1150x200-s5b1ZRNY.jpeg

Rögle BK

27075 inlägg · 5185 ämnen

Forum

« · 1149854 · »


Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: Kvalserien
K70:
Ja, det är ju lite småkinky härinne ibland. Framför allt vid säsongsavslut, eller då huvudantagonisten fått särskilt mycket smörj.
När det blir som värst brukar jag sätta en pappkasse över huvudet för att slippa se eländet.

(...eller kanske hellre för att ni inte ska känna igen mig.)
Kommentera

Sv: Kvalserien
Metal Guru: Ja, då var det ju värre förstås. Svårt att hålla isär alla som brukar dansa nakna på HS.
Kommentera

Sv: Kvalserien
K70:
Du kommer inte känna igen honom.
Han kommer se ut som Bi*****19.
Kommentera

Sv: Kvalserien
Bissett19: Äh, jag tar mig friheten att gravt utmana Hockeyguden och tacka för grattiset å Ängelholmarnas vägnar (alternativt tacka för kommande HS-underhållning, dårå)=)
Kommentera

Sv: Kvalserien
Bissett19:
Gör du det lovar jag att jag ska förse dig med ett svart editering över ögonen, så ingen känner igen dig.
Kommentera

Sv: Kvalserien
Metal Guru:

Jorå,annars lovar jag att dansa naken här på HS...

(Ingen trevlig syn)
Kommentera

Sv: Kvalserien
Bissett19:
Inte riktigt klart än,

AIK kan vinna sista två,
Rögle kan förlora sina båda,
SSK kan ta poäng mot Leksand,
och AIK kan ta igen 16 mål.

Ropa inte hej.
Bäcken är en ynka rännil, men lätt geggig där man står i fina gå-bort-stassen.
Kommentera

Sv: Kvalserien
Grattis!
Kommentera

RBK-AIK
Piece of cake. Walk in the park. Defilering.

Iår är det stor skillnad mellan ES-lagen och AS-ditosarna.
Mycket större än vad jag hade trott.
Kommentera

Sv: Västerås-Rögle
K70:
Det ser bra ut för ES-lagen just nu. VIK var väääldigt märkta av stundens allvar, så mitt tips blir nu att det lag som tänker utmana får bli AIK - som RBK har i nästa tillställning.
Kommentera

Sv: Västerås-Rögle
Metal Guru: Well, sådana här kvällar får man väl bara försöka stå ut med att inte lyckas gissa alldeles rätt på slutresultatet;-) Kanske borde dra ner förväntningarna ännu mer inför nästa för att inte utmana ödet.....
Kommentera

Sv: Västerås-Rögle

Belix:
Då har jag övertolkat nå't på aia.nu. Bra det, Arla har jag alltid gillat.

Kommentera

Sv: Västerås-Rögle
Metal Guru: Ingen fnurra med arla Däremot lämnade han oss för spel i ssk och han var väl aldrig riktigt aktuell för att ta tillbaka när vi gick upp
Kommentera

Sv: Västerås-Rögle
Metal Guru: *Jag ropar inte hej, jag ropar inte hej, jag ropar inte hej* men jag ropar TJOHOOOO och VÄLKOMMEN tillbaka, powerplay (we have been missing you!!!)
Kommentera

Sv: Västerås-Rögle
K70:
Ropa inte hej, trots att Gath gör 3-0.
Kommentera

Sv: Västerås-Rögle
Metal Guru: Oh la la, jag kan kanske ha varit för pessimistisk i mina spådomar:-)
Kommentera

Sv: Västerås-Rögle
Visserligen spelar Ahlbrandt hela tiden, men RBK har nu 2-0. Hmm, hur ska detta sluta?
Kommentera

Sv: Västerås-Rögle

K70:
Vad Arlbrandt tänker göra blir spännande att se. Han är kanske den spelare i AS som jag helst hade velat se i mitt eget i år.

Som jag förstått det är det någon fnurr på tråden mellan honom och RBK, så han kan vara extratänd idag. Vi får hoppas på lite till, dvs övertänd.

