Övrig sport

1641 inlägg · 27 ämnen

Are you ready for some football!!!

« · 978980 · » Till forumet

Sv: Are you ready for some football!!!
MorganaLefaey: Den brukar bara dyka upp i rutan när det är 5 sek kvar typ.
Har kanske inte varit behov för den än.
Kommentera

Salle: Ingen gameclock. Man vill ju veta hur lång tid de har kvar innan de måste göra sin snap.
Kommentera

Bra opening drive från Manning och Giants men bara ett fieldgoal som resultat. Giants måste få 7p de gånger dom kommer in i Redzone för ta detta.
Kommentera

Game On!

Samma sändning och kommentatoer på både TV6 och VS1.

Då gäller det bara att hitta en bra Fox-sopcaststream för lite "indepth" och dyröresreklam.

Kommentera

Poffa: Lite småkul dokumentär nu på VS1 "Road to SuperBowl".

Bilder från försäsongsträningar mm.
Nyss så kommenterade "QB:n" och Offensive Coach om centerns svett.
"Look at his saggy pants. They get the ball all wet" :-)
Kommentera

Dream Team: Patriots vann 2004 och 2005. 2006 vann Steelers och ifjol vann Colts. Patriots vann för övrigt även 2002.

Personligen så anser jag 98 och 99 vara bra år inom NFL.
Kommentera

Poffa: Super Bowl, ja. Ett fenomen verkligen värt namnet. Fast nog är det idrott på allra högsta nivå alltid, inte tu tal om det. För egen del följde jag sporten som mest under sent -80- och tidigt -90-tal då TV3 med P.A Gullö i främsta led gjorde sporten känd för gemene man. På den tiden hette det bästa laget San Fransisco 49ers mycket tack vare giganter såsom Joe Montana och Steve Young som quarterbackar. Under mitten av -90-talet var Deion Sanders en tung pjäs i försvarslinjen.

Back in those days var jag i det närmaste slav under Super Bowl. Det kvittade om det var skola eller jobb på måndagen efteråt, det blev nattvak ändå. Numer har jag dock mycket ringa koll på denna ack så taktikstyrda idrott. Tyvärr får jag väl säga, för den är oerhört underhållande att se på. Som gammalt 49ers-fan undrar man väl i dessa tider varför laget nästan aldrig når playoffspel? Lever man så mycket i skuggan av gamla tider att man helt har tappat förmågan att skapa ett bra lag, eller vad hänger det på?

Den senaste Super Bowl (eller det blev bara halva matchen, då jag var i det närmaste medvetslös i halvtid) jag bevittnade var vill jag minnas nån match som New england Patriots tog hem. De vann väl ett par titlar i rad för några år sen vill jag minnas. Efter det har jag inte haft möjlighet att titta då jag saknat rätt kanaler på TVn. Detta år blir min ursäkt arbetet, som jag numer går in för något mer seriöst än det skulle vara att gnugga sovskräp ur ögonen halva morgondagen.

Visst vore det skoj om Patriots fick avsluta sin perfect season på bästa sätt, men jag hyllar nog trots allt Giants ändå. Det är alltid skoj med överraskningar. Go Giants!
Kommentera

Undra om det är nån skillnad på sändningarna i TV6 resp Viasat Sport1.

Amerikanska kommentatorer på båda två står det. Sen har VS1 tillägget: Kommentatorer: Dick Stockton och Sterling Sharpe.

Kan kanske innebära att det är "for dummies"-varianten med lite mer förklaringar om vad som sker och så vidare.
Kommentera

Poffa: Tyvärr så har dom passerat det stadiet då alla älskade dom.

Lite ödmjukhet skulle inte skada från deras sida så skulle dom bli älskade utanför New England.
Kommentera

Salle: De är ju störst, bäst och vackrast. Sanningen kan var hård, men man kan ju inte hata dem för det. Mitt eget favvolag Denver Broncos gör ingen glad och då måste jag hålla på Pats, då de är de rättvisa vinnarna.
Kommentera

Mike Skinner: Självklart håller man på Giants. Inte bara för dom är underdogs och man vill ha en jämn och underhållande kamp.
Jag ogillar Pats då dom anser sig själv som störst, bäst och vackrast och lite till. Visst är det ett grymt lag och kanske dom är väl värda att få avsluta "the perfect season" på rätt sätt.

