1150x200-s5b1ZRNY.jpeg

Forum

« · 58274 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Skit oxå!
Flack! Idiot... Flack heter han!
För övrigt: Åååååhhhh så jävla typiskt! Ni är så dåliga förlorare att
man skrattar högt åt det. Skylla på domarn när man inte ens var
där! Hahahahahahahaha.
Och en sak till: Kåberg får inte ont! Han får energi! Och det blir
automatiskt MEST synd om den som flygit på Kåberg. Sen blir det
som för tanterna i Skellefteå där de lämnat in nån sorts töntig
video till nåt hockeyförbund där Kåberg är JÄTTEELAK mot en liten
kärring i SAIK. Hihihihihihi vad det är skönt att ha Kåberg i sitt lag!
Och jag förstår er frustration. Han är helt enkelt övermäktig och då
blir man jätteledsen när man möter honom. Tro mej, jag vet! Han
spelade ju i Kumla förra säsongen och DÅ var han inte populär i
Nobelhallen! Men, men... vi får väl hoppas att nån ger sej på
honom på tisdag igen, SYND för denne någon då i sånna fall.
Kommentera

Sv: sant
Titta på plus/minusstatistiken på Swehockey, helt klart att bäste back är Andreas Byström, denna spelskicklige lirare borde användas mer i PP!!!
Kommentera

Hjalmar, Hjalmar...
När jag hör/ser det namnet kommer jag osökt att tänka på den megatöntige figuren Peter Falck spelade i nån revy.
Märkligt va?
Kommentera

Ni låter så ledsna efter dagens förlust....,men.....

Ge inte upp, Era grabbar kommer igen.

Jag är helt säker på det.
Kommentera

I så fall är det väl ännu värre att vår "icke-klack" dominerade och överröstade BIK-Suports klack...
Kommentera

Sv: Nnneeejjjjj...
Angående det här med Karma eller Hultgren...
När vi som var där direkt efter undrade vem det var som missat vid blå, var vi överens om att det var Karma... Sen har inte jag själv sett TV4-bilderna, var väl då i höjd med Strängnäs eller något liknande ökenställe.

Egentligen är det skitsamma vem som fibblade med pucken, vem det än var mår nog inte så bra och vet själv vad som hände. Hela laget vinner och hela laget förlorar tillsammans.
Kommentera

Hej hopp
Måste bara säga en sak .
JAG var på matchen o det var inge snack om att Bofors vann rättvist .
Hade ni inte haft Ivarsson i mål skulle matchen vart avgjord i första perioden ,Bik hade fem,sex klara målchanser som Ivar gjorde kanonräddningar på ...
Sen att Rögle spelar en jävla grinhockey o gnällde på allt o alla (Läs Kåberg ) är ju en annan sak ,ni hade ju bortamatch o det är upp till Bofors o stå för finliret ,vilket dom oxå gjorde fram till den sista rätt så händelselösa tredje P.
Men att Bofors vann rättvist var det inge snack om .solklart .
Kallar ni tio Fulla Danskar som står o skränar o skriker för klack ?????Grattis KHHHAAAAAAA Muppar tyckte jag ......

Hjalmar
Kommentera

Nja, jag gillar att det rapporteras online...så får ju hobby-fans som jag, som inte åker på bortamatcher, även lite hum om hur matchen ser ut spelmässigt...Swehockeys online-grej säger ju verkligen bara de rena faktauppgifterna.
Kommentera

Jesse: ok, jag såg det varken i Karlskoga eller på TV4, utan hörde det direkt via mobiltelefon, och från där klacken stod såg det tydligen annorlunda ut, men egentligen kan det kvitta nu.
Tradigt som sjutton är det hur som helst.
Sen är det såklart så att det lättare blir fel i en onlinerapportering, vilket gör att man kan ifrågasätta vitsen med den, när det ändå kommer ett riktigt referat några timmar senare, hmm
Kommentera

Positivt
La märke till en positiv sak:

Följande inlägg i Bofors GB: "Men vad har vi för klack egentligen 10 rögle supporters överröstade BIK:s 100-200 supporters."
+ Hinkes kommentar på officiella: "Positivt idag var att vi hade en Rögleklack på plats som verkligen visade hur man ska uppföra sig!"

