1150x200-s5b1ZRNY.jpeg

Forum

« · 388488 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Rögleklacken
Patrik: faktum är att det VAR en kille som stod o "snittade halsen" när lakersspelarna rundade borte målet när de åkte in.. dessutom åkte det in både mynt o ölburkar på isen från ert håll.. det var svårt att missa.
men visst var det lugnt för att vara freitagsmatch. ;)
Kommentera

Sv: Tankar från kvällens match
Mygel: Hej, dej såg jag inte idag? Funderade ett tag på om du verkligen varit där med tanke på kritiken i inledningen av ditt referat =)
Själv tyckte jag att det ser betydligt mer stabilt ut numera, och tycker definitivt att det är en stor tillgång att Lill-Soura är med på backplats!
Fast du är kanske släkt med någon av juniorbackarna, hehe....
Skämt åsido, så håller jag med om att Wågström är suverän och måste behållas, liksom Alexander B.
Pelle tycker jag gjorde en del riktigt nyttiga byten, där man kände igen honom från hans "bästa" sida som en spelare som retar gallfeber på motståndarna.
Håller med om att Eklund var en riktig hjälte - kanske en "Bosse Junior" i vardande!
Kommentera

EnSomUndrar: ??? Kastar in saker på isen? Ölburkar? Skär halsen av spelare???
Antingen har du väldigt livlig fantasi, eller så tillhör du en grupp sensationslystna människor som älskar att gå till en tillställning för att hitta folk att gnälla på. Ungefär som nyfikna som trängs vid en olycksplats, eller åskådare som söker sig till Tegnerparken för att se nassar och afa slåss och kasta gatsten på varandra.
Min lilla undran är:
Om du nu har så otroligt bra koll på vad rögleklacken sysslade med under "stora delar av matchen", så måste du själv ha glott mer på rögleklacken än följt med i matchen!
Själv följde jag med i matchen och deltog i hyllningarna av mitt lag, och jag upplevde det som att detta var det dominerande intrycket från vår klack! Att det häcklas mellan klackarna är HELT naturligt, och jag lägger mej inte ner och lipar eller skriver insändare i Lakejernas forum om att växjöklacken skanderade det ytterst förnedrande (OBS ironi) "ta det på svenska". Folk med skleros i långfingret fanns det från båda hållen, de få gånger under matchen som jag brydde mej om detta som tydligen upptog hela ditt intresse den aktuella matchen.
Väl mött framöver, växjöfans!
Kommentera

5-2
Äntligen, en seger för Rögle....hoppas att ni vinner de matcher ni har kvar!
Rögle BK vi älskar er, hjärtat mitt är grönt & vitt . Kämpa mitt älskade RBK,

RBK-BRUDEN
Kommentera

Mygel: Skit samma. Rögles felräkning gjorde att jag fick fler poäng i Tipparliggan..*s*
Kommentera

Sv: 5-2!
Äntligen en hemmaseger! Så jääääääääättesköööööönt! Ser redan fram emot nästa hemmamatch :) Tack killar för att ni kämpade på bra idag!!
Kommentera

Hur räknar Rögle på publiksiffran? Gör de som fågelföreningen och inkluderar abonnemangen i publiksiffran? För 1400 pers kan där inte ha varit idag. 900 - 1000 skulle nog vara mer rätt skulle jag tro idag.
Kommentera

Sv: Arbogas referat
Hofnar: Intressant referat. Undrar hur man kan bli hakad när man är bakom en spelare och trycker ner honom i sarg hörnet. Kanske den som hakar har gummiarmar och sträcker sig runt bakom spelaren på ryggen och hakar honom. Hur som helst så såg jag inte detta idag.
Kommentera

Arbogas referat
Ett matchreferat som inleds:

"Vi spelade mycket bra i de första 25 minuterna av första perioden och kunde också ta ledningen..."

Behöver man inte fortsätta läsa. Det känns på något sätt överflödigt.
Kommentera

The Punisher:
"Kuntby".
Den är helt enkel för jävla genial, för att gå obemärkt förbi.
Säga vad man vill om den gode pastorn, men han drar ju verkligen ett stort lass i att försöka decimera antalet "kunts" i den byn.

