1150x200-s5b1ZRNY.jpeg

Forum

« · 384962 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Det blandas friskt
Hofnar: Jag vet att du är jätteduktig och helt perfekt på att skriva.
MEN sluta att klaga på andras stavelser och vice verse.
Alla får väl skriva hur de vill ? Eller hur ?
CAPSLOCKTANGENTEN RETAR DEN DIG SÅÅÅ ?
Jan-Erling ÄR EN STOR MAN och en bra sådan !!!

Ha det gott KOMPIS !
Var det jag som skulee bjuda på en öl eller var det du ?
Kommentera

aiastellan: Det är frågan om det blir bättre denna säsong, hoppas kan man ju göra men det är också allt. Efter Växjömatchen så får vi se fram emot nästa säsong, det gör nog jag i allafall.
Kommentera

jan-erling: Tjena KOMPIS ska du till Växjö ?
Kommentera

Hofnar: Jag håller med dig fullständigt. Tycker Waltin har gjort tvärts emot vad de flesta har ansett och vilken succé det blivit varje gång...
Jag tror inte Mats Waltin litar/tror på sig själv ens !!!!
FELET MED DENNA SÄSONG ÄR ATT ALLA KÄNNER SIG SÄKRA PÅ SIN PLATS.Förutom Hall, han har ju kämpat FÖR MYCKET.
Uppgivna och frustrerade spelare det är dagens RÖGLE !
Kommentera

jan-erling:
Ja det ska han. Och du, fimpa caps-lock när du skriver. Vet du inte när det ska vara stor bokstav så kan denna lilla tumregel kanske hjälpa:

1. Stor bokstav i inledningen på ny mening.
2. Stor bokstav i alla egennamn (t.ex. Kina, Anders, Rögle).
Kommentera

Hofnar: SKALL FORSBERG SPELA I FÖRSTA FEMMAN ???
JEN
Kommentera

Ängelholms ishall har alltid rockat
Efter ett fynd på nätet av undertecknad, och lite snabbt arbete av Patrik, kan AIA nu stolt visa just hur mycket det har rockat om Ängelholms Ishall.

Låt oss med tanke på det hoppas att Rögles spel är så bra ikväll att det är "Like a Nightmare" för Trojanerna...
Kommentera

Även räkneverket har blandat och gett.
Fr.o.m. nu är det nerräkning till 0, d.v.s. hur många platser som återstår att fylla.
Det blir 5 st bussar, och därför kan en definitiv siffra fastställas!
Kommentera

Det blandas friskt
Så har Waltin ännu en gång skyfflat runt korten i leken så det står härliga till.
In med Niko direkt och upp med Tom i anfallet. Det låter ju i.o.f.s. inte helt fel. Speciellt som i stort sett inget gått rätt tidigare.
Jag läser HD som att man kommer att köra med fyra kedjeformationer. Varför skulle annars Tano vara i fjärdekedjan?
Varför sprida ut de starkaste korten med utfyllnad? Som jag ser det har vi en någorlunda slagkraftig kedja offensivt och det är den andra med Lindén/Henrik E/Arlbrandt.
Varför inte köra med tre hela femmor och sen bänka dom som inte sköter sig, säg halvvägs in i matchen.
Det är väl inte direkt läge att vara socialdemokrat och låta alla spela bara för att dom ska det. Eller tre poäng i kväll kanske inte är så viktigt?

Det är lätt att sitta bredvid och kritisera uttagningar och jag hoppas jag får inihelvete fel.
Kommentera

Sv: sticker in....
fritte rbk: OK
Kommentera

Sv: Roger Hansson i båset.
rogle_bk: Nja, tackar för erbjudandet men föredrar min röd, gul, blåa halsduk.....den känns helt enkelt mer rätt=)

Lycka till i kväll

Beckis
Kommentera

jan-erling: mif-supportrarna :)
Kommentera

Fransson: VEM FAN LIDER AV ATT MIF FÖRLORAR
Kommentera

Sv: Kolla in...
OE: Boston borde väl räknas dit med tanke på hans fysiska spel.
Måste ju ha en mamma som är Amerikan!!
Kommentera

OE: Nu börjar jag nog bli ordblind, KORRIGERING heter det ju naturligtvis;)
Kommentera

Belix:

En slutgiltlig korrektion i listan över transatlanter. Nedan följer den korrekta:

RBK:s transatlanter genom tiderna, 18 st.

