1150x200-s5b1ZRNY.jpeg

Rögle BK

27103 inlägg · 5185 ämnen

Nyförvärv!

346616 · » Till forumet

Sv: Nyförvärv!
oscar_D: Tack man kan ju inte komma ihåg allt
Kommentera

BJUV: Skellefteå i Play Off för något år sedan... Rahm ska till att lossa ett skott från blå. Pucken studsar på ett Skellefteåben och letar sig fram till just vår vän Näsvall som får Eriksgata fram mot Swärdh som är helt chanslös på Näsvalls stänkare i nättaket...
Kommentera

Ja, det är kul att det börjar hända saker angående nyförvärv. Men mitt i all nyfikenhet får vi inte glömma bort morgondagens match mot Växjö, vi måste ge allt stöd vi kan åt våra grabbar nu!

Vi måste kunna bli en full buss i morgon, så bara kom igen o anmäl er!!
Kommentera

Hehe stämmer det med Näsvall är det fan på tiden. Nog dålig poängkung då.

Jaha, då är det bara en libero kvar då. Eller 2 om jag får bestämma.
Kommentera

Varför Waltin: Håller med dej. Först och främst en libero.
Kommentera

Addemaan: Jovisst, behövs det förstärkning på de flesta ställena i laget. Men om man bara värvar en spelare och denne är forward är det inte bra.
Det är bara att hoppas på att det dyker upp mist två bra backar ganaka snart...
Kommentera

Hofnar: vadå?
Kommentera

Ebbe: Du kan önska dig hur många forwards du vill men jag vill ha en back.
Kommentera

Näsvall? #A%&£@!#*$¤

Jag är inte långsint, men HERREGUD!
Kommentera

bjärebo: Det stämmer, han skulle bara spetsa till Bolzano under tre matcher! Kan man få honom samt någon av killarna från Innsbruck hade det varit helt ok enligt mig!
Kommentera

oscar_D:
Hmmm, håller inte riktigt med dig!!!
Tycker nog att det behövs förstärkning på samtliga positioner.
Oscar, en back lär säkert dyka upp! Det är jag övertygad om...

/Addemaan
Kommentera

oscar_D: Det kanske finns en libero (som ingen vet om) som blir klar idag. Och sedan Näsvall som då blir det (s.k. eventuella) 2:a nyförvärvet som det stod om i HD.
Kommentera

oscar_D: Josef kanske blir flyttad till backplats
Kommentera

bjärebo: Nej, det är ingen annan sak... om de efter allt det här ståhejet värvar en forward i stället för en back är det snudd på skandal...
Kommentera

miguel: Vadå från vår????????
Kommentera

Nicke: Det är inte omöjligt att Mygel har rätt. Näsvall befann sig i Ängelholm för ca en månad sen å pratade med rögle, men efter det var det knäpp tyst. Men ryktet tar tydligen fart igen....hade varit kul om det var sant. Förresten skulle han väl bara spela 3 matcher i italien...tror jag. Han hade helt klart varit en förstärkning, man gör inte 60 poäng på en säsong för inte. Att det sen är en libero som vi egentligen behöver är ju en annan sak.....
Kommentera

Nicke: Är han libero? Hur säkra är dessa uppgifter?
Kommentera

Enligt vilda rykten kan eventuella nyförvärv ansluta från vår
Kommentera

Nicke: Knappast troligt att det skulle vara Näsvall... han är väl dels forward och dels på väg till Italien...
Kommentera

Varför Waltin: Det kan lika bra vara Löwgrens ersättare som hittats.
Kommentera

Jag trodde han skulle spela för Bolzano ytterligare några veckor. Men man kan väl hoppas att det ligger någon sanning i påståendet även om det inte är någon back.
Kommentera

Nicke:
Näsvall!?
Det låter otroligt bra om det är han som får dra på sig Rögletröjan!

