1150x200-s5b1ZRNY.jpeg

Forum

« · 59726 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Elvenes
Ojoj vad många förståsigpåare det finns här då. *hrmpf*
För att göra er lite gladare så hittade jag en rätt kul länk - OBS om man har en stor portion självdistans. Säger bara "Salo nicka, vi vill se"
Kommentera

Elvenes
Nu får det väll vara slut snackat om elvenes comeback!!! klart jag också skulle vilja se dem i den grön vita dressen igen, men som det ser ut idag så tror jag att det e ganska så svårt tyvärr, och det beror inte på att hjärtat har försvunnit och det beror inte på laget som vi har idag. det beror på något helt annat, som jag inte tänker gå in på här i gästboken!! men tyvärr så har jag lite insikt av vad de handlar om.

men jag hoppas som alla andra att det kommer att lösas och att vi får se dem på isen innan deras hockey spelande e slut. men i vilket fall som helst, så ska vi leva på minnena av vad familjen elvenes har gort för vår kära klubb.

Nu hoppas jag att de som inte var på plats i klacken i matchen mot bofors, håller vad de säger.

Rögle det kvittar vad som sker vi ska alltid följa er. har man röglehjärta så ska man stå och skrika även i motgång, så fast dessa förluster så hade jag velat se en fullsatt ståplats sektion nästa hemma match

I Med och mot gång stöttar vi Rögle.

//Björn = Hjärtat i Rögle.
Kommentera

Sv: Snart slut !
Men herregud, vad är det frågan om?? Saknar vissa personer här inne allt vad närminne heter?? Elvenesbröderna VAR mkt bra ja, men de senaste säsongerna var i synnerhet Stefan direkt jävla värdelös...Man kunde ju bli förbannad på läktarn av hur lam och ineffektiv han var. Och att han nu, ett par år senare, efter spel i DANSKA ligan skulle kunna komma in och tillföra RBK något är ju en mkt märklig åsikt.....Låt oss minnas dom som dom var tidigt 90-tal istället...
Kommentera

Personligen tror jag varken Roger eller Stefan hade varit lösningen på plan.Däremot utanför ser jag Roger som en betydligt mer kompetent andretränare än Peter Lundmark.Roger har alltid varit en tänkare på isen och ett större Röglehjärta får man leta efter.
Han utstrålar auktoritet och jag är övertygad om att laget lyssnar på en sådan kille med respekt.
Kommentera

Sv: Skäms inte
Klockren analys. Har försökt förklara detta länge för skåningarna.
Undrar om Nibbe hann med att se att man i RBK har flera stora talanger. Killar som om man fortsätter att utvecklas kan komma att utmana en så etablerad kille som Micke Ljungberg. Några fler grepp på repertoaren så är dessa killar världsstjärnor. Prova ha klubban på isen någon gång så är det lättare att göra mål.

Lite snäll också:Byström var jävligt bra!!!!!!!! Vart kommer han i från?
Kommentera

...håller med Gasolin :-)
"ni e alltid välkomna"
Kommentera

Vi ska ha Stass o Elvis tillbaks. Kolla alla gamla spelare vad dom säger Stass o Elvis är gud. Om inte Elvis Ska spela kan han träna o Stass gör 40 mål, fråga Herman vad Rögle saknar, Jo en skyttekung vid namn STASS. Kom hem Elvenes ni är BÄST....
Kommentera

Snart slut !
Tyvärr ser det ut som om vårt kära lag går mot samma öde som förra säsongen.Avsevärt fler matcher spelade och ändå tredje sist i tabellen bådar inte gott.
Är det då rätt att köra på med samma filosofi även nästa säsong ?
Är tränarduon rätt men saknaden av tillräckligt bra spelare orsaken ?
Själv tycker jag att vissa etablerade inte tagit tillräckligt med ansvar plus att backsidan är dokumenterat klen,men huvudansvaret ligger hos tränare och stryrelse.
Vad tycker ni andra ? Vad bör förändras ?
Kommentera

Kom igen arbekå
För fan Rögle, vinst i morgon é ett måste, förlust så ser det mkt mörkt ut....