Kommentera

Sv: Västerås-Rögle
Metal Guru: Hyfsat goda vibbar i Nordvästskånelägret, trots disciplinnämndens så kallade hantering av Tjärnafallet. Intressant med jurister som dömer i hockey. (=not):-/ Nu hoppas vi att Peter Lorentzen taggas av att äntligen få kliva fram, och rycker med hela sin omgivning av bara farten? Vem vet, kanske även Rosa tar tillfället att blomma ut?

Spännande och lite oroligt att se vad Arlbrandt har i åtanke för sin tidigare klubb dock. Men med tanke på offensiven senast så lyder tipset/gissningen/profetian..... VIK: 3, Rögle: 5.
Kommentera

Sv: Västerås-Rögle
Stigsson:
Det där kändes riktigt skönt att gräva fram.
Äntligen en framgång!
Kommentera

Sv: Västerås-Rögle
Metal Guru: Bonusratten tack vare Sparris avgjorde till vår fördel. ;-)
Kommentera

Sv: Västerås-Rögle

I väntan på att domaren släpper pucken förväntas vi fördjupa oss i ett Ismaskinstest från säsongen 2000/2001. Detta är taget från RFN's sketaroliga, men sorgligt nedlagda sida.
Lägg framför allt märke till vilken förening som vann testet.

Kommentera

Sv: Västerås-Rögle

Vi börjar med att konstatera att Tjärnqvist missar både matchena mot VIK och AIK, eftersom han blir avstängd efter den riksbekanta tacklingen på Antti-Jussi.

Kommentera

Västerås-Rögle
Här blir liksom ett utmärkt ställe att älta matchen imorrn.
Kommentera

Sv: Kempe.
Stigsson:
Idag var Kempe het. 4+1, däribland det vinnande straffmålet.
Kommentera

Sv: Filmer
Bif_FANS: Det som är lättaste vägen är att man går in
på Rögles hemsida, stadsbuss 2, kl:1500, 1530.
Kommentera

Sv: Filmer
Går det inga bussar :)
Kommentera

Sv: Filmer
Bif_FANS:

Taxi ?? :)
Kommentera

Sv: Filmer
Hur tar man sig från tågstationen till Lindab på lördag?
Kommentera

Sv: Derbystollar (only in Sweden)
Jag protesterar å det grövsta mot dina förvillingar i bloggen. Du har ingen ordning på de geografiska begrepp du slänger omkring dig.

DIF, AIK och Bajen kommer alla från TÄTORTEN Stockholm, och är sett ur den synvinkeln äkta Stockholmsderbyn. Man kan också om man så vill kalla dessa för länsderbyn, och då är det också fullt tillåtet att plocka in SSK i derbyandet.

Du säger att "Södermalm ligger i Södermanland och Djurgården i Uppland. Så lagen kommer ju egentligen från två skilda regioner." Det är fel. De ligger i skilda LANDSKAP. Men båda ligger med råge inov vad som är definierat som Stockholmsregionen.

Vidare pratar du 08. Då vill jag passa på att bjuda på adress och telefonnummer till
AXA SPORTS CENTER
Genetaleden 1
Box 9114
151 09 Södertälje
Tel 08-554 206 50
Du har helt rätt att Södertälje har bytt riktnummer för länge sedan. Men de bytte TILL 08.

Slutligen saknar jag en sågning av begreppet E4-derbyn, som bara existerar i kvällspressen och är det fånigaste som finns. Eller touchar E4:an bara Jönköping och Linköping, och inga andra hockeystäder får vara med i det finrummet..?
Kommentera

Filmer
Hur lägger man in Rögle-videos här?
Det står ingenstans hur man gör... märkligt.
Kommentera

Sv: Kempe.
Metal Guru: Snacka om att den killen plötsligen vaknade till liv när MIF stog på andra sidan spelplanen. :-)
Vi får hoppas att han är på samma MIFkrossarhumör på onsdag igen.
Kommentera

Kempe.
Vi får väl tacka för Kempe, och betalar igen med att låta honom göra två mål mot Malmö.
Kommentera

