1150x200-s5b1ZRNY.jpeg

Rögle BK

27103 inlägg · 5185 ämnen

Hur ROLIGT är det i dagens RÖGLE?

« · 338970 Till forumet

Hur ROLIGT är det i dagens RÖGLE?
Det som jag tycker är den stora skillnaden mot förra årets upplaga är att den trygghet o harmoni som Melin spred omkring är som bortblåst. Spelarna ser rädda och ängsliga ut, de ser inte ut att ha roligt.
Jag råkade av händelse läsa vad Melin skrev i matchprogrammet vid den här tiden förra året inför hemma match mot Mörrum.

...Det krävs att man har ett lag med spelare som har ett bra självförtroende men som ändå är ödmjuka och kan ta framgång utan att bli kaxiga och tappa koncentrationen. Det krävs också att man har ett lag med spelare som har väldigt roligt både på och utanför isen. En bra inställning med hårt jobb alltså, kreativa spelare som tar initiativ men som ändå har disciplin och tar ansvar och att alla har roligt tillsammans. Allt detta tillsammans skapar en harmoni och balans i ett lag.....

Ibland får jag känslan av att Waltin och Johansson är FÖR seriösa och glömmer bort att det måste vara roligt oxå. Förra året kunde vi läsa om practical jokes i Hinkes krönika, men i år verkar den ner lagd.
Har RÖGLE glömt bort att ha roligt?
Kommentera

« · 338970