Marty Quirk 63/64
Tom Haugh 65/66 - 67/68 mv
Des Moroney 64/65 - 65/66 fw
Richard Lavoie 71/72 - 74/75 fw
Tom Dwyer 80/81 b
Dave Fairweather 80/81 fw
Ted Huesing 81/82 - 82/83 b
Paul Tilley 81/82 fw
Dave Poulin 82/83 fw
Steve Mulholland 83/84 fw
Mike Houle 83/84 fw
Jeff Eisley 84/85 b
Larry Ell 84/85 fw
André St.Laurent 85/86 - 86/87 fw
Rocky Trottier 87/88 fw
Len Hachborn 88/89 fw
Greg Brown 95/96 b
Dan O'Connell h96 fw

Notera alltså att vare sig Barry Murman eller Bill Sarin är transatlanter trots namnen. Inte heller "Boston" räknas dit;))
Kommentera

Sv: Jacke
Hofnar:
Säg inte så ... Då blir det ytterliggare ett återbud o då kommer Staffan Olsson in som libero ....
Kommentera

Sv: Jacke
Joinzzon:
Med tanke på hur det går för Gävlelaget, så kan man undra om Brynäs vill ha Brynäs kvar?
Sjödin 38 i Tre Kronor? Hardy tittar för mycket på handboll. Kan ge mig fan på att Nordmark 41 blir blixtinkallad på ett återbud. Han gjorde ju mål igen.
Kommentera

Jacke
Såg att våran käre Jacke har näst sämst +/- statestisk i hela Elitserien.
Sundblad i Miffo har - 21
Nordfeldt i LIF -20
Jacke -20
På 42 matcher har han 5 mål 5 ass -20
Undrar om Brynäs verkligen vill ha honom kvar?
Kommentera

Kanske det hade varit bättre att Hansson stannade nere i båset och att man istället för en marknadschef valde att lägga pengarna på en heltidsanställd sportchef.
Kommentera

Sv: Wågström
gasolin: Klart att vi ska ha Wågen kvar. Men jag förstår styrelsen. Wågström har ju inte precis någon lysande karriär när det gäller skador om man säger så. Hur kul är det om han går i "sönder" i början av nästa säsong och inte kan bli kurerad på hela säsongen? Med den lönen skulle man kanske kunnat fixa in en ersättare. Men samtidigt förstår man självklart Wågen. Moment 22
Kommentera

rogle_bk: Häng upp den på väggen.
Kommentera

Sv: Veckans hockeynews
Et tu Brute: Som sagt, rödhökarna är ett konstigt folk. Jag reagerade oxå över hur han kunde bedömma att MIF support var den enda supporterklubben som har haft folk på "alla" matcher i 2 år. Hur kan han veta det?? Sitter han och ringer runt till alla supporterföreningar efter varje lag har spelat en match?
Kommentera

Beckis: någon som vill köpa en rögle halstuk billigt? ska köpa en ny!
Kommentera

Wågström
Wågström måste stanna kvar, at han skulle vara skadebenägen är ju bara skitsnack. Halva förra säsongen o denna är väl inte så farligt, Grabben har många goa år framför sig i RBK...
Kommentera

Sv: Vulkanen växer
Belix: Tyvärr så tror jag att det kommer inte så många som det säger för det har gått dåligt för vårt älskade rbk och det är nog inte många som åker 25 mil för att se på en förlust
Kommentera

Pommer: skriver: Beckis: Wågström är helt klart bra men han verkar skadebenägen

Låter ju inte så bra...finns inget som är så tråkigt med bra spelare, som inte kan vara hela...

Hade gött & lycka till imorgon..

Beckis
Kommentera

Sv: Veckans hockeynews
Mygel:

Ett annat exempel på Herr Johanssons formidabla avsaknad av självinsikt är följande:

",men glöm inte att vi är det lag och klack som engagerar mest i Sverige. Inget annat lag drar så mycket folk som Malmö på bortaplan."

Förra säsongen hade man ett bortasnitt på 5 175...bara LHF var sämre.

Säsongen 01/02, snittade man 5 010 på bortaplan...LHF, TIK och VF var sämre.

Säsongen 00/01, snittade man 4 248. Klart sämst i ES och ett par hundra under nästjumbon VF.

Sanningen att säga så har MIF ALDRIG varit det lag som dragit mest folk på bortaplan. Bästa noteringen är från säsongen 91/92, då man nådde upp till 6 252. Näst bäst var man då, men ändå nästan 600 efter seriens verkliga publikmagnet...Leksand.

Detta är ju officiella siffror från swehockey eller som presenterats av förbundet i Årets Ishockey. Så det är ju inte så det fruktansvärt svårt att hålla reda på.

Svårare då att få ett grepp om hur det ligger till, när det gäller att bedöma var, hur och när klackfolk befinner sig, speciellt klackarna i andra delar av landet. Tydligen är ju "insatte Johansson" en fena i detta ämne :P
Kommentera

FredrikPP: Det är fler lag som bara blir sämre och sämre.
Kommentera

Fransson: Haha, ja vi lider verkligen...NOT ! De har börjat sin degradering..vem kommer vilja spela för Mif nästa år, de blir bara sämre och sämre och ekonomin är urkass!
Kommentera

sticker in....
med ett inlägg

Mif förlorade i dag 2-3 hemma mot VF, det va ju trist, samtidigt som SSK vann, ännu tristare...lider lite med malmö...JO, FÖRMODLIGEN!!!!!!!!!!
Kommentera

Belix: ...o glöm ej ta med tomtebloss! *skratt*
Kommentera

Belix: Betänk att i den matchen

1. hade varken RBK eller Troja särslilt mycket att spela för.

