Övrig hockey

10027 inlägg · 1131 ämnen

Summering efter 60% av serien

« · 179673 Till forumet

Summering efter 60% av serien
Om man ser på tabellen så tycker jag att det mest positivt överraskande laget solklart är TIK. De var totalt nedtippade av alla "proffs" innan säsongen (även av mej själv). Men de har visat att om man spelar som ett lag tillsammans så kan man lyckas väldigt bra. Stor eloge!
Andra positiva överraskningar är för mej Leksand o till viss del även Djurgården, som kommit starkt nu på slutet.
Den största negativa överraskningen är Brynäs, trots att de efter tränarbytet fått mer o mer ordning på spelet o de kan kanske klättra upp en bit till på tabellen. Slutspel blir dock svårt.
När det gäller tabelljumbon Linköping så e ja inte så extremt överraskad. Många storvärvningar inför säsongen brukar leda till antingen succé eller fiasko. För Linköpings del blev det fiasko. Tränarbytet kan kanske leda till lite bättrat spel men kvalplatsen tror jag blir svår att undvika.
Topp-4 i tabellen tror jag kommer dra ifrån övriga ytterliggare o att FBK kommer troligtvis byta plats med TIK. Krävs att mer stämmer för mästarna om de ska byta plats med serieledarna. Men bara lugn. De kommer när det drar ihop sig till slutspel.

Platserna i "mellanskiktet" är oförutsägbara. Skiljer inte många poäng i nuläget o ja tror inte det kommer göra det heller efter serien e slutspelad. De bäst krigande lagen kommer till slutspel.
Kommentera

« · 179673