Övrig hockey

10027 inlägg · 1131 ämnen

Säsongen 03/04!

268035 · » Till forumet

Sv: Säsongen 03/04!
Gone:

Jag startade inte denna tråd om löner utan jag svarade bara och sa vad jag ansåg i ämnet.. Vet ej vem som startade tråden men ang JJ så var det väl du som tog opp honom som ex :)
Kommentera

Jag följer finska ligan och kan säga att det kan vara väldigt intensivt och fartfyllt ibland. Om man ska jämföra Elitserien med SM-Liiga så tycker jag att det är ganska jämnt.
Kommentera

bajenmattias:

Hur ofta ser du hockey regelbundet från Finland, Tyskland, Schweiz, Ryssland och Tjeckien?

Det är rätt lätt att sitta och säga att Elitserien är bäst utanför NHL om det är den enda liga man kollat på.
Kommentera

bajenmattias: Är det någon som har sagt att JJ inte har bonusar inskrivna i sitt kontrakt eller varför startade du egentligen diskussionen? Jag känner (naturligtvis) inte till alla detaljer i allas kontrakt men de kontrakt jag känner till innehåller bonusklausuler allihop.
Kommentera

Nike89:

Det har det alltid varit....

Det är bara vad jag anser!!!

De finns de som tycker finska ligan och tyska ligan är bättre men jag håller inte med!!!
Kommentera

bajenmattias:Sånär blev elitserien näst största liga ivärlden?
Kommentera

Robert P:

Nej inte ett frikort *S* men kanske en chans i alla fall!!

Tycker inte det är mer än rätt efter att man har vunnit p ligan i Världens näst bästa liga om du frågar mig :)
Kommentera

bajenmattias:

Tolkar jag dig rätt om tror att du anser att vinnaren av poängligan ska tildelas ett frikort till Tre Kronor under en säsong?
Kommentera

Robert P:

Visst du har en p där men tycker ändå Karlberg skall med men det står jag för....
Kommentera

bajenmattias:

Karlberg fick chansen i matcherna mot Schweiz, precis som Mikael Holmqvist. Karlberg tog inte chansen, det gjorde Holmqvist och därför spelar han VM.

Att vara poängkung i Elitserien innebär inte att man nödvändigtvis funkar i en helt annan omgivning internationellt.
Hardy har gjort bedömningen att Karlberg dels väger för lätt och dels bygger sina framgångar i Leksand på strålande samarbete med Jens Nielsen.
Kommentera

bajenmattias: Klart han ska, den som 'är bäst i elitserien borde väl få en chans i elitserien???
Kommentera

willysson:

Detta säger jag inte för att jag håller på Leksand men visst fan skulle Elitseriens poänkung varit med i VM!!

DVs Micke Karlberg :)

Men han och hardy kanske har nåt otalt med varandra inte vet jag!
Kommentera

Robert P: Nja inte fegt kanske.... utan DUMT!!
Kommentera

bajenmattias:

Hade Hardy varit feg hade han väl tagit ut de spelare som gör poäng hela tiden. Det är väl inte fegt att ta ut en spelare som var utan mål i slutspelet och hoppas att han ska vara mer produktiv i VM? Det är väl snarare motsatsen till fegt?
Kommentera

bajenmattias: Det hade varit en sak om han hade tackat nej till landslaget, men varit dominant i elitserien. Då skulle han varit med, men han har ju inte gjort ett dugg iår... Jo han hjälpte ju Frölunda att avgöra en match..:)
Kommentera

willysson:

Nej jag håller med dig till fullo!!!

Han kan inte tacka nej ena gången och sedan räkna med att komma med andra gången!!

Hardy är för feg!! :(

Hoppas att han gör bra ifråpn sig i Finlnad nu bara annars är det kört för honom för ett tag framöver!!
Kommentera

bajenmattias: Jörgen Jönsson ska absolut inte med till VM. I år har han varit oduglig, samtidigt som han nobbat landslaget. Han har ju inte glänst nånstans så jag tycker inte att han ska med till VM...
Kommentera

Gone:

I Jörgen Jönssons fall som för övrigt är ett bra ex tycker jag att han skall självklart ha pengar från Färjestad oavsett vad han presterar...

Omhan gör stor nytta på isen och blir poänglös spelar väl ingen roll men om JJ ex skulle börja göra mål efter mål i varje match och börja spela jättebra så skall ha självklart ha en slags ackordslön!

