1150x200-s5b1ZRNY.jpeg

Forum

« · 57533 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

vi går dit ..... pekar
JAAAA VI SLOG LENHOVDA BÖNDERNA I GÅR....
Kommentera

Sv: Poweplay
Strandberg måste få spela mer i powerplay. Kan inte fatta varför han inte får mer speltid! Solklart bästa pp back!
Kommentera

Sv: Sant
Pelle e Kung!!!!!!!!!! Solklar hakning när han skulle sprätta upp den i tredje kryssmaskan!!!!!!!!! Synd! Pelle blir bättre och bättre.
Kommentera

Svensson e för gammal Svensson e för gammal Svensson e för gammal!!
Svensson e för gammal Svensson e för gammal Svensson e för gammal!!
Men han har hjärtat i Rögle.....
Kommentera

Nä jag har inte hört något om att styrelsen skulle hjälpa till med buss till Bofors.
Kommentera

Citat ur Dalademokraten
"- Dåligt att Leksand inte klarar av att besgra Rögle med mer än 5-4. Det blir tufft när lag som AIK kommer att stå för motståndet.
Fredrik Sterner på Dala-FM."

Självgodhetens svulstighet i högform!
Kommentera

Sant
Jo det är klart att det är resultatet som är det viktiga:Men det känns ju trots allt bra att känna att RBK kan stå upp mot Leksand i spel 5-5...... Gasolin: Har du hört nåt från styrelsen ang.Bussresa till Bofors?????
Kommentera

Sv: Helvete!
Spelar väll ingen roll om man vinner 5-5 matchen? Man ska vinna själva matchen...Kvittar om ena laget har 3 spelare och det andra 4...
Kommentera

Ja, speciellt när man spelar 5-3 och risken för motståndaranfall är minimal. Då är det ju som sagt bara att ställa upp en höger och en vänsterskytt med bra skott på blå med klubborna inåt i banan så de kan skjuta direktskott och sen in och raka in eventuell retur. vilket det finns mkt stor chans att göra när man spelar med två man mer på banan.

Nej som sagt, gårdagens pp-spel, i synnerhet då under nästan 2 min i fem mot tre var under all jävla kritik och även coachningen av det hela var bedrövlig. Vilket i förlängningen avgjorde matchen.
Kommentera

Daniel Johansson
Någon som vet något om Johansson den äldre?? Hur det går för honom??? Kontrakt nästa år??
Såg att han "bara" är 27 bast, trodde han var mkt äldre.
Kommentera

Ett alternativ till som kanske borde testas i PP är att sätta Sjöberg på backplats. Hans enorma kanon kanske skulle komma mer tillrätta från en sådan position.
Han o Strandberg på backplats i PP skulle ge täckande spelare o motståndarmålvakter ett o annat blåmärke om inget annat.
Kommentera

Underbar stämning !
Jag vill på detta sätt tacka den underbara klacken för inramningen igår.När ni sätter den sidan till är ni outstanding i hockey-Sverige.
Däremot så blir det lite väl töntigt att ni gnäller för att det spelas musik när ni ändå är tysta.Detta är ju enbart för att hålla uppe stämningen när ni står och samlar krafter.Dessutom så stängs ju musiken av så fort ni går igång,så varför gnälla ?
Också ett stort tack till Pelle Svensson och Jakob Johansson som gav abslout allt för att vinna.Hade alla haft denna fighting-spirit så kan jag garantera att serien hade sett annorlunda ut.Tyvärr så har ju inte Iwarsson sin bästa dag och Sjöbergs insats är allt för ängslig och hafsig.Det kostar blod,svett och tårar att slå lag som Leksand.
Kommentera

rättelse
ja, jag vet att det heter poweRplay
Kommentera

Poweplay
Eftersom det verkar vara en tradition i föreningen att Rögle BK inte skall ha några spelare med bra skott så borde man väl då utnyttja de som trots allt lyckas lura sig in i laget med ett bra skott. I alla fall i powerplay. I mina ögon så har Anders Strandberg klart bäst skott i dagens RBK och jag FÖRBLUFFADES igår när jag såg att man i spel 5-3 i över 1.30 inte spelar på direktskott av anders (som dessutom är högerfattad vilket gör det hela enklare) och sen in och jobba på eventuell retur...Utan istället spelade man med tex Hansson som verkar tro att skott från blå renderar i fängelstraff.
Är det ingen mer som tycker att man i alla fall i spel 5-3 borde använda Strandberg och hans skott?

