1150x200-s5b1ZRNY.jpeg

Forum

« · 45090 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Gislaved refet
Nu ligger refter från kvällen match ute. eftreso man är nyfiken på hur man skött sig så hör gärna av er till mig med kommentarer

The Punisher - skriver
Kommentera

GÄSP
Äntligen hemma igen.Matchen idag var en riktig sömnpilla.På onsdag ska Halmstad KROSSAS.Alla till ladan!Imed och motgång finns bara Rögle.
Kommentera

Superallsvenskan
Hallå,

Börjar med att säga grattis till Superallsvenskan, där kommer ni att få stöta på Bodens IK. Därför kan det vara bra att kolla upp era framtida motståndare i Boden på våran hemsida www.bodensik.com

Ett tips är att när ni möter oss på bortaplan så kommer vi som vi gjort i NHA att sända matchen på webradio.
Kommentera

SA
Är det någon fördel att komma 2:a. Börja man hemma mot 3:an i norra då?
Kommentera

Nu gäller det...
Superallsvenska platsen klar. Det betyder nya möten mellan Bofors och Rögle. Det ser jag fram emot. Minns senaste mötet med en viss glädje. Kanske har ni förträngt det men jag vill minnas att Bofors vann....

Välkomna tillbaka till Karlskoga.

Bobcats 4ever!!
Kommentera

Sv: the ghost is gone
Så där ja... trubbelklubben under RBK nu...

Tackar !
Kommentera

the ghost is gone
ja ni det var det borta spöket
känns lite som vi har fått upp ångan lite nu ..
hörde att inte iwarsson stod idag ...så grankvist fick chansen nu då
kan vara nyttigt för han med juh
men men ...
hoppas nu för fan att det inte blir samma jävla flopp som förra året när rögle dom fuckade till det i sa
kul att hansson också fick näta idag
FORZA RÖGLE AIA
Kommentera

Sv: GSK-RBK
Tingsryd förlorade, med bara sekunder kvar.
59.22 3 - 4 EQ IKO, ganska taskigt läge för småläningarna, men ack så glädjande för oss!!
Kommentera

Hansson gjorde mål idag.
Kanske det var bra med ett miljöombyte.
Kommentera

Puuusstt...

3-5 blev det. Kändes som om det blev lite för spännande mot slutet.
Kommentera

Och bara 3-4...nä, jag som trodde jag skulle slippa bita på naglarna i dag. :-(
Kommentera

Om ni ändå sitter hemma så kan ni väl titta in på chatten:
j103.ryd.student.liu.se

Vi är ett bra gäng där och alla är välkomna!
Kommentera

Och så 1-4 bara 13 sekunder senare...
Underbart !!!
Kommentera

GSK-RBK
Yes...1-3.
Kan det bli en bortaseger nu månne ??
Hoppas det, hade behövts för självförtroendet inför SA.
Kommentera

Sv: Gratulerar !
Ja,det ligger mycket i ditt resonemang.En lösning som jag hade velat se är följande:

Plocka hem bröderna Elvenes.Roger som assisterande tränare och Stass som spelare.

Börja redan nu att bearbeta Daniel Johansson och Johan Finnström.I dessa två har man duktiga backar med längtan till Ängelholm.

Björn Linde´n både vill och ska spela i RBK.Ge honom en anständig lön och ett jobb så har laget en spelare med stort hjärta och potential.
Kommentera

J20
Tyvär blir det inga skriftliga rapporter från Rögles J20 match idag p.ga. av server problem.

Men den vanliga onlinen funkar som vanligt på www.swehockey.se

J20 möter Hammarby och det står just nu efter 8 minuters spel 2-0 till rbk.
Kommentera