Men jag håller som sagt tummarna för Giants. Men jag skulle inte sätta mina sista pengar på dom om jag säger så.
Kommentera

Poffa:

Vi får helt enkelt hoppas på att matchen har den karaktären som gör att man gärna håller sig vaken. Somnar man mitt i matchen kanske det inte är värt att sitta och kolla heller. :)

Klart att allt lutar åt Pats, kul för dem med en perfekt säsong. Själv har jag nog inga riktiga åsikter, men Giants får jag nog hålla på. Alltid roligare med underdogs och så den lilla detaljen att Pats slog ut Chargers i AFC-finalen. Det får man inte. :)
Kommentera

mattias - 74: Jag dricker 10-12 koppar kaffe per dag och har inga problem att sova, trots det. Så kaffe hjälper tyvärr inte mig, då det gäller sömnen.
Kommentera

Poffa:

Kaffe ??
Kommentera

Och just ja, Go PATS!  ;-)
Kommentera

Hur fasen ska man orka detta? Har sovit några timmar nu på dagen och ska sova lite till i kväll.

Taxin hämtar mig 05.40 i morgon och jag ska jobba långt in på måndagskvällen. Men nog fasen ska jag sitta uppe och se SBXLII.

Coca-Cola, baguetter med ost, skinka och coleslaw samt några RedBull. Det ska väl hålla en igång?
Kommentera

Salle: Bara några få timmar kvar. Man håller på att bli less på all denna väntan.
superbowl, tacos, vänner och 3 folköl borde garantera en superb natt. Sen är det inte heller fel att gå igenom Any given sunday, replacements och tv-sändningen på The Last Boyscout.

Må ni få en trevlig kväll och med lite tur så blir det inte den kross alla väntar sig.
Kommentera

Mike Skinner: Fast vi kan ju hoppas glömde jag att tilllägga.
Kommentera

Mike Skinner: Tyvärr så lär vi ju inte få se så mycket till match då Pats lite för enkelt lär ta hem detta.

Det krävs flera saker för att det skall kunna gå annorlunda.
För det första, Tom Brady måste ha en ordentligt dålig dag passningsmässigt. Och Brady brukar ju vara de stora matchernas man.

En "bara" hyffsad Brady borde räcka om, och här är sak #2, inte den offensiva linjen faller totalt pladask och förhindrar Pats springspel med Maroney som bollbärare.

Låt oss anta att dessa två moment "hackar lite" så måste ändå Giants producera och det blir inte lätt emot Pats defensiv.
För springspelet kommer effektivt stoppas då dom oftast inte kan springa i mitten pga Nose Tackle Wilfork. Och på utsidan väntar bla Vrabel hungrigt.
Alltså tvingas Manning att passa mycket och det gynnar Pats rörliga och ofta mångsidiga defensiv. Dom är hemskt duktiga på att "lura" QB's med annorlunda och olika uppställningar spel efter spel.

Så Giants kommer tyvärr inte ha en sportmössa...
Kommentera

Mike Skinner: Jag har inte kommit så långt än. Vilar mig sakta men säkert i form från 2 kvällars dansande. Det är ju ett tag kvar.

Men det lär bli nåt landgångsliknande, popcorn och ev nachos m dip. Inga bärs för mig utan jag gör Coca-Cola.
Kommentera

Salle:

Hur laddar du inför kvällen? Vi har bunkrat med klassisk BLT-sandwich ingredienser, bärs och nachos med salsa så klart. SuperBowl Sunday! Äntligen.
Kommentera

Salle:

Tänkte jag skulle se matchen ikväll men kan inte så mycket om sporten kan nån ge mig de grunläggande reglerna :)

sedan skall man hålla på NY va :)
Kommentera

Salle: Vilken koll jag har då.

