1150x200-s5b1ZRNY.jpeg

Rögle BK

27120 inlägg · 5185 ämnen

Forum

« · 14963 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Måste kämpa...
Nu gäller det att Rögle kämpar på bortaplan oxå, lika bra som de gjorde på tingsrydsmatchen....

SÅ KOM IGEN NU O KÄMPA!!!

Oskarshamn ska slås...
Kommentera

UGGLESLAKT
HOPPAS PÅ MÅNGA RÖGLEFANS PÅ
FREDAG I OSKARSHAMN.
Kommentera

Sv: Publik???
Tja varför kunde det inte vara 2900 pers igår? Jag antar att man räknat alla insläpp (det kanske man inte gjort förut...). Skit samma, det var en fröjd att vara på plats igår. Vilket tryck, matchen igenom. Tack klacken för detta. Dessutom stöttade man RBK istället för att håna motståndaren. Heders till de´.
Till sist RFN: Mycket bra initiativ med HockeyPolare. Skall bara nå fram till bråkstakarna åxå. såg några finniga fånflinande yngel gå å leta Tingsrydare pbakom läktaren igår. Förgäves, för även om dom hittat några så fanns det hela tiden 3 st biffiga ordningsvakter i hasorna på dem. Ynglen kunde bara gå och titta sig nervöst bakåt hela tiden. Hur tuffa är dessa småstjärnor då?
Alla till hallen på söndag. Sjung å var glad.
Eder King
Kommentera

IKO på fredag
Hej..
Visst vill även du tillbringa en fredagkväll i Oskarshamn ??

Jag kör från Stockholm på fredag för att se Rögle piska ugglor. Bor du i Stockholm eller på vägen mellan Stockholm och Oskarshamn, maila mig eller skicka ett meddelande via gästboken, så kan vi samåka.
//Sven
Kommentera

Citat från HD
Jan Votruba var också full av beundran för spelarnas insats mot Tingsryd:
- De var mycket fokuserade och ville ha revansch. Roligt att de fick visa hemmapubliken vad de kan - och roligt att vi fick sådant stöd från fansen. Tack så mycket.
Kommentera

Vad håller man på med nu?
Order från styrelsen att överdriva publiksiffrorna med kanske 1000 personer för att visa att intresset är större än vad det vekrligen är?
Inte likt Rögle. Dags att tänka om.
Kommentera

Marcus Sjöberg
Sitter och bläddrar lite i Skånska Dagbladet. Deras reporter jämför nyförvärvet Sjöberg med gamle hjälten Tompa Själin. Nu såg jag inte matchen igår, men stämmer det så har vi nog en rolig vinter att se fram emot.
Kommentera

Sv: Pyskolog????
Fullkomligt bländande spel, förutom allt för många brända målchanser.Förhoppningsvis lossnar även det.Däremot såg Tingsryd märkbart bleka ut för att inte prata om Larry Pilut ?
Sjöberg ser ut att bli en riktig förstärkning,bra agerat styrelsen !
däremot är den officiella publiksiffran på drygt 2900 rena skämtet
Kommentera

Sv: Pyskolog????
Nej, jag begriper ingenting.
Inte blir jag heller klokare när jag konstaterar att Rögle leder "Fair Play". På tal om ingenting ;-)
Kommentera

Pyskolog????
Bländande spel i 2 matcher hemma, 8-1 i mål. Uselt spel och inställning borta 1-11 i mål. Nån som begriper nåt???
Kommentera

Publik???
Hmm..... 2900 Nej känns inte så !!! Möjligtvis 1900 måste vatt det dom menade..... Undrar om man får en uppgift i NST imorgon om vad somn stämmer?? Sjöberg var precis så bra som jag förutspådde VILKEN SPEED killen har!!! O han blir ju bara bättre me mer gemensam träning! Hammerstad va ju även grymt bra!! Klart imponerad ge han fler chanser!!! Angående musikspelandet så va det ju direkt pinsamt att dom spelade nån form av smurfhits!!!!! Ska ni spela så spela inte sånt skit o ej heller bonnalåten "klappa händerna..." Hela sverige skrattar åt oss då! Sedan är det ju bra att det är mycket folk gammalt som ungt som slöt upp i klacken idag men man måste ha lite känsla för vilka ramser m.m som man ska sjunga alt. INTE sjunga/klappa.
Som att sjunga "klappa nu" m.m är INTE särskilt hett tycker jag. Måste behålla själe i AIA:sångerna men i övrigt va det bra tryck.
Forza Rögle
Kommentera

Sv: Matchen
Manninen var bara ett namn som "poppade" upp i pingisbollen på mig. Jag kunde lika gärna ha skrivit Fetisov, för han spelade inte heller i kväll ;-)
Det var mer en andemening att räkna upp några namn.

