Övrig sport

1641 inlägg · 27 ämnen

Are you ready for some football!!!

« · 484792 Till forumet

Sv: Are you ready for some football!!!
Nalle Sjuh: Seattle står emot bra men Alexander verkar ju inte OK efter sin vristskada så jag tror inte att Sjöhökarna klarar det.

Håller med om Packers-matchen imorrn. Skulle jag haft ett Cheesehead skulle jag bära det hela söndagen.
Fast liknelsen mellan Jansson och Favre är inte ens ironiskt. Favre som startat alla matcher i 12 raka säsonger fyllda med skador, smärtstillandemissbruk, dödsfall i familjen mm mot Jansson som knappt kan cykla en motionscykel utan att skada sig och missa spel.
Kommentera

Nalle Sjuh: Världens bästa Brett, är det han som rimmar på havre?

Kom på mig själv med att tänka att det är skönt att slippa höra PA Gullö och Theo Blanco kommentera matcherna, även om det alltid var intressant att se hur sned PA Gullös fluga skulle hinna bli under sändningens gång.
Kommentera

Salle:

Tänkte börja skriva något elakt om varför miljonerna från Pyttemjuk Inc. och det plastiga (jämfört med Kingdome iaf) Qwest Field gör Seahawks till NFLs svar till Team Boro, men jag fick inte ihop det så bra och så kändes det som att S:t Holmgren började stirra ilsket på mig innan inlägget ens var färdigt. Alexander kutar sönder det här i fjärde, säger jag därför.

Sådeså, men viktigastheten denna helg kommer självklart imorgon kväll, då världens bästa Brett och Mr.Green skickar minstebror vid sjöarna ur slutspelet. Världens bästa Brett, alltså - och ett skinande exempel på att det visst går att hålla sin kropp i prakttrim som blivande 36-åring och ikon från 90-talet. Hmm...Jansson-parallellerna är tyvärr oundvikliga - de isande genomskärarnas man som är beroende av en kroppsmur som skydd. Likadant leende har de ju för *** också...:-)
Kommentera

Salle:
Jag tror att jag har greppat grunderna, men jag erkänner att jag inte kan följa några taktiska mönster. =)
Kommentera

JD: Nej det är en utdragen sport. Speciellt med så här mycket action.

Men du kan reglerna och så... Fråga annars så kan jag försöka förklara.
Kommentera

Salle:
Men det var då inte den lättaste sporten att titta på. Jag har nu sett ungefär en kvart och det känns inte som om de har spelat mer än par tre minuter.
Kommentera

8 timmar underhållning började nyss. Tur att man planerade detta med sovmorgon, Popcorn (inte microtjafs) poppade, dricka kyld och soffkuddarna nyfluffade.
Först Seattle Seahawks vs St Louis Rams från Qwest Field Seattle. Där Rams offensiv med Bulger och Tory "Big Play" Holt och Isaac Bruce avgör till St. Louis fördel.

Synd att det är så j-a mycket reklam bara.
Enjoy!
Kommentera

El Maco: Såg senaste matchen när Jets mötte Rams och tyvärr så måste jag säga att Jets får respass redan i helgen av Chargers.

Men jag hoppas att det kan räcka till en ny stadion iallafall.
Kommentera

Salle: Det är ju totalt omöjligt att få tag på biljetter. Men visst, Lets go Jets!

Ett eventuellt Jets Stadium på Manhattan är den hetaste politiska frågan i NY just nu.
Kommentera

Are you ready for some football!!!
Nu är det en månad kvar till Superbowl XXXIX som i år spelas i Jacksonville Florida. Fast redan i helgen börjar festen för oss som älskar den amerikanska varianten av fotboll med Wild Card Weekend.

Viasat Sport skall sända ALLA matcher direkt (eller lite fördröjt om kollisioner uppkommer) hela vägen fram till Superbowl.
Här är helgens matcher.
8/1 kl 22.30: Seattle Seahawks-St Louis Rams (direkt)
8/1 kl 02.00: San Diego Chargers-NY Jets (direkt)
9/1 kl 19.00: Indianapolis Colts-Denver Broncos (direkt)
9/1 kl 22.30: Green Bay Packers-Minnesota Vikings (direkt)

Jag är förberedd på några långa kvällar/nätter av hög underhållning. Så nu ställer jag frågan till er:
[url=www.superbowl.com/]Are you ready for some football!!![/url]

Kommentera

« · 484792