1150x200-s5b1ZRNY.jpeg

Rögle BK

27120 inlägg · 5185 ämnen

Forum

« · 16386 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Mörrummatchen
Hur kan ett sånt skitlag som Mörrum ha 13 poäng?? Ofattbart!!!
Kommentera

Sv: Månsson
Goott lirat i dag mannar!!!fan va skönt!!Det var ett bra tryck i hallen i kväll.

Kommer det många till Ljungby eller??
Kommentera

Månsson
En liten undran, Är det någon som överhuvudtaget saknade Herman och Wallin idag????
Månsson kommer att bli kung, Jag har sagt det sen jag såg honom på först isträningen!!!
Kommentera

Sv: Mörrummatchen
Hahahaha... hur gick det för Troja?
Läste nyss ditt inlägg där Troja skulle spöa Bofors...
Undra hur det gick? :-)
Kommentera

Hurra !!
Underbart !!
Ängligen kommer en efterlängtad seger...
Notera att Rögle gjorde mål i powerplay och släppte inte in något i boxplay!! Är det ren slump eller har det vänt?

Rock on Rögle....

/Addemaan
Kommentera

DUKTIGT
SKÖNT ATT DET VÄNDE FÖR ER MED!!! BÅDE RÖGLE OCH HAMMERS VANN GOTT!! OM MAN SKALL VARA RIKTIGT ÄRLIG .
Kommentera

Seeegggerrrrrr !
Fan vad skönt !
Kommentera

Sv: I kväll ska det vända!!!
JAAA...
PP-mal!!!!
Kommentera

Later ju nastan betryggande...
Kan vi nu bara fa ett mal i pp ocksa. Hade nog betytt en hel del psykologiskt
Kommentera

Har pratat med folk i hallen.
Ett rejält Rögleövertag i andra perioden, 6 av de 8 Mörrumskotten kom i pp-läget i mitten av perioden.
Annars är det full kontroll från hemmalagets sida.
Kommentera

Ar detta vandningen? Lat oss innerligt hoppas sa. Om det blir seger tror jag att det kanns annu battre efter det tidiga underlaget (framforallt nar Jonsson gjorde det), och sedan lyckas vanda.

Kampa Rogle mot segern ska vi ga...
Kommentera

RBK - Mörrum 1-1
1-1... Roger Jönsson för mörrum.. Roger Hansson för RBK!

KOM IGEN!!
Kommentera

Synd att så få åskådare kommer att uppleva "matchen då allt vände".
Det lär nog eka en hel del i ladans innanmäte i kväll, tyvärr.
Dags att pysa iväg...och int' fan är det till Olympia!
Kommentera

Halsdukar
Vet någon var man kan köpa Rögle halsdukar?

//
Ny Röglefantast
Kommentera

I kväll ska det vända!!!
I kväll vänder det...Motgången ska bli medgång!!! Det måste ske idag annars lär vi vara ganska avtrubbade i tabellen sen...
Troja borta på Fredag och Leksand hemma...det blir tufft men vi vet att det går!

Snart rullar min inkörda 440 GLT mot Ängelholm och det känns som om det är idag det vänder!

Ha det bäst RBK-fans
Tjingeling Daniel!
Kommentera

matchen??
Nån från Hässleholm/Tyringe/Perstorp som ska till matchen ikväll?? Har lite problem igen att ta mig dit..... Tacksam för svar.....
Kommentera

Mörrummatchen
Förlust mot Mörrum ikväll och alla jublar av lycka!

Troja krossar Bofors ikväll.

Ha det
Kommentera

vad tror ni ??
vad tror ni om matcherna i kväll!!! mellan rögle/mörrum, Hammers/gsk.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Mörrums GoIS IK
Jo då. Rögles officiella är den bästa på jävligt länge.. Bra uppdateringar och intressanta intervjuer.
Kommentera

Är det aldrig någon som surfar in på Rögles officiella hemsida?
Men måste undra, eftersom alla uppdateringar alltid basuneras ut här i gästboken.
Folk kan väl för fasen läsa själv när de går in på sidan. Eller alla håller sig till RFN....
Kommentera

OK!
Nu börjar vi om från noll!
Träningsmatcherna är över. Nu ska vi visa var skåpet ska stå!
Det vänder i kväll!!!