2. hade inte Rbk pressen på sig att vinna, kanske var det därför de spelade bra????
Kommentera

Gunilla: Jag tillhör solklart kategori 3 iallafall, samt har varit på några bortamatcher
Kommentera

Pommer: Hoppas innerligt att du har rätt och dessa tre nyas närvaro i båset ska kunna sprida glädje och lite optimism. Senast vi mötte tomtarna var ju den match med största spelglädjen på länge.
[f]Alla till hallen för att beskåda tomtekross.[/f]
Kommentera

Alla belackare
Vad säger nu alla belackare. Är det inte starkt av MW att ta hjälp av Hansson?

Jag ycker iallafall att det var bra gjort. Nu hoppas jag att detta (eller vadsomhelst) vänder denna evigt negativa trend!
Kommentera

Nya spelare
Jag hoppas Jersmyr skämtar när han säger att en eller två spelare kanske är allt som behövs.

Vi behöver två backar + två centrar, det är ett minimum.
Kommentera

Pressen att vinna, förväntan inför nästa säsong!
Är det inte dags att sluta med kommentarer som: de kör vi över, Rögle leker hem serien i år osv.

Så bra kommer nog inget lag att vara på mycket länge, varken RBK eller något annat. Det enda man får ut av att komma med sådana kommentarer är att sätta enorm press på spelarna att vinna. Då kan det bli så här att det låser sig (tom en hel säsong). Inför nästa säsong är det verkligen läge att dra ner förväntningarna. Det är ju bättre det blir tvärtom än som i år.

Jag hoppas spelarna kommer att känna revanschlusta inför nästa år så som jag själv känner. Jag kan knappt bärga mig, längtar redan till nästa säsong.
Jag hoppas på SA nästa år.
Kommentera

Om Wågen får sitt knä "lagat", så är han definitivt en tillgång - det råder det inget tvivel om! Jag vet inte hur det nya förslaget ser ut, men jag tror inte att det liknar det Volle fick...
Även om man inte är överens just nu,, så blir man säkert det lite längre fram - det är jag helt övertygad om.
Själv hoppas jag på lite mer tyngd....
Kommentera

Tycker Rögle ska göra allt för att Wågström ska stanna. Dels för att det kommer att bli problem med att locka hit bra spelare till nästa säsong. Sen såg man hur bra han var i dom 8matcher han spelade.

Att ge Wågström ett idiotbud som Wolle fick är så förnedrande att det inte finns. Kan berätta hur knekt Wolle blev när han fick det kontrak´s erbjudandet "Blir du skadad igen så river vi kontraktet" Så jävla låg att ge en kille som alltid ställt upp för klubben ett sådant kontrakt´s förslag
Kommentera

Gunilla: Vi får hoppas som vanligt på att det ska vända. Wågström, Souraniemi och Hansson är kanske precis det spelarna behöver, dessa tre har ju inte varit med om det negativa på isen.
Kommentera

Pommer:

Ja, jag fasar för om det inte blir någon play-off, då är ju säsongen snart över :(
Kommentera

Gunilla: Man säger efter varje förlust att man ska skita i att se fler gånger. Men någon dag efter en förlust så längtar man till nästa match igen, till sist börjar man klättra på väggarna av längtan.
Kommentera

Sv: Ny back!!
Patrik: Ahh gå förbi och råka lyssna är väll inget olagligt..;)

Men Sourra spelar från start imorgon! Se på hd!
Kommentera

qp: Vi får se vad han går för nu när han är tillbaka, han ska absolut inte ha högre lön än vad han har nu, blir han långtidskadad igen så är det utskattade pengar. Gör han bara bara bra ifrån sig nu och knäet håller så tycker att jag han ska få ett nytt bud. Men å andra sidan så är det kanske inte själva lönen där är fel på utan någonting annat i kontraktet, typ att kontraktet får brytas om han blir skadad igen. Det är kanske det han inte kan acceptera, vem vet?
Kommentera

Pommer:

Jag tillhör väl kategori 3,5 någonstans mittemellan,he he. Du är absolut inte korkad, bara lite halvgalen som jag och många andra här inne *s*. Jag brukar intala mig själv att det är bra att kunna engagera sig ordentligt i någonting. Så det så!
Kommentera

Gunilla: Man lever som sagt på hoppet och därför hoppas jag att denna veckan går bra. Kan Rögle ta 7,8 poäng så är man i allra högsta grad med i racet igen. Även om man inte ska räkna med segrar längre när RBK spelar så räknar jag med tre poäng mot Troja och tre mot Arboga på söndag, Växjö blir nog för svårt. Kan bara denna vecka sluta lyckligt så hittar nog dom mindre trogna till hallen igen och då förbättras ekonomin ytterligare.

Jag tillhör defenitivt kategori 4, Gunilla. Om jag är korkad och galen är en annan femma.

Jag älskar Rögle i vilket fall som helst.
Kommentera

Det är ett småkul uttryck att vara "skadebenägen".
Vi hade en porslinskatt i mitt hem som man nog skulle kalla skadebenägen. Till slut bestod den av mer Karlssons klister än porslin.
Själv tror jag att det antingen är att spelaren ifråga är halvskadad eller drabbad av otur. Ungefär som att det är mer otur att få en container i huvudet, än att man är "skadebenägen" :)
Kommentera

« · 384962 · »