1150x200-s5b1ZRNY.jpeg

Rögle BK

27120 inlägg · 5185 ämnen

Forum

« · 19550 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Engström
När Togge utgick så sattes Tomas Andersson in, är Engström petad eller skadad? Är det någon mer än jag som har svårt för Daniel Larsson, han kan ju knappt tackla och slår inte ofta en pass till rätt adress. Nu tar vi Hammers på onsdag....
Kommentera

Sv: RBK-Örebro
JAG TYCKER ATT MAN SKA GE GRANQVIST CHANSEN IWARSSON HAR SLÄPPT IN MÅNGA BILLIGA MÅL TEX 2-1 MÅLET MOT LEKSAND. GE HONOM CHANSEN.........
Kommentera

Ja, referatet ger forhoppningsvis facit i hand.
Nu vantar sangen... skont att lagga sig med annu en seger.
Kommentera

Tolkar också regeln så...men först så godkändes målet, sen blev det utvisning och målet underkändes. Men sen godkändes det i alla fall..tydligen.
Hoppas vi får det förklarat i referatet...
Kommentera

Ber om ursakt for min eventuella lucka i regelkunskap, men en interference utfardad av passningslaggaren torde val resultera i en fordel som borde ogiltigforklara malet?

Skont med seger iaf!!
Kommentera

tydligen inte....reducering med 11 sekunder kvar.. =(
Kommentera

Men han gjorde en assist först..

5-3...är det avgjort nu månne ??
Kommentera

Vad haller Swehockey pa med?
Utvisning och mal?
Lat det inte bli onodigt spannande i slutet.
Kommentera

Jesse over sargen igen!? Lat det inte bli en vana.
Hall ut, RBK, sa klattrar vi forbi Mora, och ar ifatt Bofors.
Roger uppe pa delad tredjeplats i skytteligan.
Yes, OHC-are ut...
Kommentera

4-2 !!!!!!!!

Nu borde den vara hemma !!!
Kommentera

Håller med...
Iofs är det alltid lämpligt med en trepoängare, men idag är ett särskilt bra tillfälle.
Kommentera

Mora fick stryk igar, Morrum far det idag, och sa ligger Bofors under... ganska lampligt med en trepoangare.
Kommentera

Äntligen mål
Säger grattis till Markus Sjöberg - första målet i Rögletröjan. Tar ett tag innan han etablerar sig, har ju inte spelat sedan mars månad - men ni ska veta att han kommer att göra rätt för sig. En toppenkille som arbetar hårt över hela planen!Grattis än en gång MARKUS!
Kommentera

Ok... =) det verkar iaf som den ar avklarad...
Kommentera

Ska kanske ta på mig linserna istället... =)
Kommentera

Radd for att det ar en hemmautvisning istallet.
Kampa nu Rogle!!!
Kommentera

Fast den blev ändrad till en Rögle utvisning :)
Kommentera

Det händer ju ingenting i tredje..
Och när jag skriver detta blir det en utvisning på Örebroare..
Kommentera

Sv: Ruggigt skönt
Jag hejar faktiskt int på Rögle. Det låter så på dig ju :) Hammers forever
Kommentera

Ja det är lite dåligt på backsidan just nu.
Kommentera

Hörde i första pausen att siktet tydligen varit lite felinställd hos Röglespelarna. :-)

Verkar tuffare än väntat...ni hade väl problem på backsidan ?
Kommentera

Kan vara forstaeligt med viss reaktion efter senaste matcherna. Orebro later ju knappast sa ooverkomligt.
Men det kravs motivation och kampatag for att vinna. Lite javlaranamma i borjan av tredje, och sa tva snabba kassar sa ar matchen dod.
Kampa Rogle... mot segern ska vi ga...
Kommentera

Ja det känns ju så. Vi får väl vara glada att vi är med i matchen målmässigt. :)
Kommentera

29-16 i skott efter två.
Känns som ett hyfsat spelövertag.
Kommentera

Ja. Det var kul i 3 minuter.
Kommentera

Och så kvitterat....Jiippiieee !! =)
Kommentera

1-2!!! Wunderbar
Kommentera

Och så kvittering strax före pausen. =(
Kommentera

RBK-Örebro
Härligt...1-0 och mål i pp.
Fortsätt så... =)
Kommentera

Tyvärr kan vi inte mer än beklaga !
Rötäggen finns överallt,även i Ängelholm.Ni mer än välkomna hit till oss.

Ps.Vad är avgasbarn ????
Kommentera

Skrivit Pirates Gästbok!

8896 Datum: 2001-10-21 10:45:14
Rögle (har ingen email / har ingen hemsida) skrev:

Era jävla avgasbarn!! Hoppas Ni kör i diket på väg till Ängelholm.

