1150x200-s5b1ZRNY.jpeg

Rögle BK

27075 inlägg · 5185 ämnen

Forum

« · 400849 · »


Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: Då va de klart!
Ebbe: Hall får ta Wernblom !
Kommentera

Sv: Då va de klart!
aiastellan: Ja jag håller med. Bofors matcherna har väkst till något speciellt under åren och nu försvinner de. Det postiva är att vi har betydligt bättre chanser att nå SA och att kunna få se en fight mellan Pelle och Wernblom.
Kommentera

Sv: Då va de klart!
Ebbe: Själv tycker jag att serien blev lite "fattigare".
Boforsmatcherna har blivit lite utav "smällapåmatch".
Leksand hade höjt tempen i serien och fått oss att minnas en fredag i Ängelholms ishall...synd.
Västerås ett lag för elitserien igen, eller ?
Getingboet blev genast lite lugnare.
Kommentera

Gunnar Perssons pågar !
Vill bara dela med mig lite av vad jag just nu sysslar med.
Vår nya tränare G.Persson ska få en liten välkomstsång. Melodin är färdig och 2 verser är skrivna.Ska sjunga in sången nu i veckan. Jag känner mig ganska tillfreds, faktiskt.Hoppas ni gillar den och vi får hoppas att Gunnar känner sig lite extra välkommen.
Vi får även hoppas att det sportsliga blir bättre i år för M.Waltins torpeder låten fick ingen lätt resa, tyvärr...

"Nya tag i år så läker vi såren
RBk vi glömmer förra året
Hur det går det märker vi till våren
Vi vill upp igen, Elitserien" !

"Gunnar Persson nu é det din tur !
Välkommen ner hit till vår hockeykultur
Skånes stolthet i grönt o vitt
Ja vi vill upp igen, Elitserien" !

Ref: "Gunnar Perssons gröna hjältar !
Gunnar Perssons vita hjältar !
Gunnar Perssons gröna hjältar !
Gunnar Perssons vita hjältar" !

Vers: 2

"Rögle BK vi älskar er
Angel Island Army fler och fler
Bortamatch ja vi följer er
Vi vill upp igen, Elitserien" !

"Hemmamatch då är det ös i vår borg
Ängelholm vi skriker Helsingborg
Hela hallen älskar RBK
Ja vi vill upp igen, Elitserien" !
Kommentera

Då va de klart!
Då va serieindelning klar och de blev som tidigare nämts här att lagen i södra gruppen möts tre gånger och att vi får sthmls lagen istället för Bofors, VIK, Leksand och Arboga.

Mer på hd.
Kommentera

Sv: Rätt att bryta kontrakt!
qp: Vad jag hört ska han inte alls ha varit utanför laget. Har hört att det bara är elaka rykten som förstoras upp, det har blivit en höna av en fjäder.
Kommentera

Sv: Rätt att bryta kontrakt!
Åttan: Ja, jag tyckte väl det. När man såg på "08-sporten" så spelade han center. Men till frågan: vad är det som gör problemet så stort att acceptera honom i RBK igen, tyckte att han var som Ehlers när han var här sist, ibland osynlig, ibland mycket bra. Men jag har ingen inside info hur han var utanför laget, är det där skon klämmer?
Kommentera

Sv: Pingviner
Mygel: Nästan lite roligt med pingvin brännboll ju!! Så va har ni fått? 586.4 meter klara jag.. E de bra eller dåligt!? :)
Kommentera

Sv: Rätt att bryta kontrakt!
Rögle Martin: Helt rätt bara ge dem. Efter förra säsongens fiasko fick man "en del påsättningar"...
Kommentera

Sv: Rätt att bryta kontrakt!
aiastellan: Lite skade glad e ja.. En jobb kompis med mycke stort gnagar hjärta va på mig o va så kaxig att Ante återvänt! Men ack så tyst han va dagen efter!! Ska nog fråga imorrn om dom har nån bra billig center o erbjuda:)
Kommentera

Sv: Rätt att bryta kontrakt!
Belix: Ryktet säger att han sjunger den välkända hymnen "Lär dig krypa lär dig gå ! Lär dig hata AIK"! i sömnen...
Kommentera

