1150x200-s5b1ZRNY.jpeg

Rögle BK

27103 inlägg · 5185 ämnen

Rögle-AIK

« · 221809 Till forumet

Rögle-AIK
Nu börjar spänningen byggas upp innom en.
Hoppas på en fullsatt hall och ett ruggit tryck på läktaren.
Ett sådant tryck så AIK:arna knappt vågar sig in på isen först. Hade varit en härlig avslutning på årets superallsvenska och ett avstamp mot kvalserien. För vi ska dit.
Kommentera

Sv: Rögle-AIK
Kom i tid!!

Det är tävling redan klockan 15:00 med fina priser!

Köp program idag! Det kan löna sig! Mer info finns i hallen!
Kommentera

Spöa 08:orna nu!!!

Sätt dom på plats!
Kommentera

Sebbe: Är på gof väg. 1-0 nu. Here we go!!
Kommentera

Fin match, såg inte överdrivet mycket men men :)
domarinsatsen var den sämsta på mycket länge.
Visst tog han bra utvisningar.
Men första målet? Vadå OFFSIDE!
skandal.
sen att inte Skellefteå vann var ju synd.. trodde de skulle vinna överlägset!
men så kan det vara.
ha det.
För en gångs skull går inte de andra resultaten som VI vill.
Kommentera

fy fan vad trångt det var.. man fick stå på varann, sen så blev inte saken bättre av att det var en liten idiot som höll på att hoppa och slå som fan... Men bortsett från andra perioden så gick väl trängseln an ganska bra...

jäkligt härligt att vi vann över AIK nu.. ligger vi tvåa och har saken i egna händer!
Kommentera

HasseT: Synd att göra dig besviken:-) Kom igen nu i sista omgången. Två söderlag till kvalserien.
Kommentera

HasseT: Nu har vi det i egna händer, tyvärr så kommer man väl att hålla tummarna för Bajen, om det nu skulle behövas..
Kommentera

Junior: Vid första målet var det protester för offsaid.
Kommentera

Bafucin: Jäpp! Rögle har precis allt i egna händer nu. Personligen tycker jag det är skönt att både Lövhögen och Skellefteå är avsågade! 3 lag slåss nu om 2 direktplatser till KS. Mer raffinerat än så kan väl slutstriden knappast bli. Faktum är att RBK har råd att förlora mot Lövhögen på onsdag, under förutsättning att Hammarby slår Bofors. Detta verkar knappast troligt. Hammarby är klara och kan ta det lungt, samtidigt som Bofors är supertaggat och skickar ut en Kåberg som är elakare och grisigare än någonsin. Därför måste RBK göra sitt jobb i Umeå och plocka minst två pinnar mot Lövhögen. Detta tror jag är fullt möjligt, eftersom spelarna i RBK vet att de inte kan lita på Bajen. Jag tror RBK fixar en seger däruppe. Luften verkar ha gått ur Lövhögen, samtidigt som RBK har allt att spela för!

Mitt tips på sluttabell är således:

1. Rögle BK - 28p
2. Bofors IK - 28p

--- resten är ointressant för närvarande...

Läge för drömscenario alltså. 2 lag från SHA toppar SA när serien är slutspelad. Sug på den Anrell, Sportbladet, TV4 och allt vad ni heter!

Go´kväll!
Kommentera

Junior:

Hagos må vara en idiot men inte ens i närheten av IDIOTERNA i Rögleklacken som körde den urtöntiga rasistramsan om honom. Jag trodde att Sverige anno 2003 var ett liberalt och modernt land men man kanske luras att tro det när man bor i en stad som Lund. På ställen som min hemstad (kristianstad) och uppenbarligen också i Ängelholm, och säkerligen även andra bonnahålar av samma snitt som nyss nämnda städer, finns det bevisligen ett antal patetiska och totalt intellgensbefriade BYFÅNAR som gör bort sig. Jag skämde röven av mig när jag stod och lyssnade på deras utfall vid tumultet i slutet. Att bua är helt ok, men att göra det med rasistiska förtecken är inget annat än stor jävla synd & skam....Pinsamt är ordet.

Tyvärr la det stora klickar smolk i kvällens för övrigt rejäla glädjebägare.
Kommentera

Pyttemjuk: Fel. Bajen är defentivt inte klara. Om Bofors vinner över Bajen och Rögle tar 2p mot Löven så är Bajen borta.
Kommentera

Pyttemjuk:

Hammarby klara och kan det lugnt? Nä du. Förlorar dom samtidigt som vi tar poäng ramplar dom ner på 3:e plats. Hammarby har allt att spela för något som kan bli vår räddning om det skiter sig i Umeå.

Så här ser det ut inför sista.
1.Hammarby 13 9 0 4 45-35 26
2.Rögle BK 13 8 0 5 42-33 25
3.Bofors 13 9 0 4 37-31 25
Kommentera

Pyttemjuk: Hammar by är inte klara för KS. Skulle de slappna av en sådan viktig match? Ne jag skulle inte tro (hoppas) det.
Kommentera

Pyttemjuk: Du talar i dubbla tungor, "Hammarby e klara och kan ta
det lungt" sen kommer slutklämmen 1 RBK 2 BIK. Ingen av de 3 kan ta det lugnt förrän slutsignalen ljuder på onsdag, men de var väl så du menade(innerst inne) Hammarby kan knappast spela på resultat i allafall (inte i de 2 första perrarna). Skit samma vi tat löven med 3-2, så är det klart! ;0)
Kommentera

Matchbilderna är uppe nu.
Kommentera

« · 221809