Bra kämpat Joinzzon, Svenne, Skalman, Nibbe, Göransson m.fl.
Kommentera

Ah, mitt mess till dig ville inte komma fram.

Skulle bara säga att jag inte kritiserade er utan snarare syftade på mig själv när det gällde eventuell sågning av Karma. Men på TV4 såg man dock tydligt att det var Herman som fumlade på blå och att det var oerhört svagt agerat råder det ingen tvekan om.
Kommentera

Sv: sant
Men om man skall jämföra RBK med Leksand måste man ju även jämföra de båda klubbarnas plånböcker. Klart som tusan att Leksand spelar underhållande när man köper in den ena klassliraren efter den andra. Med deras material hade dom varit ett mittenlag i elitserien i år så att just jämföra RBK med dom känns faktiskt lite orättvist.

Det trista med RBK är ju dock det som jag varit inne på tidigare, dvs att det finns vissa "sjukdomar" inom föreningen som verkar finnas kvar trots att det är helt olika spelare i laget hela tiden. Tex det tama bortaspelet, det tama pp-spelet (har nog aldrig varit med om ett röglelag som varit dödliga i pp), avsaknaden av bra tekare och avsaknaden av spelare (i synnerhet backar) med riktigt bra skott. Inte ens 93/94 hade vi ju en riktig skarpskytt från blå.

En annan detalj är att RBK ALLTID har förfärligt få högerfattade spelare i laget. I dagens RBK är det väl tex bara en av backarna (strandberg) som är right-spelare. Vilket givetvis är ett minus.

Ah, nu skall jag sluta gnälla....tycker RBK har krihat på bra i år men klart att man är besviken en kväll som denna...
Kommentera

Jesse: Ja, vad är det?
Kommentera

sant
Japp va ju Hultgren som visade att han inte är den mest tekniske backen..... ANG. Playoff: Jag tycker det är ett stort FIASKO om inte RBk kommer bland dom 6 första!!!!!! Man kom trots allt 2a i södra serien o me tanke på att Löven floppat hittills borde man kunnat vara med i toppen bättre ! Men 10 poäng på 8 matcher är verkligen INTE GODKÄNT!!!! jag har sagt det förr o säger det igen det finns för många terränglöpare i RBK saknar helt klart minst en spelskicklig back till ,tycker Byström är helt ok.O när det gäller forwards är det alldeles för många som har problem me tekniken ja sade redan innan säsongen att förlusten av Micke Johansson skulle blir tung o det har den verkligen blivit.Fattade inte folk som sågade hans chanser att lyckas men det fanns ju folk som sågade Högga också så..........Nej fler kreativa forwards hade verkligen behövts!!!
Bra värvningar hittills tycker jag är :Byström,Hansson,Sjöberg,Löwgren
Men det finns ju positiva saker också o det är ju att det verkar vara en bra sammanhålling i laget o det är ju positivt!!!!Däremot tycker jag inte Rögle spelar särskilt ofensivt men alla verkar tycka det,men det tror ag beror på att ALLT känns offensivare efter Nyströms partyhockey. Men ja tycker man fegar alldeles för mycket. Kolla in Leksand där släpper f-n ta mig inte backarna ens OFFENSIV blå utan stannar tills pucken är ur zon medans RBK backar ham för tidigt i mitt tycke. O Coachningen i pp är ju obefintlig!!!!!! Skärpning krävs!!!!!!Men om Laget fungerar så kan det gå bra ändå men jag saknar indivdualister i dagens Rbk som typ Högga,Micke osv..... Men hoppet är ju det sista osv bla bla bla
så man får ju hoppas...
PS en fråga: Va gör Semjonov i Arboga?? Verkar va slöseri tycker jag?? ds
Kommentera