RBK:s spel i fem mot tre var nämligen det sämsta jag någonsin sett i den spelformen i hela mitt liv tror jag.
Kommentera

Söndag??
Läste ju att styrelsen skulle hjälpa till med Bussresor.Hur ska det gå till rent praktiskt? Känns som det är sista chansen i sa dom andra bortamatcherna är ju låååååååååååååååångt iväg....
Hur ställer sig du Otto om styrelsen hjälper till???
Kommentera

Sv: Helvete!
Jag tycker folk gnäller för mycket om matchen igår. RBK gör en jävligt bra match och vinner återigen mot Leksand i spel 5 mot 5. Det gjorde man förra gången oxå. Visst PP är inte bra, men titta på allt annat som är så jävligt bra.

Om Leksand ska ha chans att gå till Elitserien så har RBK jävligt stor chans att gå till Kvalserien..
Kommentera

Helvete!
Det va ju ytterst nära poäng igår......Men som vanligt är ppspelet pinsamt dåligt...... Sade redan innan säsongen att jag saknade minst 2 snabba spelare med kretiva passningar! Det är för många som man säger i fotboll (terränglöpare). Tycker bara det är sjöberg som har ordentlig speed på grillerna. Nej vi hade behövt en Nielsen,Pilut,Micke Johansson o till viss del Högga.När Leksand hade pp gav dom pucken till Nielsen o han åkte in utan problem o dom kunde ställa upp sig.När RBK hade pp blev det mest Nyström inspel i sarghörnen!!!! För dåligt! Nej tyvärr saknas kreativa snabba spelare i dagens RBK.En Rahm på backen hade ju inte vatt helt fel heller.Trots detta är laget i övrigt bra tycker jag och det verkar finnas en bra moral också.Gjorde ju igår en bra kämpamatch o man vek inte ner sig som sist hemma mot Leksand.2 Stolpskott o kanonläge med 5 sek kvar.Men spela 1.30 i spel 5-3 utan att kunna skapa ett öppet läge är uselt.Ne som sag en pilut,Micke eller såvidare så hade detta laget gått långt!
Men positivt var stämingen o känslan av att man lätt är med i spel 5-5 mot leksand o kan helt klart störa dom. så man får ju hoppas vidare o vinst på söndag så är man med o krigar om dom 2 översta platserna igen så COME ON RÖGLE!!!!!
Ps har fått ett nytt hatobjekt i svinet Sigge i andra perioden sätter han ju nävar,klubba o allt i ansiktet på herman riktigt FULT
för jävligt DS
Kommentera

Sv: Tungt!
Hammersf: Du verkar ha lite svårt att hitta rätt här i livet. Ditt inlägg som uppenbarligen var avsett för Leksand hamnade i Rögles gästbok.
Om du väljer "Leksand" i rullgardinsmenyn till höger, så kommer du att hitta LIF:s gästbok.
Kommentera

Sv: kom igen nu arbekå!!!!
Äntligen en som ser samma som jag, men tjänstefel gör man bara en gång, här sker det varje match sen serien startades i höstas, P Lundmark är den som har coach ansvar under match, har dessutom bra pröjs för det men slarvar bort varje PP, obegripligt!!!
Kan det vara så att han är för mycket "kompis" med dom äldre rutinerade spelarna???
Kommentera

Sv: Jämnare än väntat
Just nu är det bara så fruktansvärt irriterande att Rögle fick den chansen i slutet. 19.57 och Pelle får ett jätte läge. Fan bara att lägga in den. Den chansen kunde vi varit utan så hade man sluppit att vara så besviken.

