1150x200-s5b1ZRNY.jpeg

Rögle BK

27075 inlägg · 5185 ämnen

Forum

« · 400522 · »


Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Höstens allsvenska - 11 lag
Saxat från dagens Barometern, intervju med IKO:s tränare angående nyförvärv, AIK och en massa annat.

Citat:
Vad det gäller derbygrupper så slopas förmodligen dessa och i stället möts lagen tre gånger, vilket ger 30 matcher per lag.
- Ett bra upplägg om det blir så, enligt ryktet kommer det lottas på årsmötet i Uppsala vilka man får extra hemmamatcher mot, vi hoppas givetvis på Nybro och Växjö, säger Niklas Lundin.


www.barometern.se/artikel_standard.php?id=665946&avdelning_1=107&avdelning_2=0&question=10

Någon mer än jag som tycker detta låter som ett löjligt upplägg??
Kommentera

J - 20
Hörde att Moen var klar för Göteborg. Hur går det med rekryteringen in till J-20 laget i år? Några intressanta namn på väg in nu när det inte blev den där ryssen från Rungsted? Ebbe, anyone?
Kommentera

Sv: vågat?
Belix: Hemskt vad många som helt plötsligt börjar uppskatta Hammerstad, det är som mygel säger en formidabel center som hela tiden jobbar för laget, kan han ta ett steg till i utvecklingen så är han ES mässig. En klok och intelligent center, lite Jönsson över honom i spelstilen.

Sen vad spelarna presterade förra säsongen, kan vi sluta prata om, för det var ingen som var i närheten av sin kapacitet, det var mycket gnäll på nyförvärven, men ingen i laget presterade, vad gjorde Stoffe, Linden, Pelle, och tex Josef förra säsongen?? det var inte ens 70 % av vad dom kan i normala fall!!!!

Jag tycker att laget ser intressant ut, och med tanke på att samliga från förra säsongen lär vara sugna på att visa vad dom kan, och med en ny tränare som vet att Lag stavas med L i början och inte som Waltin trodde med ett J som i jag....
Kommentera

Sv: Laget
Tuborg: ett annant förslag:

Fransson

1: Karma, Bya, Arla, Mr. C, Tano

2: Blanck, Täng, Lindén, Wågen, Stoffe

3: Josef, Persson, Carlsson, Tom, Henke

4: Pelle, Bergström, Hall

På bänken lär få spela en del under hela säsongen: Gath, Sjögren, Ericsson och Jakobsson

Jag tror att Tano har så mycket mer att ge till denna säsong, han fick inte ut mer än 50% förra året, Mr C ska ju bara vara bra och Arla är ju inte så pjåkig han heller. Stoffe och Lindén vet vi vad dom kan tillsammans, kryddat med en grymt spelsugen Wåg. Tom på sin rätta plats ihop med spelskicklige Henke och sen vesslan Carlsson måste lyckas. I fjärde kedjan får Pelle hålla koll på ungdomarna, hoppas dom får spela en hel del.
Kommentera

Sv: vågat?
Mygel: Alldeles otroligt vad du har blivit klok den senaste tiden :-) håller med dig i allt.
Hammerstad en av lagets mest underskattade spelare. Måste vara en dröm för en tränare, han spelar precis där han blir satt. När han fick chansen att spela center kunde man se var han skulle vara och med tanke på hur få centrar det finns så är Tom en given i mina ögon.
Kommentera

Sv: vågat?
grillen: Visst är det vågat, men någon gång måste man ju chansa o ge egna produkter chansen. Vi har en formidabel första målis i Fransson o sen har vi Jacobsson som förhoppningsvis kommer att ge allt för att slå sig in. Hur många trodde på Liv o Lundquist när de slog sig in direkt från J-20?

Petterson var en otroligt bra spelare, men vi har andra spelare av hans typ i laget: Linden, Tano. Faktum var att vi hade kanske lite för många grovjobbare. Framförallt då Wågen blev skadad, då vi enbart hade Arla som riktig finlirare. Henke är allround o Matte är en speedkula tillsammans med Stoffe. Pelle retstickan o lagspelaren, medan Hall är ångvälten. Hoppas rejält på Bergström denna säsong. Såg riktigt lovande ut förra säsongen för att vara så ung. Sen verkar många ha glömt Hammerstad. Förra säsongen, då han flyttades runt i olika positioner, blev det mesta fel. Men vad jag kommer ihåg så visade han på slutet med Melin att han är en mer än väl duglig allsvensk center, med en härlig uppoffrande spelstil.
Kommentera

Sv: Center
Åttan: Roger är precis som du säher en riktigt bra spelare.
Det andra som du anger som orsak för att han lämnade får stå för dig inget jag har hört tidigare.
Kommentera

Sv: Center
Belix: Angående Roger Jönsson så var det inte så att han inte fick nytt fötroende. Han vantrivdes såväl med stan som med föreningen (dock inte med killarna i laget) och tyckte det va för mycket turbulens i föreningen.

