1150x200-s5b1ZRNY.jpeg

Rögle BK

27103 inlägg · 5185 ämnen

Alla till Växjö 30/1

365463 · » Till forumet

Sv: Alla till Växjö 30/1
Alltså denna bilden hör ju till en av de fulare jag sett www.stockhaus.se/aia/images/allatillvax.jpg om inte så många anmäler sig beror det nog på den;) imorgon ska jag se om jag kan koka ihop nått i Photoshop och skicka till er... ta inte detta medelandet för allvarligt...
Kommentera

Mygel:
Du kan ju åtminstone försöka vara lycklig, innan allt går åt helvete.
Att inte ta ut problem som kanske inte finns, kan väl knappast kallas att leva på moln. Är det så, vill jag hemskt gärna leva på moln.
Kommentera

Hofnar: Tja kanske. Man önskar ju att man kunde vara lycklig och leva på moln hela tiden. Men tyvärr så har jag inte råd att köpa sådana piller varje dag.
Kommentera

Kan Mygel vara auktoriserad stasi-revisor (eller på väg att bli) månne?
För något så fyrkantigt har jag inte upplevt sen jag själv gjorde entré på forumet.
Kommentera

Mygel: Som jag ser det handlar det ju mycket om att det helt enkelt är skoj att ha ett rivaliserande gäng som man stångas lite extra med. Då blir det i alla fall för mig så att man hellre stångas lite med några som bjuder till lite. Växjö har ju åtminstone en klack och mycket folk på sina matcher och för närvarande finns det inget annat lag i södra allsvenskan som kan bjuda oss på nåt dylikt. Halmstad och Troja sjunger ju AIA sönder med tre bilar med folk.

Sen att den historiska kopplingen inte finns mellan lagen är visserligen tråkigt, men jag ser hundra gånger hellre Växjö borta med fullsatta sektioner och läktarkamp än ett Troja i kris med Rögle som 'given' vinnare inför halvtomma läktare.

Go Stellan och gänget!! Grymt bra initiativ!

(Ja, jag vet Mygel att du inte kriserar våra vänner =) )
Kommentera

aiastellan: Vadå ge mig? Jag ser fortfarande hellre en match mot Troja än mot Växjö eller Hammers. Men det är min uppfattning och antagligen så har de andra 2000 som följer Rögle sina egna uppfattningar.
Jag hoppas att resan drar mycket folk och att folk sen ser hur roligt det var att åka med på AIA:s resor.
Visst var Växjö en publikmatch, inget snack om saken. Det var ett kul initativ av Lakers Lakejer och jag hoppas att ni får samma framgångar.
Kommentera

Mygel: Vad är då poängen med att argumentera om Halmstad och Troja. Vad är roligast ? Växjö är nytt och har mycket folk. Det är en fredag. Folk har precis fått lön.Folk har aldrig varit i Växjö.
Sist när Växjö var här var det en härlig publikmatch och folk snackade om det i dagar före och efter... Ge dig, eller ?
Kommentera

aiastellan: Jo visst har de rätt. Men antagligen så spottar de o fnyser lika mycket åt oss som vi gör mot dem.
Jag skrev inte att Ljungby eller Hämmes skulle locka mer. Jag skrev att de antagligen skulle locka lika mycket. Om du läser inlägget igen så är poängen den att jag inte förstår vad som gör Växjö så himla speciellt. Kanske därför som inlägget får sådan negativ klang. Hade jag oxå varit överlycklig över att få möta Växjö så hade inlägget antagligen inte fått en sådan negativ klang som ni får det till.

Jag kommer självklart att följa med om jag kan, men som det ser ut så går det inte.
Kommentera

Mygel: Så du tycker inte de har RÄTT ATT SE en publik som värnar om sin läktarkultur visa hur det ska gå till, är det fel ?
Så du tror att Troja skulle locka mer ? Jo dom har ju Ängelholmspubliken ju aldrig sett... OCH vad är det för skillnad mellan Halmstad och Växjö i ditt resonemang ??? 6 mil killar !!! hoppa på bussen vi är snart framme !!!
Men som du säger Troja och Växjö inspirerar ju mer...oooschuu.
Kommentera

aiastellan: Ni har säkert inte för avsikt att göra samma sak. Men jag gissar att det är en hel del som hoppas på att få göra om samma sak. Det jag skrev är ingen kritik riktat mot er överhuvudtaget. Tycker det är skitbra initiativ. Var ju själv med och föreslog idén innan, kanske med Superallsvenskan i tankarna vid det tillfället dock :)
Jag tror definitivt att ni kommer att få många med och det hoppas jag verkligen. Men samtidigt så tror jag att ni hade kunnat dra med lika många till Ljungby eller Halmstad i en sådan här kampanj. Poängen är den att jag personligen inte ser Växjö som någon speciell motståndare. Jag njuter mer av att spöa gamla Troja än att köra över en nykomling som Växjö, som mer eller mindre ser ut som en klubb som för första gången är på grönbete.
Kommentera

