1150x200-s5b1ZRNY.jpeg

Rögle BK

27091 inlägg · 5185 ämnen

Forum

« · 390678 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Testar
Belix: Underbart att Sportsnack är tillbaks. Nu är vi på g
Kommentera

Stigsson: Visst är detta forum det som känns som orginalet. Men man vill ju inte att det stänger ner bara det är struligt att byta forum fram och tillbaka.
Kommentera

Patrik: Är igång på prov. Kanske blir permanent. Kolla in gästboken "administration" under "receptionen" så får ni veta mer.
Kommentera

Testar
Är den här igång igen???????
Nu blir man förvirrad :)
Kommentera

Sv: presskonferans
Aia_suporter: Ok, den var ju slampig... Hi...
Kommentera

Sv: landskamp malmö
Ebbe: Det var ju inte en av de bästa matcher man har sett direkt...
Kommentera

oscar_D: Man kan undra om det är Brasilien som spelar med tanke på alla trummor som ekar samba *s*
Kommentera

För oss som inte har möjlighet att se den på plats direktsänds matchen på SVT24 klockan 19, med sammandag i SVT1 23:30...
Kommentera

landskamp malmö
nån som ska ner di idag och titta?? så fall e ja sugen på o åka med om där e plats. skicka ett mejl om du/ni ska/philip
Kommentera

brass: en liten låt som jag kom på uppe på dass!!

Melodi:Kalrlsson på taket
Stellan Stellan Underbara stellan socker söta under bara stellan
Kommentera

brass: Att det enbart hördes en klack i hallen vid presskonferansen är kanske inte så egendomligt eftersom Lakejerna hade lämnat hallen direkt efter slutsignalen på ordningsmaktens order. Ville bara tillägga det eftersom Lakejerna kommer att göra det annars *s*
Kommentera

Aia_suporter: det är mest RBK grönt och vitt det är laget i hjärtat mitt...
måste tillägga att det bara är en klack som hörs...
Kommentera

brass: Var e de vi sjunger?????
Kommentera

Sv: TACK!!!
MackeRBK: Tack själv för att du drog ditt strå till stacken.
Vi får hoppas på att Nybro tappar helt efter uppehållet.
Jag hävdar att RBK kan gå mycket längre om det skulle
bli playoff. Kommer vi bara dit.
DÅ är Rögle BK så bra som ALLA förväntat sig...
Kommentera

TACK!!!
Vill bara tacka samtliga som va på plats i växjö i fredags..... VANSINNIGT BRA TRYCK,Även om dom inte vill erkänna det va dom ju inte ens nära oss.....
stort tack till STELLAN,BELIX M.FL SOM OMRDNADE DETTA!! TACK

sen så får vi väl hoppas att jultomten kommer med en bunke tur till rögle o otur till Nybro eller lakers......
Kommentera

brass: Usch, vilket oväsen ;-)

Tack för i fredags, det var skitkul att ni kom så många!
Kommentera

Sv: tipset
Patrik: Jag tror att herman förärades ett big pack av røda pølser!
Kommentera

Patrik: Och jag som trodde att det var 1:a priset!
Kommentera

en övernattning på vandrarhemmet i "Kuntby" är givetvis ett av svarsalternativen...
Kommentera

Ljunggren: Härligt, kassören :-))
Kommentera

Apropå tippande, så kanske vi skulle dra igång en tippningstävling på AIA-sidan om vad det egentligen var som Hermansson fick i present igår (som det stod om i HD)???
Kommentera

Hårdisksson: I "vår" buss med Stefan, Salmén och Ljunggren som bussvärdar, hade ingen lyckats pricka in rätt resultat. Insatserna hamnar därmed i AIA:s klubbkassa
Kommentera

brass: låter gött!
Kommentera

presskonferans
det här är från presskonferansen i växjö matchen. lyssna efter ljudet i bakrunden...

se länk..
Kommentera

Kiviksklacken
Äntligen kunde Rögle vinna, och det är alltid kul när det glada gänget från Österlen är på plats :)
Vem vet - vi kan kanske starta ett samarbete med Klas, så att vi får lifta med en av deras lastbilar med Åhus Absolut i lasten till bortamatcherna.
Kommentera

Bilder
Är det någon som vet om det finns bilder från Växjö matchen?
Kommentera

Stort tack!
Ville bara passa på att tacka alla som fixade den roliga Växjöresan!!
Hoppas innerligt att det blir fler resor av den sorten (gärna den här säsongen). Nu knyter vi nävarna och hoppas på att Rögle kniper någon av Play-offplatserna.
Kommentera

