1150x200-s5b1ZRNY.jpeg

Forum

« · 31942 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Hockeykultur?
Det har varit mycket tjafs om Halmstads bristande "hockeykultur". Vissa debattörer har varit ganska envisa på den punkten i Hammers forum. Varför är det då fruktansvärt jobbigt för en del att Rögle fick stryk i senaste matchen?

Rögle är ett utomordentligt bra lag. Tillräckligt bra för att klara sig utan fåniga kommentarer från en del "mindre gynnade" fans. För det är väl ändå inte det som är "kulturen"?

Jag tycker om Rögle fansen i stort, men har lite svårt att acceptera att flera till exempel blir avstängda från Hammers forum efter varje Rögle förlust på grund av kränkningar. Inte så mycket det faktum att de blir avstängda som att de känner sig tvugna att "pinka i motvind" och förolämpa, smutskasta och nervärdera andra.

Så, vad är den berömda hockeykulturen? Har den överhuvudtaget något med "sportmanship" att göra?

mvh Howdy / Halmstad
Kommentera

Sv: Inte en chans
Det får vi verkligen inte hoppas.....
Kommentera

Sv: Inte en chans
Jaså????
Kommentera

Inte en chans
På Söndag kommer inte Rögle ha en chans mot Örebro!Våra tre nyförvärv från AIK kommer att köra över er totalt!
Kommentera

Sv: Golf??
Den blå Opeln är numera historia. Misstänker att den vilar i frid med en massa andra små fyrkantiga plåtlådor på någon mysig skrotplats .
Kommentera

Golf??
Svenne, jag trodde bara du höll dig till blå Opel!!!!
Kommentera

Örebro på söndag
På söndag kommer den röda Golfen att rulla från Stockholm mot Örebro för att se Rögle ta död på bortaspöket.
Häng på och se våra grönvita hjältar ta 3 friska poäng i marschen mot SA.
Lägg ett meddelande, skriv ett mail. Det hade varit kul med sällskap.
Kommentera

Sv: Tändvätska
Jag svarar samma sak både på A och B, matcherna ser vi för att vi älskar RBK och försöker återge den känsla man har som rögleit och inget annat. Det hade ju med tanke på forumet känts märkligt att refererat ur en agronoms synvinkel. Men om om Ni vill ha det så kanske Ni skall Läsa månadsbladet Farm och Får i stället, eller om man vill ha ett någorlunda neutralt någon dagstidning.

Sen vet jag också att dom svartvita oftast är ok, inte minst från alla de matcher jag sett när jag inte har känslor för något av lagen, men lik förbannat tycker jag domaren är kass när jag väl står där och Rögle är på isen. Förhoppningsvis lyckas man förmedla det på ett för domaren rättvist sätt men åter igen ur en Rögleälskares ögon.
Kommentera

Det var väl då ett jävla tjatande hit och dit. Värst vad folk bryr sig!

Visst, alla domare (ett m) är alltid mot Rögle och det är alltid domarens fel när Rögle förlorar. Det har jag ju alltid sagt och kommer alltid att säga. Och det finns inte ett skit någon kan göra åt det ;-)
Kommentera

På fråga nummer A svarar jag - javisst, våra referat är jävligt partiska. Amen!
På fråga nummer B att vi alltid skyller på domaren, vill jag däremot inte hålla med. Oftast så skriver vi in ett omdöme efter domarens namn - men det händer faktiskt att vi skriver "bra", "godkänd", "stabil instats" som omväxling :-)
Som jag ser det innehåller referaten rätt mycket mer än bara "domarkritik", men du har ju rätt att tycka vad du vill...
Alltså - jag kan nog tala för oss som skriver referaten, då jag säger att vi absolut INTE har något emot domarna generellt! Tvärtom...
Kommentera

Kanske att man överdriver en del, Det e ju kul att det finns RBKare som det går att föra en diskussion med! Ingen annanstans finns det så partiska referat som från Rögles sida. Det är ju inte motsåndarnas fel att man förlorar, kanske det e så att ens egna lag ibland e sämre än motståndarnas - det e ju antalet mål som räknas...
Kommentera