Rögle gör en skitbra match spelmässigt, och det som diskuteras mest är sanningshalten i den officiella publiksiffran. Vi är ju bara för jäkla roliga va!
Kommentera

Den fina publiksiffran kan säkert locka ännu fler till söndagsmatchen! Framgång föder framgång! I morron när de som missade dagens härliga match läser i NST att där var 2979 kommer de tänka "Oj, nästa gång måste jag vara där och uppleva stämningen". Jag sticker ut hakan och tippar 3600 på söndag!

Undrar förresten hur många som hade rätt publiksiffra i RFNs roliga tipparliga? Undrar vem som låg närmst, själv hade jag tippat 1940...

Jonas: Manninen var väl ingen direkt flopp, var väl ganska ok vad jag kan minnas...
Kommentera

hmm... varför skulle dom ljuga om publiksiffran?
Jag tyckte också att det såg ut att vara runt 2000 per. När dom sa hur mycket publik där var så kunde det nog stämma! Hoppas det kommer lika mycket nästa gång mä om inte fler. =)

Bra jobbat i kväll gubbar!

Sjöberg var helt ok, lite tränig med gängen så!
Kommentera

Där kan inte varit 2900 ivkäll, strax över 2000 skulle jag tippa. Sjöberg såg vass ut, som han lurade upp taif-backen när han kom helt fri, synd att han inte satt ditt den. Det skall bli intressant att se vad Björn E kan åstadkomma. Hur allvarligt skadad är Pelle? hur länge räknas han bli borta?
Kommentera

Matchen
Jäklar va RBK spelade bra, då menar jag riktigt bra.
Det var länge sen man såg ett sånt bra offensivt- kombinerat med bra försvars spel.

Nyförvärvet från Timrå blir en riktig tillgång, det syntes.

Publiksiffran sas vara 2900, någonting, men det såg ganska tomt ut för att vara nästan 3000.....någon som sasmtycker??
Kommentera

Sv: Pekka
En Pekka här och en Pekka där!
Och se, en Wallenbergare också. Vad hungrig jag blev nu.
Ska vi inte dra till med en Manninen eller Arup också. Kanske en liten Tobiasson-Harris på bänken?
Och så har vi ju det käraste av alla samtalsämnen: Elvenes.

Ingen av de ovanstående spelar i Rögletröjan mot Tingsryd i kväll. Det gör däremot 22 andra iskrigare. Låt oss fokusera på dem och ge vårt 100%-iga stöd.

Alla till ladan!
Kommentera

Sv: Pekka
Sluta tjata efter Elvenesarna, de har gjort och kommer säkert att göra mycket för RBK i framtiden på ett eller annat sätt.
Låt oss istället stötta killarna som finns på isen i kväll så att fröpåsarna från Tingsryd kan åka hem utan poäng.
Kommentera

Pekka
2 nyförvarv,alla jätteglada.har alla glömt pekka virta o patrik wallenberg?obs!ej gnäll.men virta o vallenberg var ju kungar i början enligt vissa.ELVENES tack!
Kommentera

Sv: ny spelare
Engström - 1 år
Sjöberg - 2 år
(innevarande inkluderat ;-)
Kommentera

Har han skrivit på för nästa säsong också? Hur är det med Engström?
Kommentera

12 poäng.
De fyra följande matcherna mot Tingsryd,Oskarshamn,Bofors
och Mörrum skall vi hoppas på 12 poäng??
OBS. Tre av matcherna är hemmamatcher.
17TS17
Jan-Åke
Kommentera

Oraklet: Sjöberg kommer inte lämna RBK inför nästa säsong: Han är redan klar för den också!!!
Kommentera

Sv: Bra Styrelsen!
Det var jäkligt snabbt jobbat av styrelsen..
BRA GJORT!
Jag behöver väl inte fråga hur MÅNGA som ska te ishallen idag?
Bra, då ses vi där!

