1150x200-s5b1ZRNY.jpeg

Forum

« · 61701 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Löven
Jodå, dom är rätt så säkra på en enkel seger över Rögle på onsdag, i den där gästboken ;-)
Tror inte spelarna har samma inställning. Det är ju vinna eller försvinna för dom också. Spännande blir det! Tror att skillanden mellan vinst och förlust för Rögle gör 1500 pers på söndag?
Kommentera

Sv: Elvenesx2
Jag tror att Gasolin menar Anders "Jojo" Ekstrand.
Kommentera

Plocken, en målvakt. Anders Ekstrand närmare bestämt. Röglefostrad. Var med och tog upp Halmstad till Allsvenskan i fjol.
Kommentera

Löven
Var inne och läste lite i Löven´s gästbok. Dom ser det som en självklarhet att dom vinner på onsdag. Jaja, hoppas att spelarna tänker detsamma.
Kommentera

Gasolin, vem är Plocken?
Kommentera

Ljunggren så du målskyttarna i matchen HHC-Olofström en viss Harri Lönnberg gjorde 3 Mål!!!!! ojojoj ännu en av Rögles kanonvärvingar. Obs skämt. Vi får dra till Danmark o kolla bröderna, Jeppe o Plocken.
Kommentera

Verkar som om Stass & Jeppe hade en trevlig afton! 1-10! Hade dörren till hemmalagets omklädningsrum gått i baklås i sista periodpausen, eller var det happy hour på den lokala bodegan?
Kommentera

Elvenesx2
Hejsa,

Var til hockey i aften i Danmark og så kvartfinale (Dansk mesterskab) kampen Hvidovre - Rungsted

Både Roger og Stass spillede en flot kamp:

1. periode
[03:47] 0-1 Leonid Truhno (Maxwell,Selander)
[10:26] 0-2 Nicolas "Mini" Monberg (S.Elvenes)

2. periode
[36:09] 1-2 Jesper Duus

3. periode
[41:16] 1-3 Jesper Selander (Truhno)
[42:42] 1-4 Nicolas "Mini" Monberg (S.Elvenes)
[44:51] 1-5 Randy Maxwell (Grandqvist,Shiskovich)
[45:56] 1-6 Roger Elvenes (Clausen,S.Elvenes)
[46:28] 1-7 Daniel Grandqvist (Truhno,Selander)
[47:46] 1-8 Roger Elvenes (S.Elvenes,Dahlmann)
[51:19] 1-9 Daniel Grandqvist (Truhno)
[59:05] 1-10 Jesper Selander (Jago,Dahlmann)

/DKhockeyfan
Kommentera

Sv: Sportspegeln
haha ja det var ett härligt utalande...
Kommentera

Sportspegeln
Kul citat av Matushkin i TV-reportaget
"Det var lättare att möta Tre Kronor", efter förlusten 2-5 mot Rögle ;-)
Kommentera

Sv: Fredagens matcher
En ökning med 50 procent redan..kanon !!!
Kommentera

Pulverpelle:
Min farsa är starkare än din, så det så!
Kommentera

Nä du. Jag hoppas inte att Ni åker ut, för det är alltid bra med en slagpåse att testa formationer på.

Svenne, tre vi blir tre.........
Kommentera

Hämmess? Vilka är det?

Jag vet ett lag som heter HAMMERS däremot. Ni kan ju alltid hoppas att vi åker ut men det gör vi inte! Gislaved är ännu sämre än HAMMERS.

Och om du vill att vi ska åka ur då hoppas jag verkligen att Arrbeikäå missar Play Off-kvalet.
Kommentera

Sv: SAIK-1.90
Jepp, en sjätteplats som antingen innebär en stor bortaklack i Ljungby eller en ny "tvåmannaklack" i Mora. :-)
Kommentera

Men även om det är NH90 som vinner i morgon, så räcker det garanterat med sex poäng för Rögle (man kommer då före SAIK och Löven).
Som sagt - bara något av lagen vinner är jag nöjd!
Sen får man tyvärr acceptera att RBK kommer att förlora femteplatsen hur det än går...
Kommentera