Självklart överdriver Hammers-killen men att RFN:s referat ibland är jävligt partiska råder ingen tvekan om....detta säger jag trots att jag är 100% RBK:are....just det eviga tjatet om att domaren skulle missgynna RBK är väldigt tröttsamt....att tro att en domare, eller en hel jäkla domarkår (som det nästan antyds ibland) skulle ogilla ett visst lag är så jävla löjligt....Det är stor konspirationsteorier-a-la-Peter Antoine-varning över det....
Kommentera

Har läst igenom dem ord för ord och det finns inte på något ställe kommentarer som "de var för klena och förtjänade att skadas". Så som sledgehammers skriver. Du måste vara helt dum i huvet som kan säga att RFN och Rögles referat är tio gånger värre!

Jag undrar vem som är patetisk!
Kommentera

Sv: Hammer Fan
inspelat kassetband med jubel vad har du fått det ifrån va??har du fel på örona eller
Var du på matchen skuller inte tro det vi slog er både på läktarn och på rinken

om vi har en klack gå in på www.sledgehammers.nu/
Kommentera

Du är det ju egentligen så, att Pierre "segelnegel" Johnsson kommer från Osby. (glöm förresten aldrig att Osby har spöat räliga MIF!)
Kommentera

Till wrebe: ransaka er själva först för fan. Har du läst era egna referat på rögles o RFNs hemsida? Dom e ju för fan tio gånger värre. Patetiskt!
Kommentera

Sv: Negativ trend
Hämmes fan

Sluta älta var det....

Man skall rensa framför egen bur innan man går till anfall.

Så skärp dig, sätt på korken och stäng datorn
Kommentera

Vadå skärp mig????
Du har så rätt så, vi kommer att möta Hemmes fler gånger, nästa säsong.
Njut så länge ni spelar i Allsvenskan, pop-lag lever inte så länge.
Kommentera

Sluta att älta Hammers matchen och gå vidare med hockeyn och ditt liv i stället. Ni kommer att möta Hammers fler gånger. Skärp dig!
Kommentera

Jodå den "käslan" känner vi nog alla efter en förlust, men serien är inte slut ännu och RBK ligger bland de fyra bästa...............än så länge.

Borde inte serien heta SÖDRA SVINSTIAN med tanke på all grishockey. Får man hela tre man skadade i en och samma match är det fan inte hockey utan misshandel.
En dresserad chimpans skulle göra bättre insatser än dagens flesta domare.

Vi vet ju alla vad laget går för, syftar på Tingsryd senast, så nog ska det väl vända nån gång...igen.
Kommentera

Elitserie fantasyliga
Vill du vara med i en Fantasy Hockey liga med elitserielag?
Jag lovar, det är as kul!
Du är Genaral Maneger för ett elitserielag, tar ut laget, gör kedjor skickar spelare på träningsläger, bygger ut arenan, och gör trader med andra general manegers via ICQ
Klicka på länk tipset och anmäl dig
Det finns bara tre lag kvar, så skynda dig!
Kommentera

Har jag sakt att det är något fel på det då? Dom har haft det bra i RBK och ville prova något nytt = Hammers.
Jag vet att Lindén och Johnsson kommer ifrån Rögle, tror du jag är dum eller??
Skärp dig!
Kommentera

Inte f.n slipper ni oss
vi ska fortsätta att gnabbas i södrafortsättningsserien,för inte kan jag i min vildaste fantasi se Rölle i superA.
Kommentera

Har en liten fråga..
Har Häämmers någon klack?. Jag menar någon utpeckad klack som hittar på sånger osv?. För jag har aldrig sett någon/hört någon. Tycker det är konstigt att klaga på AiA när man inte har någon klack själv överhuvudtaget. Sen att Hämmers får hjälp av ett inspelat kassetband med jubel är ju en anning patetiskt.

Ska bli såååå skönt att få slippa Halmstad efter jul. Så kan dom ju fortsätta spela sin icing och publikfriande hockey. Mot Örebro och de andra gängen..
Kommentera

ELIT2002
Tjenare alla röglefans ute i världen...det är så att jag ska göra Rögles dräkter till ELIT2002 på datorn. Jag skulle vara väldigt tacksam om det finns någon som vet hur rögles dräkter ser ut bakifrån...hitttar inget här...