Sv: Rätt att bryta kontrakt!
Belix: Som en "kärring" på jobbet. Hon sålde sina aktier som hon samlat på sig under sina 23 år i företaget. Två dagar senare går företaget ut och erbjuder ALLA sina anställda 37 kr mer per aktie...
Jag kan säga att hon förlorade pengar...
Kommentera

Sv: Rätt att bryta kontrakt!
Rögle Martin: Utan att vara skadeglad så får man ju säga att han hoppade i galen tunna med sitt klubbyte
Kommentera

Sv: Rätt att bryta kontrakt!
Rögle Martin: Hade han vetat detta innan hade han nog övervägt det lite iallafall. Nu är det för sent, tyvärr.
Kommentera

Sv: Rätt att bryta kontrakt!
Hmm.. undra om "Ante" blir kvar i AIK nu.. Han kanske vill tillbaks igen :)
Kommentera

Sv: Målvakterna
Thomas17Srsen: Jaså du håller på Djurgårdens IF i hockey ?
Hur var det nu den sången gick ? Du Jan ?
Kommentera

Sv: Målvakterna
Thomas17Srsen: Var är duuu Jaaaan ???
Kommentera

Sv: Målvakterna
Thomas17Srsen: Jag tar inte åt mig. Att jag inte är överens med alla inlägg här innebär inte att jag tar åt mig. Men när det gäller ditt skrivande så har du fortfarande inte kunnat hålla dina löfte mer än någon vecka innan du faller tillbaka.
Ingen kommentar om det men är det inte bättre att inte lova något än att bryta samma löfte varje vecka i flera månade??

Belix: Lovar att skriva igen :-) oavsett hur många som blir glada eller ej
Kommentera

Sv: Målvakterna
Belix: Jo jag lovar från och med i dag 7-6 04 att så är fallet, hoppas du inte tog åt dig, när det gällde uttrycket inga skribenter nämnda.


JAN LINDE
Kommentera

Sv: Rätt att bryta kontrakt!
Hofnar: Roger har spelat center sedan han återvände till Mörrum från Rögle, därefter i NH och sedan AIK. Kan spela både ytter och center.
Kommentera

Sv: Målvakterna
Thomas17Srsen: Jag kan inte förstå varför du i dina senast xx antal inlägg envisas med att ta upp att du nu ska hålla semester från att skriva osv.. Vi vet ju alla, inklusive dig själv. Att det inte finns minsta antydan till sanning i det påståendet
Kommentera

Sv: Målvakterna
Jimbo: Har egentligen semester från gästboken ett tag framöver, men jag måste bemöta detta inlägg.
Jag tycker RBK gör helt rätt när det gäller att satsa på Jonas Fransson och Fredrik Jakobsson. Varför tjata om Bosse Ahl, var lika dant inför förra säsongen innan det blev klar med Wolle och då var det också tjat om Bosse Ahl, enligt min mening som har sina bästa år bakom sig och det är inget att bygga på, utan RBK gör helt rätt när man har valt att satsa på Jonas och Fredrik, vem vet Fredrik kanske är 1 ste målvakt nästa säsong.
Nu återgår jag till min semester, vilket jag tror att många skribenter är glada för, inga namn nämda.
Återkommer i september dock inte den 11!!!

Hälsningar
Jan Linde
Kommentera

Sv: Rätt att bryta kontrakt!
qp: Är det Roger Jönsson du syftar på så är han fortfarande inte någon center. Har aldrig varit det och kommer aldrig (nåja) att bli det.
Jag tvivlar på att det är spelartypen Rögle söker, trots att han gjorde en snygg snurrfint i Ängelholm en gång.
Kommentera

Rätt att bryta kontrakt!
AIK har idag (7/6) givit sina spelare rätt att bryta kontraktet med klubben, p g a nedflyttingen till div 1. Är inte Jönsson ett alternativ
ändå (ja jag vet vad vissa tycker om honom) c.f växer ju inte på träd
o så urusel är han väl ändå inte?
Kommentera

Sv: Glitter o glamour
Hofnar: Skitsamma, sommarn är kort. Då är det väl skönt att ha en cab som man kan glida med.
Kommentera

