1150x200-s5b1ZRNY.jpeg

Rögle BK

27075 inlägg · 5185 ämnen

Forum

« · 425741 · »


Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: På gång
eliasson:
Man får verkligen hoppas att de når superallsvenskan i år.
Kommentera

På gång
Det känns faktiskt som om Rbk kan vara på gång. Nyförvärven har lyft Rögle (minst 2 snäpp). Ett plus till är att de inte får stora skälvan av minnen från förra säsongen.
Kommentera

Sv: 5
dr Zenil: Om Fransson går sönder, så skall Magnus Wennström hoppa in som förste målvakt, spelar numera i Jonstorps IF. Rögle har samabete med Jonstorp.

JAN LINDE
Kommentera

NHL-center till Rögle
Klubben har gjort klart med 27-årige Byron Ritchie, center i Calgary. Han kommer att spela för Rögle så länge NHL-lockouten pågår eller som längst till den 23 mars nästa år, skriver Helsingborg Dagblads nätupplaga.
Kommentera

Sv: 5
dr Zenil:
Inget ont om våran fjunis. men hans räddings% i Superelit i fjol var under 85% Visst han stod i ett dåligt lag men han va inte ens förste målis i vårat Superelit lag.
Kommentera

Sv: 5
Joinzzon:
Då är det bara att hoppas på att Fransson klarar sig från skador. Det kan ju vara lite vanskligt att låta en junis stå, men samtidigt så stärker det ju hans självförtroende.
Kommentera

Sv: 5
dr Zenil:
Vi har ju Fransson som har stått både i Hv o Leksand i Elitserien. Han är bra men ingen supermålis.
Sedan har vi en junior som andre målis o han lär inte stå många matcher.

Vi kör lågbudget när alla andra satsar. Men vi vill ju heller inte tebax till de svåra åren på 90 talet när vi hade miljoner i skulder.
Kommentera

Sv: 5
Hur har ni det på målvaktsidan i år? Har hört att det inte ska vara så bra, men det kanske bara är elaka tungor.
Kommentera

Sv: 5
Bafucin:
Japp för första gången på många år är Rögle inte favvotippade o det ska man inte vara heller.
Hoppas bara att man får ordning på sina hjärnor igen som Walltin havererade på spelarna förra säsongen.
Kommentera

Sv: 5
Börjar ni redan tvivla på laget när säsongen knappt har startat. Det låter inte likt Röglesupportrarna. Är det verkligen så illa?
Kommentera

Sv: 5
Gasolin:
Ännu värre är det väl på backsidan där vi nu bara 5 backar av någerlunda klass.
Kommentera

5
Rögle missar super allsvenskan i år igen. tyvärr.
det behövs en helt ny femma..
Gath Hall o Tom håller tyvärr inte..
Kommentera

Sv: Vad dött
gasolin: Tycker att man skall skriva i det forum man tycker är bäst, så du gör helt riktigt att inte skriva i AIA,s forum.
Men jag tycker att AIA,s forum är OK, så jag kommer att fortsätta att skriva där.
Tycker Tommy och Patrik gör ett bra arbete med Angel Islands Forum.
Tack för ordet.

Jan Linde
Kommentera

Sv: Vad dött
gasolin: Men Otto att du blir yr i mössan en fredagskväll kan du väl inte skylla på ett forum?
Kommentera

Sv: Vad dött
eliasson: Håller med dig helt vägrar skriva i AIAs gästbok...Helt yr i mössan blir man..här har man koll på allt..
Kommentera

Sv: Vad dött
eliasson: Håller helt med dig! Detta forum är bättre ur alla synpunkter!
Men tyvär så blir det väl ensamt här skulle jag tro vilket är mycket synd.
Kommentera

Vad dött
Här var det dött, annars föredrar jag detta disskusionsforumet istället för AIA:S. Det känns mer användarvänligt.
Kommentera

Sv: Laget
Hofnar: Hej på dej

läste ditt inlägg det e faktsikt sant me de där ryktena har kontakt me en av de spelare som vars sambo eller fru har haft ihop det me näsvall
så det e inga påhittade rykten om honom .
Kommentera

Sv: Engblom till Rögle?
Vi kan nog glöma honom nu!! Rögle har ju inte hört av sig på två veckor...