.
Kommentera

onsdag!!
i kväll möter ni mörrum. Och vad man kan utläsa om era inlägg här så har det ju gått bra innan när ni mött dom.Hoppas att det ordnar sej i kväll!! både med lag och att det kommer mycket folk till eran lada!! obs!! obs!! detta inlägg var väl snällt??
Kommentera

Sv: Kom igen nu, för ***
Jag tror att de skrattar åt stora, starka MIF, som skulle vinna SM - guld o nu har fått spö av båda nykomlingarna i ES.
Kommentera

Jag undrar hur "dålig" Iwarsson måste vara för att Granqvist ska få spela. Måste kännas som ett litet hån. Iwarsson var inte precis duktig i senaste matchen. Nä matcha 2målvakter istället.
Kommentera

Sv: Massösens dagbok
Jag upprepar frågan: Vad är massösens dagbok och var kan man läsa i den?
En sak har jag funnit ut: "Massösen" är en hermafrodit, eftersom det är en han. Det begränsar alternativen en smula, men bara lite.
Kommentera

Den glada överraskningen är att PELLE SVENSSON kan göra comeback rekordtidigt!
Kommentera

En anekdot inför matchen:

Rögle har en svit på 12 raka matcher mot Mörrum utan förlust. Senaste gången Mörrum lyckades slå Rögle var Sön 2/11-97, matchen spelades i Södra Hallen res:4-3.
Endast 1 gång har Mörrum vunnit i Ängelholm, det var Ons 16/10-96. Mörrum vann då med 4-0. (f ö Stefan Bergqvists comeback match)
På de 18 mötena (sedan RBK ramlade ner från Elitserien) har Rögle 11 segrar, 3 oavgjorda och Mörrum har vunnit i 4 matcher.

Traditionens makt är stor inom idrotten. Rögle har ett ordentligt övertag redan på förhand mot Mörrum, det blir RBK-seger även imorron!
Kommentera

Är den glada överraskningen att Hermansson är bänkad ??
Kommentera

Rögle BK - Mörrums GoIS IK
Krönika, Profilen och inte minst LINEUP till matchen mot Blekinges hockeymetropol finns ute nu!
En glad överraskning finns i laguppställningen!
Kommentera

Sv: Radiosporten
Jodu half det ska jag tala om för dig varför det är så.
Det ända som betyder nåt för TV-bolagen är 08-lagen, typ Djugån.
Några av Sveriges bästa spelare kommer ju från RBK, typ Jörgen Jönsson, "han är så bra i Färjesatd och Tre Kronor osv", men Rögle näms aldrig, det är bara så. En sak man får leva med, och det stör även mig oerhört mycket.
Skulle nån sen mot alla odds nämna Rögle utalas det helt åt h*lvete typ "Rögggle".
Kommentera

Sv: Radiosporten
Tal om rögle inom sport näms aldrig, mycket sällan!!
jag skulle villa veta varför. Som te.x intervju med spelrna "som kommer ifrån rögle" på tv. är det inget tal om var dom kommer ifrån! Men om nån annan spelare bler intervju så får man veta var och vliket klubb!
Kommentera

Sv: Massösens dagbok
Vad är Massösens dagbok, och var finner man den?
Kommentera

Massösens dagbok
Massösens dagbok är bland det mest löjeväckande man någonsin lagt ögonen på.Varför inte intervjua honom i pauserna också ?
Då hade vi fått underhållning, eller klassas det som hets mot folkgrupp ?
Kommentera

Radiosporten
Först och främst kom igen RÖGLE.sen måste jag klaga på radiosporten inte för det var så trevliga resultat men fred 5/10 full omgång alsvenskan södra . Radiosporten sänder 2#5 min efter nyheterna 20.00 och 21.00 har direkt ref mora-Leksand men nämner inte övriga matcher.
Vi som är ute och kör mycket och ofta utanför lokalradions sändnings område får ofta ta till telefonen. Dåligt.
Mailade Lasse Grankvist men han kunde inte göra mer än att hålla med.Har även mailat radiosportens chef men ej fått svar.
Kommentera