RBK - Ting: 3-2
Kommentera

Kunde inte säga det bättre själv Persson Rena!!
Dessutom visste ju inte styrelsen om vilka guldägg som skulle trilla ner på oss, tidigare. Och på sponsormötet sades att om RBK får chansen att hitta några bra nyförvärv på rätt platser i laget (center) så kommer man att agera.
Kommentera

Ebbe: FEM (5) st juniorer verkar få chansen att utvecklas nu: Ericsson,Lill-Soura,Anderssson,Hammerstad, Czaba. Detta är ett bra facit, mer än de flesta klubbar har på en säsong. " Utvecklingen" består nämligen inte bara i antal matchminuter på isen, utan även träning, omklädningsrum o bänknötning. Detta tar normalt en eller ett par säsonger, eftersom steget från j-hockey till A-hockey är väldigt STORT!! När sen en nyckelspelare går sönder ( ex Pelle) kan man inte begära att en juniorspelare skall fylla den platsen. Har man, som RBK, ambitionen att spela i SA efter jul, måste man bredda truppen. Det har man nu gjort. Därför måste jag ge en eloge till styrelsen...BRA OCH SNABBT JOBBAT RBK!!!!
Kommentera

Kommer nog att småhålla lite på Rögle nu när Marcus Sjöberg är med där. Lycka till Marcus och Rögle och du Marcus du gjorde helt rätt när du vågade pröva något nytt. Nu får ni i klacken se till att stödja Macke så att han börjar arbeta och forechecka sådär grymt bra som han gjorde många elitseriematcher ifjol. Skulle inte förvåna mig om han går vidare till en elitserieklubb igen nästa år, för så pass bra är han faktiskt!
Kommentera

Tradition i Rögle
"man undrar såklart hur det känns att värvas av ärkefienden?

- Det känns bara bra. Ska bli jätteroligt. Jag tycker att det alltid har funnits en tradition i Rögle, så nu känns det faktiskt som att komma hem, säger den nye röglecentern."
(ur RFN:s intervju med Björn Engström)
Kommentera

Engström en tuffing!!!
På två dagar har Rögle värvat två elitseriemeriterade anfallare. Igår var det Marcus Sjöberg som skrev på. Idag har klubben gjort klart med Södertäljes Björn Engström, uppger klubbens hemsida.

Södertälje överraskade stort när man i somras lät Björn Engström träna till sig kontrakt med klubben. Den 25-årige anfalaren hade då fyra säsonger på college bakom sig och fört en för oss svenskar anonym tillvaro i hos Denver Pioneers.

I Nordamerika var han dock mer känd än hemma i Sverige och tillhörde sin divisions absolut bästa spelare.

Engströms pelade till sig ett kontrakt med Södertälje, men efter bara fem elitseriematcher får han packa väskan och flytta. Värvningen av Erik Norbäck gjorde honom överflödig.

Engström har sina rötter i Skåne och spelade i Malmö fram till 1997 då han flyttade till Örebro innan det var dags för det nordamerikanska äventyret.

I MIF gjorde han 32 framträdanden i Elitserien och är spelklar för Rögle redan till morgondagens drabbning mot Tingsryd.
Kommentera

Laget mot TAIF
Rögles preliminära lag är nu officiellt.
Björn Engström har även han fått sitt nummer.

Officiella Webredaktionen
Kommentera

Gnäll gnäll
Faaaaaaaaaan vad alla gnäller på allting, är inte det ena skit så är det de andra.
RBK har just fixat en ny spelare, ja då är det skit för han har varit i MIF, och sen att dra in R.Hansson är jävligt dålig stil.
Visst är vi alla lite sura sen 6-0, men ändå, är det inte bra att ledningen agerar eller?????
Kommentera

Ebbe: Det är väl bara bra om våra talanger inte behöver ha så stor press på sig. De kan skynda långsamt i utvecklingen vilket kommer göra dem till ännu bättre spelare än om de hade varit pressade till att gå in och dominera för att laget skulle gå bra.
Kommentera

Sv: Ny center klar för RBK
Patrik, man måste ju få restas lite, bara liiite ;)
Kommentera

ang Hansson så ville han tillbaka till MIF men MIF var inte intresserade, så var det med det. MIF hörde aldrig av sig till Hansson utan vice versa :)

Ang. Engström så fick han inte vara kvar i MIF då man inte ansåg honom vara tillräckligt bra. Vilket inte många juniorer gjorde på den tiden tyvärr.

Hur som helst så har ni 2spelare med MIF förflutet i föreningen..och det kan vara nyttigt :)
Kommentera

Visst är det roligt med nya spelare!