Men jag hoppas rögle ta honom.. =)
Kommentera

Sv: Engblom till Rögle?
Belix: Mmm läste det, dom kanske har något bättre i rockarmen?? annars gillar jag Engblom, en ledargestalt!!!
Kommentera

Sv: Engblom till Rögle?
Mindreader: Det hade varit ett utmärkt val tror jag speciellt nu när Hermansson slutat så behövs lite kg. Men samtidigt så verkar ju intresset från Rögle vara svalt om man ska tolka tidningsartiklen???
Kommentera

Engblom till Rögle?
Det verkar som om det är en center på väg iaf, skönt att det är just en center dom letar efter, det är det brist på i dagens trupp? eller vad säger du Hofnar???
Kommentera

Sv: Aiastellan
Mygel: P och jag löser det !
Kommentera

Sv: Aiastellan
aiastellan: När ska du snickra ihop några enkla trall verser som vi kan dra på ståplats till några av våra nya kungar? Försökte med Hall, men folk som står på ståplats verkar ha mindre fantasi idag än för några år sedan eftersom det hela slutade med en enkel "Peter Hall, Peter, Hall etc etc".

Nu har du hela sommaren på dig Stellan o ligga på playan o spana in halv nakna hockeyspelare som kommer att ge dig massvis med inspiration.

Tyvärr kan jag inte ladda ner dina låtar här nere, men jag hör av andra att de är super! Din första skiva har nu fått internationellt genombrott då den har spelats på Kampalas mest kända sportsbar (kan lova att runt 99.9999% av alla åhörare fattade nada.)
Kommentera

Belix !
Saknar hockeyn...Det stod i HD.
Han ska försöka tidigarelägga ispremiären. Härligt !
Kommentera

Sv: Aiastellan
OE: Stämmer...stämmer... Härligt !
Kommentera

Sv: Aiastellan
aiastellan:
"...Micke Hjälm står o väntar på nästa retur!" fortsätter klassiska ramsan om jag inte minns fel...

...men det är bara att inse att alldeles för många i dagens klack inte har en susning om hur ramsan går. Tyvärr, för den är riktigt bra!
Kommentera

Sv: Laget
Hofnar: Har fakriskt problem med att få ungarna att fatta att de inte skall vara så nära eldstaden...Skicka bilden ASAP =)

Trevlig midsommar..
Kommentera

Sv: Laget
Beckis:
Jag är fullständigt livsfarlig. Vänner till mig brukar sätta upp en bild på mig vid öppna spisen, för att skrämma bort barnen från elden.
Exemplen jag radade upp är inte min egentliga träning, det är bara sånt jag gör när jag softar lite. Du är välkommen att titta på när jag tränar, se till att bära ordentliga skydd bara.
Kommentera

Sv: Laget
Hofnar: Låter som man vill undvika dig i en mörk gränd en lördagskväll;=)
Med tanke på vad för slags träning du föredrar..

AIAStellan: 1566meter inte dåligt va!!!!!

hade bra Rögleiter
Kommentera

Sv: Aiastellan
Jimbo: Kära Jimbo...Var det en fråga (?) eller ett vrål (!)
Jag tror att Waltins sätt och spelsystem gjorde Volle till en sämre målvakt. Vilket leder till sämre självförtroende i buren. Vilket leder till ?
Sedan att Volle "lämnade" vårt RBK berodde på ???
Han har visat att han är en mycket bra målvakt.
Men visst...den enas olycka en annans lycka...
En sak till Jimbo:- Jag är nog en av de första att önska vår egen
juniormålvakt LYCKA TILL och välkommen i gänget.

