1150x200-s5b1ZRNY.jpeg

Rögle BK

27120 inlägg · 5185 ämnen

Forum

« · 24036 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Ta inte lätt på dagens uppgift!
Se nu till att pallra er ner till ladan idag, så att vi får bra tryck på klacken.
GSK-fansen har hyrt in en stor buss, så det lär bli visst motstånd på läktaren idag.
Då det gäller laget, så är GSK mycket bättre än många tror - även om det gick lätt förra matchen RBK-GSK. De har bl.a. slagit Hammers i förra omgången och utklassat Tingsryd på hemmaplan, så det gäller att våra hjältar är taggade!
Tre nya poäng ikväll hade varit så sköööönt...
Kommentera

Halvfull buss....!!!!????
Varför inte åka med bussen när det ordnas resor.....det blir ju bättre för alla.......det blir ju billigare ju fler vi är...........Vi håller väl alla på samma.........
Kommentera

NU tar vi Älgarna........
Jag älskar mitt RÖGLE..............kommer att följa er trots dikes besök med D.....
Kommentera

Sv: SMP
Tråkigt att höra att bussen vällte...

Det var gooot som fan att RÖGLE vann ialf!
Kommentera

SMP
"Vid Bussolyckan, där som tur var ingen skadade sig, ifrågasätter Jag Suportranas uppträdde mkt.
De personer som stannade och ville hjälpa till, fick som svar på sin erbjuda hjälp, Glåpord, sparkar och slag på deras Bilar!
En Olycka önskar Jag ingen, men fulla Umgdomar som beter sig på detta sättet, borde verkligen tas omhand"

Stod i Smålandsposten.
Kommentera

Poliser
Jag fattar inte varför poliserna ska vara så in i helvetes kaxiga. Ok dom får höra massa skit osv. Men att man ska vara så fjantiga är bara löljigt. Ett exempel

Där var ju inget lyse på toan där ute. Jag sa till poliserna att dom gärna får laga det. Jag fick svaret. "Är du mörkrädd eller" Så svarade jag. Nä men brukar du pissa i mörker hemma eller?. Då svarade han ska jag hålla dig i handen?. Så sa jag. DU är ju fan dum i huvudet. Genast så fick man 2poliser på sej som var skit tuffa. Så jävla löljigt. Skapar ju bara dålig stämning.!!!
Kommentera

bussresa
tack alla på bussen,ni var lugna när skiten spåra ur.ÅK PÅ TURNE O HAMNA PÅ SNE HYLLINGE BUSS!!!!!!!TACK RÖGLE,snacka om vi gör ju allt för er vi skulle DÖ för er.
Kommentera

Sv: Taif.matchen
Jo, nog är man glad!
Visst är det en trevligt syn när Rögle gör vågen (i rögletröjor) sedan de ropats ut på isen!!!
(man kan behöva ladda om referatsidan för att se bilderna, som alldeles nyss lagts på texten)
Kommentera

Får hoppas att man stoppar feberepidemin snart. Tänk så bra laget är nu trots skador och sjukdomar, och tänk så mycket bättre det blir när alla är spelklara... NHL-trupp! Jag utropar 01/02 till glädjesäsongen! Stor kärlek mellan spelare och fans, mycket publik, flaggan är tillbaka efter att ha varit spårlöst försvunnen: Positivt runt hela organisationen! Så här positivt har det inte sett ut för vårt "franchise" sen jag vet inte när!
Kommentera

Jo, en "Linköping" kallade jag det också i referatet på RFN :-)
Fast det berodde på ett missförstånd, eftersom Taif tydligen skulle ha meddelat att de tänkte spela i mörka tröjor.
Segergesterna var fina, liksom att hela laget ropades ut från omklädningsrummet!
Kommentera

Jackes mustasch
Härligt att se en mustaschprydd Jacke på 1.a sidan i kväll. Jag har sagt hela tiden att det krävs fler mustascher i RBK för att vi ska nå framgång. Bara att hoppas att radarpartnern Stoffe också låter stråna växa, isåfall tror jag att vi kan gå upp till NHL!
Kommentera

