1150x200-s5b1ZRNY.jpeg

Forum

« · 56948 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: RBK-LIF
Finns inga högtalare här sâ därför funkar det inte.....
Satan att manaldrig kan fa lugn och ro...tryck in 3 raka nu sâ e det klaaart..
Kommentera

Herman blev fälld och det borde varit utvisning tydligen....men domaren verkar ha höjt nivån.
Kommentera

F***n...då var det Leksandsledning igen...
Kommentera

JAAAAAAAAAAAAAAAA..........

3-3, helt underbart.
Kommentera

Du kan också höra den på radio..
www.dalafm.com/hockey.htm

Funkar kanonbra...
Kommentera

Svenne du som hör matchen pa radio kan väl säga hur matchutvecklingen ser ut för härifrân finns det ingen radio...
Forza RBK..
Kommentera

Jag har inga naglar längre....svettigt att lyssna på radion.
Kommentera

Faan vad gitt gubbar!!!!!!!
2-2....Det var precis vadsom behövdes....käämmppaa Rögle..
Kommentera

Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.......
2-2, helt underbart ! Man sitter och får glädjefnatt här ju. :-)
Kommentera

RBK-LIF
Kom igen nu grabbar !! Kämpa på.

Vilken skillnad att lyssna på radion än bara trycka F5 på Swehockey. Tack Dalaradion för det !!
Kommentera

Sv: Webradio
Tack för tipset, Ebbe !!
Det fungerar ju lysande med radion.
Kommentera

Break a leg!
Lycka till i kväll Rögle. Jag hoppas på en liten "skräll" mot de upphaussade knätofsarna ;-)
Kommentera

Come On Rögle!!
Om cirka 1 timme börjar färden!! Fan va gött ös det ska bli
Läge att hylla Jensa o Greg´! Dock inte Gregs ramsa.... Inte så passande idag. Ett tips: Det låter betydligt bättre om en klack blir Kvadratisk o inte på rad... så att säga.. Blir så jävla ojämnt när det sjungs då o takten blir lidande... fast det är klart idag MÅSTE det bli fullt annars tycker jag det är uselt så ikväll ska ALLA skrika!
FORZA RÖGLE !!!!!! Ps Jävligt knäckande med Hanssson ds
NU LYFTER VI TAKET!
Kommentera

Sv: 3 timmar
mm samma här..
om en och en halv timme typ går tåget till ängelholm sen är det driekt till hallen som g'ller..
Kommentera

Sv: 3 timmar
*klätter på väggen* Även häruppe i Växjö börjar man få lite matchfeber nu. Snart ansluter Åsedafansen för gemensam färd söderut...
Kommentera

3 timmar
3 timmar kvar innan bilen rullar med oss här nere i Lund. Sen väntar väl en timme där man väntar i kön för förbokade samtidigt så de som väljer att inte förboka har ingen kö alls. Efter det ska man trängas o puckla sig upp på apberget till klacken.
Efter allt detta väntar lite mer än två timmar av sjungande o hoppande.
Till sist åker man hem med ett leende på läpparna efter Rögles 3-2 vinst över Leksand. Halsen e söndertrasad så det blir en tyst hemfärd.
Detta är vad jag kallar en riktigt trevlig kväll :)
Kommentera

Sv: Torskar
Torsk är en fisk som smakar utmärkt.....
Förresten, hur vet Dalaborna vad en torsk är, som "Siljan-bo" kan man undra???

Tycker att det är ovanligt tyst i detta forum i dag, nerver???
Kommentera

Dåligt inlägg
Någon som vet vem som skrev det pinsamma inlägget på superstars GB, undertecknat av Stålt Skåning.

Måste säga att det inte var något bra inlägg med hänsyn till händelserna i Nyköping.