Patetiskt, Svehla
Kommentera

Lägg av med gnället nu Röglefans. Det leder inte till något konstruktivt. Jag är övertygad om att även grabbarna på isen och ledartrojkan tyckte det var dåligt i söndags, även om JV försöker hålla skenet uppe. Hur skulle det låta om tränaren sa "vi är dåliga just nu. Detta var riktigt kass"? Då är det bättre att han försöker hitta de ljusglimtar som trots allt finns i varje match. Paralellt med detta måste man också jobba med den mentala biten. Men detta vet jag att det görs. Jag vet också att alla RBK-are kommer att sälja sig dyrt mot Mörrum, och visa var skåpet skall stå. Om det sen räcker...vem vet?
Jag tror fortfarande på RBK och stöttar dom i vått och torrt. Även kring fikabord då dom elakt sågas längs med fotknölarna och dedeppiga håller med sågarna. Om alla tänker positivt så kommer detta att gå vägen!!!
Kingen
Kommentera

Jag önskar er ingen framgång,hoppas att ni rasar ner en division till!!!!!!!!!
Hela Sverige skrattar brukar ni säga!!Vem skrattar de nu åt?????
Kommentera

Kom igen nu, för ***
Kämpa Rögle, mot eliten ska vi gå...
Varför, varför, varför, gnäller ni så förbannat varje gång det blir en motgång?
Detta är en fruktansvärt jämn serie där alla kan slå alla.Kolla bara på Mörrum!!Min åsikt är att det är dagsformen som avgör alla dessa matcher.
Oturen för våra grön/vita är nån rälig mental block som härjar i omklädningsrummet. Det är bara till att KÄMPA på!!!!

KOM IGEN NU RÖGLE OCH PLOCKA NER MÖRRUM PÅ JORDEN PÅ ONSDAG!!!!

Rögle, de kvittar vad som sker, vi ska ALLTID följa er!!!
Kommentera

En skärpning
Jag hoppas att killarna bjuder upp till bättre kamp mot de stekta laxarna på onsdag annars kommer det att sluta illa för våra grön vita hjältar. För i söndag var det bland det sämsta som har presterats i ladan .
Nu tvålar vi till laxarna så de blir filér på onsdag killar .
Kommentera

Sv: SKÄRPNING!!!!
Jag hatar folk som sviker RBK bara för att det råkar gå lite dåligt. Det är fan för jävligt om man gör så! Det är bara att du är en trogen röglefans=) Jag älskar Rögle å kommer alltid att göra det!Kram
Kommentera

Sv: Onsdagens match
Mörrum.. har kanske lyckats bättre i år än te x förra året. å rögle e väl kanske inte precis i toppform. men jag kan lova dig att RÖGLE slår mörrum på onsdag. det kan jag lova! ha de bra!
Kommentera

Sv: Besviken!!!
Håller med Dig Macke, visst känner man sig fortfarande besviken över matchen i söndags. Nu gäller det för oss som finns på läktaren att verkilgen visa vårt stöd till spelarna. Det är inte utan att man blir förvånad över den tystnad som infinner sig under långa stunder både på stå & sittplats.
I morgon så hoppas jag att AIA och ståplats även får igång sittplats så att vi får ett högtryck i hallen igen.
/A
Kommentera

I med och motgång
Måndagskväll och man har fortfarande inte fattat att laget i mitt hjärta ligger trea från slutet,TVI!Nu kan det f-n bara bli bättre.Mörrum ska krossas på onsdag.det e nästan ett måste.Håller med tidigare inlägg om att man sett en bra match iår.Den mot Tingsryd var ruggit bra.Sen har det varigt ett ständigt mörker. Brukar inte gnälla på domaren,men HALLÅ!Ävern om RBK spelade uselt så fans det en person som överglänste grabbarna,suck.Nu får man ladda batterierna tills på onsdag.Hoppas att supportrana kommer till ladan och stöttar RBK.
Kommentera