"Han har hål i sin handske och fumlar med klubban
men han tror att han ändå nån´gång ska ha tur
han tar inget längs isen och inget i luften
nästa match får han sitta på bänken så sur
för vi vet hur man gör när man knäcker en målvakt
och vi vet att han snart tänker lämna sin bur
na na na na na na na na na na na ...!"
Kommentera

Aiastellan
Vi kan väl knappast klandra Waltin för att Wolle har lämnat!
Kommentera

Sv: Laget
aiastellan:
Boxplay är skittråkigt! Bara försvar. Jag tränar hellre på att köra över målvakter i PP, sätta klubban i skrevet vid sargen samt att gnugga motståndare på näsan med öppen handske.
Teka du, så gör jag det andra...
Kommentera

Sv: Laget
aiastellan:
Visst kom Näsvall hit och glänste när allt redan var kört. Hur svårt kan det vara då?
Tja, det säger egentligen mer om Rögle än om Näsvall. Men stopp å belägg, nu blev jag en sån där "patetisk" jävel som springer omkring och gnäller om Näsvall igen. Herregud! Att jag bara orkar?
Kommentera

Sv: Laget
Hofnar: Eller du som "snabbskrinnare" och jag som "hårdtacklare"...
Kommentera

Sv: Laget
Hofnar: Vi övar tekning hela sommaren och tar senare en plats i boxplayteamet. Våldsam show !
Kommentera

Sv: Laget
Näsvall var bra när han var här, absolut. Iallafall i hemmamatchen då allt var kört och han kunde spela utan press och krav. Tycker på ngt sätt att Näsvall diskussionen bör läggas ner.
Sååå j-ä bra är han väl inte ? Döma efter det lilla vi såg är i mina ögon lite överdrivet. Men jag kan ha fel.
Kommentera

Sv: Laget
Mindreader:
Det är i ytterst få inlägg som jag nämnt Fredrik Näsvall. Visa det inlägg där jag kallar honom Näsan? Jag tror du blandar ihop mig med en massa andra skribenter. Du har otur när du tänker.

Men lika gärna som jag skulle vilja se honom i Rögletröjan, blir jag förbannad på skribenter "som hört någons kompis säga att han läst någonstans" om alla dessa påhittade rykten kring Näsvalls person.
Kommentera

På besök...
Någon som vet vem spelaren som varit på besök, och synts tillsammans med A. Henriksson är? Det sägs att Rögles ungdoms hockey fått ett uppsving sedan J. Brithen tagit ett kliv in i händelsernas centrum, att han bland annat lagt om lite träning....det är bara att tacka och ta emot Jims tjänster, man kan ju bara hoppas att kommunen tar sitt sunda förnuft till fånga och fixar så vi får träningshallen oxå.
Kommentera

55 ÅR I RÖGLES TJÄNST
Lennart Åkessons går i pension efter 55 år i Rögles tjänst. Tycker att vi säger ett stort tack till Lennart och önskar han lycka till i fortsättningen.
Saxat ur HD,s repotage om Lennart.

Lennart tycker att det är pollenkungens förtjänst att Rögle finns till i dag. I början på 60 talet när RBK lirade i div 3, var vi många gamla i laget. Hade inte Gösta ordnat en hall i Vegeholm, hade nog föreningen lagts ner. Med ishallen och pollenkungens satsning exploderade intresset för hockey i denna region.
Något som Lennart inte tog upp, tycker jag däremot att man också skall tänka på hade inte Lennart Nordstrand ordnat upp den röra som uppstod våren 1997, nästan 9 miljoner i skulder, så kanske Rögle inte hade funnits i dag. Den styrelse som ordnat detta kaos, tyckte det hade varit enklare att sätta klubben i konkurs, sorgligt.


Dagens. Franceso Totti. En dansk journalist frågade Totti om han visste vad Sverige låg, nej svarade Totti, det ligger på spottavstånd från Danmark, upplyste journalisten honom.