Jag tycker att vi bör hoppas på Skellefteåseger mot NH90. Då byter de plats med NH och Rögle ligger stabilt kvar som 6:a. NH lär sedan förlora mot både Leksand och Rögle medan de kanske slår Löven. Det innebär att de slutar på 16p och Rögle på 19!
Kommentera

SAIK-1.90
Efter den här thrillerns inledning igår, så är det en riktig nyckelmatch redan imorgon, då Skellefteå möter NH90.
Det enda som inte får hända är att dessa lag spelar oavgjort, annars har Rögle allt i egna händer!
(Vid SAIK-vinst, kan NH90 hamna max tre poäng före RBK inför den sista matchen, då de möter just ... Rögle.
Vid NH90-vinst så är SAIK bakom Rögle, med lika många spelade matcher)
Kommentera

Det är ju för fanken helt sjukt!
Rögle klättrar ett pinnhål, utan att spela, utan att poäng tas från ett annat lag pga för många icke-EU spelare men pga att 1.90 förlorar med uddamålet. Jösses!
Men jag klagar inte :-)
Kommentera

Jag tror att det var en "dödsryckning" från Lövens sida ikväll.
Kommentera

Nu har det äntligen lossnat. Löven kommer att
klättra ett par placeringar. Rögle får
försöka att vara före 1,90 och Skellefteå
istället. Det kan gå.
Kommentera

Tyvärr har Parks haft den osedvanligt usla smaken att göra två mål i första perioden för Löven. :-(
Kommentera

Å så får vi hoppas att Parks är lika obalanserad som senast, och får duscha före "hesa fredrik" har ljudit.
Fast han lär väl inte gå bärsärkagång mot plexiglaset när han är på hemmaplan...
Kommentera

Om inte om hade varit....
...så hade en snöboll haft hygglig chans att klara sig i Sahara under dagtid!
Vidare finns det väl ett par nyanser mitt emellan "värdelöst" och "...alldeles, alldeles underbart"?
Alldeles oavsett hur det sett ut innan, kan man väl knappast begära mer än att samtliga ger 100%, får blodsmak i munnen och inte slutar ge järnet förrän den feta kärringen sjungit ut sista versen. Skulle det sedan inte räcka, så får det bli så! Löven befinner sig i samma situation, men "vi" vet ju att det går att slå dom :-)

"Bit på naglarna när du e riktigt gla'..."
Kommentera

Ja alltså, Rögle måste klara det. Det vore ju totalt värdelöst annars. Jag vill inte summera säsongen och komma fram till att Rbk hade klarat det om man vunnit mot Nyköping borta, eller Skellefteå borta, eller Bofors borta mm.

Det får inte hända.

LÅT oss slå löven nu..
Kommentera

Jag tror att Nyköping förlorar helgens båda matcher (Boden och Skellefteå borta). Det leder till att Skellefteå passerar Rögle och lägger sig som 5:a på 15 poäng. Nyköping halkar ner på 7:e plats med lika många poäng som Rögle men med sämre målskillnad. Det skiljer endast 1 plusmål mellan oss och dem just nu.
Rögle ligger alltså kvar på 6:e plats efter helgens bataljer.
Kommentera

OE: samma tanke!
Kommentera

Fast man får inte glömma att IF Tomte har en stor chans att bli etta. De möter Mora i seriefinal på söndag!
I så fall kan det bli riktigt derbymöte i PO1.
Snälla Rögle, bli sexa :-))
Kommentera

Förresten, jag tror att Troja vinner serien precis före Mora. Troja i Play Off kan bli riktigt skoj!
Sen kan man alltid hålla en tumme för att Hämmess ska ramla under kvalstrecket! Då klarar de sig aldrig!!!
Kommentera

Ifjol krävdes 20 poäng för att nå Play Off, 99/00 krävdes endast 14p! Jag tror och hoppas att det räcker med 19 i år och att Rögle slår både Löven och Nyköping!
Kommer Rögle 6:a väntar vinnaren i Södra Allsvenskan (Mora), 5:a betyder vinnaren av Norra (Bajen).
Kommentera

Det är för f-n omöjligt att sia hur denna serien ska sluta. Alla slår alla utom Leksand, som vinner det mesta. Vi får väl hoppas att de fortsätter på den inslagna vägen, liksom Bofors och Tingsrätt.
För om det vill sig riktigt jäkla illa så räcker ju inte ens 6 poäng för vår del!
Tänk om det kommer ner till målskillnad *huh!*.
Ikväll kommer fjärrisen att få jobba med text-tv ;-)