Sv: Glitter o glamour
Spud:
Måhända, men kärran börjar få för många kilometer på mätaren och har dessutom haft alldeles för många ägare för att det ska kännas som ett bra köp!
Kommentera

Sv: Glitter o glamour
Hofnar: Men bra förmåner.
Kommentera

Sv: Glitter o glamour
OE:
Snacka om ett jobb med taskiga anställningsgarantier...
Kommentera

Sv: Lästips...
OE: Instämmer en riktigt bra artikel mycket läsvärd.
Kommentera

Lästips...
AIK slickar såren och försjunker i sin historia på sin hemsida. Vill rekommendera alla hockeyälskare att läsa artikeln om Pelle Lindbergh. Faktiskt riktigt bra!
Kommentera

Glitter o glamour
En gammal Röglespelare (5 matcher 1996) är näste man att sätta sig på katapultstolen som "Herr Sjödin"...
Kommentera

Sv: Tiden?
Stass: Stämmer bra det, fick ett tfnsamtal från en bekant som var där och inte kunde frågan!!
Kommentera

Sv: Tiden?
Broder Daniel: Hörde ett rykte om din fråga! Det är möjligen inte så att "tipsrundan" var i Åsljungatrakterna??
Kommentera

Sv: Höstens allsvenska - 11 lag
Ebbe: Den södra gruppen blir ju lite kvivigare eftersom vi i dagsläget saknar ett lag inte lätt att dela serien i två grupper med lika många lag i då :-)
Kommentera

Sv: Höstens allsvenska - 11 lag
I Norra är det i alla fall bestämt att det ska finnas två derbygrupper.
Någon som har hört något om den södra?
Allsvenska hockeyföreningen ska nämnligen haft möte ihlegen.
För de måste ju se likadant ut i båda södra och norra eller?
Kommentera

Sv: Målvakterna
Jag tycker på sätt och vis att Rögle gör rätt. Det kostar att ha två bra målvakter i truppen. Samtidgt kan ju bara en spela. Bättre att lägga pengarna på en bra utespelare. Jag tycker också det är helt rätt att satsa på en junior som andremålvakt, så tycker jag de flesta klubbar borde göra. Han accepterar rollen som andremålvakt, men kan samtidigt lära sig mycket och utvecklas till att kunna bli en bra förstekeeper.

Sen om man skull valt Volle eller Fransson tycker jag kan gå på ett ut. De är väl ungeför lika bra, Fransson kanske lite stabilare. Fransson är väl den som har störst utvecklingspotential. Det som är tråkigt är att en Rögleprodukt får ställas åt sidan. Men Fransson har ett år kvar på kontraktet väl, så det var ett naturligt val. Sen är det så det fungerar i toppidrott, laget måste gå före individen. Dock kan det ibland bli som i det här fallet vilket givetvis år tråkigt.
Kommentera

Sv: Målvakterna
Patrik: Får hålla med Patrik igen, det är en smart pojk det där!!! visserligen var inte Wolle så lyssande förra säsongen, men vem minns inte alla hans idioträddningar säsongen innan, då var han lätt en av superallsvenskan toppmålvakter, stabil med andra ord, han tog det man kan kräva, och gjorde idioträddningar som gav många poäng. Sen är Fransson en allsvensk målvakt av klass, som trivs när han får spela, det kommer inte bli många matcher för fjunisen, men jag hoppas att han visar upp vad han kan när han väl får chansen. Hemvävt är bra!
Kommentera

Sv: Målvakterna
Hammers: Nej, det tycker jag inte är fel. Som jag sa så hade jag själv helst sett en förlängning, men nu när det "skar sej", så måste man som supporter acceptera det som hänt.
Kommentera

Sv: Målvakterna
Patrik: Du tycker inte det är fel att kalla "Volle" seriens bästa målvakt då?
Kommentera

