BJUV: Skellefteå i Play Off för något år sedan... Rahm ska till att lossa ett skott från blå. Pucken studsar på ett Skellefteåben och letar sig fram till just vår vän Näsvall som får Eriksgata fram mot Swärdh som är helt chanslös på Näsvalls stänkare i nättaket...
Ja, det är kul att det börjar hända saker angående nyförvärv. Men mitt i all nyfikenhet får vi inte glömma bort morgondagens match mot Växjö, vi måste ge allt stöd vi kan åt våra grabbar nu!
Vi måste kunna bli en full buss i morgon, så bara kom igen o anmäl er!!
Addemaan: Jovisst, behövs det förstärkning på de flesta ställena i laget. Men om man bara värvar en spelare och denne är forward är det inte bra. Det är bara att hoppas på att det dyker upp mist två bra backar ganaka snart...
bjärebo: Det stämmer, han skulle bara spetsa till Bolzano under tre matcher! Kan man få honom samt någon av killarna från Innsbruck hade det varit helt ok enligt mig!
oscar_D: Hmmm, håller inte riktigt med dig!!! Tycker nog att det behövs förstärkning på samtliga positioner. Oscar, en back lär säkert dyka upp! Det är jag övertygad om...
oscar_D: Det kanske finns en libero (som ingen vet om) som blir klar idag. Och sedan Näsvall som då blir det (s.k. eventuella) 2:a nyförvärvet som det stod om i HD.
Nicke: Det är inte omöjligt att Mygel har rätt. Näsvall befann sig i Ängelholm för ca en månad sen å pratade med rögle, men efter det var det knäpp tyst. Men ryktet tar tydligen fart igen....hade varit kul om det var sant. Förresten skulle han väl bara spela 3 matcher i italien...tror jag. Han hade helt klart varit en förstärkning, man gör inte 60 poäng på en säsong för inte. Att det sen är en libero som vi egentligen behöver är ju en annan sak.....
Jag trodde han skulle spela för Bolzano ytterligare några veckor. Men man kan väl hoppas att det ligger någon sanning i påståendet även om det inte är någon back.
sunken: Tydligen är Näsvall klar. Detta enl. Mygel från ishallen. Näsvall var inte där men någon sa att han anländet till Växjö imorgon. Det blir Mygel ni ska kasta ägg på om det skulle vara fel, men det tror jag inte.
Nu måste det för f-n snart krypa fram vem de har värvat!! Om de nu har gjort det. Mycket folk till Växjö i morgon? Vi får köra för vissa hinner inte ifrån jobbet innan bussen går. Så blir bussen passerad i hög fart av ett rött sträck strax innan Växjö är det bara röglesupportrar på väg mot ännu en SEGER!! Får hoppas det finns platser kvar i "apburen" för hallen lär inte va tom... Match o läktare SKALL VINNAS!! (o kul skall det bli).
Ganska komiskt rubrik i HD. "Rögle på väg att blixtvärva" Jo eller hur. Kallar man det att "Blixtvärva" när det var för 6månader sedan man behövde en libero? Nu är det för sent. Tragiskt att det ska behöva 3skadade spelare för att någon ska reagera.
Mygel: Då tror jag inte att det blev några:( tyvärr. Varför skulle man i så fall inte informera på hemsidan att det/dem är klara för fansens skull??? Finns ju ingen anledning att hålla inne med infon tycker jag. För inte blir de i så fall klara 16.29!!!! Men man kan ju alltid hoppas ett tag till.......
Gigel: Ett litet tips> om det blev nagon eller nagra nya spelare idag sa kommer de att vara med pa traningen kl 16.30 idag enligt insatt k'llor. Jag beger mig sjalv dit nu.
Broder Daniel: "Nä:et" var till Bobbe, som trodde att svenskarna skulle till den tyska andraligan. Det var tvärtom, d.v.s. att jänkarna kom därifrån...
Nä, det var så att de båda amerikanerna Aaron Fox och Thomas J. Guidarelli helt plötsligt stod utan klubb, sedan SC Riessersee från Garmisch-Partenkirchen gått i graven. Eftersom de båda gjorde många mål, så beslöt sig Innsbruck för att kicka de båda svenskarna och satsa på dessa jänkare istället. Det är inte klart var svenskarna hamnar.
Broder Daniel: Jag läste någonstans att de båda skulle till tyska andraligan. Kommer dock inte ihåg var jag läste det... fast det kan ju ha varit något temporärt också.
Från HD: I onsdags bestämde Innsbrucks styrelse sig för att sparka de svenska centrarna Johan Hult och Erik Norbäck.
"Johan Hult och Erik Norbäck är bra spelare som höll ihop laget defensivt. Vi har inte material till att spela offensivt, laget är sämre än förra säsongen. Ett par av våra nyförvärv är helt odugliga, säger Nicklas Rahm"
Kan det möjligtvis vara dessa båda herrar som är aktuella för Rögle???