1150x200-s5b1ZRNY.jpeg

Rögle BK

27120 inlägg · 5185 ämnen

Forum

« · 15265 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Veckans intervju
Var någonstans finns officiella sidans Online, som det står om i det första inlägget?
Skulle vara bra att veta, för annars känns det dumt att jag nu - hemkommen från Oskarshamn - sätter mej ner och skriver ett referat.
Man vill ju inte dubbelarbeta!

Tack för de goda matchkommentarerna som nämnts i det andra inlägget!
Kommentera

Matchen
Det fanns trots allt lite positivt från RBK-håll i matchen.

Kommentar finns nu ute på officiella.
Kommentera

Jubel i Valhall
Det jublades i Valhall ikväll när Hammers gjorde fyra mål över Örebro och det femte jublet kom när resultatet Oskarshamn-Rögle lästes upp ;) Rögle o hammers på samma poäng snart går vi om :0
Kommentera

Motgång!!!Redan!!!
Alla lag kan ha motgångar men det är tråkigt att den drabbar Rögle redan! Bara den försvinner innan folket tröttnar på att följa dem! Det hade varit skönt om den kommit mitt i när man samlat i hop lite poäng och hade superallsvenskan klar! Att se Rögle under halva delen av tabellen svider i ett Grönt och vitt hjärta och visst blir man lite nervös om det fortsätter på det här viset! Än så länge kan vi ju leva med en bra och underhållande ishockey hemma i Ängelholm men dem måste ta poäng på borta-is!

Oavsett vad som sker kommer jag alltid att befinna mig på platts i ladan och övriga sverige och följa mitt lag som ligger närmast mitt hjärta...Hoppas ni andra finns sidan om mig och stöttar våra hjältar! Rögle det kvittar vad som sker vi ska alltid följa er!

Ses väl på Söndag?
MVH Daniel!
Kommentera

Ser inte bra ut!
Detta kan inte vara sant! Inga mål borta förutom Halmstad ett mål!

Säger bara en sak ..... .......... !!!! Tyvär =(

Nåt måste hända nu! Jag har alldrig varit med om en sån dålig säsong med rögle som i år och vi har jätte bra spelare som hansson, löven, pelle m.m
Kommentera

Sv: Period 3
Hemskt vad ni ger upp enkelt, har ni aldrig varit med om motgångar förrut??????????

Inte för att jag tycker det är kul när RBK förlorar, men det är en tuff serie där alla kan slå alla, men visst DET ÄR PÅ TIDEN ATT BORTAPOÄNGEN BÖRAR TRILLA IN NÅN GÅNG!!!!
Kommentera

ja du, televinken, nu ger vi fan i detta
åt helvetet med hockey
Kommentera

Det är redan gjort....slut för idag åxå.....hur kul som helst...att man bara get sitta på modem uppkoppling för att följa matchen.....man blir ju så ***** besviken.

USCH VAD DÅLIGT........

Kom igen nu mot Bofors, Rögle....det kommer nog 1000 personer med denna stabila hockey....men det är ju klart, som man räknar i Ä-holms ishall så blir det säkert fullsatt...apprå på köerna utanför hallen så är det bedrövligt långsam hantering.....öppna luckorna tidigare...eller rappa på...särskillt om det bara är runt 2000 besökare per match.
Kommentera

Psykolog
Boka tid snarast hos idrottspsykolog för både spelare och tränare.
Kommentera

13-2 i skott i sista...det är ju så dags att börja då..Fy fan vad uselt...IKO är ju värdelösa
Kommentera

blås av eländet för fan.
Kommentera

Iwarsson ut, precis som om man vill ha 4-0 i baken.....
Kommentera

nädu, televinke, och jag lägger härmed ut mitt årskort till försäljning, billigt som satan: endast 1800, sittplats sektion f
Kommentera

tjena jo det kan man säga men va fan håller rögle på med ..bara undrar dom har fan sumpat skit mycket dom har haft spel 5 mot 3 .. nä det håller inte nu får det fan bli en vändning på bortasi ...kämpa rbk
Kommentera

VVVVaaaaaaadddddd hhhhhhåååålllllleeeeeerrrr dddddddeeeeeemmmmm ppppppppåååååååå mmmmmmeeeeeeeedddddddd??????????
Kommentera

Jag tror att OIK bara kommer att bevaka sin ledning just nu....sedan kan man bara imponeras av Mörrum 13 skott varav 6 gått in.....otroligt målkalas de senaste matcherna 13-5...snacka om stabilt.....
Kommentera

Och nu får Herman åka ut i botbåset....kuuuul nu blir det garanterat 4-0...garanterat.....ooooooooooohhhhh!!!!
Kommentera

men HERREGUD....vad fan är det frågan om?? fem mot tre spel hur jävla länge som helst utan resultat...Detta är ju helt sjukt svagt..
Kommentera

Vad ska man säga Jösses, tror det blir några mål idag......det blir nog någon terapi för rögle om de inte lyckas vinna idag...
Kommentera

inte ens nu!!!!!!!!!!!!!!
Kommentera

Vad händer???? Ingenting...man blir ju tokig......
Kommentera

Ytterligare en IOK:are som åkt ut, men målen ju lyser lika lite som en glödlampa i röven på Emil i Lönneberga....jag blir ju så trött
Kommentera

nu jävlar.....
Kommentera

5 mot 3 ska väl resultera i ett litet futtigt mål....kom igen nu och gör oss förhoppningsfulla....
Kommentera

Nu har Rögle PP, nuuuu skaaaa den väl ändå innnnn.....Vi vill haaaa måååååål.
Kommentera

Sv: Matchen
Vinn nu!!! Snälla!!!
En vinst hade varit riktigt skönt!!!