En kvart effektiv speltid var vad Rögle behövde för att bunta ihop Arboga i eftermiddag. På precis samma sätt borde en kvart ha räckt för att bunta ihop Halmstad x 4, Växjö x 4 och flera andra lag x2 och x4 innan jul. Satans jävlars....
Kommentera

Tankar från kvällens match
Segern idag satt skönt och jag gissar på att våra hjältar ikväll kan dra en lättnadens suck. Det tråkiga är att det fortfarande under långa stunder av matchen är precis som om de spelar i augusti, med försäsongsfart och dåligt samspelta. Sen kommer då det otroliga visa perioder, som idag under första 15 minutrarna av andra perioden, då laget helt plötsligt får liv och visar vilken kapacitet det finns. Helt plötsligt börjar man göra det enkla, man passar till varandra på klubbladet, man åker åt rätt håll och man hittar varandra i spelet. Dessa perioder kan man säga är de som man har levt på denna säsong. För lika fort som de visar upp denna begåvning, lika fort försvinner den bort igen och då går man låååååååååååångt ner i sitt spel. Allt blir krampaktigt och svårt. Felpassar, krockar med egna spelare, soloåkningar in i motståndarnas köttmurar på blå, hakniningar och generellt sett allmänhetens åkning. Hade bara spelarna kunna koncentrera sig och fokusera på uppgiften så att de hade fått ut den fulla kapaciteten i varje match, så skulle vi definitivt legat 1:a i superallsvenskan just nu. Så pass bra är detta lag när det väl vill. Problemet är att lista ut varför de inte gör det?????

... det är en skam om man inte försöker behålla Wågström. Han har verkligen höjt laget sen sin återkomst.

... Bergström defintivt en diamant som vi ska försöka att behålla med alla medel.

... Vad ska man tycka om Forsberg. Bra är han inte, men den enda som hela tiden kämpar på. Idag fick han utdelning för sitt stora arbete.

... Soura, frågan är vad han tillför som inte en av junior backarna inte skulle kunna tillföra?

... Hör o häpna! Mardin blir faktiskt bättre och bättre!

... Det bär emot att säga detta, men Pelle blir inte yngre precis. Dags att börja tänka på fortsättningen??

... Nästa säsong så måste 1 st tekare och 1 eller 2 storväxta backar prioriteras!!!!!

... Vilken kille Martin Eklund i Arbogas mål. Härligt med sådan inställning. Stor eloge till denna kille. kanske försökte han flörta till sig en plats i Rögle nästa säsong?
Kommentera

Sv: Hinke?
CAL: Jag kan säg att jag saknar honom inte...
Kommentera

Hinke?
Någon som vet vart Hinke har tagit vägen? saknar hans ivriga gestikulerande i båset...!
Kommentera

Sv: Dagens match
limpan: Jag har svårt att se den sanningen. Min sanning finns dock ute nu i ett referat på AIAs hemsida
Kommentera

Sv: Dagens match
limpan: Faktum är att Arboga aldrig var nära att störa Rögle idag. Sen att säga att domsluten skulle sänkt Boga är bara nonsens. Arboga var ett klart sämre lag än Rögle ikväll. Visserligen var det länge ovisst, men sett till hela matchen en stabil Rögleseger. Ingen kan säga annat!
Kommentera

Dagens match
Stämmer det som står i Arbogas hemsidereferat att Rögle vann tack vare tur med en del domslut? Har lite svårt att tänka mig att det är hela sanningen.
Kommentera

Belix: Man får väl säga att Rögle inte har haft det rätta flytet på ett tag, tänker främst på alla dessa oavgjorda matcher i fortsättningserien. Hade bara två av dessa matcher slutat med seger så hade Rögle kanske kunnat ligga bland dom två främsta.

Sen å andra sidan så förtjänar man flyt och det har kanske inte Rögle gjort i ett antal matcher, men jag tror fortfarande på play-off. Livet känns lättare när man tänker positivt!
Kommentera

Pommer: Bosses kariär som publikfavorit i Ängelholm började ju med att han visade att det fans humor och att han bjöd lite på sig själv.
Men roligt var det att se att Forsberg blir bättre för varje match hans tid i Rögle har ju inte varit så jättelyckad under hösten. Sen att vårt lag fick göra några riktigt snygga mål i kväll gjorde ju inget. Vi får hoppas det fortsätter för då kan ju dom sista omgångarna bli sevärda och spelarna är värda att få ha lite kul på isen, dom har inte fått många chanser att visa glädje under säsongen.
Kommentera

Belix: Kanske en ny Bosse Ahl...
Kommentera

Sv: Nästa års lag
sven gren: Det som saknas i Rögle idag är en spelare som alla kan luta sig mot när det går tungt, typ Näsvall.