Roger är en jäkligt bra hockeyspelare.
Kommentera

vågat?
Är det inte lite vågat av Rögle att flytta upp j-20 målvakten?

och dom måste ju hitta en ersättare till pettersson
Kommentera

Sv: Laget
Micke Gath, jag hoppas du läser mitt förra inlägg.
Jag vill se "killer" framför mål i dina ögon !
Kommentera

Sv: Laget
Jag tror Gath är en rejäl chansning, vad tror NI ?
Våga chansa hälften vunnet ? Å andra sidan lyckas han inte får han ju inte vara kvar (del i kontraktet inte sant ?).
Jag är mycket tveksam till Gath. Hoppas att jag har fel...
Ramsan är iallafall skön !!!
Kommentera

Sv: AIk
Belix: Här är länken om att AIK spelarna flyr klubben
Kommentera

Sv: AIk
grillen: Lägg gärna med en länk när du kommer med ett sådant påstående
Kommentera

AIk
Spelarna känner sig lurade av AIK och flyr klubben?
aik hade tydligen säkrat spelarna elitlincens så dom skrev på kontrakt!
Kommentera

Allsvenskan
Bofors sticker till norra allsvenskan

Och Hammarby kommer till södra

alltså hammarby och bofors bytter serie
Kommentera

Sv: Laget
Tuborg: Det känns väl som att Gath har rätt mycket att bevisa INNAN han tar en plats i de tre femmorna ? Hall visade redan förra säsongen att han inte ger bort sin plats utan strid. Dessutom såg Tano fräsch och sugen ut på slutet. Detta kan bli spännande !!
Kommentera

Sv: Laget
Tuborg:
Oavsett vilken laguppställning, så blir det inte en som skrämmer skiten ur motståndarna. På pappret.
Kommentera

Sv: Laget
Hur kan man vara nervös inför näst nästa säsong? Då spelar vi givetvis i elitserien.
Jag skulle snart vilja veta när målet är att vara i elitserien igen.

Laget ska givetvis se ut så här:


1. Karma- Täng- Pelle- center- Arla

2. Persson- Byström- Matte- Wågen- Gath

3. Josef- Blank- Stoffe-Henke-Linden

4. Hall- Bergström-Tano.


Skulle nu Gath vricka vaden eller nåt liknande tar Kungen Hall hans plats!!!
Kommentera

Sv: Laget
Tuborg: Det ska inte va nåt ? i den första meningen.
Kommentera

Sv: Laget
Mygel: Tror helt klart Gath får plats i nån av de tre?
Och vilka skulle vilja ha rbks spelare från förra säsongen?
Tyringe eller Jonstorp??
Kommentera

Sv: Laget
Mygel: Ja men ja är desto mer orlig inför nästa. Endast Bergström har kontrakt nästa år med av forwardsen och han lär ju lätt få sticka om han fått ett erbjudande i från ES.
Kommentera

Sv: Laget
aiastellan: Jag är mer orolig över att GP har deklarerat att han ska spela med 3 femmor. Trist för min fjärde line o Gath :(

Med kontrakten kan man väl säga att man är lycklig att det skrevs två års kontrakt förra året så att vi inte tappade hela laget denna säsong.
Kommentera

Sv: Laget
Mygel: Din uppställning ser helt ok ut faktiskt.
Lite skador och det ser genast mer oroligt ut.
En annan noterbar sak är att 17 av de 22 signade kontrakten har
1 årskontrakt...
Det positiva är: misslyckas man=Hej då !
Det "negativa" är: Lyckas man=Fri att gå ? Laget kan försvinna...
Förhandlingsituationen tills nästa säsong blir intressantare och jobbigare... Dags att visa vad du kan JPP !?!?
Men som sagt förra årets säsong klingar inte 2 årskontrakt.
Vad tror ni ?
Kommentera