Jag skrev ett mail till SVT och frågade varför man tjatar om Leksand hela tiden. Det är ju Leksand hit och Leksand dit. Hela hela tiden Leksand. Vi andra lag i SA existerar inte.

Jag fick svaret

"Vi visar Leksand delvis för att de är ett klassiskt lag som troligen är på väg
upp igen och
om inte nerverna spökar ska vara överlägsna i Allsvenskan."

Korkat svar.
Kommentera

Domare stavas med 1 "m", jag vet...
Kommentera

Jo jag vet var dommaren gör mot Brown. B fick en tackling och föll tungt. Liggande på isen slår han till Röglespelaren över vaderna med sin klubba. Röglespelaren trycker ner GB mot isen med klubban. Då får GB tokspel och skriker (så dommarn vänder sig om) och samtidigt börjar han veva med klubban. 2 min utdömda. Ytterligare 10 min personligt för protester (som nog hördes ända till Leksand). Matchstraff var det alltså inte, men då mindre än 10 återstod fick han gå å duscha i stället för att bänknöta utvisningsbåset.

Fråga istället varför dommaren helt plötsligt hittade en utvisning på Roger Hansson för fasthållning, när han i momentet innan i LIFzon släppt 3 st solklara holding the stick. Under denna harlt matchavgörande utvisning kunde LIF göra 3-5 (ruggigt effektiva förresten). Detta anser jag vara en större skandal än GB´s utvisning.
Anser även att LIF måste skärpa sig och sluta mad dessa ständiga hakningar och klubbviftandet i ansiktena. Minns t ex nr 6 när han tekade rakt upp mot taket och var mm ifrån att köra klubban i ansiktet på Hermansson. Nr 6 bara råflinade efteråt. FULT. Jensa Nielsen minns man för hans filmning när Röglespelaren var 2 meter ifrån. Dommaren bara tittade förvånat...JN hade 3 st filmningar i samma byte. Hollywoodagenterna jublade!
OS-hjälten Sigge bara snackade och snackade och snackade och knäräddade turligt LIF i sista sekunderna.
Rätt lag vann nog, men heder till RBK för insatsen. Med samma flyt som LIF hade så kunde vi vunnit, minns Lindgrens stolpe i första perioden och Starcks stolpe i sista.
Kommentera

Bara att instämma om powerplay-coachningen! De spelare som var på isen fick inte iväg så mycket som en "fösare" mot Leksandsmålet i spel 5 mot 3 under 2 1/2 minut!
Man blir ju lite konfunderad, på bänken sitter A.Strandberg med ett av seriens hårdaste skott men han spelade inte en enda sekund i det powerplayet! Strandberg bör ju vara en av de första man tar in på isen i 5/3-läge...
...och det var ingen engångsföreteelse!!
Ett lite tjänstefel kan tyckas, men vem fan är perfekt?!
Kommentera

Jaha...så var då Hammersf inne och klottrar igen. att dom bara giter. Skulle inte ge mig in och klottra på deras hemsida bara för att dom inte är i SA utan möter storheter som Gislaved, Mörrum, Tranås etc

Håll dig hemma på din egen sida Hammersf. Eller är du kanske lite smygRögleit?
Kommentera

Blir otroligt upprörd när man envist fortsätter att köra samma gubbar i Power play som inte får ut någonting, För H***te PL börja coacha
Kommentera

heja LIF

Norrlandsguld hahahaha
Kommentera

kom igen nu arbekå!!!!
Vill inte lägga över all skuld på Iwarsson, men han får ta på sig två av målen...
Tyckte att han såg ostabil ut....

Kul att Buddha var med i klacken..

Nu väntar 3 svåra matcher, Leksand (borta) och Bofors hamma o borta...två vinster där skall inte vara en omöjlighet...

En sak till..ska Leksand till Elitserien, får de noga höja sig rejält, tyckte att Rögle lika bra kunde vunnit i går, men det är som det alltid har varit..DE VÅGAR INTE SKJUTA!!!!! VARFÖR!!!!