Någon som funderar på att sticka till Umeå på onsdag?
Kommentera

Fredagens matcher
Jaha, då är det väl bara att hoppas att Tingsryd ännu en gång sprattlar till i sina dödsryckningar och slår jumbolöven på bortaplan.
Sen brukar Boden ha lätt för 1.90 - men frågan är om vi ska hoppas ha norrbottningarna eller sörmlänningarna bakom oss i tabellen?
Skulle Boden torska, så är de "bara" tre poäng före Rögle med lika många matcher spelade - och med sämre målskillnad.
Å andra sidan så har 1.90 ett jättetufft program framför sig, och det är inga givna segrar i någon av dessa matcher

Hur som helst är jag övertygad att 6 poäng räcker för Rögle.
Kommentera

Sv: Elvenes
Jesse: Vi har hört vad du tycker nu ett antal gånger.
Det finns rätt många som inte håller med dej, punkt!
Dags att byta spår på skivan?
Kommentera

Daniel Johansson
Ställde två frågor om Daniel Johanssons framtid o nuvarande läge inne på Brynäs GB och fick detta svar:

Sv: Daniel Johansson

Johanssons kontrakt går ut efter den här säsongen. Han, liksom så många andra, har haft en del skadeproblem under säsongen. Jag tycker inte att han ska få förlängt kontrakt då jag tycker han har varit väldigt ojämn under säsongen. I defensiven har han haft svårt att hitta rätt postioner och rensa bort returer, i det offensiva han han inte skapat mycket. Jag tror inte han får förlängt kontrakt...

Jag hoppas att Lööv o co vet om detta. Även om han kanske har svårt att lyckas i Brynäs så behöver inte detta betyda att det går sämre i hans gamla klubb samt tillsammans med sin brorsa.... :)
Kommentera

Angående det där med Lövens webradio gäller det bara dom som är med i någon speciell "klubb"....således är det en betaltjänst.

Sen så undrar jag hur vissa LÄSER här inne?? Jag har inte snackat skit om Stass utan bara sagt att jag inte tror att han tillför RBK anno 2002/03 någonting....klart som fan att han är en legend men bara för det så innebär det inte att man är lika bra för all framtid.

Sen så tycker jag helt enkelt bara att Wolle känns "darrig", det har jag alltid tyckt...Ända sedan den insläppna pucken från mittzon i junior-vm....höll ju på att göra nåt liknande i onsdags. Han är helt klart habil men hade hellre velat se Jens i de två sista matcherna.
Kommentera

Oavsett om man tycker att Stass ska hem eller ej gäller följande:

SNACKA INTE SKIT OM ELVENES! KLUBBENS STÖRSTA GENOM HISTORIEN!
Kommentera

Jag tror att Björklöven sänder webradio från sina matcher. Samma sak med Skellefteå o kanske några andra lag. Kolla upp det så slipper du text-tv:s enormt slöa uppdatering.
Kommentera

Elvenes
säger bara:Ni är alltid Elvenes ni är alltid välkomna..........
Får ju tacka bofors att dom enonitti trots sina pproblem med sjukdomar... Nu blir det mycket texttv imorrn o söndag...
Kommentera

Sv: Stass
Hallå hallå Först gnället du på Stass. Sen klagar du på Wolle som gör en kanon match. Inget negativt nu tack.
Kommentera

Jesse,du skulle kanske ha tänkt dej för innan du kastade skit på en av klubbens största hjältar någonsin ?
Vi är rätt många som är övertygade om att Stass inte är sämre än de andra "gamlingarna" som finns i laget idag.
Du är ju glad för att kolla statistik,kolla då Svensson och Hansson !
Kommentera

Nja, det är snarare bara pajkastning från ett håll.
Jag gjorde ett inlägg som bara handlade om Stefan Elvenes kapacitet och vad möts jag av?? Jo, av det ena personangreppet efter det andra bara pga att dom inte håller med mig.....Känns "sådär" måste jag säga.

