Här så tänkte jag skriva vilka lag som jag tycker har dom snyggaste dressarna i Elitserien.....
1: Brynäs (svarta) - En klassisk tröja som man blir rörd av att se. Den är nog en av Europas snyggaste matchställ
2: Aik (vita) - Fast Aik liger där nere så har dom en av seriens snyggaste tröjor, den vita tröjan ger en väldigt snygg inramning på spelarna
3: Modo (röd) - Dom tröjorna som Modo har på sig denna säsong är den i särklass snyggaste dräkten de har haft. Den utstrålar mod å tuffhet i spelarna
4: Frölunda (röd) - Också en tuff tröja, med indianen som emblem så liknar den en NHL tröja
5: Malmö (vit) - Den här är snyggare än den svarta. När de har vitstället på sig så ser de ut som krigare som spelar en rolig hockey och inte den "grishockey "dom brukar spela
6: Linköping (blå) - Den vita lejonet är ett väldigt tufft emblem på tröjorna, och de ser mer "argsinta" ut i de
Det var vad jag tyckte om lagens tröjor, nån som har synpunkter el. andra lag som ni tycker har snygga tröjor så skriv.....
Att brynäs skulle ha europa eller sveriges finaste matchställ är väll knappast troligt. Jag tycker däremot att DIF och LHF har de finaste...men det är ju vad jag tycker... Fulast har iallafall FBK!
Ser att ni aldrig har varit och kikat när Timrå IK spelar..!! Ett lätt val vilka som har de absolut vackraste tröjorna, har för mig att Timrås och Detroits tröjor är rätt lika....
Vackraste i Sverige alla kategorier utan diskussion......Den röda är grymt snygg....enda som är synd är den fula Örnen som förstör tröjornas intryck en aning, tacka vet jag de gamla hederliga tallarna....
Tvåa blir helt klart DIF tackvare sina Guld siffror som är hel coolt...Tyvärr Gone här kommer ni bara tvåa...
Vi ligger sist i tabellen men Timrå är bäst ändå...!!
1) Leksands IF. Har fortfarande kvar sin gamla klassiska tröja med det snygga klubbmärket och stjärnorna bredvid. Det enda man saknar är reklamen för Leksandsbröd som fanns längst upp på ryggen förut och var lika stort som siffrorna:-)
2) Nästan alla andra.
3) De återstående utom ett. Alltså lag som byter färger lika ofta som normala människor byter kalsonger.
AIK, Brynäs, DIF samt SSK spelar i en egen division vad gäller matchställen, punkt slut!! Relativt "rena" dräkter med det egna klubbmärket framträdande. Är man djurintresserad kan man gå på Kolmården eller Skansen (hökar,vargar,tjurar etc) eller är man lagd åt det etnologiska hållet (indianer) finns det Folkens museum i Sthlm. FBK har väl iofs ett "rent" märke, men färgen, färgen.......
Rangordning blir sålunda:
1. Brynäs 2. AIK 3. SSK 4. DIF 5. Resterande lag
Obs! Detta är vetenskapligt bedömt och utrett och godkänt av ett institut i Schweiz....;-)))
Brynäs TIGERS har sveriges snyggaste matchställ förstår inte hur man kan tycka annat. Svarta och med den klassiska Gevalia reklamen. Tryck dit Sveriges snyggaste klubbmärke och du har ett matchställ som heter duga!!! Slutdiskuterat!!!!!!!
tsst tsst... Tiger Johansson... Det är väl inget att komma med. Själv var man nere och fick autografer av brynäsgubbarna _i båset_ under pågående match... Gick bra ända fram till Inge Hammarström. Han skrev en autograf och sen skickade han upp oss på läktaren igen. Surdeg. För övrigt borde kanske Pelle Lindbergs atto vara värd några spänn? Dock är den naturligtvis inte till salu.
Joel Lundqvist, Frölunda, är enligt min mening säsongens utropstecken. Sen bör man väl nämna David Longstaff, Djurgården, som en positiv överraskning också och så vill jag gärna lovorda Brynäsbacken Adam Andersson, som egentligen skulle stå på tillväxt i Tierp.
Den matchställ som Brynäs har nu är en av elitseriens snyggaste men om lagledningen skulle ta bort märket på tröjan och sätta dit en tiger istället så tror jag inte de skulle vara lika snygga längre. Det är märket som är Brynäs så att säga..... Det är i NHL som man har djur el nåt på tröjorna och här så har man "riktiga" märken, och tröjorna här är snyggare än NHL`s.......
Hur matchdräkterna ser ut har väl inget att göra med vilket lag man håller på. Just därför går det bara finfint att tycka att den snyggaste dräkten är snyggast. - Modos alltså.
Men tack för dä lillguden äntligen en som vet vad han talar om....Om vi nu ska kika på vad Nike89 drog igång om de fulaste så skulle ni se de som vi i CSKA Nolby Vets har....No Comments..!!! Bara dom som sett dom kan veta.....
1: Brynäs (svarta) - En klassisk tröja som man blir rörd av att se.
Den är nog en av Europas snyggaste matchställ
2: Aik (vita) - Fast Aik liger där nere så har dom en av seriens snyggaste tröjor, den vita tröjan ger en väldigt snygg inramning på spelarna
3: Modo (röd) - Dom tröjorna som Modo har på sig denna säsong är den i särklass snyggaste dräkten de har haft. Den utstrålar mod å tuffhet i spelarna
4: Frölunda (röd) - Också en tuff tröja, med indianen som emblem så liknar den en NHL tröja
5: Malmö (vit) - Den här är snyggare än den svarta. När de har vitstället på sig så ser de ut som krigare som spelar en rolig hockey och inte den "grishockey "dom brukar spela
6: Linköping (blå) - Den vita lejonet är ett väldigt tufft emblem på tröjorna, och de ser mer "argsinta" ut i de
Det var vad jag tyckte om lagens tröjor, nån som har synpunkter el. andra lag som ni tycker har snygga tröjor så skriv.....
////Lothar