1150x200-s5b1ZRNY.jpeg

Rögle BK

27111 inlägg · 5185 ämnen

Skyll på dommar'n

18851 · » Till forumet

Sv: Skyll på dommar'n
Jag kan rätta dig, det är för sällan som Rbk gnäller på dom, dom sätter sig lugnt och fint i båset bara!!!
Kommentera

Trogen: Var du på matchen eller? Du kanske titta på annat håll?
Hur kan du påstå att man inte dras ner i skiten när man gnäller konstant på domarna?
Det är klart som fan att man gör, hälften av all engergi gick åt till att gnäla på Morgan och spelar man inte bra..

Kan någon rätta mig om jag har fel?
Kommentera

Vad snackar du om?? var hälften av rbk´s spelare och snackade med domarna??? Det är ju det som dom inte gör, men varje gång det blev ett domslut mot Leksand så var där 3 lif spelar runt dom och hade synpunkter, och det är ju bara så suveränt att göra så, självklart så påverkar det domarna!!!
Kommentera

Dommartion hade ju helt klart respekt för Leksand. Lite för imponerade av masarna för att våga dömma mot dem. Skildnaden är ju dessutom att Leksand gör sina "fula" saker på ett sätt så att dommaren inte ser det. Rutinerat och elitseriemässigt. Kollade in Sigges spel och han spelade smart småfult hela tiden.
Tyvärr e det så det funkar.
Leksand var det bättre laget helt klart men RÖGLE fick aldrig chansen att ge Leksand en match.
Nu e det glömt!
Nästa match!!!
Kommentera

Det var två tråkiga offside missar som avgjorde matchen igår.. synd..
Men, så kan det vara..
Första perioden var riktigt bra sett från Rögles ögon men i andra och tredje såg det ut som fan..
Sen är här ju vissa som gnäller på domarna i denna serie, jag förstår dom, för de hittar konstiga utvisningar och släpper de mest solklara (detta gäller ALLA lag i serien)
Men det är ju också helt sjukt att hälften av RBK:s trupp åker och gnäller på domaren så fort det är något, Roger Hansson är KAPTEN låt honom ta det ansvaret!!
Det trycker ju ner hela laget om alla ska gnälla och det var därför det blev just 2-5 i röven..

Nä, KOM IGEN nu är RÖGLE!!
Vi kan bättre, även på läktaren!
Kommentera

OK, off side-missen var inte bra. Och visst kunde man få en känsla av att domaren hade olika nivåer beroende på om det var Leksands- eller Röglespelare som gjorde något som var "på gränsen".
Å andra sidan: Rögles spelare missar den ena målchansen efter den andra, både i går och i tidigare matcher. Kan man acceptera det utan att vräka ur sig skit i gästboken måste man också kunna acceptera att domarna i bland fattar tveksamma beslut. Man måste ju förstå att det går blixtsnabbt nere på isen och att det säkert inte alltid är så lätt att fatta exakt rätt domslut. Dessutom är det nog då, att oavsett vad domaren bestämmer så finns det ett antal människor i ishallen som tycker precis tvärtom.

Med andra ord vill jag inte hålla med om att domaren avgjorde matchen. Tvärtom kändes det, som någon påstår, som att Leksand hade full kontroll och höjde tempot när det behövdes. Dessutom var Jonas Fransson betydligt bättre än sin kollega i Rögle-kassen. Eller var det leksands anfallare som var skickligare än rögles i de avgörande lägena.

Hur osm haver så tycker jag Rögle och vi i publiken ska ta med oss minne från matchen till nästa omgång. För visst gjorde de grön/vita hjältarna en bra insats. Som leksands
ledaren uttryckte i tidningen: "Rögle var det bsta lag vi mött".
Fortsätt på den inslagna vägen så går det nog bätre mot de andra lagen.
Kommentera

Jag tycker att alla skall få göra misstag. Spelare och dommare. Men så grova missar som offsiden vid 1-1 från linjeman Swensson FÅR man inte göra på denna nivå. Denna felbedömning anser jag vara direkt matchavgörande. Att alla 3 randiga kunde missa detta är uruselt. Att han inte var med i matchen bevisas av hans iceingavblåsning som han själv inte uppfattar som felaktig (när han efter en stunds förvirrat tittande visar iceingtecknet. Dessutom missade (eller kompenserade) dom 3-4 offsider till i 3é perioden.
För övrigt var Leksand det bättre laget, men RBK stod upp mycket bra. Nästa 4 matcher bör (säger bör) innebära 12 friska pinnar.
Kommentera

Vem är det som sagt att domaren höjde nivån i andra, och som du reagerar mot? För egen del tycker jag att såväl officiellas som RFN:s matchreferat är nyanserade och utan att hänga ut domaren!
Kommentera

Skyll på dommar'n
Så här är det. Domaren höjde knappast nivån i andra, LIF la helt enkelt i en högre växel, detta har hänt i de flesta matcherna jag sett, och då hängde RBK inte med vilket resulterade i en massa utvisningar för er.

citerar ur ett TT telegram som är skrivet av en Lars A Hansson vilket jag utgår ifrån är en lokal reporter.

"Efter pausvilan skruvade Leksand upp tempot två steg, var både etta och tvåa på pucken och Rögle hängde inte med i svängarna."

Kan det stämma kanske? Försök vara lite objektiva fast ni fick smörj
Kommentera

18851 · »