Håller sen med dig om Sjöberg. Trist med tanke på att man ser att han har kapacitet.
Kommentera

Håller med dej,Mygel !
Sjöberg ser ut att ha tappat allt.Påminner om Jens Hemström,fantastisk skridsko och klubbteknink,men får ingenting uträttat.
Kommentera

Hemskt vilken pajkastning det blev mellan folk härinne. Få nästan en flashback till förra säsongens gästbok, där alla i sin frustration hackade på alla.

Nu till Rögle; Vad e det som har hänt med Sjöberg? Han verkar ha tappat allt. Ser ut som hans självförtroende har fått sig en törn eftersom han inte får någon utdelning samt att han blivit placerad i 3:e formationen.
Kommentera

Dom lär dej säkert det i Lund =)
Kommentera

Jag är medveten om att stavningen i mitt förra mess höll korpen-klass...ber om ursäkt för detta.
Kommentera

SUCK....vad driver en person (legolas) att skriva så urbota korkade inlägg??? Du är tydligen inte frötrogen med talesättet att det finns tre sorters lögner:
1 = lögn
2 = förbannad lögn
3 = statistik

detta sagt av Mark Twain och i vissa fall oerhört träffande. Dock inte alltid förstås. Men det finns så otroligt många brister i statistik inte minst om den bara baserar på poäng/säsong. Det säger ju inte NÄR dessa poäng kom. Dvs i vilka matchlägen och mot vilket motstånd och inte heller hur månmga mål man var inne på bakåt (återigen mot diverse motstånd). I mina ögon var Stass lite av Rögles Robbie Fowler på slutet av sin tid i RBK. Dvs kan göra 3 mål i sista perioden mot Gislaved när det redan står 5-1 osv. Dvs i paritet med Fowlers 3-0, 4-1, 5-1 mot Hull City hemma i ligacupen eller nåt sånt...När sen säsongen summeras så tänker man typ "WOW...Fowler gjorde 894747 mål", men skärskådar man sen hans insatser mot "bra" lag i "viktiga" lägen så var dom allt som oftast högst bleka...

Men visst nej, jag bor/pluggar ju i Lund (kommer från kristianstad) och således har jag ingen rätt att uttala mig om rögle...Inte undra på att rögle inte har större publik än vad man har med den inställningën bland "fansen". Undrar hur många fans "ni" har som har större rögle-hjärta än jag och dessutom har NOLL koppling till staden ängelholm...inte många är min gissning....men skit samma, man måste komma från ängelholm för att vara "äkta" eller??
Kommentera

"Lille Jesse,att du får går till stationen efter matcherna beror på att du inte har några kamrater.Att du inte har några kamrater i ishallen beror på att du inte riktigt begriper vad som förrsigår därute.Vi kan försöka förklara för dej någon gång lille vän !"

vilket oerhört MOGET inlägg av dig Killer Bob...du tillhör inte sveriges iq-reserv eller??

efter sådana inlägg är det nästan så jag hoppas att Stass är tillbaka nästa säsong så jag kan få skriva "VAD VAR DET JAG SA??"

Han VAR asbra men han är inte det längre....Nej, jag ser hellre att det satsat ordentligt på några unga killar a la Tomas Andersson.
Kommentera

Tomas Andersson
Ville bara skriva några ord om Tomas Andersson. Tror nämligen att han kommer att bli Rögles näste landslagsspelare ja kanske inte i morgon men om 2-3-4 år , tycker att han har det mesta en bra hockeyspelare skall ha , han är snabb, teknisk, tuff och verkar ha väldigt gott självförtroende. Den injektionen som han gav var precis det Rögle behövde en mycket snabb forvard.

Ps Hoppas att han får spela från start mot Löven då tror jag att han kommer att avgöra matchen.
Kommentera

Sv: Haha!!
Amen jag fattar inte hur man kan börja klaga på Votruba.
Slänger han inte in juniorerna så är det fel. Slänger han in dom så är det fel. Det kvittar nog hur han gör för vissa verkar gilla att klaga på något hela tiden.

Stass hade säkert behövs. Vi har ju inget riktig målskytt.
Kommentera

Man får väl ändå hoppas att spelarna har annat att göra än att sitta och läsa den här sörjan ????
Kommentera

« · 61701 · »