HJÄLP...
Kommentera

Hammer Fan
Du skriver i din presentation att Björn Lindèn och Pierre Johnsson
är din favoritspelare.
En liten fråga. Från vilken klubb kommer dom i från
SVAR. R Ö G L E B.K(Givetvis)
Bara ett lite påpekande.
Hälsningar
Jan-Åke
17ts17
Kommentera

Sv: Hemska Tanke
Det var hämskt vad ni gnäller på denna sidan. Varför inte släppa taget och se fram emot nästa RBK match istället.
Klaga på domaren och spelarna och alltihopa.
När vi sist var i Ängelholm och förlorade med 4-0, inte f-n klagade vi på domaren. RBK vann, så är det bara. Så sluta att barnsla er och gå vidare med era liv.

Tack och hej.
Kommentera

Hemska Tanke
Med hemska tanke när det gäller om inte RBK går vidare
till superallsvenskan, menar jag att då får man bland annat
möta Halmstad 2 gånger till(Och det måste undvikas)
ELLER HUR???
Hälsningar
Jan-Åke
17ts17
Kommentera

Negativ trend
Tyvärr börjar det se ut som i början av serien,när det gäller
bortamatcher, 3 dje raka förlusten efter uppehållet.
Får inte bli en fjärde på söndag mot Örebro, då är jag rädd
för att super-allsvenska platsen flyger sin kos.
När det gäller bortamatcher så har RBK kvar att möta Leksand,
Bofors.Tingsryd bland annat.Inga lätta matcher.
Har en otäck känsla i kroppen, att det inte kommer att gå
vägen, utan det blir fortsättning i Allsvenskan.
(Hemska tanke)

Hälsningar
Jan-Åke
17ts17
Kommentera

Hammers är precis som MIF. Okunniga, utan hockeykultur och stora i käften. RÖGLE kommer att krossa Hammers nästa gång.
Kommentera

Hur fan kan man skriva ett sånt referat?
Det är ju kränkande för fan!!
Kommentera

Det hundar skiter och det Sledgehammers säger stoppar jag i samma påse!

De verkar inte skämmas det minsta för att visa upp sin dåliga inställning till en fin sport som hockey!
Kommentera

Till junior: Var inte för säkr på att ni slipper oss i vår. Med ert spel platsar ni knappast i SA. Det gör inte hammers heller för den delen men hammers har ju inte haft den målsättningen heller.... Vi kanske får fler derbyn efter jul trots allt, det är alltid roligast o vinna mot rögle.
Kommentera

Sv: Grishockey
du måste fan ta mig va dum i huvet...................
Kommentera

Håller oxå med Patrik. Otroligt synd att sådan skit hocket ger poäng.

En sak som oxå stör mig otroligt mycket. Det gäller inte bara Rögle utan alla lag. Det är när två spelare åker ut för slagsmål.
En Häämers spelare ger Månsson en rejäl smäll. Domaren gör inget. Månsson reagerar och ger tillbaka. Helt plötsligt åker båda ut. Så är det nästan varje match. Och det är så otroligt irriterande.

Nä ska bli skönt att slippa Hämmers efter Jul. Vill ju se på lag som vill spela hockey och inte vinna matchen genom att slå 6000 icing puckar á la Troja och Hämmers
Kommentera

håller med dig till 100%, men nog vore det väl hög tid
att flytta tomtedomaren jörgen andersson till förslagsvis
dambandy div 6 innan någon blir invalidiserad eller rentav
dödad pga hans oförmåga att hålla i en hockeymatch.
En del av tjyvsmällarna i halmstad skulle renderat matchstraff och
avstängning av vilken (seende)domare som helst.
sen kan man ju heller inte bortse från misstanken att en
rögleförlust nästan alltid är bra för troja.
Kommentera

Tändvätska
Man baxnar av att läsa "Sledgehammers" referat.
Det är en sak att ta ut svängarna, men när man i princip tycker att röglespelarna förtjänar att bli skadade för att de är för veka, så har man gått över gränsen.
Lita på att såväl röglespelarna som supportrarna kommer att vara explosivt hämndlystna vid nästa möte med tanke på sådana tramserier!!