Sv: Center
Belix: Sant
Kommentera

Sv: Center
Mygel: Roger Jönsson är en duktig hockeyspelare men anledningen till att han inte fick fortsatt förtroende förra gången finns säkert kvar.
Kommentera

Sv: Center
Rögle Martin: Nielsen är inte center. Men varför inte plocka tillbaka Roger Jönsson nu när AIK trillar ner? Han var en av få glädjeämnen under LF Nyström säsongen.
Kommentera

Center
E så nyfiken på vem vår nya center kan tänkas bli! Undra om de blir en med lite "stjärn glans". Gärna en lite äldre med rutin.. Hoppas fortfarande på Nielsen! Om han nu va center?! Min hockey abstinens blir bara större o större.. Tror de blir ett bra år, vi har ett bra lag o ja tror att många lag inte tror vi kommer va bland dom bästa vilket gynnar oss.
Kommentera

Sv: Laget
Mygel:

Starck-Mr:C-Lindén

Arla-Wågen-Tano

Carlsson-Henke-Gath

Pelle-Bergström-Hall
Kommentera

Laget
Nu är det nästan klart med laget så kanske man kan slänga in ett förslag till uppställning (gissar på att Nickes kommer snart)

Fransson (Jacobsson)

Arla - Ny center - Tano
Karma - Josef

Carlsson - Wågen - Eriksson
Blanck - Täng

Starck - Hammerstad - Linden
Persson - Bya

Pelle - Bergström - Hall
Mardin - Sjögren

Extra: Gath
Kommentera

Sv: Ålder
juga: Tycker att vi ska vara lite ödmjuka innan serien drar igång.
Vi har ett ungt lag - väldigt ungt.... och jag hoppas att det är någon/några som kan ta på sig papparollen, både i med- och motgång.
Vikten finns det inte så mycket att säga om...
Brukar visserligen säga att det är bättre att vara liten och rapp än stor och slapp... men i hockey vet i tusan.... En kombinationen är nog bäst...
P. Hall lär ju smälla på ordentligt. Det lär nog stå FONUS på många plexiglas där Rögle spelat :-)

/Adde
Kommentera

Sv: Allsvenskorna
metal guru: Ur en Rögleits ögon ser indelning helt perfekt ut. Tre av de lag som vi brukar ha svårast mot, Bofors, VIK o Arboga flyttas o in kommer ett antal Stockholmslag. Vi har ju rätt bra minnen av att möta lag från Stockholm. Så om det blir så här så ser det helt klart ljust ut.
Kommentera

Sv: Ålder
Hammers: Tungt men ack så segt, det kommer att visa sig att det blir rundningsmärken allihopa.
Kommentera

Sv: Ålder
Ålder: Längd: Vikt:
Rögle 23,6 182 86
Växjö 25,5 184 89
Nybro 25 185 88
Halmstad 24,3 185 88
Bofors 23,9 183 85
Oskarshamn 25,1 183 88
Troja 24,6 181 85
Västerås 24,5 183 86
Leksand 26,3 182 86
Skellefteå 26,8 182 86
Kommentera

Sv: Ålder
Mygel: Ja. Det känns väl kanske som att ni får värva en riktigt rutinerad center nu, bara en gissning.

Vårt lag är också rätt ungt, men inte så ungt. Dock tror jag att de två värvningar som återstår, en back och en forward, kommer att dra ner det ytterligare, observera att jag tror. Annars är vi ett tungt lag, bara Växjö är tyngre.
Kommentera

Sv: Ålder
Hammers: Det är rätt ungt, ja. Om man sedan tar bort Pelle så är vi snart nere på 20 års åldern.
Kommentera

Sv: Ålder
Mygel: Jag vet, om du vill veta.

Se länk, den sidan står det snittlängd, snittålder och snittvikt.

Ni har bland de absolut yngsta lagen i serien. Ett år yngre än Troja som alltid snackar om hur ungt och utvecklingsbart lag de har.

Just nu är väl Hammarby yngst i SHA, men jag tror de kommer värva en del rutinerade innan de är klara.
Kommentera

Ålder
Det enda som jag är lite orolig för nu är att laget kommer att bli riktigt ungt. OE har du koll på hur snitt åldern ser ut just nu?
Kommentera

Sv: Wågen Stannar
Belix: Helt klart är det trist att en sådan trotjänare som Wolle lämnar. Men samtidigt så kan man kanske se det som så oxå att det är bra med ett miljöombyte. Som de flesta nog har förstått så skulle Wolle få spela andra fiol nästa säsong o det är kanske inte direkt så inspirerande för en målvakt av sådan klass som Wolle. Tror att han kan ta några steg framåt i en annan klubb o sen komma tillbaka o avsluta sin karriär i moderklubben.