Sv: Målvakterna
Patrik: Tjena singer ! Sparken fick han inte det är sant. Men mer eller mindre "tvingad" att sluta P.G.A "intresset"...
Hoppas att Jakobsson klarar av detta och utvecklas till den stormålvakt vi alla hoppas på. Gillar när det tas ifrån de egna leden, verkligen.
A-lagshockey på denna nivån kräver lite mera än J-20 matcher.
Persson kommer att matcha in Jakobsson och ge honom det självförtroendet som han behöver på ett utmärkt sätt tror jag, till skillnad från vad Mats Waltins mopeder hade gjort. Då hade han fått röv.. full med friläge på friläge...
-Jakobsson, hoppas att detta året blir ditt stora genombrott !
Kommentera

Sv: Målvakterna
Jimbo: 1. Jag tycker också att det är väldigt tråkigt att inte Volle är kvar till nästa säsong, men det är fel att påstå att han fick sparken. Man kom helt enkelt inte överens i förhandlingarna.
Tycker också att det är fel att såga Fransson och att nedvärdera Jakobsson.
Kommentera

Målvakterna
Kan inte låta bli att bi orolig när jag ser rbks lag för nästa säsong. Jag menar har dom några målvakter över huvud taget? Fransson som inte tog en puck förra säsongen och en junior. Är det nåt att satsa på??? Plocka hit Ahl från HV! Ska passa på att gratulera JPP till den strålande iden att sparka seriens bästa målvakt, Tack!
Kommentera

Sv: Pingviner
Mygel: Fixat
Kommentera

Sv: Pingviner
Mygel: Har dom inte fler arbetsuppgifter till dig där nere i djunglen? Eller själva pingvingrejen gör att du känner dig svalare?
Kommentera

Pingviner
Var blev pingvin brännbollen av på AIA sidan?
Kommentera

Sv: Höstens allsvenska - 11 lag
Belix: Ja, men nu är det så att det finns en SHA och en NHA och utifrån den förutsättningen måste detta vara det ultimata sättet om man vill ha den mängden matcher, vilket man vill.

Sen blir resorna, efter vad jag förstått, inte så långa i år sett på hela serien. Det finns ju ingen resa till Dalarna, och Stockholmslagen ligger bättre till än vad Arboga, Bofors och Västerås låg, rätta mig om jag har fel.

Förhoppningvis kan förbundet parera så man får två Stockholmslag över en helg, fredag och söndagsmatch, så att man sparar in en resa på det sättet.
Kommentera

Sv: Höstens allsvenska - 11 lag
Hammers:
Då måste det ju vara bättre och rättvisare att slå ihop norr och söder, alla möter alla hemma, borta blir 44 matcher och därefter så får dom fyra bästa fortsätta i kvalserien i månadsskiftet Febuari Mars. Då hade man sluppit möta vissa lag fyra gånger men fått möta alla lag två gånger.

Med lottningen kan man ju få tre extra bortamatcher uppe i Hammarby, Nh 90, Oskarshamn och Huddinge med dom extra kostnader som det innebära eller det ska vara tillrättalagd lottning. En av anledningarna med derbygrupperna var att man skulle möta dom lag i närområdena fler gånger eftersom det frestade inte ekonomin så hårt.
Kommentera

Sv: Höstens allsvenska - 11 lag
Belix: Hur skulle man annars göra tycker ni?

En rakserie, möte hemma/borta blir för lite matcher. Fyra matcher mot varje lag blir för mycket matcher.
Derbygruppern är inte rättvist, mindre rättvist än att man får två bortamatcher men bara en hemmamatch mot några gäng och vice versa.

Detta system har jag velat ha länge. Det är inte rättvist, men det är mer rättvist än derbygrupperna och ger lagom mycket matcher innan jul.
Kommentera

Sv: J - 20
Mygel: Jag vet att de är ute och jagar en del folk. Men jag har inte hört eller fått något bekräfftat om några nyaspelare till J20.
Kommentera

Sv: Höstens allsvenska - 11 lag
Mygel: Visst är förslaget om det går igenom otroligt korkat. Det är ju uppenbarligen så att spelet i SA kan avgöras redan i lottningen. Hemmamatcher är ju viktiga inte bara för resultatens skull men ekonomiskt har det enorm betydelse. Otur i lottningen så kan ju hela säsongen äventyras.
Otroligt korkat är orden sa bull
Kommentera

« · 400849 · »