Det var en ganska underhållande match idag, Forsberg var ju riktigt het och Bergström växer för var match. Man såg ju faktiskt lite spelglädje också.
Kommentera

Gigel: Visst är det skönt med idrottsmän som har så mycket självdistans att man kan bjuda på sig själv. Man ser en ny publikfavoritmålvakt som kan födas i Arbogas som säkert med ett brett flin bakom masken bjuder på den vinkningen.
Kommentera

The Punisher: He he inte ska du reta upp dig på en liten växjökille som knappt vet vad han skriver.
Kommentera

EnSomUndrar: Vad fan väntar du dig, att vi ska gå och ha syjunta med motståndarnas inbitna fans? Vi kanske ska bjuda in dem på kakor och saft? Vi kanske ska bli kristna och stå och sjunga att Jesus älskar oss alla. Vi såg ju hur jävla bra det gick i Kuntby...
Kommentera

Bergström blir bättre o bättre
Hoppas att Bergström stannar, har hört något löst rykte om Frölunda. Han lär nog utveckal mera i RBK:s A-lag än hos Frölundas juniorer.

Jag ser honom som en av de man skall satsa på till nästa år. Bra gjort av MW att plocka upp honom.
Kommentera

Sv: lakejerna-aia
vlh-lak: TACK !!! Vi försöker...
Kommentera

Sv: Nästa års lag
sven gren: Typiskt en som ska komma in och ha en massa åsikter i slutet av säsong, någon som inte ens har varit här innan..*suckar*

Gött med 3 poäng, Alexander Bergström kommer att bli vår nästa storstjärna, det är redan stjärnglans på hans axlar, bara hoppas att han inser själv hur bra han är, lite valpig ännu, men oerhört mycket hockey i honom. Vågström är kanonbra, behåll honom och chansa på att han håller sig hel, spelare av den klassen växer inte på träd.

Ser ni killar, jag behöver inte alltid gnälla, Ni vet fortfarande vad tycker......
Kommentera

lakejerna-aia
Tack för en härlig matchi fredags en stor eloge till aia ni skötte er galant
trodde att det skulle bli stökigt ni var suveräna lycka till i fortsättningen
Kommentera

Shit vad underbart detta var.

Forsberg är definitivt värt sitt mål, han kämpar och sliter hela tiden..

Bergström var duktig idag, synd att han bara inte kunde sätta dit pucken..

Carlsson leker ju bort allt motstånd, så j*vla grym e han, snygg pass till Starck.

Bogas målvakt var skojig, hehehe.. SÅLLET.

Nu har vinden vänt hoppas jag..

Älskat kära rögle...
Kommentera

Vinst med 5-2...Gött!
Kommentera

5-2!
Då leder våra Grön-vita hjältar med 5-2!
Trevligt värre!
Kommentera

Nästa års lag
Hörde Lars Jersmyr på radion häromdagen. Han tyckte RBK har ett bra lag till nästa säsong. Jo tjena!! Ta nu och rensa i laget. Har följt RBK i många år. Har aldrig sett ett lojare och mer ointresserat lag. Inte konstigt ni tappar publik.
Kommentera

Rögleklacken
Jag har sett ett antal matcher med Rögle, tycker att det är ett bra lag. Jag undrar bara varför så många klackmedlemmar visar ett sådant dåligt uppförande, speciellt mot motståndarnas supporters? Är det inte bättre att lägga energin på att heja på sitt eget lag istället, bara en tanke! Folk som kastar in saker på rinken, ölburkar med mera...det kan ju verkligen skada någon. Visa att man ska skära halsen av spelare. Sista matchen jag såg var borta mot Växjö den 30/1. Där står det en massa personer i Rögleklacken vända mot växjöklacken stora delar av matchen, är det inte hockeyn vi alla är intresserade av?