JAN
Kommentera

Sv: Laget
Hofnar: Svart eller vitt, gråzoner finns inte. Det ända du tjatar om är ju Näsvall, e det inte Näsvall så är det Näsan... sen var det inte du som sa att han var gudsgåva lr inte...det var jag!!!!!

Vi har olika åsikter i fallet Näsvall, må så vara. Jag ansesr att det inte är den typen av spelare vi behöver, han är absolut en duktig hockeyspelare...men ingen center, som jag anser att vi behöver!!!
Kommentera

Sv: Laget
Mindreader:
När sa jag att Näsvall är Guds gåva till Röglefansen?
Du är så helvetes nyanserad Mindreader, att jag nästan blir mörkrädd!
Kommentera

Sv: Orolig
Jimbo: Jag är nog beredd att hålla med dig lite om just vem som ska vara "hänföraren". Jag vet att där är många revanschsugna spelare och kanske utav just det faktum träda fram.
Målvaktsfrågan vill jag inte uttala mig om.
Kan bara beklaga Mats Waltins lyckade förstörelse utav en målvakt vi var så glada över att få behålla inför förra säsongen...
Kommentera

Sv: Orolig
Jimbo: Men Jimbo, hur många var på humör förra säsongen?, det var allmänt missnöje med Waltin, dålig stämning och det gick rent och helvete med det mesta!!

Man kan inte dra någon jämförelse med vad någon presterade nästa säsong och vad man tror dom kommer att prestera nästa säsong!! Men där finns namn som kan och kommer göra skitjobb, Pelle, Gath, Lindén och Hall är spelare som har bättre inställning än klubbteknik!
Kommentera

Orolig
Blir lite orolig när jag ser truppen på papperet.
Förra säsongen så var det ingen ledare på isen, ingen som gick in och gjorde skitjobbet, förutom Pelle när han var på humör.
När jag ser spelartruppebn idag så finns det fortfarande ingen given ledare och eftersom Löwwgren lagt av o Pelle så gott som tacklat av helt så finner jag detta väldigt oroande. Så varför inte fylla sista platsen med en riktig ledartyp med röglehjärta?

Även på målvaktssidan ser det tunt ut. Visst Fransson är bra men orkar han axla hela ansvaret när det börjar dra ihop sej i sa o kvalserien för det är väl dit vi ska? Jacobsson må va en talang men han är nog ändå inte rätt man att ha som backup.
Kommentera

Nu har det varit tyst ett tag....
....kring Rögle och man börjar fundera på hur truppen ser ut och hur det ska gå kommande säsong.
Finns där några aktuella nyförvärvsrykten? Tex. ny målvakt och center.
Själv har jag funderat på spelare som Jens Nielsen eller Herr Näsvall.
Är någon av dem tillgängliga?
Näsvall är precis en sådan spelare som Rögle skulle ha behövt till nästa säsong.
Men å andra sidan har man ju värvat vasse Mikael Gath, som är en utpräglad målskytt så....

Jag tycker i alla fall att det ser bra ut inför nästa säsong, Gunnar P. kommer att vara bra för Rögle.

Ursäkta flummet, jag var bara tvungen att skriva av mig lite :P...

Malmö borta den 11 september....
Kommentera

Sv: BUSSRESA TILL MALMÖ
rogle_bk: Ja om det blir intresse för att åka buss dit. Som jag skrev innan så vid korta resor väljer många att köra själva och då blir det svårt med buss.
Kommentera

nya
har det kommit fler nya låtar som man ska kunna till augusti?
Kommentera

Sv: Laget
Hofnar: jag har bara sett Pekka lira i några få matcher, vi har bara sett Näsvall i några få, han är ingen guds gåva till Rögle fansen, han är absolut en duktig Wingman, men det är en center vi behöver..ytterforwards har vi till förbanelse ju. eller?
Kommentera

Sv: BUSSRESA TILL MALMÖ
Belix: men det kommer väll iaf gå buss dit?
Kommentera

« · 425741 · »