Mygel: Jo det är ju så. MEN Mygel du ska väl tyvärr inte med.
Tror du verkligen att allt handlar om att göra samma sak ???
Gillar man hockey och att stötta RBK tror jag folk kan locka folk.
SÅ positiva reaktioner som vi fått av denna resa har jag ALDRIG
skådat. DU vet nog att jag hållt på ett tag...Tro mig Mygel när
jag skriver detta:- VI alla behöver lite nytt och roligt att se fram
emot. Så tänk "lite" mer positivt. Kom nu INTE med att du är
realist. Vi är redan 22 anmälda och spelar RBK bra idag
tror jag på mer. Har pratat med ett 15 tal "gamlingar" och de
älskar idén. Sjunga sönder Växjö Ishall en gång för alla ser jag
bara som inspirerande...Vad är roligare i denna serie min
bästa Mygel ?
Kommentera

Yngligen: Nu ska vi inte vara objektiva, det är stor skillnad på att Växsjö gör en sak och att "vi" gör det...Vi är ju the goodguys! ;)
Kommentera

J-vligt kul att ni har fixat detta. All heder åt AIA o de som lägger ner tid o pengar på vår supporterförening.

Men ha inte för höga förhoppningar på att det ska bli samma rusch som när Växjö åkte till oss. Det är fortfarande så att "vanliga" Rögle supportrar (inklusive mig själv) inte ser något speciellt i att möta Växjö (jag har fortfarande inte fattat vad all denna hausse kring Växjö matcherna handlar om). Växjös supportrar åkte ju faktiskt hit för att få möta gamla anrika och "klassiska" Rögle, vilket vi inte direkt kan säga om Växjö. Så visst kommer vi säkert att kunna samla minst en buss med oss hardcore fans, men att nå ut till hela bredden av Röglefans, såsom Växjö gjorde med sina fans, tror jag blir svårt tyvärr.
Kommentera

Yngligen: Hör av dig.
Kommentera

Men innan var de någon här som skrev att Växjö var ett poplag(eller va de heter) o gjorde sånna "invasioner" och att Rögle redan visste hur det var o komma till andra ishallar. De är vad ja minns av det. MEN!...Nu ska röglesupporters göra nått sånt som endel här skrev var "fånigt".

Det ja har skrivit bygger på vad ja kan komma ihåg så det är inte säkert att de stämmer till punkt och pricka men....
Ja är iaf inte imot de som AIA anordnar 30/1=)

Hoppas på vinnst!!!
Kommentera

Yngligen: En miss av oss ska se till att det blir gjort
Kommentera

Belix: ni kanske borde skriva in de där med under 15 år kan åka med med ett vuxet sällskap.?
Kommentera

Mygel: Fel fel fel omyndiga mellan 15-18 intyg men under enbart med vuxet sällskap. Sen har vi kanske varit släpphänta eller flexibla vilket du vill med dom mellan 15 och 18
Kommentera

Patrik: Är det inte så att det räcker med skriftlig tillåtelse från vårdnadshavaren för att ungdomar under 15 år ska kunna åka med. Så formulerades det innan hade jag för mig.
Kommentera

Patrik: Jag förstod knappt själv men du har gjort det igen och rett ut mina grodor. Det är inte lätt med stora fingrar som inte hinner med tanken.
Kommentera

Belix: Hehe, det blev nog ett "inte" för mycket.
Folk fattar nog vad som menas ändå, d.v.s. att är man under 15 så måste man ha med sej en vuxen.
Kommentera