Det lag vi har borde kunna spela lika bra borta som hemma?!!!!
Vi har ju ett lag med kapacitet att vara bland topp lagen! Och borde vara det! Hoppas det lossnar snart?!! I tredje perioden nu hade varit FET FETT!!!

Rögle i mitt hjärta!
/Daniel
Kommentera

Sv: tror dom på detta
inte vad jag vet, skulle själv tippa på ca 1900
Kommentera

Period 3
3:e igång nu.....
Kommentera

Håller helt med dig Jesse....det är min själ otroligt...Jag tror att Herman sätter den första pyttsen för Rögle ikväll...han var ju betydligt hetare mot Tingsryd än vad hittills presterat....Skulle bara behöva bli hundra kilometer snabbare på grillorna....lite mer Wallin i honom.
Kommentera

Tänk om rögle hade liet av Leksands tåga....låg under med 2-0 mot mora på borta is...nu har man vänt och leder mked 5-2....snyggt och stabilt....

Kom igen nu Rögle inför sista perioden och vänd på skiten.....det är ju på tiden alltså!!!
Kommentera

Sen så kan lag som Mörrum spela bra borta...4-1 borta mot Bofors är jävligt starkt...En viss Tobiasson-Harris har nätat...Kunde han göra det när han spelade på bortplan för RBK?? Givetvis inte...Det händer något märkligt med spelares hjärnor när dem drar på sig RBK-dressen..RBK har ju en del egenskaper som verkar finnas kvar även om det är nya spelare i laget...Som tex att ofta få snabba mål emot sig, enorm svaghet borta, hönsgård i egen zon när man sätts under press etc...Att detta går igen och igen oavsett vilken årgång av rögle det är som spelar är otroligt fascinerande...
Kommentera

Ang. Borta matcher!
Jag har inte varit på någon borta match i år! Varför vinner dem inte? Dem spelar ju hur bra som hällst i Ängelholm!

Kom igen nu Rögle...Det räcker inte med enbart hemma vinster för att nå Superallsvenskan!!!

Ha det bra RBK fans...
Tjingeling på er så länge!
MVH Daniel!
Kommentera

Hur många var det exakt på matchen i förgår.....har man ändrat eller???
Kommentera

tror dom på detta
missar som vanligt aldrig hmmamatcherna och var därför mycket nöjd med resultatet mot taif, och tycker dom gör en bra match.
Ledningen av klubben försöker locka till sig fler åskådare genom en påhittad publiksiffra och det är väl helt ok, stämmningen var densamma som när det är fullsatt, men vill rögle locka till sig publik måste dom börja plocka poäng på bortaplan. FÖR FAN RÖGLE, COME ON, så det blir som förr i tiden
Kommentera

Enda positiva är väl att det inte står 6-0...ännu???
Kommentera

Sv: Ännu en gång
Tror ni Rögle vänder....och isåfall med motiveringen?????
Kommentera

0-3 samt 12-33 i skott efter 2 perioder är SÅDÄR va?? Fy fan vad svagt..
Kommentera

Ännu en gång
3-0, historien upprepar sig ännu en gång.
nu får det \"fanimig\" vara nog. SKÄRPNING!!!!!!!
Kommentera

Håller med.....detta är ju inte klokt....Vad håller dem på med..allt såg ju så mycket bättre ut mot TAIF.....fattar ingenting.....Ugglorna ska vi ju slå....kom igen rögle..
Kommentera

3-0...efter cirka 4829203 utvisningar....ridå
Kommentera

Sv: Oroande
Nu kom det en till på Månsson.....Oskarshamn i spel 5 mot 3, ser inte alls bra ut.....
Kommentera

Oroande
Tycker att utvisningarna haglar kring rögle just nu.... 3st redan i den andra perioden.....

Kom igen Rögle......
Kommentera

skojar du??
Kommentera

Matchen
2-0 och 19-5 i skott i röven efter första...Herregud vad "OVÄNTAT", likväl förbannat tråkigt...Vad händer med spelarnas hjärnor när dem befinner sig på bortais?? att inte göra mål under 1.32 i spel fem mot tre är ju dessutom skandal...Skärpning till de två följande perioderna krävs...
Kommentera

Veckans intervju
"...Abris springande fram och skrek "Men Janne, vad gör du". Janne svarade med "Sluta klaga tränarjävel". Abris blev förvånad och frågade vad han egentligen sa, Janne upprepade sitt svar! Samtidigt var det helt tyst i hallen!..."
(Micke Johansson om rolig episod i Rögle)

Följ med i Oskarshamn-Rögle Online! Nedsläpp 19:00!

Officiella Webredaktionen
Kommentera

Jensa
Om man ser till statistiken så är det synd att vi inte kunde fått ha Jensa igen till denna säsongen :)
Kommentera

Souvenirer
När ska man få köpa nya souvenirer???? Det har gått en säsong sen A-laget gick ifrån den töntiga gripen o fortfarande kan man inte köpa prylar med den nygamla loggan på. Vill styrelsen inte tjäna några pengar??? Jag förstår att de vill sälja ut det lagret som de har på griffins prylar, men jag lovar att de hade tjänat en hel del på att istället skänka de grejorna till UFF o ta in grejer med Oilers loggan på.
Kommentera

Sv: Publik???
I dagens NST stod det att dom trodde det var runt 2300 personer.. detta kommer fastställs senare hur många där var..

Kom igen nu RBK, slå "oskarshamn" ikväll!!
Kommentera

VA!!
Det stod att där var 2 971 åskådare som kom till rögle o Tinsryd! Jag har själv också NST!

kom igen nu rögle nu tar vi oskarsham i kväll!!
Kommentera

Stod i dagens NST att det var runt 2300 personer.
Kommentera

« · 15265 · »