gentemot huvudstaden.
Sen kan man ju diskutera om det är så intressant att se inslag i sportsändningarna från ett bottenlag som DIF istället för ett topplag som TIK som har överraskat positivt. Jag som har tröttnat rejält på den evighetslånga elitserie lunken är mer intresserad av att se topplagen än att se bottenlagen oavsett varifrån de kommer i Sverige.
carina: Det har du rätt i. Tv4 är glad för alla tittare dom kan få och jag tror inte att dom tappar tittare om dom visar något annat än Stockholm på sporten.
Ska också säga att mig personligen gör det ingenting om dom lägger fokuseringen på andra lag än TIK. Jag inbillar mig att det passar dom väldigt bra att jobba lite i skymundan.
Hälge: Jag kan ju naturligtvis inte svara på exakt hur mycket tittare varje lag drar till tv4 men DIF engagerar ju uppenbarligen många. Även dem som "hatar" dif tittar ju för att få se hur mycket "skit det ska visas från fjollträsk nu". För tv4 har det ju ingen betydelse varför folk tittar, bara ATT de tittar.
easy: Jag vill inte se inslag från den bästa matchen. Jag intresserar mig mest för DIF givetvis. Jag slänger även ett öga på matcherna som FBK, BIF, LIF och i viss mån Luleå spelar. Det som får MIG att byta kanal är mötet mellan ex. LHC-TIK *gäsp*, sedan kan målen vara hur snygga som helst, räddningarna det spektakuläraste du sett och passningarna smörigare än någonsin. Bryr mig inte för det. Alla har vi olika preferenser.
Jag tror att tv4, som komersiell kanal, inser bättre än några andra vad som drar tittare. Det behöver inte nödvändigtvis vara samma sak som folk vill se, men saker som lockar tittare ändå. En reklambaserad kanal har otaliga tittarundersökningar till underlag och om de märkte att de tappade tittare på vissa inslag så skulle de naturligtvis upphöra. Likadant, om de upptäcker att något lockar extra mycket tittare så får det mera plats. Detta är det största säljargument de har till sina annonsörer, de som får kanalen att gå runt.
Att kräva jämlikhet i sändningstid kan man nog bara göra hos möjligtvis SVT, som inte är lika beroende av tittarsiffror. Ska ni påverka tv4 får ni nog helt enkelt byta kanal när de visar något ni inte vill se. Som i så mycket annat numera så är det pengarna som styr. Tyvärr.
Media vill maximera sina intäkter genom att skiva om saker som deras läsare vill läsa om. Exempelvis så skriver DN mycket om djurgården och tidningarna i dalarna mycket om leksand. Det är helt ok tycker jag och även om man är exilsupporter och blir frustrerad ibland så köper man det.
Vad som är värre är när riksmedia försöker göra samma sak bara för att de har huvudkontor i en viss stad. TV4 t.ex gör ett stort misstag när de tror att majoriteten vill se dif-relaterade inslag. Det de inte inser är att folk vill se inslag från den bästa matchen. Jag som FBK-anhängare vill givetvis se färjestad men som hockeyintresserad är jag även se snygga mål, spektakulära räddningar mm. Även om det skulle vara TIK, Modo eller varför inte Hv som bjuder på underhållning.
Media har helt enkelt fel urvalsregler när de väljer matcher, lag mm. Låt den roligaste hockeyn få mer utrymme. Detta skulle inte bara gynna TV utan även hockeyn i sig.
easy: Kan vara så sant. Men det har de sagt nu sen serierna under ES delades upp i två serier. Förra året så var det de södra lagen som dominerade i SA (o då tänker jag inte bara på Lekasand).
badkar: Hammarby eller AIK skulle ta första platsen skulle jag tro. Sen är det ju ingen hemlighet att "riks"tidningarna skriver till 90% bara om Norra allsvenskan eftersom Stockholmslagen ligger i den serien. Södra allsvenskans lag ska vara glada om vi får en notis någon gång :)
Gone: Varenda kotte vet att Stockholmslagen får mest mediatid. Det behöver man inte ta fram någon statistik på. Om man t.ex skulle räkna ut vilket lag som det har skrivits mest om utav de allsvenska lagen i de s.k. rikstidningarna är jag säker på att det skulle vara AIK.
SMÅLAND: Skärpning nu. Det blossar upp en sådan här debatt titt som tätt om att folk är orättvist behandlade och hej och hå vad det är synd om vissa. Vanligtvis, precis som nu, så är inte smutskastningen befogad eller bevisad utan grundas på enskilda individers tyckanden. Självklart får man tycka som man vill, men man behöver inte förbanna allt och alla bara därför. Nivån är lika hög som hos den som blir tokförbannad på alla rödljus bara för att han har bråttom. Löjligt alltså.
Fram med statistik på de olika lagens mediebevakning om ni vill få respekt för ert protestupprop.
BlackBay: Man blir bara förbannad när man läser en sådan här tråd...Här ser man tydligt hur Krister Nordin slänger ut armen i straffområdet och domaren bara skakar på huvudet...skrämmande!!!Sedan det där med att DIF fick 2 mål bortdömda för offside i matchen mot Kalmar är inte mycket att snacka om....de var solklara!!! Nä,det är för j-a mycket trams och särbehandling av de så kallade (SKIT)storlagen i Sverige..... Se bara på hur media bevakar Stockholmslagen i alla sporter.. Timrå har bara tappat 9 poäng på 12 omgångar i Elitserien och ligger 2 i serien.men var fan är tvsändningarna på sporten?????...Djurgården har kämpat i botten och efter segern i söndags mot Linköping så blev tyvärr världsmästare igen och det var glädjeskutt i tabellen.....man blir bara så trött..... Jag hoppas innerligt att Giffarna trycker dit Djurgården på torsdag så att Malmö FF får chansen att bli Svenska Mästare i år....men blir det väl sorgedag i Sverige om Malmö FF skulle bli det.....SUCK!!!!
bajenmattias: Apropå straffar o storlag kontra smålag...... Domarn var bra duktig att avgöra till 08-ornas fördel i matchen AIK-GIF också.....
i slutminuten fick AIK en straff....... 2-1.... (dock kanske inte så mkt att säga om) i 4e övertidsminuten är det en väldigt tydlig hands i AIKs straffområde..... det missar han..... något som kan vara väldigt avgörande i jakten på platserna till Uefa-cupen......
bajenmattias: Jag förstår inte hur du kan tycka att straffen är tveksam. Jag tycker det är en av de klaraste på länge. Du kanske menar att det ska vara indirekt frispark?