Rögle, vi ger oss aldrig...
Kommentera

Arkivet
OE: Har inte arkivet legat på ombyggnad ett bra tag nu?? När kommer den sidan upp??
Var rätt så trevligt innan när ni på officiella hade "Var är de nu" och gamla röglespelare + statistik.
Kommentera

J20 i helgen
För er som är trötta på alla os-sändningar med Ulfåbge och co (och alla andra för den delen med) :

Kom ut och se Rögles J20 som idag möter Brynäs klockan 15:30, och ni som även är morgonpriggna imorgon kan komma ut och se när Rögles J20 tar emot AIK klockan 11:30 (söndag alltså)

Välkommna!
Kommentera

Tre Kronor
Grattis till bronspengen Roothan! En välförtjänt framgång till tjejkronorna, en rejäl knäpp på näsan åt Fagerlund och ännu en OS-medalj i hockey hem till Ängelholm!
Kommentera

Sv: Ser besvärligt ut
Jag har faktiskt skrivit ett vinstreferat också..Örebro borta.
Så det har inte varit ett kompakt mörker hela vägen. :-)

Men man härdas ju och hemmasupoprtrars hån rinner numera av mig som vattnet av den berömda gåsen.
Kommentera

Sv: Leksand - Rögle
bajenmattias: ...och?
Kommentera

Ja och plus att man har Tomas Forslund som kommit tillbaka på allvar..... 3 mål i går bådar gott inför kvalserien!

Ut med gnaget..

Heja Leksand!
Kommentera

Sv: Ser besvärligt ut
Paogar å töser. Logna er.
Nu går vi dit k**en pekar. Vi har just tappat alla poäng mot seriens etta och tvåa, men so what? Det är mot de andra lagen vi skall ta poäng. Tycker inte vi ska kasta yxan på isen ännu. Men visst är detta bortakomplex märkligt??? Snacka om psykisk låsning. Kanske en idrottspsykolog skulle komma och snacka istället för ett träningspass?
Kommentera

Ser besvärligt ut
Det verkar inte direkt lovande, när man kikar på tabellen.
Nyköping, som är det enda som skiljer RBK från en plats utanför playoff, har TRE matcher mindre spelat, och Löven som ligger sist har två matcher mindre.
För Rögles del återstår matcher mot de fyra norrlagen - Boden och Löven borta, Skellefteå och Nyköping hemma.
Ingen av dessa matcher är lätt, så just nu känns det som att det behövs ett litet mirakel för att RBK ska få spela vidare efter Nyköpingsmatchen :-((
Samtidigt lyfter jag på hatten för Sven, som den här säsongen fått skriva det ena förlustreferatet efter det andra, efter hundratals mil utan poäng i bagaget... inte helt kul...
Kommentera

Skäms inte
Mitt älskade LIF är helt enkelt ett nummer för stort för denna serie, ni behöver inte vara oroliga... med suveränen Löwgren i laget tar ni er till playoff. Grattis till att ni iaf kämpade bra. Ni kommer vinna nästa match! =)
Kommentera

Offensiv
Anfall bästa försvar var Rögles melodi för några år sen. Då hade vi fart under skriskorna. Tyvärr finns inte det längre, dagens hockey tillåter inte det. Nu ska man ha stora starka backar o det har inte vi. Jo en men han sitter på bänken (Martin E.). Hur många skott har Rögle skjutit i snitt på bortaplan? Defensivt spel SKA inte Rögle syssla med. Vad jag vet har vi spelat defensivt alla matcher borta utom 3 perioder. 2 sista mot Tingsryd o sista mot Nyköping. Något måste hända nu. Hjärta o full fart framåt. Sen skiter jag i om vi tjänar 1 miljon denna säsong. Det är viktigare med play off. Ja jag vet att pengar är viktigt men just nu måste vi börja vinna annars är det slut lika tidigt som i fjor. Hört talas om HD/HST ska bytta namn till HIFs-bladet. Obs ta inte detta som gnäll jag vill bara att vi ska börja vinna, finns inget bättre än RBK seger, lika skit är det med förluster. Puss på er Rögle fans.
Kommentera

Fan Fan Fan (Konstruktivt va?)
Kommentera

Stackars Wennstrom..skottstatistiken tyder ju pa en valdigt jamn match ikvall,mmmmm... VAD ar det som hant med kara RBK, nagon som kan forklara det?? Det maste vara nagon sorts fobi for bortahallar... nae man blir da inte klok.
Kommentera

Det blev som väntat en förlust igen...=(..

man kanske inte ska gå till SA mer...då har man kanske störe chans att gå till Plya off genom en första eller andra palts i fortsättningsserien??
Kommentera

OJ! 6-2, än lever liket ;-)
Kommentera

Sv: Rögles spel
Undrar hur matchen igår hade slutat om Vitryssland hela tiden checkat med 3-4 gubbar och satsat på rock'n'roll hockey?
Kommentera

Rögles spel
Tyckte att Rögle spelade jävligt defensivt förra säsongen, men jag tycker att dem spelar lika jävla defensivt i år. Dem får ju för fan aldrig någon press på motståndarlaget, en kanske två forvards stressar medans backarna är halvvägs hem i egen son.
Trodde annars att Rögle skulle spela mera offensiv hockey med Votruba som tränare , men där trodde jag fel.
Kommentera

Hur länge pallar Wolle?
Kommentera

Hade ni hoppas att göra en skräll a´Vitryssland?

