Charliejfz: Grattis, missade matchen, var Färjestad lika bleka som sist när vi mötte leksand? Känns som vår energi tryter
Men ska inte klaga, kunde hejat på brynas De mötte svaga Linköping, får powerplay 5 minuter , då satsar jag säkra pengar Men de hittar ngt sätt att vika ner sig, tappar ledningen till förlust. Surt för mina pengar, och surt för manner med alla sina landslagsstjärnor
Snart dags för nedsläpp. Lite tankar inför FBK. Spelar Everberg?. Viktigt att ta tag i spelet direkt. Snart halva serien spelad och endast tre pinnar till topp tio. Tidigt ännu i serien men när ca 30 omgångar passerat så kan vi bedöma lagets insats mer rättvist. Hoppas fortfarande på en center.
Öret vann hemma. Men med första linan borta så är det svårt att ta poäng i Örebro. Börjar fundera på om Abbotts kommer ändra strategi framöver. Något behöver nog ske snart.
Lite statistik efter de första sexton omgångarna: Tambo, OSL, Kasper, Zaar och Larsson har gjort mest poäng bland forwards. På backsidan har Wallinder och Kapla varit mest produktiva. Nämnda spelare har även en bra plus/minus statistik.
Sam Schader: Du kan säkert få en del info via Rbks inofficiella forum. Länk finns till höger. Har inte varit på matcher på länge så är tyvärr inte uppdaterad.
Charliejfz: tack tack :) ska på chl matchen den 22 så ville försöka hitta någon stans där man kunde se 22/23 klack sångerna så att man inte är aå utanför haha
Charliejfz: Jag komm liksom bara med förslag så man kan ju självklart ändra den till så pass att den fungerar. (Tyckte den var kul för när jag var på konfirmations läger på breanäs så sjöng vi den när vi var påväg ner till strandhäm. Samt att jag inte hört någon annan klack sjunga den så få in någon ny ramsa kanske hadde kunnat vara något
mattias - 74: enig, med undantag om målis tar av den själv.
Jag tror regeln kom till efter några situationer där målisen ”tappade” hjälmen när de låg och simmade på isen som var vanligare förr.. då var det inte lika många kameror heller
Nu är målvakterna mer ståendes och allt filmas, så typ ingen skulle ens komma på tanken att råka tappa hjälmen för att få avbrott i spelet
Du har helt rätt och jag vet också det men det är som du säger en märklig regel, Björn va ut i tidningen idag och sa att han vill se en regeländring av detta och att det är farligt och hade kunnat gå rejält illa igår om Noren träffat Rifalk, han kan fan dö om pucken träffar i huvudet.
Jag tycker man skall blåsa av direkt masken åker av. Allt annat är ju fan i mig vansinne
mattias - 74: Men varför ska inte det målet godkännas då ? Reglerna säger ju klart att finns det en målchans skall spelet fortgå? Bra av domarna tycker jag, däremot märklig regel
dålig domarnivå, 2 första målen skall inte tillkomma, pinsam utvisning på Ahnelöv som tar på axeln, Leksands kvittering skall självklart inte godkännas Kunnat sluta illa men det ser ut som att det är en Röglespelare som gör arr Rifalk tappar hjälmen men det skall inte godkännas ändå