citat: "...ett spel som passar Hammers rätt bra, då de är större och stadigare än de små taniga Röglespelarna. Vilket skulle bevisas genom de skador dem drog på sig! Inte lätt att möta granithårda Hammers spelare, fråga gärna Pelle Svensson, Andreas Byström och Jakob Johansson som samtliga inte klarade av 60 minuters spel mot Hammers!"
Kommentera

Hammers-Rögle
Jag ser hellre att Hammers spelar Grishockey än Damhockey som Jan Votruba utryckte det om att Rögle spelade damhockey framför eget mål. Dessutom vad är det för medgångssuporters Rögle har, när Hammers gjorde 4-1 tömdes halva bortaståläktaren på Röglefans. Ni missade genom det Rögles resucering till 4-2 en halv minut senare.
Kommentera

Vi är på väg...
vi är på väg förbi er era typer.förlora mot halmstad kan man väl inte göra.nu får ni se upp för troja som är på väg till elitserien.ni är för dåliga, 3-0 till tropja i löjungby och så vann vi i går när ni förlorade mot halmstad,ha hah a ha ha.
Troja till elitserien- rögel till skiten.
Kommentera

Sv: Tråkigt
aaah...ännu en bortaförlust...

traaadit..
Kommentera

Tråkigt
att domaren missade överfallet på P.Svensson. Blir crossad in i målet. Halsen,hakan rakt i ribban. Eller han kanske tyckte att Svensson filmade. Sådant får inte förekomma i en rink.
Kommentera

Härligt!
Ha, ha, ha, ha, ha-lmstad.
Och troja vann över tingsryd.

Livet leker!
Kommentera

Sv: Rögles sämsta match...
Klart att Snickarna måste spela grishockey för att överleva! Synd att RÖGLE fick två skadade på köpet. Det är för övrigt bra att är Snickers är kvar i serien. RÖGLE tjänar faktiskt en hel del pengar på biljettförsäljningen på hemmamatcherna. Derby är bra!
Kommentera

Sorry...Larsson var det ju! seriens bästa domare, utan konkurrens!
Kommentera

Det speakern förklarade igår var att han inte hade nåt att göra med att ni förra matchen blev hotade med att bli utkörda. Han menade att det var domaren som stod för beslutet men att speakern fick all skit för det. Nu skötte ni er bra igår så ni slapp att bli utkörda men blev istället överkörda på isen.
Kommentera

Till Kingen:
Domaren som kommer från Tingsryd heter Patrik Larsson inte Andersson, för övrigt så gillar han att dömma när Hammers spelar.
Kommentera

Jag är helt övertygad att Hammers INTE kommer att tappa publik så länge dom slår lag som Tingsryd och Rögle.Faktum är ju att s.k "grishockey" är förbannat effektivt och definitivt frekvent förekommade i SA.Kan man inte bemästra den spelformen nu,så lär det inte fungera mot bättre lag heller,tyvärr.
Kommentera

Ahh... det e bara till att ta nya tag..
Kom igen nu RÖGLE!

Jag bara undrar om man kan anmäla en speaker till diciplinnämnden eller något liknade...
Han verkar ju vara helt väck den halmstad b***n.....

Kämpa nu Rögle för det här ska vi vinna
vi ska upp till elitserien och visa vårt stolta hjärta!!!!
Kommentera

Sluta nu och gnälla över domare och grishockey,med den inställningen som spelarna visade igår så blir det förluster.
Knyt näven i byxfickan och låt Hammersfansen glädjas åt att spela fortsättningsserie.
Kommentera

Pigg nykomling lär tappa publik med denna tränerinställning...

"Rögle stressade oss men jag är nöjd med vårt icingspel. Det blir kanske inte så roligt för publiken men vi
får viktiga poäng, sa en nöjd Ulf Weinstock."

Men självklart måste man få vara besviken över tappade poäng. Herr Andersson har vi drabbats av i Ängelholm oxå. Inte sådär jättevass...Vi vill ha Patrik Andersson från Tingsryd som domare i varje match. Han vet hur man för en match frammåt. Har troligtvis inte gått i Ljungbyskolan!

Kingen
Kommentera

« · 31942 · »