Sv: Wikegård vs. Luleå
OE: Fair fight i all ära men inget nhl-stuk med "städare" som tränar mer boxning än hockey.
Kommentera

Sv: Viktig vinst!
fritte rbk: Absolut...inga fler tappade poäng=)

Håller på RBK!!chalalalala.....
Kommentera

Sv: Viktig vinst!
RBK-fantast: 2:a perioden var ju riktigt bra stundtals,

vilken förstärkning Wågen är , hopp finns definitivt, men då gäller istort sett enbart trepoängare...

go rögle
Kommentera

Viktig vinst!
5-2 igår, riktigt kul faktiskt!
Roligt att Herman har kommit igång. Synd att Nybro vände mot Hämmers. Hämmers förresten, vad har hänt med dom??
Näst sist.....

Ajja...chansen till Play Off finns fortfarande kvar iaf =)

GRÖNT O VITT

P.S Det var riktigt lyckat och riktigt kul i Växjö i fredags! Tack alla som var med!
Kommentera

Sv: Rögleklacken
Norra_Sittplats: Nu tog du väl i, tror att det var 40-50 max. Ändå gick jag genom vändkorset 6 ggr för att bättra på statistiken. Nästa hemma blir det bara du o jag, Alfred ;P
Kommentera

Mygel: dom var inte ens 900- men runt 400-500
Kommentera

Sv: Arbogas referat
Patrik: Om Arbogas tränare valsar till en förlust så, då vill jag inte se honom på dansgolvet. Visserligen vet inte min högra fot vad den vänstra gör, men för att dra en sån vals, då vet nog fan inte Lennarts högerfot ens om att det EXISTERAR en vänstra.
Kommentera

Ebola: Så länge det är en hand eller finger eller fot som det "snittas hals" med kunde jag inte ha brytt mig mindre. Jag ger mina dammråttor mer uppmärksamhet, vilket iofs kan bero på att de har utvecklats till att springa och morra på nätterna...

Att det sen kom mynt från Er sektion är en annan femma. Jag ska villigt erkäna att jag inte såg någonting komma från vår sektion, men därmed inte sagt att det inte gjorde det. Jag tillbringade stora delar av matchen med ryggen mot isen i mina försök att driva på de andra i klacken ännu mera.

Dock, och detta vill jag skriva tydligt, annars kommer någon dummerjöns att misstolka det med flit, är det helt förkastligt att kasta in skit. Fråga killen som kastade in en tändare under en straffläggning i Ängelholm vad jag tyckte. Inte för att jag mätte verken decibel eller tid, men det nämns en utskällning i feminutersklassen som hördes i större delen av hallen...

Upprörd, jag?
Kommentera

"Enligt Lennart förlorade vi dagens match p.g.a. att domaren tappade greppet"
Det var ju en helt klockren analys *moooaaah*
Ungefär som att "jag kan ju inte säga till folket uppe i gnällbältet att vi var för dåliga för att kunna rubba Rögle idag, så jag skyller väl på domaren. Det går alltid hem och ingen var ändå här och kollade om jag drar en vals"
Kommentera

Sv: Wikegård vs. Luleå
OE: då e det en växjöspelare som ska få pisk.. #27 i hammers anno 01/02 var micke bjerdahl.. numera lakers.. fortfarande tröja #27..

tyvärr gick det inge vidare för de mina idag, ser (trots allt tjafs) hellre rögle i playoff än nybro.. rättvist sett över hela säsongen..
Kommentera

Sv: bra gjort rögle
Underbart med en seger i fulltid. Ginns det ingen bildsida nu när vegas och belixs sida inte uppdateras mer.
Kommentera

bra gjort rögle
nu börjar man ju känna igen rögle så som dom spelade idag
Kommentera

Sv: Tankar från kvällens match
Reportage ute nu!