???
Kommentera

Frågan är om du kommer tillbaka efter matchen på onsdag HFredde? ;-)
Ser fram mot din analys och eventuella bortförklaringar. Vågar man gissa att domaren kommer att vara usel?
Kommentera

Kom igen efter matchen på onsdag så får vi se hur det gått. Det är inte allting som går som smort. Det låter som du /ni gapar efter mycket men kanske mister hela stycket.
Kommentera

Lysande AIA !
Hoppas AIA är lika bra som sist idag !
Nu börjar det ta sig, som han sa som sket i stekpannan !
Kommentera

Sv: Vem gjorde vad?
svaret kanske stavas komplex.
Kommentera

Sv: Seger
Ville bara säga att er målvakt Jensa Iwarsson är riktigt duktig! Däremot visade det sig att den som jag trodde skulle vara eran store ledare på isen Roger Hansson inte var det, utan att det var Torgny Löwgren som var en riktig härförare! Enligt mitt tycke var Löwgren planens bäste spelare!
Kommentera

Fundera på det du, så kanske du kommer på det någon dag!
Kommentera

Räliga Malmö
Vilken helg!!!!!!!!!!
Räliga Malmö åker på storstryk i Scandinavium. Rögle spöar Tranås borta o tar sin andra bortaseger. ÄFF kvalar in till superettan.
Livet har sina goda stunder!!!!!!!!! :)
Kommentera

Jag skummade bara igenom referatet och läste lite i början, lite i mitten och lite i slutet. Vad är det för konstigt med det?

Sen när jag efter ditt påpekande idag läste rad för rad hela referatet så upptäckte jag hur det låg till. Och? Vad är det för problem?

Halva natten? Klockan var väl 23.30 när jag skrev. Det är väl inte halva natten?

Jag fattar inte vad som är problemet?

Ett vänligt bemötande kostar inte mycket! Jag ställde ju bara en vanlig fråga för att jag undrade.
Kommentera

krock
synd att några borta supporters krockade på väg hem ifrån tranås.
hoppas att dom inte blev allvarligt skadade.
god bättring grabbar.
Kommentera

Jaha, du satt uppe framför datorn halva natten enbart för att hoppa över vissa delar av referatet?
Visst, det är fullt normalt, i all välmening alltså.
Men det är bra att du kommer in och reder ut begreppen åt oss, så här i efterhand som vanligt.
Kommentera

Tranås AIF
Bara en kommentar om domaren i matchen Rögle-Tranås. Han var en ren katastrof, ingen utvisnig i första perioden. Visade bara ut Rögle-spelare i andra och tredje nästan bara Tranås-spelare! Det gynnade väl inte något av lagen men det blir ju otroligt dålig stämning på plan med en sån insats. Lagen hade spelat bättre hockey utan domare.
Kommentera

J20
Följ J20 ON-LINE i borta matchen mot Luleå

www.swehockey.se/matcher/online/default.htm
Kommentera

Jaha, jag läste endast nedanstående del...

"Starka minnen från sista perioden är snusdosan och flaskan på isen (så skönt det är när andra gör bort sig), polisens stormning av bortasektionen mot en fredagsglad yngling som drack öl och Rögleflaggan var större än läktaren."

Det var därför jag inte kunde utläsa vem som gjort vad, Sorry om jag stal er tid!
Kommentera

Sorry men så stod det inte i den första versionen av referatet jag läste...
Kommentera

Ja men å vad gott då. Även om Iwarsson spelat bra i de flesta matcherna tycker jag det är dags för att slänga in Granqvist i buren. Måste ha 2st målvakter som är i god form. Ja alla vet ju varför.

Vi ses! Och Hörs!
Idag är det fotboll som gäller.!
Kommentera

"Den duktiga hemmapubliken visade sitt missnöje med att kasta in en snusdosa och en tom PET-flaska på isen."

Vet inte hur det skulle kunna ha skrivits tydligare, utan en massa överdrivna formuleringar och illustrationer på händelseförloppet.
Det gäller att hitta något varje gång. Till och med när det inte finns något. Som om man inte vore trött nog redan...
Kommentera

Kan säga att det var några "idioter" från oss som kasta in en plast flaska, programblad bla. Domarn var bra i de två första perioderna sen vetifan vad han syssla med och det var anledningen till att det kastades in saker på isen. Matchen kunde slutat med vinst åt båda håll men denna gång vann ni tyvärr, vi hade behövt de där 3 poängen.
Kommentera

Kul o se rögle vinna i Tranås. Åseda......
Kommentera

Vad var det som Jonas skrev i reffet, att det hade skett en olycka? Allvarlig??
Kommentera

« · 19550 · »