Det e sant Killer Bob. Men jag tror inte heller att laget räcker hela vägen i år heller. Även om jag drömmer om en comeback i ES så måste man vara realistisk o då menar jag att vi ska ha god grund att stå på innan vi tar klivet. Med detta lag o denna inställning som har visats i år så tror jag att vi för första gången på länge iallafall kan säga att vi är påväg. Vi har lovande ungdomar o en den absolut mest lovande målvakten utanför ES. Detta bådar gott inför framtiden. Vad beträffar värvandet av gamla Rögle lirare i ES så tror jag att vi har hyfsade chanser att iallafall locka hit några toppvärvningar. Eftersom stora delar av laget redan e färdigt inför nästa säsong så kan man lägga allt krut på att "precisions" värva o fått hit ett riktigt toppförvärv istället för att man får leta land o rike runt för att få ihop ett helt nytt lag.
Fördelen med att Votruba stannar är att vi får samma tänkande inför nästa säsong igen, vilket gör att laget taktiskt sett kommer att bli bättre då man kört in sig i Votrubas system en säsong innan.
O ovan på allt detta bla bla så spelar vi skiten ur Gislaved ikväll o snor andra platsen från Taif :)
Kommentera

Grattis till superallsvenskan
Det är nu den riktiga säsongen börjar, eller hur?

Hälsningar
Jan-Åke
Kommentera

Håller med dej till viss del, Mygel.Visst är det bra att få kontinuitet och harmoni.Däremot är ju lagetnog lite för tunnt för att nå riktigt hela vägen det kommer vi bli varse om i SA.Dessutom tror jag att Votruba kan behöva lite bättre uppbackning när det gäller det taktiska.Lundmark är en fighter med stort hjärta,men någon tänkande August är det ju knappast.Här tror jag att det finns bättre lösningar.Att sedan redan nu börja bearbeta spelare som spelar i elitserien,men som kan tänka sig att komma tillbaka för en riktig satsning t ex Finnström, Daniel Johansson m fl.
Kommentera

Tycker att det e skitbra att man förlänger Votrubas kontrakt. Nu får man äntligen den kontinuitet i laget som man har saknat ett antal säsonger nu. Nästa år kommer laget att vara till största del det samma o man behöver bara spetsa till det lite så attt det blir ännu bättre, o slipper alltså att springa ut o köpa ett helt nytt lag o tränare där ingen känner varandra. Tycker att styrelsen har gjort ett mkt bra jobb med detta, stor eloge ifrån mig.
Kommentera

Rögle-Hammers
Grattis Rögle för en plats i Superallsvenskan!!! Vi i Halmstad kommer med förhoppningsvis 600 man på onsdag för att stötta vårt Hammers till tre poäng och en placering före Troja.
Kommentera

Länkar
Om man lägger in länktips i gästboksinlägg, så syns dessa bara om man är inloggad. Detta är helt i sin ordning, och ska inte kringgås genom att man klistrar in länktips i själva texten!
Så funkar det i samtliga gästböcker på hockeysnack.
Kommentera

Kommentar från Jan finns ute på officiella sidan nu.

www.swehockey.se/div1/rogle/rbk.htm
Kommentera

Gratulerar !
Stort grattis till den säkrade platsen i Superallsvenskan !
Däremot är jag lite skeptisk till ett två-års kontrakt med Jan Votruba. Även om målet är uppnått, så har det inte varit direkt utan oro.Det nervösa och ineffektiva spelet på bortaplan är fortfarande ett spöke.
Kommentera

Sv: Gislaved
självklart ska man till gislaved! vi e fyra man som åker upp och visar vårt skälvklara stöd till RBK!
Kommentera

Sv: Match mot Gislaved
ja, alla har vi våran tro.
Kommentera

Match mot Gislaved
Jag hoppas Rögle vinner mot Gislaved och Bofors vinner mot Mora. Jag tror att Rögle vinner med 5-2
Kommentera

Grattis RBK!
Skulle vara extra gött om RÖGLE kund sluta tvåa i serien före Tingsryd. Det kan gå.
Kommentera

Vi är i Super Allsvenskan
Bra att Rögle är i Super Allsvenskan och möter lag från Norra Allsvenskan hoppas att Rögle liggar högt upp i serien
Kommentera

Gislaved
Förs vill jag gratulera RBK till SA-platsen,gött!Sen undrar jag om någon ska till Gislaved?Vi är ett gäng på 8-10man som ska dit.Nu kan man koppla av och njuta av spelet.Nagelbanden hinner läka lagom till SA.Till sist vill jag beröma RBK för matchen igår.En riktig holmgång med tufft spel och fysisk hockey.Vilket RBK bemästrade.I med och motgång finns bara Rögle.
Kommentera