Snackade med deras målis direkt efter. Det var jag som hjälpte honom med korgen ut från isen (wow!! Något för jag mötte Lassie, hehe). Han sa att det var en självklarhet att bjuda tillbaka något till er fans!
Kommentera

Ebola: BTW - ovanligt nickname - låter allvarligt på något sätt...
Nej, jag såg inte att någon "snittade halsen", men om jag hade gjort det så hade jag nog inte sett det som något jätteallvarligt.
Själv spelade jag i en orkesterförening en gång i tiden, där dirigenten ofta använde detta uttryckssätt för att få stopp på orkestern när någon av de senildementa violinisterna hade missat hans mer konventionella avslag :)
De som kastar in skit på isen är IDIOTER, oavsett varifrån de kommer. Även de egna spelarna kan skadas! Ärligt talat så missade jag att detta hände i fredags - kan inte minnas att det var något spelavbrott för att rensa banan?
Ja, jag tycker att det var en riktig fest i fredags, och är mycket tacksam för alla som ordnat så att det gick att genomföra!
Kommentera

En annan liten reflektion som jag gjorde idag var att det kanske beror mycket på hur motståndarna spelar för hur man ser på insatsen från det egna laget?
Arboga spelade som bäst de första 25 minuterna, men vek därefter ner sej alldeles. Rögle spelade jämnbra idag tyckte jag, och gjorde "rycket" under några få minuter i andra perioden där man gick från 1-2 till 4-2.
Kommentera

Patrik: faktum är att det VAR en kille som stod o "snittade halsen" när lakersspelarna rundade borte målet när de åkte in.. dessutom åkte det in både mynt o ölburkar på isen från ert håll.. det var svårt att missa.
men visst var det lugnt för att vara freitagsmatch. ;)
Kommentera

Mygel: Hej, dej såg jag inte idag? Funderade ett tag på om du verkligen varit där med tanke på kritiken i inledningen av ditt referat =)
Själv tyckte jag att det ser betydligt mer stabilt ut numera, och tycker definitivt att det är en stor tillgång att Lill-Soura är med på backplats!
Fast du är kanske släkt med någon av juniorbackarna, hehe....
Skämt åsido, så håller jag med om att Wågström är suverän och måste behållas, liksom Alexander B.
Pelle tycker jag gjorde en del riktigt nyttiga byten, där man kände igen honom från hans "bästa" sida som en spelare som retar gallfeber på motståndarna.
Håller med om att Eklund var en riktig hjälte - kanske en "Bosse Junior" i vardande!
Kommentera

EnSomUndrar: ??? Kastar in saker på isen? Ölburkar? Skär halsen av spelare???
Antingen har du väldigt livlig fantasi, eller så tillhör du en grupp sensationslystna människor som älskar att gå till en tillställning för att hitta folk att gnälla på. Ungefär som nyfikna som trängs vid en olycksplats, eller åskådare som söker sig till Tegnerparken för att se nassar och afa slåss och kasta gatsten på varandra.
Min lilla undran är:
Om du nu har så otroligt bra koll på vad rögleklacken sysslade med under "stora delar av matchen", så måste du själv ha glott mer på rögleklacken än följt med i matchen!
Själv följde jag med i matchen och deltog i hyllningarna av mitt lag, och jag upplevde det som att detta var det dominerande intrycket från vår klack! Att det häcklas mellan klackarna är HELT naturligt, och jag lägger mej inte ner och lipar eller skriver insändare i Lakejernas forum om att växjöklacken skanderade det ytterst förnedrande (OBS ironi) "ta det på svenska". Folk med skleros i långfingret fanns det från båda hållen, de få gånger under matchen som jag brydde mej om detta som tydligen upptog hela ditt intresse den aktuella matchen.
Väl mött framöver, växjöfans!
Kommentera

5-2
Äntligen, en seger för Rögle....hoppas att ni vinner de matcher ni har kvar!
Rögle BK vi älskar er, hjärtat mitt är grönt & vitt . Kämpa mitt älskade RBK,

RBK-BRUDEN
Kommentera

Mygel: Skit samma. Rögles felräkning gjorde att jag fick fler poäng i Tipparliggan..*s*
Kommentera

Sv: 5-2!
Äntligen en hemmaseger! Så jääääääääättesköööööönt! Ser redan fram emot nästa hemmamatch :) Tack killar för att ni kämpade på bra idag!!
Kommentera

Hur räknar Rögle på publiksiffran? Gör de som fågelföreningen och inkluderar abonnemangen i publiksiffran? För 1400 pers kan där inte ha varit idag. 900 - 1000 skulle nog vara mer rätt skulle jag tro idag.
Kommentera

Hofnar: Intressant referat. Undrar hur man kan bli hakad när man är bakom en spelare och trycker ner honom i sarg hörnet. Kanske den som hakar har gummiarmar och sträcker sig runt bakom spelaren på ryggen och hakar honom. Hur som helst så såg jag inte detta idag.
Kommentera

« · 390678 · »