BUSSEN VÄLTE
Såg på nyheterna att röglefansens buss hade vällt!
Två skadade resten fick ta en annan buss till tingsryd!
Kommentera

JA Rögle fick spela i TAIFs svarta tröjor
Kommentera

Kollade just på laguppställningen från swehockeys online och noterade felaktiga tröjnummer på flera RBK:are: Är det fredagsfest i sekretariatet eller har RBK gjort en Linköping och kommit med fel uniform?
Kommentera

Sv: Markus Sjöberg
3 mål 1 ass och noll utv. minuter på 12 matcher
Kommentera

Sv: Markus Sjöberg
Hur många poäng har Sjöberg gjort i Rögle?
Kommentera

RBK RBK RBK!!!
FAN VAD JAG ÄLSKAR RÖGLE!!!
HÄRLIGT GRABBAR!!
Kommentera

Fy fan vad gött!! Vilka härliga grabbar som spelar i år!! Helt annan moral än innan! Längtar tills på söndag, hoppas alla kommer och hyllar dom!!

"Det kvittar vad som sker..."
Kommentera

1-2. Jaaaaaaaaaaa..

Jacke avgör, fan va gött.

Vi är bästa grönvita laget, vi är bästa grönvita laget.
Kommentera

Jaha...då blev det sudden.
Kommentera

Hahaha..först Tingsryd för många på plan och en minut efter samma med Rögle...tyckte väl synd om Tingsryd.
Kommentera

Där rök det numerära överläget. =(
Rögle hade en man för mycket på isen i pp... Det var en ny variant.
Kommentera

Nu finns möjligheten, Powerplay med 4 minuter kvar att spela..
Kommentera

Tänk om Rögle kan göra ett sent mål och visa vilken härlig moral dom har i laget!!!
Kommentera

Taif.matchen
Va kul att gästboken verkar funka igen..

Nagelbitare i Tingsryd ser det ut som...1-1 långt in i tredje.
Kommentera

Sv: Dackehallen
Runt 4000.
Kommentera

Dackehallen
Tänkte ta mig upp till Tingsryd ikväll men har inga biljetter, det är väl ingen risk att det blir fullt ikväll? Hur mycket folk tar Dackehallen?
Kommentera

Kenny igen
Gå in o rösta in Kenny i Allstar www.nhl.com/allstar2002/ballot_english.html
Kommentera

Markus Sjöberg
Markus Sjöberg Markus Sjöberg OEOEO Markus Sjöberg Markus Sjöberg EOEOOE.Månsson dansa vi vill se,jag lovar han dansar varje gång Rögle Vinner.DVS.ALLTID.
Kommentera

Sv: Klacken
Alltså så här go stämning i klubben o bland fansen har vi nog inte haft sen elitserien. Rögle är verkligen på G o det känns såååååååå skönt. Kanske detta är motreaktion ifrån förra säsongen :)
Kommentera

Sv: BUSSRESA
kom igen mer folk till tingsryd platser kvar.0703-960241
Kommentera

Klacken
Jäkligt kul att det skrivs så mycket om vår härliga klack! Man får gå tillbaka många år för nåt liknande! Spelarna har verkligen uppmärksammat den goa stämningen!
Nu får vi verkligen hoppas att sittplats orkar klappa lite mera också...
Var det bara jag som fick ståpäls när Pelle blev helt ren mot öppen bur mot Troja, hörde ni vrålet från publiken innan (!) han gjort mål!!!??? Härligt!!
Vi ses på söndag!!
Kommentera

Livet
"Och publiken är fantastisk! Vi har en riktigt bra klack. Jag bjuder gärna på dans efter varenda match - det känns kul att kunna bjuda tillbaka något till dem!
(Mattias Månsson stortrivs i Rögle BK)"

Är det inte det här man överhuvudtaget lever för???
Kommentera

Jag ska med bussen. Det är Gasolin som håller i det tror jag. Jag vet att bussen går kl 16.00 från polishuset och att det kostar 120 pix om vi blir 40 pers
Kommentera

e-posta mig........om det blir någon buss eller inte, samt varifrån den går!!!!!!!!!!!!!!!!!