Leksands seger över Rögle anses väl vara minst lika given på förhand som Sveriges seger över Vitryssland? Men det verkar vara en skillnad, Leksand ser ut att ha en målvakt som inte duckar för puckarna.
Kommentera

4-1 är mer än 2-1 :-(
Kommentera

och 4-1....fy fan....RBK är riktigt, riktigt, riktigt jävla usla nu....herregud vad tråkigt...
Kommentera

3-1 nu...... *suck*
Kommentera

Leksand får slå ett par extra gånger på varje skott de avlossar, därav skottstatistiken.
2-1 är inte speciellt mycket. Ett mål endast!
Kommentera

Leksand - Rögle
Kattens lek med råttan , Leksand leker skiten med Rögle 2-1 i paus och 16-4 i skott , snacka om lekstuga
Kommentera

Sv: lite och inget
Hade du varit lite insatt i situationen så hade du vetat att Granqvist inte har velat stå innan.Dyr vaktmästare !!
Kommentera

Gött Hansson!!!!!!!!!!!!!!
Kommentera

ju mer jag tänker på det ju mer retar jag mig på att Erik inte fått chansen,,,,

:=(
Kommentera

Ebbe Jag hinner inte med att sitta och sköta onlinen iafton, men ska försöka få ut någon periodrapport i pauserna!

Junior Tempen behövs inte längre, så den är borta nu
Kommentera

nu kom visst länken upp..=)
yes
Kommentera

Blir det ingen online rapportering på RFN idag Patrik?
Kommentera

Blir det ingen online rapportering på RFN idag Patrik?
Kommentera

Jag undrar om det inte är ännu mer pinsamt när man som Röglesupporter får syrlig kritik för att man kan se vad motståndaren gör som får dem att lyckas och berömma dem för det...

Sveriges kunnigaste publik var det ju...
Kommentera

Håller oxå helt klart med Trogen. Jag tycker att Janne har gjort ett kanon jobb med Rögle hittils. Men att Granqvist inte fått stå mer än ett par matcher är för jävla dåligt. Iwarsson fick t.o.m stå när han var halvskadad.
Iwarsson har känt att han kan göra en dålig match och ändå få stå i nästa match iaf. Så ska det absolut inte vara.

En sak till. Något som är väldigt svalt just nu är väl termometern på första sidan. Eller vad säger du Patrik?
Kommentera

Allting blir ju så självklart och enkelt, med facit i hand ;-)

Tung dag idag, och det kan säkert bli ännu tyngre om några timmar. Men mest betungande är medias pinsamma häxjakt på ett landslag. Olsson, Wennerholm och allt vad sportjournalisterna nu heter, sicket jävla pack!
Kommentera

Antar att han lägger ribban högt... :)

Hoppas att det kommer lite vettiga Rögleiter till Leksand ikväll, så att vi snarast kan lägga OS-fiaskot bakom oss. (Finland för min del och Sverige för de flesta övriga)

Ikväll blir det Daladans, så ta på er bästa gå-bort-kostymen och stäm upp i allsång!

LIFvet leker...
Kommentera

Patrik Sjöberg dömer Leksand-Rögle ikväll...........
Kommentera

Så varför inte ge Buddha chansen? Wolle har ju inte stått en match på ett år!!!
Kommentera

Håller med dig Trogen. helt rätt
Kommentera

lite och inget
...det e för sorgligt att jag fick rätt...tycker det är kanon kul att Wolle e tebax..han e en riktig kämpe...men jag kan för fan inte fatta att det tog en hel säsong att fatta att det kan vara bra att ha 2 målvakter igång..och att Jesse inte har varit bra i dom 3 sista matcherna...han har inte varit speciellt lysande på ett bra tag juh...
Kommentera

Sv: RBK-BIK
Lite kuriosa apropå Kåmarks vita grillor. Minns ni inte Paavo Revilää´s illröda skridskor som han gled omkring på i gamla vegeholmsladan i början av 80-talet? :-))
Kommentera

Sv: Kan...
bajenmattias: Låter ungefär som samma resonemang som alla svenska experter körde med inför Belorusäventyret.
Hoppas att LIF-experterna får samma kalldusch som vi alla fick igår!
Kommentera

Sv: Kan...
Teoretiskt sett skall det kunna gå men manvet ju att Leksands ev förluste hemma efter ordinarie kommer mot Timrå eller Aik!!

Leksand mot Elitserien och Magnus Svensson till Tre Kronor!
Kommentera

« · 59726 · »