Patrik
Kommentera

Sågat och sågat... Där är väl ingen som medvetet försöker såga någon spelare! Onlinen skrivs i stridens hetta, och kan innehålla felaktigheter (vi är inga proffs, men det är lika bra att skita i det så att det inte blir fel)
Förmodligen kommer referatskrivaren att komma med riktigare uppgifter.
Kommentera

Orolig
Tjena tjena
Mycket tråkigt idag.
Jag undrar vad ni andra tror och tänker, kommer RBK att ta en av de fyra platser som ger en play of plats.
Ladan på tisdag, hoppas på vinst.
Kommentera

Här har alla sågat Karma och så ser jag nu på TV4-sporten att det är Herman Hultrgren som DRÄLLER med pucken på blå....
Kommentera

Du är härmed förlåten Patrik ;-)
Som ett bevis på min sympati kan jag säga att jag också blev rätt purken i sinnet när 2-1 kom upp, utan att på något sätt överdriva.
Kommentera

Som ni så riktigt påpekar, så vann Rögle tekningen (Engström), och Karma tappade pucken vid offensiv blå.
Jag blev så besviken att jag skrev fel, men det är justerat nu...
Kommentera

Nnneeejjjjj...
Tycker vi tar och ändrar rubrik nu. Den andra passade inte särskilt bra på slutet...
FAN! Så nu har jag sagt det för sista gången. Det är historia nu och nästa match är på tisdag redan. Mot Bofors! Bara att spotta lite lätt i nävarna och knyta dom i fickorna (så det blir 10 mot 1).
Serien är inte färdigspelad än och det vore väl själva "hin onde" om vi skulle ge upp redan.

"I med- och motgång...", precis som vanligt.
Kommentera

Skitmatcher som den här är bara och glömma.Bara att ladda till nästa match.
Kommentera

Skit oxå!
Det är synd att Rögle ska ha sånt jävla oflyt när det väl gäller... jaja jag hoppas på en revansch på tisdag... kom igen rögle! jag vet att ni kan!... RÖGLE VI GER OSS ALDRIG!!!
Kommentera

Sv: Yyyeeessss...
haha...jo, kanske det...för där levereras ju inget annat än just fösare...totalt olidligt att se en hel damhockey-fight....tyvärr.

det är jävligt trist med de här uddamålstorskarna för det känns verkligen som att RBK faktiskt hade haft chansen att komma 2a efter Leksand med lite flyt. Speciellt eftersom förhandsfavoriten Löven inlett kanckigt...
Kommentera

Nejdå, jag missförstår inte alls. Försöker bara provocera med lite ironi så här i besvikelsens mörka timme. Mina egentliga tankar lämpar sig inte att överföras i skrift ;-)
Angående fösare: Du tror inte att du tittat på för många damhockeymatcher från Saltsjön ;-) ?
Kommentera

?
Frågan är ju hur f-n det gick till när karma fippla vid blå.... ?
Känns som avgörande skelleefte flashback när Rahm lägger den till svinet Näsvall... Usch hemska minne.. F-n inte lätt att va Röglesupporter....
Kommentera

Du missförstår mig...jag är absolut inte en sådan som förespråkar gladhockey i alla lägen även när det uppenbart är helt tokigt att spela det....tar mkt hellre gnet-spel och vinst är skönspel och torsk...speciellt då i tuffa bortamatcher som denna. Men ändå, 13 skott ÄR faktiskt på tok för lite. Svårt att göra mål om inga skott kommer mot motståndarens mål. Och ibland kan ju faktiskt även fösare gå in.
Kommentera

Dessutom Jesse, skottstatistiken är mer än lovligt missvisande enligt de jag snackat med som var på plats.
Vad jag vet har Rögle ingen skyldighet att underhålla oss som sitter framför skärmen med frejdigt offensiv rock'n'roll hockey. 13 skott är jä-ligt lite, men om flertalet är vassa avslut ser jag hellre det än 25 fösare från blå och 20 plockpotatisar från noll vinkel.
Dessa s--ans uddamålsförluster *AAARGH*.
Kommentera

varför??
Varför kan inte Rögle vinna dessa avgörande matcherna????
Och varför får Rögle inte få ett enda powerplay???
Domarh*ra......