Tycker jag!!!

Ps... Jörgen är ju inte det enda exemplet!
Kommentera

bajenmattias: Vadå håller med? Jag påstår att han visst har presterat ett stort spel. Poängen har dock uteblivit, men det innebär inte att spelaren i fråga inte sköter sig och därmed ska få nedsatt lön.
Kommentera

Portello:

Jaså!!!!

Vad är den på då?

1 250 000 i veckan eller?? :)
Kommentera

Gone:

Håller med dig om att Jönsson inte har presterat mycket i Slutspelet... Tycker inte ens hans skulle med till VM!!!

Men jag tycker nog han skall ha en rimlig lön med 0 kronor funkar inte då strejkar kanske spelare som de gjort i NHL titt som tätt
Kommentera

svedas: Nu har dom ju även en grundlön i NHL.
Kommentera

bajenmattias: Bonusklausuler finns i väldigt många elitseriekontrakt. För övrigt är det svårt att sätta en ackordslön på ett rättvist sätt. Hur skulle du bedöma JJ i fbk under slutspelet tex? Inte många poäng från hans klubba men ett enormt viktigt arbete på isen. 0:- i lön?
Kommentera

svedas:Prestationslön dvs.Det hade Sundsvall Hockeys spelare denna säsong.
Kommentera

bajenmattias: Bonuslön. som dom har i nhl
Kommentera

gripen66:

Spelar skall ha nån form av ackordslön tycker jag!!

DVS!! Lön efter prestation :)

Det vore det allra bästa..

Du kan inte vara stjärna i laget och inte uträtta nåt på 10 matcher och ändå ha 100 000 i månaden!!
Kommentera

Mälarmasen: Nja, fullt så galen i hockey är inte jag. Nog vill jag åtminstone ha sommar först... ;-)

Den allra sämsta tiden är de 2-3 månader på vårkanten där vare sig sommar eller hockey pågår tycker jag... ;-)
Kommentera

gripen66: OK. Ja, riktigt så skrockfull är jag inte. Tabellen är ju inte den allvarligaste heller, med tanke på att det är hur j-vla långt som helst kvar till serien drar igång igen.

Just nu längtar man som bara den. Men snart är ju sommaren här och då är det nästan dags för Mästarcupen, men innan dess händer det inte allt för mycket.

*suck* om det ändå vore höst:-)
Kommentera

Mälarmasen: Därför att tippa en sak garanterat ser till att det blir totalt tvärtom. Dessutom kan det komma surt efter...

Ja, jag ÄR skrockfull sade jag ju. :-)

Jag skulle nöja mig med att tippa var LIF hamnar (femma låter bra) och inget mer. Möjligen säga att det är väldigt låga odds på att VF och FBK möts i final igen... som etta & tvåa i grundserien...

Då har jag inte stuckit ut hakan för mycket.
Kommentera

gripen66: Jasså varför då???
Kommentera

bajenmattias: 11:an ser också trevlig ut... :)

Men jag är otroligt skrockfull och vill inte höra talas om försnackstabeller öht egentligen. Såna anser jag vara _mycket_ olycksbådande... ;-)
Kommentera

Mälarmasen:

Glkömde visst att kommentera Malmö... *S*

Helt rätt att de kommer sist...!!
Kommentera

Mälarmasen: om du ser till värvningar just nu så lär inte Djurgården ha ett fullt lag, nästan inga nyförvärv än så länge men massa förluster...men massvis av rykten finns förståss...
Annars ser tabellen fullt rimlig ut..
Kommentera

bajenmattias: Ja det vore ju ännu bättre förstås!
Kommentera

Mälarmasen:

Ditt tips ser helt klart gan´ska bra ut men jag byter plats med Leksand och Djurgården :)
Kommentera

Säsongen 03/04!
Nu är det väldigt lång tid kvar innan nästa säsong börjar och alla lag är ute och försöker värva nya spelare. Tänkte ändå tippa en tabell till nästa säsong, efter hur det ser ut med värvningar just nu:

1 Frölunda.
2 Färjestad
3 Djurgården
4 Luleå
5 Leksand
6 Timrå
7 Modo
8 HV71
---------------------
9 Brynäs
10 Södertälje
--------------------
11 Linköping
12 Malmö

Det är en väldigt tidig tippning, men jag orkar inte vänta längre!
Kommentera

268035 · »