Men jag vet en del om Mets non-roster invitees till spring training.
Kommentera

El Maco: Nu lirar ju inte Tiki Barber längre men OK rå... :-)

Sen räcker det nog inte med dina tummar för att Giants skall ta hem det. Nån får nog hålla Tom Bradys tummar, i ett skruvstäd långt bort från Arizona.
Kommentera

Salle: Det var som fan! Som footballjum NY-vän får jag hålla en tumme för Giants i super bowl. Jag och Tiki är ju close like this you know.
Kommentera

Tyvärr var inte Brett Favre och hans offensiv på tårna och han kastade bort bollen.

Men Giants kommer inte längre än till ett 47 yards FG-försök.
Som Tynes sätter mitt i och med några yards till godo. Detta alltså efter att ha missat två tidigare.
23-20 till Giants som därmed får åka till Arizona.

Det var dock en rättvis seger då Packers inte kom upp till offensivkapacitet medans Eli Manning var duktig i att hitta Burress och Toomer med korta pass.

Glada scener från Giants efteråt och många frågor om matchen från dessa hjältar. Men jag har en lite olustig fråga i bakhuvudet.
Var detta sista matchen för #4?
Låt oss inte hoppas på det utan be en liten bön till fotbollsgudarna att vi kan få se han även nästa säsong.

Då var det väl dags att ZZZ:a. Sen blir det en helg utan fotboll innan SuperBowl XLII natten mot måndag den 4:e feb.
Kommentera

OJOJOJ vilken match.

20-20 och en massa konstigheter innan NYG missar en 37 yards FG med sekunder kvar. NYG är det bättre laget men inte bryr jag mig.

Nu blir det övertid och Packers vann den viktiga slantsinglingen.
Kommentera

Halvtid i ett riktigt kylslaget (-18) och blåsigt Green Bay, Wisconsin.

Men det är ändå helt OK spel. Sen värmer det med ledning för Packers 10-6.
Kommentera

Chargers gjorde en kanonmatch men klarade inte av det trots att dom tog 3 interceptions på Tom Brady. Skadade LT startade men kunde inte fortsätta och han hade behövts för att kunnat få TD:s på några av de tillfällen som nu "bara" blev FG:s.

New England Patriots - San Diego Chargers 21-12.

Därmed är Patriots chans för den perfekta (obesegrade) säsong fortfarande vid liv.

Nu lite vila innan nattpasset börjar...

Go Packers! Go!
Kommentera

Mike Skinner: 6 timmar till kick-off...
21:00  New England Patriots - San Diego Chargers

El Maco: Medans du får hålla dig i ytterligare 3½ timme
00:30 Green Bay Packers - New York Giants

Båda live på VS1.

Två hemmasegrar är nog att vänta. Speciellt tuff får nog SD.
Inte nog med att dom möter ligans absolut bästa lag utan en otrolig kontrast till Södra Californien. Det väntas nämligen bli ca 8 grader kallt i Foxborough.
Några grader kallare väntas uppe i Green Bay och Giants är nog hyffsat vana med kyla. Fast Brett Favre har ju åtskilliga gånger visat att han verkligen behärskar svåra förhållanden.

Lite kul att man om två veckor istället kommer att spela i Arizonas öken. :-)
Kommentera

Salle: säger Bjurre det så är det bevisat
Kommentera

Salle:

Ah, illa. Då missar jag matchen.

Jag gillar inte conferencesystemet, ponera att Chargers nu vinner, då blir väl finalen förmodligen lättare än semin? Borde ju vara de bästa lagen som spelar superbowl, inte de bästa lagen från varje Conference...
Kommentera

Mike Skinner: Ja nu på söndag är det alltså dags för Conference finalerna.

21.00 är det New England Patriots - San Diego Chargers
och
00.30 är det Green Bay Packers - Ny Giants

Sen är SuperBowl den 3:e februari.
Kommentera

Salle:

Blir spännande fotboll. Är det alltså helgen som gäller? Eller är det nästa, typ 27:e? Vore fint med 27:e, då kan jag iaf se matchen.
Kommentera

Salle: lyssnar man och vinden kommer från väst kan man höra upphetsningen i New York hela vägen hit.
Kommentera

Och så blev det en Manning i conferencefinal. Fast att det skulle bli Eli som tog sitt Giants dit istället för Peyton var det väl inte många som tippat.