Vi ska upp till elitserien igen na na na na na na na na ......
Kommentera

Märkligt!
Den enda sidan på swehockeys server som inte verkar fungera är RBK! Och även den fungerar egentligen, då man kommer åt alla sidor via rullningslisten, utom förstasidan.
Mobbing eller?
Kommentera

Sv: statistik
Tragiskt? Volle var med för att Granqvist är skadad. Vad är det som är så tragiskt med det?
Kommentera

statistik
Ivarssone bästa målvakt??? det finns lögn, förbannad lögn och statistik...... Ivarsson har inte hållt den klassen i SA som han gjort i allsvenskan...bara att inse...att han skulle ha tagit ett par av målen igår,,,menmen..bara att komma igen...

Kul att Wolle e tebax...tragiskat att inse att han har större chans att stå en match i år än vad Erik har.......
Kommentera

Låter trist med swehockeyservern...
I brist på det helt officiella referatet, får ni gärna kika på mitt lilla nedklottrade referat + spelar/tränarkommentarer (på RFN), så får vi se om även firma Fagerlund får igång datorerna så småningom :-)
Gonatt folks!
Kommentera

Kanske var det så att domaren ville kompensera de andra slagsmåls utvisningarna då han i två fall tog ut båda spelarna fastän det bara var en som slogs. Har speciellt ett fall när en Röglespelare (kommer inte ihåg vem) fick motta 2 knytnävar i ansiktet utan att själv veva något. Av någon skum anledning så kommer herr Thorsbrink på att båda spelare ska ut. Måste vara svårt att lira om man ska behöva vara rädd för att åka ut eftersom man får på käften.

Känns attans segt nu. Om vi bara hade fått in den i slutet.......

Buddha hade ju oanade röst resurser :)
Kommentera

Gott folk! Så här ligger det till: För femtielfte gången ställer servern till stora problem för oss. Den har omöjliggjort uppdatering av sidan, förhoppningsvis har vi fått klarhet i vad det hela gäller i morgon förmiddag. Först då kan uppdatering av matchintervjuer och referat ske, tyvärr!
Kommentera

Grattis Leksand Skönt att ni satte dom på plats. :) :) :)
Kommentera

Tungt!
Denna förlust var jävligt tung...Vi var ju så nära...Om inte Jacke hade blivit hakad i slutet när han hade öppnet mål, hade det blivit minst en pinne.

jeje...

bra tryck i afton varje fall
Kommentera

Jämnare än väntat
Ja ojoj det blev svettig för oss blå-vita... men man måste undra vad domaren gör som tar ut Brown men inte den andre alldeles i slutet fast bägge slåss???

Skitsamma, LIF vann iaf, tack OS-hjälten Sigge Svensson för det, han fick leka lite målvakt! Det gick ju det med...! =)

Kom igen nästa match RBK...
Kommentera

Sv: RBK-LIF
HAHHAHAHAHA

Sa jag inte att danskarna skulle torska
Kommentera

Satan...det här sved i hjärtat det, sâ viktigt det hade varit med poäng...jaja vi fâr komma igen.. Tack för referanten svenne!!
Kommentera

Matchen är över....
Sigge Svensson räddar ett givet mål när LIF-målisen var ute och irrade runt i zon strax före slutet.
Kommentera

Jesse kommer aldrig ut ur kassen..Leksand spelar för bra.
Bara 19 sekunder kvar.
TO begärt av Rögle
Kommentera

pp nu....vem lirar???? kom igen nu vvaa..
Kommentera

Powerplay nu.....sätt pucken i mål nu.
Kommentera

Hansson är uppflyttad och spelar forward nu.
Kommentera

Jacke slängde in pucken framför mål, sen tog det på något innan den gick in i mål.
Kommentera

JJJAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!! KÄmpa RBK kämpa...
Kommentera

4-5 Härligt.....fortfarande tid kvar.
Kommentera

Mierda......3-5....jävligttt tungt....
Kommentera

Och när jag säger det...åker Hansson ut. :-(
Kommentera

Månsson får beröm av reportrarna. Domaren verkar släppa allt nu.
Kommentera

10 minuter kvar.
Chanser åt båda hållen nu.
Kommentera

« · 57533 · »