tack på förhand.
Kommentera

Biljetter
Va fan. Går ju inte att boka biljetter tills imorgon. Bara sittplats. Det är ju en "toppmatch" men fullt blir där väl inte?.... Liiite segt nu när man ordnat fylletaxi och allt och behöva vända hem igen
Kommentera

Sv: Pelles nya målgest?
var bara lugna ni kommer att få se pelles målgest i morgon igen!!
Kommentera

Pelle ska till blåkulla!!!!
Kommentera

Han satt som på en leksakshäst med klubban mellan benen.....såg duktigt roligt ut...vill gärna se den igen....den bästa hittills......bättre än mr Bean.
Kommentera

Pelles nya målgest?
Missade Pelles målgest, kan någon beskriva?
Kommentera

Bussresan kommet att kosta cirka 120kr om vi blir över 40 pers,kom igen nu o häng med.bortamatch en fredag kväll i tingsryd är gott,ring 0703-960241 ställ upp!
Kommentera

Sv: Jadu Bennyboy
Ärligt talat så tycker jag att det är skrattretande att någon överhuvudtaget kommenterar Benny i denna gästbok, med tanke på att det är en rögleit som driver ett spratt med er. Jag försökte påpeka detta tidigare men ingen verkar lyssna. BENNY ÄR EN PÅHITTAD PERSON, inse detta!!!!!!!!!
Kommentera

Info sökes!
Först och främst, vill tacka för en bra match.
Nu till min fråga: Gasoline skrev om en resa till Tingsryd, priser och lite annan bra att ha info skulle vara till nytta.
Någon vänlig själ som vet?
Mvh TT
Kommentera

Jadu Bennyboy
Visst kändes det riktigt tungt att åka hem till smålandsskogar igen?
Du var så kaxig innan matchen.... du är inte så kaxig efter matchen.. *klappar en gråtande Benny på axlen*
Och kom inte och säg att domaren sög för då är du en liten 14:is som fortfarande inte har fått pubishår på pungen....
Nu när du har insett att Rögle har slagit er både på hemma och borta plan kan du inte påstå att Troja är bättre än Rögle!!!
Ni kommer komma efter oss i tabellen fråga mig inte hur långt ner men ni kommer inte till Superallsvenskan... Benny man gör inga mål om man slår 45 icing puckar!!!!!

Vi ska upp till elitserien igen!!!!
Kommentera

Sv: Halmstad...
Jo, och det jäkla gnällbältet kan stanna där också och inte sträcka sig längre ner.... visserligen har mif fått en däng av detta också men i nordväst där spelar RÖGLE och har existerar inget sånt!!!
Kommentera

Halmstad...
Hellre topplag än ett poplag.....

Kan inte Hammers fansen göra nåt annat än klaga på precis allt....ni kan väl börja intressera er för sporten istället för all show runtomkring...

Gnällbältet har sträckt sig ner till Halmstad...

Forza Rögle!
Kommentera

Styrka
Fast rögle spelade dåligt idag. Fast Rögle mötte ett lag som slog minst 30 icing puckar, Fast rögle bjöd på ett mål. Fast rögle inte vann en teckning så vann man matchen. Jag tycker det är en styrka att vinna matcher där man spelar uselt långa stunder.

GOTT detta rögle. Då ses vi på Fredag. Då ska där partajas
Kommentera

BUSSRESA
Häng nu med till Tingsryd HBG 15,30 The Tivoli.ÄNG 16,00 polis huset.0703-960241 Fredags match gott.
Kommentera

Tekningar!!!
En dag som denna ska man inte gnälla, men det är sorgligt med tekningarna!!!!!
Inte många vunna idag, heller!!!!

Muttrade lite för mig själv i slutet att jag ville ha 2 tekare på isen, och vad hör man lite framifrån.. " hur fan skulle det gå till, vi har ju inte ens en"""
Kommentera

Goot
Ännu en seger det e suveränt !!

Nu ska vi bara slå tingsryd osså det ska ju inte vara nårra problemas !!

Härligt kämpat !!

Here we go here we go here we go...
Kommentera

« · 24036 · »