1150x200-s5b1ZRNY.jpeg

Rögle BK

27103 inlägg · 5185 ämnen

Säsongen 2004-05

« · 342981 Till forumet

Säsongen 2004-05
Oavsett vad som händer resten av denna säsong, så är det ju ändå nästa säsong som är oerhört viktigt från Rögle, om det nu blir som det är tänkt att serie-pyramiden skall ändras, där för tycker jag att man skall ta denna säsong som en uppbyggnads-säsong och verkligen ha ett starkt lag till nästa säsong.Kan man inte nå elitserien nästa säsong,så är det viktigt att man är med i den nya hockey-allsvenskan.
Blir förmodligen 1 st 14 lag serie, vågar inte ens tänka tanken om den skulle missas.
Låt därför Mats Waltin i lugn och ro bygga ett slagkraftigt lag för nästa säsong, redan nu.
Jag är medveten om att jag kommer att få påläst av del signaturer, men det får jag ta. ÄR VÄL ETT FRITT FORUM FÖR ÅSIKTER.??

Jan
Kommentera

Sv: Säsongen 2004-05
Thomas17Srsen: Äntligen en som kan se längre än vad näsan räcker, om du visste hur rätt du har men alla tycks ju inte förstå att det krävs tålamod för att bygga upp ett lag som kan bli slagkraftigt. Nu har MW en stomme och inför nästa säsong vet han vilka han vill ha kvar och vilka han vill komplettera med.
Hälsningar
lasse
Kommentera

lej: Redan nu har vi ett slagkraftigt lag! När Rögle spelar i högt tempo och kör på så är det klasskillnad mot de andra lagen! Onsdagens match mot västerås var ju helt outstanding i första perioden. Har sett ett antal elitseriematcher i år och det Rögle visade i första höll lätt elitserieklass i både passningsskicklighet och skridskotempo. Sånt rasande tempo behöver man inte hålla i alla tre perioder men dock gäller att hålla någorlunda standard i de övriga perioderna också. Enkelt recept på detta är att backarna släpper pucken snabbare och inte transporterar upp pucken långt upp i mittzon. Spela till spelare som åker inte som står stilla. Det är just detta som jag tyckt vara skillnaden i de olika perioderna. Liberos, våga spela pucken snabbt även i 2:a och 3:e!!
Kommentera

lej: Kan du då förklara varför Hammers o Växjö ligger på samma poäng (cirka) som oss. skrämmande att vi inte ligger 10-12 poäng före dem.
Tålamod för att bygga upp ett lag som kan bli slagkraftigt?????
Titter man på spelartruppen så SKA vi ligga topp 1 eller 2....
Sen är det väl inte konstigt om folk gnäller, är du själv nöjd med Rögles säsong hittills eller?
Kommentera

lej: Lars Erik Jersmyr, detta kan inte bli något annat än en dåres försvarstal.Det är bara att inse att föreningen ännu en gång har plockat en tränare som inte passar in med sin filosofi i föreningen.
Ni har misslyckats kapitalt och det skall ni stå för,nu är det bara att antingen ställa sina platser till förfogande (du och bröderna skinka) eller så tar ni tag i situationen och förändrar när det ännu är möjligt.

Vi är många som lider med killarna som utstrålar osäkerhet och rädsla för tränarens vredesutbrott.Det måste vara kul att spela hockey oavsett på vilken nivå man befinner sig,detta har inte dagens Röglespelar och det är du som är ansvarig för detta.

Tack för ordet !

Jonas
Kommentera

Weezer:Klockren analys Weezer! Man har i Rögle Bk en elitkommitte som enbart finns där pga ekonomiska muskler, men utan någon som helst sportsliga kunskaper om spelet hockey.
Kommentera

miguel: Skitsnack Miguel! Benny Johnsson har oehört mycket hockey inom sig.

Han ingår också i kommiten.
Kommentera

miguel: Tyvärr är detta rätt vanligt i dagen idrotts-Sverige med några undantag (t ex Färjestad).Det är en stor skillnad på att driva företag och idrottsförening.Bara för att du är en lyckosam förhandlare på julskinka innebär inte detta att du kan vara sportchef i ett ishockeylag
Här krävs det kontakter och kunnande såväl nationellt som internationellt.Sedan är ju verkligheten i dagens föreningsliv den att det inte finns möjlighet att få betalt för dessa tjänster och det är då klubbarna "drabbas" av dessa slipskillar som har tillräckligt på banken men gärna vill vara med och synas i massmedia.
Problemet är bara det att dom mycket sällan besitter den kompetens som krävs.Titta på Mif som lysande exempel på vad stolliga företagsledare kan ställa till med !

Jonas
Kommentera

Ebbe: En person(Benny J) gör inte en kommitte i mina ögon.
Kommentera

Ebbe: Ja, på ungdomssidan lilla du !
Kommentera

Saxat från Rögles J2o sida "Jag skall scouta nya samt befintliga spelare för J-20 samt A-LAGET inför stundande samt kommande säsonger, hälsar Benny i ett mail. "

www.roglebk.nu/j20/nyheter.htm
Kommentera

Ebbe: Vilket betyder att kanske någon från J-20 möjligtvis kan ta en plats i a-laget.Tabellplaceringen av J-20 skvallrar väl att detta knappast är aktuellt ?
Kommentera

Weezer: Backarna Jonathan Moen och Marcus Sjögren båda 85ór hoppas jag får en riktig chans i A-laget. De har kvaliter till det.

Sen har vi även Sveriges bästa 86á (poängmässigt) Alexander Bergström. Så bara för att tabellplacering inte ser bra ut, finns det bra spelare.

Går vi sedan ner till J18 finns 87órna som vann sm-brons förra säsongen. De håller dessutom på att peta av antligen HV eller LHC från en plats i J18 Allsvenskan efter jul
Kommentera

Ebbe: Visst och det finns ett par P-12 som är riktigt giftiga...suck !
Föreningens tillväxt är katastrofal mot var den en gång var.
Kommentera

Ebbe: Enligt swehockey har Mattias C mäktat med 15p på 27 matcher vilket är knappt godkänt i mina ögon. Men resten av killarna har ju rent bedrövliga siffror.Tano 10p, Pettersson 9p, Eriksson hela 8p, är det någon som tycker att detta är bra jobbat från elitkommitten.
Kommentera

Ebbe: Du ska ha all kredit Ebbe aför att du haussar(stavning?) juniorerna. Är ett stort steg att ta om du inte är en talang utöver det vanliga svenska gråa vattenbäraren.
Kommentera

« · 342981