1150x200-s5b1ZRNY.jpeg

Rögle BK

27103 inlägg · 5185 ämnen

8 poäng av dom 9 senaste är godkänt

« · 316505 Till forumet

8 poäng av dom 9 senaste är godkänt
Matchbilder från kvällens match finns på bildsidan nu
Kommentera

Sv: 8 poäng av dom 9 senaste är godkänt
Belix: och när man sett bilderna kan man läsa om matchen på AIAs sida
Kommentera

Belix: Varför hade Mörrum lånat Laker´s matchdräkt?
Kommentera

Rubriken säger allt.
Men det hade inte spelat någon roll om det blivit 9 av 9, vissa härinne hade ändå skrikigt om Waltins avgång.
Var det någon som sa att Röglefans inte är krävande?
Kommentera

Belix:
Din länk på sidan har blivit fel .....
Trycker man på Goismatchen så får man se samma bilder som från Växjö ;-)
Kommentera

Hofnar: Ser man bara till resultatet dvs 8 av 9 poäng på de tre senaste matcherna så tror jag nog att de flesta är nöjda, inklusive undertecknad. Eftersom jag inte såg bortamatchen mot Växjö så kan jag inte uttala mig om hur spelet var i den matchen men hemmamatcherna mot Troja och idag mot Mörrum tycker inte jag var några höjdare rent spelmässigt. Jag tycker att man kan ställa högre krav än så här med tanke på den spelartrupp som Rögle har. Hade vi kört en lågbudgetvariant modell Troja så hade jag självklart haft helt andra och mycket lägre krav. Fast du kanske är helt nöjd med Rögles spel hittills under säsongen?
Kommentera

Jag tycker Rögles spel var ganska övertygande ikväll. Det enda som inte stämmde var väl försvaret..många individuella misstag... typ alla Växjös mål blev gjorda på kontringar..!?!
Men de målet där en snubbe fick pass från egen planhalva och fintade ner Wennström var jäkligt snyggt iaf..
Kommentera

Rainbow:
En del menar att det inte är slutmålet som är det viktiga, utan vägen dit.
Andra tycker precis tvärtom, kassörer och andra torrbollar.
Personligen förordar jag det första. Jag skiter egentligen i slutmålet, för jag vill bli underhållen på vägen dit oavsett hur långt det går. Ett lag är aldrig bättre än sin senaste match och vill man bli bättre så kan man aldrig någonsin luta sig tillbaka och tycka att man gjort några skitsnygga mål och att allting är klappat och klart. Åtminstone inte förrän 3x20 min spelats.
Jag hoppas Rögle hittar hittar en motorväg någonstans, snart. För kostigarna man med jämna mellanrum hamnar på (mitt under matcher) är inte bra för den fortsatta färden.
Kommentera

Hofnar: Där är vi överens. Det absolut viktigaste för mig är att laget spelar en bra hockey med ett offensivt spel. Om det sen innebär att man förlorar ibland så spelar det mindre roll. Det värsta som skulle kunna hända är att man börjar spela en tråkig defensivhockey bara för att prioritera resultatet framför spelet. Konsekvensen av ett sånt tänkande var väl den typ av hockey som Lasse Falk körde med i början på 90-talet med Djurgården. Effektivt men hur tråkigt som helst.
Kommentera

« · 316505