Riktigt roligt att klubben släpper upp en junior som andra målvakt. Har inte hänt så ofta de senaste åren . Ska bli riktigt intressant o se hur han kan utvecklas i allsvenskan.

Att få chansen i A-laget måste finnas kvar som morot om vi ska kunna locka till oss juniorer av högklass till våra junior lag.
Kommentera

Sv: Allsvenskorna
metal guru: Om det nu bara blir 11 lag i Södra är det ju samtidigt klart att vi slipper derbygrupper! Eller förbundet kanske vill att vissa lag ska få spela en extra match?
Kommentera

Sv: Allsvenskorna
metal guru: Okej, alla lag utom ett tycks ha klarat licensen. Men till nästa år tror jag att ytterligare lag kan ryka. Det finns säkert många som fått förskott på sponsorpengar för att klara sig i år. Dessa flyttar bara fram domedagen till nästa vår.
Kommentera

Sv: AIK flyttas ner till Div 1
Belix: Räkna inte ut AIK ännu, de har överklagat med hänvisning till hur föreningen är konstruerad med olika avdelningar för olika sporter. Se länken.
Kommentera

Allsvenskorna
På ert kansli ligger förmodligen just nu den här serieindelningen för kommande säsong:

---Norra:
Almtuna
Arboga
Björklöven
Boden
Bofors
Leksand
Piteå
Skellefteå
Sundsvall
Teg
Uppsala
Västerås

---Södra:
(AIK lämnar lucka)
Halmstad
Hammarby
Huddinge
Mörrum
Nybro
Nyköping
Oskarshamn
Rögle
Skövde
Troja
Växjö

Ni får slå mig med käpp om jag har fel.
Kommentera

Vi säger Wennström..Byström..Wågström..
"Vi säger ååååeåh vi älskar RBK !
Vi säger ååååeåh vårt kära RBK !
För vi é AIA"

Wennström du finns kvar i den perfekta låten och i våra hjärtan.
Kommentera

Sv: AIK flyttas ner till Div 1
Webmastern har lyckats åter en gång och fått själva nedflyttningen eller vad man nu ska kalla det på bild
Kommentera

Sv: Wågen Stannar
Belix: Tror det är samma visa att öppna bösdörren i A-Laget som i J-Laget. Men jag tror absolut han kommer att märka av det höga tempot vid bytena. Gäller att ha snabba händer då :)
Kommentera

Sv: Wågen Stannar
sillen: Kul att Wågström äntligen kommit överens med Rögle.

Däremot tråkigt att Volle lämnar men önskar han lycka till i framtiden. Mewn det ska bli spännande att se hur Jakobsson kommer att växa in i seniorhockeyn.
Kommentera

Wågen klar - Jakobsson ersätter Wennström
Wågström är klar liksom J20s Fredrik Jakobsson som ersätter Wennström i målet.

Har skrivit lite om Fredrik på J20 sidan.
Kommentera

Wågen Stannar
Wågström stannar och Wennström lämnar.

Kolla länk
Kommentera

AIK flyttas ner till Div 1
Nu är det klart att AIK flyttas ner till ettan.
Kolla länk
Kommentera

Sv: Börjar verkligheten hinna ifatt klubbarna nu
fjalar: Men tjena fjalar ! Annars ? Det måste kännas i ditt starka Hammers-hockeyhjärta det här med klubbars olika situationer.
Just det faktum att staden "brinner" så för denna klubb i motgång.
Publiken har inte redan tröttnat, väl ?
Alla dessa Hammersår till spillror ? Det som började med gratis ? eller 20 kr inträde ? En marsch uppåt...Nu kostar det lite mer normalt och vips så är ALLA dessa hängivna fans fortfarande kvar...?
Spelarna ville dit för att det var mycket folk på matcherna osv...
Hur är det nu ? Nyhetens behag stämmer lite, eller hur fjalar ?
"Nej, när vinden blåser mot en det är då hjärtat måste vara med !"
Kommentera

« · 400522 · »