Charliejfz: är lite kluven till de bortdömda målet, man vill ju gärna ha matcher med mycket mål och han var in med skridskon, frågan hur mycket de störde då han redan hade klubban i ett dåligt läge, dock grym målis 👍
Game day! Bra att spelarna fått vila några dagar. Nu ska förhoppningsvis Rbk gå ut starkt i första matchen. SAIK har spelat mycket matcher vilket kanske medför att de är slitna. Nåväl, blir intressant att se om Tambo kan fortsätta sitt fina spel och fortsatt ösa in poäng. Ted kommer säkert visa sin slutspelsrutin och höjer sig lite extra under semi finalerna. Hoppas även Leon kan få lite flyt under avslutningen.
Knappt en vecka till semifinal. Bra att spelarna får lite mental uppladdning. SAIK och Luleå har 2-2 i matcher. Två starka lag som möts. Oavsett om det blir Luleå eller SAIK så blir det en riktigt svår semifinal att vinna.
puffe: När ni är i SHL återvänder han. Undrar om Hellqvist drömmer i natt om Niklas Eriksson och Jörgen Jönsson... Både Öret och RBKs prestationer känns overkliga.
Charliejfz: Absolut, det är stort att ha nått semi och värt att stanna upp lite och njuta här och nu, en helt överväldigande känsla som RBK-supporter. Men när man ser laget 20/21 som i matcherna mot Frölunda så önskar man ju innerligt att detta ska bära så långt det bara är möjligt, just för att nästa säsong är ett oskrivet blad som kanske tvingar ner en snabbt på jorden igen med en annan trupp.
Man vill liksom passa på att kräma ut precis allt som finns av denna sammansättning när man fattar exakt hur bra den kan vara. Och såklart för att det är njutbart att bara få se Rögle spela vidare, även när det bara är på en liten skärm hemifrån.
Hockeyguru: Ja, det är väldigt surrealistiskt. Lite som att vara i en saga. Men Frölunda måste ha haft för många matcher att spela och är nog slitna. Maktskifte vet jag inte men Abbotts hade en tydlig målsättning.
Det här är nog det sjukaste slutspelet någonsin jag sett! Både i Allsvenskan men framförallt SHL. Frölunda blir ju helt överkörda. Riktigt roligt att det går så bra för Rögle. Äntligen ett maktskifte vilka lag som styr i SHL. Grattis till semin! Hoppas ni tar guldet.
Charliejfz: Jag börjar bli orolig att vakna och så står Bobo Simensen där som head coach i Röglebåset, Abbotts har aldrig kommit tillbaka till Rögle, och vi harvar omkring i samma kvalmatcher som vi alltid har gjort och alltid kommer att göra. Hälften av spelarna är skadade och den andra hälften är sålda till Linköping och Växjö. Så, VÄCK MIG för fasen INTE, låt mig fortsätta vara lycklig!!! :-D
Semifinal! Oj vad kul för Rbk. Måste ge en eloge till hela organisationen, till Abbotts samt alla spelare och till Daniel Koch. Och Håkan Eriksson. Nu byggs även arenan om inför framtiden,
Läget i övriga kvartsfinaler: 2-0 mellan Växjö och Färjestad. Borde dock stått 1-1 med tanke på spelet. Tycker Färjestad spelat bra. Hoppas de fortsatt orkar utmana Växjö. Mellan Öret och Lif står det också 2-0. Lif får försöka hitta ett sätt att överlista Enroth. Nästa match kommer bli viktig för Leksand. Oavsett hur det går har de gjort en bra säsong. SAIK och Luleå har 1-1 och denna kvart är helt öppen.
Mike.F: Tack... Frölunda kommer alltid vara ett topp lag oavsett utgången denna säsong. Det är ju fortfarande åtta lag som har chansen. Kvartsfinal tre och fyra blir intressanta.