Sv: Spengler Cup
Jag såg att denna cup sänds på EuroSport2.
Kommentera

Sv: Hockeysnack - Slutsnackat?
Det här var en intressant betraktelse. Den gemensamma plattformen borde egentligen kunna vara en väldigt aktiv del av HS men är det inte. Jag ska som ansvarig för sajten undersöka om jag på något sätt kan återuppliva dessa...
Kommentera

Rögle-Linköping
Rögle BK är officiellt måttligt imponerade av organisationen kring LHC's klack.
Kommentera

Sv: Rögle-Luleå
Heja Rögle!!!
Kommentera

Rögle-Luleå
Jag hoppas ni tvålar till Lule rejält och säkrar 1:a platsen inför uppehållet.
Känns bra att ni förvaltar våran gamla plats väl,
ni har redan mer en väl gjort er förtjänta av den.
Lycka till!
Kommentera

Rögle-AIK
Hoppas att vi får se en bra match ikväll mellan våra lag tips 2-4.
Kommentera

Sv: Timrå IK vs. Rögle BK 081004
Metal Guru: Det är väl dom etablerades förklaring till hur man ens kan tappa en poäng mot dessa usla lag som kommer nerifrån, åtminstone enligt dom själva.
Men det är en tacksam uppgift skulle man förlora som nykomling behöver man inte förklara bort förlustenalla andra är ju så mycket bättre.
Kommentera

Sv: Timrå IK vs. Rögle BK 081004
Belix: skulle inte förvåna mej om vi gör en dålig match mot er. På grund av att vi har spelat så bra på sistone.
Kommentera

Sv: Timrå IK vs. Rögle BK 081004

Belix:
Just den biten att man har så inihelvete tur att alla lag man vinner mot gör säsongens sämsta match, känns ruggigt bekant.
Så ni har fått ta över även den budkavlen från oss... :oP

Kommentera

Sv: Timrå IK vs. Rögle BK 081004
Vi är nöjda med poängutdelningen så här långt speciellt med tanke på att vi har 6 man som samtliga tillhör våra två första linor på skadelistan ink vår förstemålis. Unga grabbar som ersätter går in och gör det förbannat bra.

Samtidigt så har vi tydligen en ruskig tur eftersom samtliga lag vi tagit poäng mot gör sina sämsta matcher mot just oss. Kan man hoppas alla fortsätter med det?

Men med hjärta och en jäkla vilja kommer man ganska långt .
Kommentera

Sv: Timrå IK vs. Rögle BK 081004
spud: härlig seger för er idag.
Kommentera

Sv: Timrå IK vs. Rögle BK 081004
Förutom 2 poäng till oss var 3 poäng till er dagens behållning.
Intressant att titta på istiden på era grabbar, ser ganska jämt ut och isitiden fördelas i stort sett lika över hela linjen vilket gör att de har energi att gå ut och köra när det är deras tur. Intressant och framgångsrikt.

Sen blir det extra kul för mig att se Timrå´s istid där han som sköt mest skott var den som fick nästan minst istid. Där skickar djurgårdaren fina signaler!
Kommentera

Sv: Timrå IK vs. Rögle BK 081004
Grattis till seger.
Kommentera

Sv: Timrå IK vs. Rögle BK 081004
Belix: Bara att gratulera till tre friska. För vår del så hoppas jag att den här förlusten innebär att något händer inom föreningen/laget.
Kommentera

Sv: Timrå IK vs. Rögle BK 081004
DJ Hemp: Fel forum Fel serie om man vill peppa mupparna från söder.
Men ibland har man otur hoppas det går bättre för dig nästa gång.
Kommentera

Sv: Timrå IK vs. Rögle BK 081004
DJ Hemp:
Ja, för en del är det viktigt att visa var ens innersta supporterväsen befinner sig.
Kommentera

Sv: Timrå IK vs. Rögle BK 081004
FORZA MALMÖ!!!!!!!!!
Kommentera

« · 1149854 · »