/En kille som undrar
Kommentera

Match mot Arboga - Ställ nu upp för vårt kära RBK!
Se nu till att palla er till hallen idag, spelarna behöver vårat stöd. Eftersom vi verkar gå mot en ekonomisk förlust (även sportslig) är det oclså viktigt att ställa upp. Annars kanske förutsättningarna inför nästa säsong blir riktigt usla!
Kommentera

Sv: vem tog bilder i växjö??
shorty: okej, den funkar väldigt suggigt
Kommentera

PatrikJ: Kanon. Trevligt dessutom att du tydligen satt framför mig i bussen! Av alla platser så har du dokumenterat det jag upplevde...härligt :)
Kommentera

shorty: Glöm det, nu funkar den. =)
Kommentera

PatrikJ: Länken funkar inte här.. =(
Kommentera

tipset
Vem vann egentligen på tipset som lämnades på bussarna.
Var det någon som hade rätt resultat ?
Kommentera

Här finns lite bilder och filmer från Växjöresan.
paje.mine.nu/gallery/view_album.php?set_albumName=rbk
Kommentera

PatrikJ: underbart
Kommentera

adizz:
Jag kommer att lägga upp lite bilder och filmer imorgon.
Kommentera

vem tog bilder i växjö??
jag vill se bilderna i växjö nån adress?
Kommentera

Sv: Wikegård vs. Luleå
OE: Rögle och DIF är tydligen på samma nivå. Larvigt att "göra upp" med en spelare för en tackling eller dylikt. Idrott är i grunden en lek, inse det och gör inte för stort allvar av det!!!
Kommentera

Wikegård vs. Luleå
Vad tycker ni om den senaste tidens "krig" mellan Djurgården (Wikegård och Oduya) vs. Luleå (Micke Andersson och Ledin)?

Personligen tycker jag DIF gjorde rätt som gjorde en vendetta...

...väntar fortfarande på att någon ska göra upp med den som när han bar Halmstads #27 överföll Byström i i en match 01/02...

(Obs: Nu menar jag inte att någon ska avrättas, bara lite old time hockey)
Kommentera

Usch då!
Dagens matcher:

J18 Rögle - Frölunda 4-9
J20 Fågelklubben - Rögle 7-0

Nog talat om detta, i morgon är det Arboga som gäller. Det enda lag vi slagit i denna serien. Repris tack!
Kommentera

Sv: KILLKENNY o Addeman
sillen: Snällt av dig att kalla mig för lilla grabben :) Det tar jag som en komplimang... :)
Då jag stod mitt i våran klack kunde jag varken höra er oavsett om trumman dunkade eller om den var tyst.....För det var ett härligt go hos oss också.

Om ni vann klackmatchen eller inte kan jag inte avgöra och är inte intresserad av det heller.
Det som intresserar mig är VLH laget i mitt hjärta sen 35 år tbx fast då hette dom VHC.

Jag tycker det bara är roligt att det är feststämmning på hockeymatcherna och igår var även ni en bidragande orsak till det.

Som jag sagt tidigare fortsätter ni på den vägen ni gjorde igår då kan även jag bli imponerad... :)
Kommentera

Sv: MVG AIA
The Punisher: skugge ska testa vingarna i JONSTORP nu...ha d fint alla/LADAN I MON
Kommentera

Sv: MVG AIA
Ok, jag skulle vilja leka oscarsgala här och tacka:

* Alla som följde med och gjorde gårdagen så minnesvärd

* Alla företag som sponsarde med något igår

* Laget som krigade på isen

* Alla som var på efterfesten på Bahnhof, ni var verkligen trevliga Rögle!

Men nu blickar vi framåt mot morgondagen. Spelar Rögle så bra som man gjorde i sista delen av matchen igår, då blir det inte roligt och komma från Arboga. Det är det kanske inte i vanliga fall heller, men då blir det en mardröm. Eller som Slayers frontman Tom Araya: "I kill you and your dreams tonight!"
Kommentera

Pommer: jag tog med en polare "pubne" en gång till Rögle, nu missar han inte gärna en hemma match.
Kommentera

FrasseLakej: Är det i bättre att du erkänner att vi vann läktar matchen igår, för ni hade inte mycket att sätta imot.
Ni var en klass bättre än oss när ni var nere i Ängelholm det erkänner jag men frasse se till att lägga undan den där förbannade trumman, det låter mycket mäktigare om ni sjunger utan trummor det lovar jag dig ( det hörde du väl igår)
Kommentera

« · 388488 · »