Yngligen: Om inte du åker tillsammans med en myndig som tar ansvaret för dig så finns det ingen åldersgräns. Anledningen är att vi kan inte ta på oss det ansvaret för dom som är yngre än 15.
Kommentera

men det där med 15 år gfäller fortfarande eller?
Kommentera

aiastellan: jäkligt fint jobb ni gjort grabbar! en toppengrej vore att sätta upp någon typ av affisher i ishallen och ev. Ängelholm/Helsingborg. Och skriva att det inte bara gäller AIA:s medlemmar utan ALLA, Röglefans. Tyvärr kan jag inte komma själv då jag ska flytta norrut... Men all lycka till!
Kommentera

Fransson: Brukar du lufta cyklarna i sjuornas cykelställ också, Fransson? Det var väl nian du gick i va...? Eller?
Kommentera

Fransson: Precis när Lakejerna kom ner i höstas var det mycket jidder om hur billiga dom var nu är vi billigare så nu finns där inga ursäkter längre för att inte åka buss. Det är tre veckor till matchdag alla hinner ta fritt för att åka med bussen.
Kommentera

Fransson: Hittar du min..en blågolf diesel, får du gärna punka den, bara du säger till mig vart den står parkerad.....jävla tjuvjävlar..
Kommentera

Ja jag ger beröm till er alla. Tycker det är jävligt bra initiativ.

Ge nu fan ibilen. Om inte så kommer jag och ligan från Landskrona och "punkar" era bilar.
Kommentera

aiastellan: var nu inte en sån mullig mansgris klart att tjejerna ska med oxå
Kommentera

Junior: Patrik har gjort ett hästjobb !
Tommy likaså !
Jag Stellan det får andra bedöma...
KUL kommer det att bli. VI behöver lite att se
fram emot. Eller hur killar ?
Kommentera

Dängroth D Ä: Fan alltså.....jag åker ju bara bil....men nu får det fan bli buss om det passar med jobbet..annars blir det bil från Helsinghåla.....
Kommentera

Okej! Detta får man bara inte missa! Vilket fantastiskt initiativ! Och fredaxmatch dessutom!! Vi är ca 10 pers som åker från helt sjukt avlägsna ställen som Lillehammer(!), Kristinehamn och Karlstad. Vi tar oss ner samt löser "biljetteriet" på egen hand (hur fan det nu kommer att gå...). Vore väl själva f*n om inte ni som bor på betydligt närmre håll oxå kan släppa sofflocket och dra till Växjö och visa vilka som ALDRIG behövt någon trumma för att hålla läktar-ös! Slakta Lökers!!

IT´S PAYBACK TIME!
Kommentera

Mindreader: Jag har förstått det, han kan få låtsas att han är kung
Kommentera

sillen: I Landskrona kan vem som helst bli kung, det krävs inte så mycket där....
Kommentera

Junior: Du har aldrig varit någon kung, du vet vem som är kungen junior
Kommentera

P: Hehe, ja är väl så. Vi blir helt saliga när vi kommer till HBG. I Landskrona är vi redan kungar.. haha
Kommentera

Kom igen nu alla Laholmare som brukar vara inne på denna sida, nu är det dax att ställa upp för de gröna, ni bara snackar när man möter er på stan om att det var bättre förr, nu har ni chansen att på verka det hela genom att följa med AIA å Rögle till matchen mot Växjö.Under 100 lappen för bussen kan det bli billigare. Kom igen nu alla laholmare å ni andra dessutom vi skall bli minst 500 man som intar lakerdome den 30 Jan
Vi alla har ett Rögle hjärta det är dax att visa det nu
Kommentera

Junior: Väl talat, Junior!

Förresten, du och Fransson såg ut att vara fullast på Cardinal på juldagen. Klarar inte riktigt spriten när ni kommer till storstan eller?
Kommentera

Junior: Vi ska givetvis dela med oss av det hela med Patrik som bla. gjort sidan där du kan anmäla dig direkt. Nu har vi gjort förberedelserna nu är det upp till er alla att visa att vi har trott på det riktiga. Så gör nu resan till den fest vi alla förtjänat efter hösten.
Kommentera

Nu ska jag ska vara först med att berömma för ett härligt jävla jobb. Nu vet jag inte vem som har gjort vad, men härligt jobbat Tommy. Jag vet också att Stellan har haft ett finger med i spelet. GOTTT
Kommentera

Alla till Växjö 30/1
Nu provar vi att för första gången erbjuda buss för [u]alla[/u] som vill se matchen mot Lakers. Ni kan enklast anmäla er på hemsidan följ lämken i gästbokshuvudet.
Så kom igen och anmäl er så fort som möjligt
Kommentera

365463 · »