Den som skrev inlägget måste för *** tänka efter lite.
Kommentera

Som ni kanske förstår SÅ MENADE JAG TORSKAR
Kommentera

jag e ledsen SKÅNINGAR
Sorry men Leksand vinner ikväll. Till ert stora förtret så är Leksand helt skadefria för första gången på hela säsongen och det tyder ju inte direkt på Röglevinst... Loppan-Preben-Challe gör nog 2-3 mål bara dem... Preben (Jens Nielsen) känner ju till Ängelholmsisen väldigt väl, likaså Greg Brown som jag märkt ni är väldigt fästa vid.

Lycka till i framtiden Rögle, ni får gärna komma 2:a, bara inte Bofors gör det.
Kommentera

Webradio
Till alla er som ej får möjligheten att se kvällens höjdare

Leksand sänder webradio dirket från ishallen i Ängelholm

Det enda du behöver göra är att gå in på www.dalafm.com/hockey.htm och följa instruktionerna där..

ps: ett bra tips till er som ska se matchen på plats!

Kom i TID!!
Kommentera

ja visst ja...historiabetyget drogs med en linjal i skolan, då det begav sig! Sitter mi ett hörn med stryt på övre huve´t. Tack för uppdateringen
Kommentera

ååååhhhhh!!!
Vilken längtan efter denna drabbning..

9 h och 21 min kvar...
Kommentera

Sv: Dörvaktare...
ja ha det blev visst Wolle..

det trodde jag faktikst inte.

någon som vet om han ska få nytt kontrakt eller om Rögle ska satsa på att behålla Budda istället?
Kommentera

Visst blir det Wolle, med ny mask ;-)
trist att Hansson är krasslig
Kommentera

tjena ebbe!
jag skulle tippa på j20:e målvekten Magnus Johansson
Kommentera

Här kommer hela inlägget!

Någon som vet vem som kommer att ersätta "Budda" som dörvaktare imorgon?

Tycker själv inte att man ska sätta in Wolle som det. Han har ju faktiskt inte ståt en match på nästan ett år?
Är han tillr'kligt redo för att hoppa in i en seriefinal mot Leksans i fall Ivarsson skulle bli skadad eller något?

Någon som har bra kolla på det?

Tips imorgon: 4-3 till Rögle..=)
Kommentera

Dörvaktare...
Någon som vet vem som kommer att ersätta "Budda" som dörvaktare imorgon?

Tycker själv inte att man ska sätta in Wolle som det. Han har ju faktiskt inte ståt en match på nästan ett år?
Är han tillr'kligt redo för att hoppa in i en seriefinal mot Leksans i fall Ivarsson skulle bli skadad eller något?

Någon som har me
Kommentera

Nu ska vi se till att ge Grabbarna ett rejält stöd i morgon!
Positivt från början till slut, då vi förhoppningsvis står som segrare.

p.s HEM O JAGA RENAR............
Kommentera

Patrik: Det ligger i trakterna kring Stockholm va?? :)
Kommentera

Jag har varit nära att krocka med en renflock på vägen mellan Överkalix och Övertorneå...
inte för att man vill skryta eller så...
Kommentera

Kan det vara så att de upmaning av oss Rögle supportrar har jagat renarna så mycket att de nu är utrotade i området kring Leksand??
Kommentera

Förvisso Mygel :-)
Då tvingas jag ta till den gamla goda:
"Jag har varit i Norrland en gång, men där var så jävla kallt att jag vände i Jönköping och körde hem igen."
Kommentera

Jag såg då inte till några renar i Leksand i höstas på matchen, men jag ska leta lite närmare nästa torsdag. :-)
Det närmaste jag varit en ren i de trakterna är på en pizza i Mora. Kanske därför det inte finns så många renar där längre. :-)
Kommentera

Hmmm är du säker på det Jonas? Vad jag vet så börjar Norrland på andra sidan åsen o i Norrland så har de renar :)
Kommentera