Sv: Sportchef Styrelse vad vet jag
Hej Trogen tror du verkligen att Rögle kan spela defensivt glöm det.Rögles spel har alltid byggt på en bra offensiv .
Kommentera

Sv: Grattis Rögle
Grattis till platsen SA. Hoppas att det fortsätter gå bra för er, så att ni kan sätta MIF på plats...=)
Kommentera

Superallsvenskan
Jaha då är det bara att erkänna sig besegrad och degraderad till fortsättningsserien. Konstigt nog borde gårdagens förlust svida mest av alla förluster i höst men det gör den inte. Redan innan säsongen började var det två förluster som man kalkylerade in och kunde förlora utan att bli förbannad och det var Rögle(b), Tingsryd(b). Rögle är en klubb med tradition och som vi Mora alltid respekterat även om det alltid blivit lite hårda ord om vem som kommit längst under säsongen. De senaste åren har vi ju dragit det längsta strået även om ni varit klart bättre under höstsäsongen. Vi hoppas fortfarande att ni skall byta plats med Malmö en dag och återta den plats ni förtjänar istället för MIF.
Vi får se vem som kommer längst i år?
Kommentera

Grattis Rögle
Helt underbart Rögle!
Grattis till SA-platsen.
Vistelsen uppe i Uppland känns mycket trevligare när allt är klart :-)))
I afton höjs några bägare för vår älskade RBK.

PS Skönt att det inte blev en direkt avgörande nervthriller mot Hammers på onsdag. Nu kan man bara njuta av matchen! DS
Kommentera

Sv: Ägg i SA?
Till Mygel. Rögle har aldrig vunnit mot Djurgården med 10-1 i Globen. Matchen var på Hovet.
Men givetvis ska Cloetta åka ut.

Heja Rögle
Kommentera

Junior hockey i helgen!!
Vad gör ni efter gårdagens festande??

Kom till hallen och se Juniorhockey, följande tre matcher spelas i helgen.

* Lördag 12/1 15:30 J18 - Djurgården

* Söndag 13/1 11:00 J20 - Hammarby

* Söndag 13/1 14:00 J18 - Huddinge
Kommentera

Hur fan kan man komma på ideén att sparka tränare eller spelare för ett par taskiga insatser på bortais..matchen i går var grymt välspelad med ett högt tempo... vad gäller Månsson så är den killen grymt skön...han visar hjärta...det ligger en blivande kultvarning på honom...

angående bortaspelet..det är inte bra...men man behöver inte föra matcherna på borta is. speciellt inte i SA...tät defensiv.. en bra målvakt och blixtsnabba kontringar är melodin för att lyckas.... dess 3 saker finns ju i RBK... bara att plocka fram dom...
Kommentera

Tack för hjälpen
Grattis till SA platsen och tack för hjälpen med att besegra Mora.
Inträffar ingen katastrof så möts vi igen den här säsongen. Känns bra. Man minns ju förra mötet med välbehag.
Kommentera

Lilla töntiga "tuggummilaget": Jag týcker 10 - 1 mot Djurgården i Globen e mer hyfsat eller varför inte 10 - 1 mot MoDo.
Kan ni inte däruppe i er lilla soptipp påvägen till Norrland börja inse att ni bara e ett litet poplag som aldrig kommer att bli någon av de klassiska hockey lagen I Sverige. Ni åker definitivt ur igen.
Kommentera

Tekningar
Först och främst skall jag givetvis säga att det känns helt underbart att vi är klara för superallsvenskan, och att matchen ikväll var ett sant nöje att bevittna...Det kanske dessutom kan tyckas lite löjligt att framföra klagomål en kväll/natt som denna men jag måste trots allt göra det.

Är det ingen annan än jag som tycker att RBK vinner helt sjukt lite tekningar?? Det känns som vi ligger på runt 20% vunna. Det kan tyckas att tekningar är en liten detalj bara men i längden är det otroligt viktigt att vinna tekningar. Speciellt då i försvarzon under tex boxplay.