Besviken!!!
Har gått en natt o en morgon känner mig ändå fortsatt Mycket besviken!!!! Dels på hur i he-vete Votruba kan tycka att man vid nån gång spelade bra???? Hansson va bra men han va fan ensam!!! Ja visst vi släppte in mål i powerplay men även i 5-5 mot fem bodde ju Bofors ttill stora delar av matchen i Rögles zon!
DIREKT PINSAMT!!!!!! Powerplay spelet direkt dåligt i slutet av matchen när man har 2 powerplay lyckas man skaka fram 3 icing!!!
Då kan man fan förstå att det blir lite visslingar från publiken.VI HAR JU FÖR F-N HAFT MOTGÅNG I 4 ÅR KAN VI FÅ LITE MEDGÅNG NÅN GÅNG??????? Nu är det en kanonserie toppat med Leksand o hade bara RBK spelat bättre hade det blivit fullt mot Leksand men nu är jag inte lika säker. Mörrum slog ju bofors borta,Troja slog Mora liksom Tranås Vi ligger tredje sist!!!!!!!!!!!!!! HEMSKT JU!
Men jag har ialla fall sett en bra match mot Tingsryd o då var det riktigt bra o det kan ju inte bara bli sämre än ifjor det tror jag ej heller men serien är ju klart bättre iår så Handicap är dumt att ge!
SKÄRPNING FÖR HE-VETE VISA NU HJÄRTA!!!!!!!!!! och så till sist et tips till några personer som står vid (i) klacken: Det va ju inget folk precis som hade rutin men ALLA som ställer sig där BORDE VETA att man INTE klappar när musiken spelas!! ATT MAN INTE: sjunger/Klappar när dom spelar Hämmeslåten klappa händerna..
Annars vet man inte NÅT OM AIA!!!!!!!
Kommentera

Sv: Detta kommer leda till nyström effekt...
Många nya spelare det tar lite tid att spela in laget, Men vad ska man ha för krav på rögle kolla bara åldern på backarna (20-25år ) utan rutin, men de kommer från ett bra lag. Lööv har kanske hittat några spelare i Jun lagen varför inte då sattsa på sina egna?. Hoppas Rögle sätter en ny målsättning för i år (Hålla sig kvar!). Jag tror inte att laget är bättre kolla bara hur det varpå för sesongen!. Vi kan inte kräva för mycket av rögle då tvingas de till hetts köp som inte alltid lyckas, men är kostsamma ex Wallenberg, virta. Varför inte tängka på långsikt. Rögle skulle behöva en bra tränare som kan locka bra spelare, samt några rutinerade spelare som får kosta, blanda sen med egna sugna spelare med rätt inställning och vilja. Ex Eloranta hur många spelare lärde inte han upp! Kenny, Finnen, Daniel J, Daniel T. Lycka till mot Mörrum hoppas det går vägen, jag undrar hur det skulle sett ut om ni haft fem raka bakom er då hade det vatt andra toner.
Kommentera

Detta kommer leda till nyström effekt...
Läs min krönika på rogle.com

Där står exat vad jag skulle ha skrivit här...

Fifan!!

Kom igen nu för helvete!!!
Kommentera

Onsdagens match
Hej alla hockeyfanz... Nu är det dags för Mörrum att vända mot Ängelholm och motståndet Rögle, ser ju inte ut som om det har gått så där kanon för Rögle iår, kanske någon för RBK som kan kommentera?? Mörrum har ju annars minst sagt gjort en bra inledning av säsongen och ligger ju 2:a, ska bli roligt och se hur länge man kan hålla sig där..

Ha de alla...

Forza Mörrum
Kommentera

Gasolin
det som saknas i dagens RBK är en ledare på isen,så som beckham var i lördags för sitt England.det har inte funnits någon sådan sen KUNG-ELVIS lämnade,läs Micke J. vad han anser om bröderna.ELVENES for presidents!
Kommentera

hmmm
Blir lite fundersam när han Votruba säger att man spelade bra. Det var ju den sämsta matchen på år och dagar. Men vi alla vet hur bra Rbk kan spela. Därför är inte jag orolig. Men tycker det är dags för att plocka fram det fina spelet igen.

Engstöm tycker publiken i Ängelholm är bra. Hmmff.
Det fanns ju ingen publik.
Kommentera

Sv: USELT!!!!!!!!
alla som kved i höstas att juniorerna inte håller, nu e de fel för man inte satsar på dom? Kanon läge o komma in alla negativa o ni som vet så bra, de e ju ni som kör runt på allmenhetens i NHL tröjor o skjuter slagskott på 12 åringar.När ni vet att icing inte är att nu kommer ismaskinen in så då kan man prata.
Kommentera

« · 16386 · »