Välkomna till Rögles sida på HS!
Se även: rogleforum.se
HS Regler
Tänk på att vara trevliga mot varandra. Alla ska öppet kunna uttrycka och kritiskt diskutera åsikter och information. Men undvik personangrepp och olämpligt språkbruk. För mer info kan ni läsa mer kring reglerna på Modos eller Brynäs sida.
Lite kuriosa: År 1948 blev RBK skånska mästare i bandy. Två år senare började klubben med ishockey. 1992 spelades den första säsongen i Elitserien. 1995 återgick RBK till allsvenskan men blev 2015 permanent lag i SHL. Två Rögle spelare har gjort flest landskamper i Tre kronor: Jörgen Jönsson och Jonas Bergqvist (https//sv.wikipedia.org/wiki/Rögle_Bk). Brodern Kenny Jönsson blev utsedd till OS bästa back år 2006.
RBK har varit kontinuerligt i SHL sedan 2015. 2021 spelades SM Final mot Lakers.
DIREKT PINSAMT!!!!!! Powerplay spelet direkt dåligt i slutet av matchen när man har 2 powerplay lyckas man skaka fram 3 icing!!!
Då kan man fan förstå att det blir lite visslingar från publiken.VI HAR JU FÖR F-N HAFT MOTGÅNG I 4 ÅR KAN VI FÅ LITE MEDGÅNG NÅN GÅNG??????? Nu är det en kanonserie toppat med Leksand o hade bara RBK spelat bättre hade det blivit fullt mot Leksand men nu är jag inte lika säker. Mörrum slog ju bofors borta,Troja slog Mora liksom Tranås Vi ligger tredje sist!!!!!!!!!!!!!! HEMSKT JU!
Men jag har ialla fall sett en bra match mot Tingsryd o då var det riktigt bra o det kan ju inte bara bli sämre än ifjor det tror jag ej heller men serien är ju klart bättre iår så Handicap är dumt att ge!
SKÄRPNING FÖR HE-VETE VISA NU HJÄRTA!!!!!!!!!! och så till sist et tips till några personer som står vid (i) klacken: Det va ju inget folk precis som hade rutin men ALLA som ställer sig där BORDE VETA att man INTE klappar när musiken spelas!! ATT MAN INTE: sjunger/Klappar när dom spelar Hämmeslåten klappa händerna..
Annars vet man inte NÅT OM AIA!!!!!!!