Det märkliga är att det "ALLTID" har varit så här, oavsett vilka som har spelat i rögle. Jag tror endast att jag har sett en enda rikigt vass tekare i RBK-tröjan och det var Mattias Lööf.

Vad tycker ni??
Kommentera

Ditt lilla kverulerande kräkmedel. Vi tackar för alla olycksönskningar och hoppas att Du aldrig mer skriver i vår gästbok, som vi annars verkar ha bra ordning på.

Vad anbelangar bortamatcher så kan Du ju fråga vad Linköpingspolisen och boende i området tycker om Ert anhang. Jag syftar då på intervjuer med tidigare nämnda i lokalradio och press. Så skit Du där Du bor så har vi möjlighet att trivas här...

En av många som reser med sitt Rögle för att se matcher på bortais.
Kommentera

Ägg i SA?
Får väl ta tillfället i akt och gratulera bandyklubben för att ha tagit sig ända till denna ärofyllda SuperAllsvenskan!! Grattis, för längre kommer ni inte.
För Clubens del som jag vet ni är intresserade av, har tyvärr inledningen på det nya året inte varit särskilt imponerande. Men lite spänning måste det väl va? En gång har vi visat upp oss ordentligt den här säsongen, 0-8 mot hv är väl hyfsat. Nu kommer ni säkert med skitargument som; "Ni åker ur", "Torska mot malmö" o.s.v. Visst, men jag torskar hellre mot era vänner från danmark i elitserien än vinner över mörrum i allsvenskan, bara min åsikt iof.
Förresten, har ni varit iväg på nån bortamatch än? Mer än den bussen med skolbarn som välte till skattefuskande tingsryd. Önskar er all (o)lycka!!

Hälsa troja.
Kommentera

Ja du Jugga, för drygt två dygn sedan ville du sparka Votruba och göra dig av med halva truppen.
Vill du fortfarande det?
Vad gäller lag-harmonin kan väl Mathias Månsson få symbolisera den just nu. Efter det att Stoffe styrt in 3-1 flög han ut på isen och tog hela hallen i sin famn. Det såg ut som om det var han själv som satt struten. Med tanke på att han inte gjorde ett enda byte under matchen, ser man ju att det är ett säkert tecken på långt utvecklad disharmoni i laget (grov ironi).
Och visst är detta den sämsta Rögleårgången sedan du började titta för 15 år sedan (grov ironi också).
Går du ofta i kyrkan?
Kommentera

Sv: Matchljud!
Utdrag ur officiellas referat:
Tyvärr tvingades Andreas Byström utgå efter denna period p.g.a. den muskelskada som han ådrog sig redan i första perioden. Strongt av honom att spela en hel period trots skadan! Inför tredje perioden tvingades alltså Votruba gå ner på 5 backar.
Hur är det med Herman Hultgren då, är han skadad eller anser man att han är för dålig och det är bättre att gå runt på 5 backar???
Kommentera

Sv: Matchljud!
Wrebe: lite skumt tempo på den ljud filen
Kommentera

Junior hockey i helgen!!
Vad gör ni efter dagens festande??

Kom till hallen och se Juniorhockey, följande tre matcher spelas i helgen.

* Lördag 12/1 15:30 J18 - Djurgården

* Söndag 13/1 11:00 J20 - Hammarby

* Söndag 13/1 14:00 J18 - Huddinge

Välkomna!
Kommentera

Matchljud!
Kolla på rogle.com!! Där finns ljud från hyllningarna utlagda!!

www.rogle.com
Kommentera

Sv: Jaaaaaaaaaaaaaaaa
Klart den bästa matchen i Ängelholm i år....
bra publik tryck och jämt spel och bra spel!

Nu ska det bli skönt att få se Rögle spela ut Halmstad på onsdag..=)...

RÖGLE..............!!!!!!!!!!!!!
Kommentera

Jaaaaaaaaaaaaaaaa
JAAAAAAAAAAAAAA, Vi e i SA. Fan va härligt tryck det var på läktaren.
"Vi ska upp i elitserien igen........"
Kommentera

Matchbilder
På länken nedan fins matchbilder upplagda från Rögle-Mora
MVH Belix
Kommentera

« · 45090 · »