För fan skärpning nu, nu måste vi vinna för att hänga med...

VISA LITE HJÄRTA RÖGLE!!!!!!!!!!!!!!

Gått att Strandberg nitade Kåberg, ett sånt svin ska ska bara bli nerslagen
Kommentera

Dagens matcher
Bodens IK Leksands IF 3-7
(2-2, 0-3, 1-2)

Bofors IK Rögle BK 2-1
(1-0, 0-1, 1-0)

Tingsryds AIF Skellefteå AIK 6-1
(1-0, 3-1, 2-0)
Kommentera

igen
Nu är det fan kört med dom 2 första platserna ialla fall...
10 poäng på 8 matcher är INTE GODKÄNT!!!!!! O det är ju inte precis dom lätta matcherna kvar.......... Fy fan!
Kommentera

haha...ja, det har du kanske rätt i....stod dock att dom torskade tekningen i referatet men rent logiskt borde det ju vara så att Karmhag fumlar på offensiv och inte egen blå...Men som du säger, alla RBK:are måste ju bli chockskadade om rögle vinner en telkning och det var väl det som orsakade den temporära hjärnblödning som "Karma" verkar ha fått där...
Kommentera

HEEEEEEEEEEEEEELVETE!!!!!!
Känns konstigt att va såhär hatisk men : VA FAN GÖR DU KARMA??
13 sketna skott på en hel match.... Jävligt offensivt!!!!!!
Fan Nyströmklass på det...... Spela framåt för helvete
Kommentera

Tydligen var det så Jesse, att Rögle VANN tekningen i anfallzon. Fast Karma blev väl så jäkla överrumplad av just det faktum att han tappade pucken på blå.
Kommentera

F*n vad märkligt att det inte blev ett endå PP. Så fort en av deras åkte så var det såklart en dubbelutvisning.
Hmm känns knepigt att klaga på domaren när man inte sett matchen men det låter totalt otroligt.

Hoppas Emil fick jävligt ont. Han ska fan skadas..........!!!
Kommentera

RBK får alltså iväg 13 skott på 60 min....det är ju för fan pinsamt.
Kommentera

Satan vad otur man ska ha!
Kommentera

fan vad trött jag blir
Det verkar ju vara en gedigen domarinsats idag om man kollar utvisningarna.....inte ett enda pp idag....skitkul juhhhhhhhh...fy fan vad jag blir trött på Bofors...har fan allt grattis i sin pisshall....grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr
Kommentera

13 YNKA SEKUNDER.....GRATTIS SJÖBERG....
Kommentera

"Rögle förlorade tekningen i anfallszon, Karmhag missade vid egen blå, och nr 19 Björn eriksson fick fri gata upp mot Iwarsson - 2-1 och GODNATT RÖGLE!"

Vad OVANLIGT att Rögle förlorar tekningar.....när FAN skall Votruba eller vem fan som helst ta tag i detta gissel???
Kommentera

KÄMPA NU RÖGLE......FA---------------N.....
Kommentera

FIT¤£###&AAAAAAAAAAAA!
Kommentera

ahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh
Kommentera

Alla domare från Gävle är dåliga som jag har kollat på.
Kommentera

Sjöberg e för gammal, Sjöberg en för gammal...
Ungefär som Börje på sin tid ;-)
Kan inte vara mycket kvar nu.....brrrrrrrr...
Kommentera

och kåberg till filmindustrin...=)
Kommentera

Okej.Jag vet hur dålig Sjöberg är så att man kan förstå.
Kommentera

herr sjöberg ska hålla sig till höjdhopp óch ingent annat..=) he he
Kommentera

...efter att ha klubbat ner Kåberg!
Hoppas Kåberg fick ordentligt ont...
Kommentera

Både Hultgrens och Karmhags utvisningar är horribla filmningar från Kåbergs sida,svagt Sjöberg!!!
Kommentera

« · 58274 · »