Åja, vi är inte så jäkla bra på geografi själva
Vi har "hatat Göteborg" när vi var i Mölndal.
Vi kommer nog att upplysa leksingarna att åka hem och jaga renar, trots att renbeståndet i Leksandstrakten är begränsat ;-)
Kommentera

Sv: Rögle låtar
Bure: Guess who...... :)

Jag kan shoppa den till dig imorgon om du har LP spelare. Kostar en femma som gammal EP variant.
Landénaren har väl någon gammal gramofonspelare???
Kommentera

Ooops...
Jonas Bergkvist, Stefan Nilsson, Heinz Ehlers kan man väl också nämna som "Danskar".
Vi e varken svenskar eller danskar utan skåningar.
Glöm aldrig det!
Kommentera

Rögle låtar
hej...

jag undrar om någon kunde hjälpa mig att få tag på den gamla klassiska "röglerappen" den är ju ganska svårhittad om man säger så...

Om någon hade kunnat hjälpa mig med detta hade ett helt gäng utsocknes rögle supporters blivit ytterst glada
Kommentera

Sv: Buddha i klacken?
Buddha i klacken?

Jag vill ha Allah, men skit samma!

non huliganisn mot Leksand!
Kommentera

Sv: Buddha i klacken?
Jajemensan... nu ska vi visa trähästarna hur man spelar hockey.... Ska bli så underbart när RBK vinner för då ligger vi på en kvalplats!!

Vi vill ha Buddha i klacken, buddha i klacken......

Kom igen!!!!!
Kommentera

Ordning i klassen! Gamla Skåneland består utav Skåne, Halland, Blekinge och Bornholm, så nog är du lika dansk som vi andra Kingen!
Kommentera

arrrggghhhhhh
vad i helvete skall man hitta på för o lugna nerverna tills imorgon man klättrar juh på väggarna här hemma....morsan överväger till o skicka mig till psyket ha ha ha ha

FORZA RÖGLE AIA
Kommentera

Jag aaaanar att det skulle vara uppretande och nedsättande att kalla oss för Danskar.

Hmmm... om jag inte minns fel är väl LIF´s bästa spelare dansk??

Hur som helst så är det inte nedsättande för skåningar att bli kallade för danskar eftersom många i grund och botten är det, rent historiskt (dock inte undertecknad som föddes i Halland).
Kommentera

ja vi kan ju torka tårarna på er efter matchen!
för rögle kommer att vinna denna match!

Rögle-Dala hästarna 4-2
Kommentera

??
TORKA?, vad menar du??, jaså du menar efter det att vi duschat... jag tvivlar på att ni där uppe duschar era kroppa...det luktar ända hit ner...usch!!!
Kommentera

Torskar
Jag hoppas ni inser att ni kommer TORKA imorron!!!!!!

Mitt tips Danskarna-Leksand
1 - 5
Kommentera

Sv: Fullsatt
Ängelholms Ishalls publikkapacitet:
4630 fördelat på: 2445 sitt, 2170 stå, 15 handikapp.

Källa Svenska ish. förbundets officiella kalender.

Det kommer bli fullsatt, sittplatsförsäljningen har haft en strykande åtgång och de ståplatser som är kvar lär gå åt.
Kommentera

Besviken
Måste säga att jag är besviken på Leksands hemsidor, ingen "inför matchen" eller intervjuer, ingenting...och den klubben ska till Elitserien...

När,skärpning på den fronten...

32 h och 35 min kvar till nedsläpp, eller?, hatar matematik
Kommentera

Slut
Ville bara meddela att alla sittplatsbiljetter är slut....
Till er som ororar er för biljetter till ståplats, sluta oroa er, det är som Ljunggren (the punisher) säger, där finns alltid många bljetter på matchdagen.....

Vore kul om Buddha kom till ståplats och sjung med i skönsången......

då ska vi lära han: upp, upp upp, upp vi går dit k*ken pekar....
Kommentera

« · 56948 · »