Men varför gick styrelsen ut och sa att de skulle satsa på egna JUNIORER i våras.??

Hur många juniorer kommer få chansen att utvecklas nu?
Kommentera

Bra Styrelsen!
Nu börjar det likna något Sjöberg är ju en duktih SNABB spelare som jag efterlyst man måste ha lite speed i laget också!! Engström vet jag ju däremot nada om man man får ju se på Onsdag om det är en stjärna. Härligt att se att Hansson m:fl tar tag i detta med fansen o vill ha ett aktivt samarbete Det tycker jag är mycket positivt .... Hoppas nu ALLA RÖGLEFANS ställer upp o sjunger fram Rögle till seger mot PILUT AB! FORZA RÖGLE!
Kommentera

Jaja, kalla du Hansson för miffare bara. Vi vet nog var han kommer ifrån och inte fan är det MIF ;-) Ni skulle kanske behöva honom, så att ni kan ta SM-guld igen? Det verkar ju inte gå utan en Röglefostrad spelare i laget *ggg*
Vad gäller Engström så kändes det som en spark på pungen att få veta att han är uppvuxen i Malmö. Turligt nog så lämnade han staden i unga år redan 1997, så visst finns det hopp för den killen :-D

Välkommen till RBK Engstöm (de e mycke välkomnande nu)!
Kommentera

Hrmpf *=*
Det där betraktar jag som ett slag under bältet ;-)
Kommentera

Härligt att se att ännu en gammal Miffare går till Rögle, ska kanske bli ordning på skutan nu :) med både Hansson och Engström i spetsen.

Hehe.
Kommentera

Sv: Sjöberg på plats!
Lycka till M.Sjöberg!!
Kommentera

Eeeeeh, aaaaah, ööööööh, men stopp ett tag här nu va ;-)
Går det inte lite väl fort (kan det göra det?) i värvarkarusellen?
Först Sjöberg i går, och sen Engström (who?) idag....
Vem blir det i morgon *g*?
Jaha, bara att börja om och formera nytt Votruba.

Man kan ju knappast anklaga Rögle för att inte agera i alla fall. Om man ska säga "bra jobbat" återstår att se, men det ser ju lovande ut :-)
Kommentera

Ny center klar för RBK
Björn Engström lämnar SSK och elitserien och tar plats i truppen. Spelklar redan till matchen mot Tingsryd

//Webredaktionen Officiella
Kommentera

Sjöberg på plats!
...när vi åkte runt och tittade här själva, så såg vi att det är en jättefin och mysig stad. Här kommer vi absolut trivas, försäkrar Sjöberg.
(ur den dagsfärska intervjun på RFN)

Låter kanonbra. Honom ska vi ha!!!
Kommentera

Sv: Fundering kring RBK
Rögles publiksiffror hemma, under den senaste elitseriesäsongen (95/96):
2439, 2565, 2037, 3180, 3320, 3513, 1947, 4600, 2627, 2520, 2349.
Ett snitt på 2827 personer.
Att jämföras med publiksnittet på hemmamatcherna i Superallsvenskan 2000, vilket var 2836 personer.

Alltså, det drar mer folk att vara på väg upp, än när man väl är där ;-)
Kommentera

Sjöberg
Markus Sjöberg är som bekant spelklar, nu har han även fått sitt tröjnummer!

Officiella Webredaktionen
Kommentera

Det var knappast några fulla hus när RBK låg sist i Elitserien. Endast mot MIF.
Kommentera

De gånger det varit lapp på luckan i Ängelholms ishall sedan Rögle gick upp i Elitserien kan man räkna på sina tio små fingrar. Kanske lite överdrivet, man får nog ta tårna till hjälp också!
Kommentera

Sv: Sluta såga!!!
J**ligt bra skrivet Nibbe. Det första riktigt konstruktiva o givande inlägg här på mycket, mycket länge. Alla andra som nyttjar denna gästbok ofta; se o lär. Tack
Kommentera

Tingsrydsmatchen
Önskar grabbarna lycka till mot smålandsgrabbarna,skicka hem dom till småland med o poäng.
Hälsningar
Jan-Åke
Kommentera

Fylla hus är det väl mest vid fredagsmatcher ;-)
Många *pschyyyyt* (ska föreställa ljudet som uppstår när man öppnar en ölburk) brukar man höra och dessutom ligger doften av utspätt kaffe tung över läktarna.
Kommentera

« · 14963 · »