/Addemaan
Kommentera

sunken: Tydligen är Näsvall klar. Detta enl. Mygel från ishallen. Näsvall var inte där men någon sa att han anländet till Växjö imorgon. Det blir Mygel ni ska kasta ägg på om det skulle vara fel, men det tror jag inte.
Kommentera

Nu måste det för f-n snart krypa fram vem de har värvat!! Om de nu har gjort det. Mycket folk till Växjö i morgon? Vi får köra för vissa hinner inte ifrån jobbet innan bussen går. Så blir bussen passerad i hög fart av ett rött sträck strax innan Växjö är det bara röglesupportrar på väg mot ännu en SEGER!! Får hoppas det finns platser kvar i "apburen" för hallen lär inte va tom... Match o läktare SKALL VINNAS!! (o kul skall det bli).
Kommentera

Junior: "Det finns alltid hopp"
Kommentera

Ganska komiskt rubrik i HD. "Rögle på väg att blixtvärva" Jo eller hur. Kallar man det att "Blixtvärva" när det var för 6månader sedan man behövde en libero? Nu är det för sent.
Tragiskt att det ska behöva 3skadade spelare för att någon ska reagera.
Kommentera

Ser att lej är inne och läser i gästboken just nu, hoppas han snart börjar skriva något intressant .............
Kommentera

någonm som vte vem den nya spelarn blev?? ... hoppas fan de komme mycket folk i morgon
Kommentera

Mygel: Då tror jag inte att det blev några:( tyvärr. Varför skulle man i så fall inte informera på hemsidan att det/dem är klara för fansens skull??? Finns ju ingen anledning att hålla inne med infon tycker jag. För inte blir de i så fall klara 16.29!!!! Men man kan ju alltid hoppas ett tag till.......
Kommentera

Mygel: Skynda dig hem om där är några nyförvärv=)
Kommentera

Mygel: aha okej, tack för tipset=)

fast jag är upptagen,=(=(=(=( fan fan..
Kommentera

Gigel: Ett litet tips> om det blev nagon eller nagra nya spelare idag sa kommer de att vara med pa traningen kl 16.30 idag enligt insatt k'llor. Jag beger mig sjalv dit nu.
Kommentera

HasseT: Här sviks inte!!! Klart att man ska med!
Kommentera

Gigel: Eller namnen =)
Kommentera

Man bara sitter och väntar nu på att dom ska avslöja vem nyförävrvet är, shit vad man är nyfiken, hoppas namnet kommer snart.
Kommentera

Man bara sitter och väntar nu på att dom ska avslöja vem nyförävrvet är, shit vad man är nyfiken, hoppas namnet kommer snart.
Kommentera

Patrik: OK, de e lugnt!

fritte rbk: Vad jag har hört har de varit omskolade till backar, åtminstone en av dem! Men de verkar ju vara bra defensiva spelare!
Kommentera

Broder Daniel: "Nä:et" var till Bobbe, som trodde att svenskarna skulle till den tyska andraligan. Det var tvärtom, d.v.s. att jänkarna kom därifrån...
Kommentera

Broder Daniel: Du ska med va??? och jag hoppas inte att nån sviker Rögle NU
Kommentera

Broder Daniel: Jag är inte helt säker, men har för mig att nämda spelare i Rahms klubb är centrar, behöver rögle verkligen dem då.

Är det inte mer åt backhållet som behövs??
Kommentera

Patrik: Nä??? Det är ju det vi diskuterar, att det inte är klart var de hamnar! Kanske i Rögle eller nån annan klubb, vem vet????

Hoppas på en bra match imorgon, med RBK som segrare!
Kommentera

Nä, det var så att de båda amerikanerna Aaron Fox och Thomas J. Guidarelli helt plötsligt stod utan klubb, sedan SC Riessersee från Garmisch-Partenkirchen gått i graven.
Eftersom de båda gjorde många mål, så beslöt sig Innsbruck för att kicka de båda svenskarna och satsa på dessa jänkare istället.
Det är inte klart var svenskarna hamnar.
Kommentera

Broder Daniel: Sån tur kan vi väl inte får!!! HOPPAS =))
Kommentera

Broder Daniel: Jag läste någonstans att de båda skulle till tyska andraligan. Kommer dock inte ihåg var jag läste det... fast det kan ju ha varit något temporärt också.
Kommentera

Nyförvärv!
Från HD: I onsdags bestämde Innsbrucks styrelse sig för att sparka de svenska centrarna Johan Hult och Erik Norbäck.

"Johan Hult och Erik Norbäck är bra spelare som höll ihop laget defensivt. Vi har inte material till att spela offensivt, laget är sämre än förra säsongen. Ett par av våra nyförvärv är helt odugliga, säger Nicklas Rahm"

Kan det möjligtvis vara dessa båda herrar som är aktuella för Rögle???
Kommentera

346616 · »