Alltså fick vi två skrällar ikväll. OK att Charger slår Colts var väl ingen skräll men inte långt ifrån. Men att Cowboys förlorar hemma emot Giants är en skräll. Men kolla vad jag skrev i kvällens första inlägg...

Hela Giants gör en jättematch, i dubbel bemärkelse :-). Även om dom blev lite väl konservativa i sitt anfallspel emot slutet för att hålla klockan tickande men det gick ju hem så det var ju en bra taktik.

Stackars Tony Romo som tog Dallas hit med en grym grundsäsong kommer att få så inåt  h-e med stryk i tidningarna. Och det är inte för hans påvra match i kväll utan hur han laddade upp inför den.
han har nämligen setts och fotats av paparazzis "semestrande" tillsammans med sin flickvän. En tös som inte är helt okänd nämligen Jessica Simpsom.
Han fick ju även ta mycket skit för sista, oviktiga, grundspelsmatchen pga henne. Då var hon nämligen på läktaren hejandes fram sin pojkvän iförd en matchtröja med hans nummer och namn. Men den var rosa istället för vit eller blå.

Nog med skvaller.

Nästa helg blir det alltså...
Green Bay Packers - Ny Giants i NFC Final
och
New England Patriots - San Diego Chargers i AFC Final

Vinnarna i dessa matcher möts två veckor senare då SuperBowl XLII spelas i Arizona.

Mina tips har väl varit sådär men jag sticker ut hakan igen och förutspår
ett P vs P i P. Dvs Patriots vs Packers i Phoenix.

Och drömmen vore att #4 Brett Favre får vinna och självklart få MVP så att han kan få dra sig tillbaka med flaggan i topp. Ett värdigare och perfektare slut på hans framgångsaga kan man väl inte ens hitta på.

Men tyvärr så lutar det åt att Pats joinar 1972 års Miami Dolphins som är ensamma i modern tid att gå igenom en säsong obesegrade.
Kommentera

Mike Skinner: Grattis dårå... Manning var blek idag. Dessutom så hade man RB Addai borta ett tag och försvarets "motor" Bob Sanders fick utgå.

Iofs så hade San Diego också sina skador på bla LT så...

Bästa laget vann faktiskt och det var en skräll att det blev Bolts istället för Colts denna gång.
Kommentera

Salle: My bad..  Mindes fel när det gällde antalet timeouts.

1.30 från egen 28:e. Och Colts måste göra en TD.
Kommentera

Mike Skinner: Aj då... Nu ser det lite för bra ut för SD.

Krävs i princip en TO för att Colts skall få chansen till en avgörande TD.
Kommentera

Salle:

Och nu är Colts om. Spännande spännande.
Kommentera

Mike Skinner: Han "vred" knät ner han stoppades op ett springspel.
Kommentera

Salle:

Jävlar. Vad hände? Utan LT är det inte så kul för Bolts... Är väl bara att vänta och se. Tacksam för uppdateringar om skadeläget. :)
Kommentera

Mike Skinner: Och är LT borta med ev knäskada så är det än värre.
Kommentera

Salle:

Man ska aldrig säga aldrig. Får de igång laget som de spelade under förra säsongen kan de ge Pats en match. Men de är jävligt bra nu Patriots, knivigt läge. Men jag ser gärna Chargers i SuperBowl ändå, kul med lag man gillar.
Kommentera

Mike Skinner: Äh Manning över 60 minuter kommer att producera, Om inte skadorna på Addai mfl är för allvarliga.

Sen är det ju ingen ide för Bolts har ju inte en sportmössa emot Pats.
Kommentera

Salle:

Riktigt skönt att de kommer igång när det börjar gälla. Vore så fruktansvärt fint att få se the superchargers i SuperBowl!
Kommentera

Mike Skinner: Klart jag kollar. OCh ja det är tight.

Manning ser lite seg ut till skillnad från Rivers.

En otrolig skillnad på Bolts jmf med förra veckan.
Kommentera

« · 978980 · »