1150x200-s5b1ZRNY.jpeg

Rögle BK

27120 inlägg · 5185 ämnen

Forum

« · 15660 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Hur kan de ske
Hur kan allt bli så fel. Var kommer den ängslan och tvekan ifrån som genomsyrar de vi sett av vårt favoritlag i upptakten av året serie.
Visst är det förvånansvärt att tränaren kan anse att man spelat bra ens under någon del av dagens match. Varför slår man i sönder en förstafemma som fungerade bra mot Tingsryd, är det bara för att ett nyförvärv ska få spela. Engström tar en plats men vad tillför han. Brist på fingertoppskänsla , eller?
Det är lätt att klaga, jo jag vet men man blir ja bara så ledsen när man ser spelare i sitt favoritlag spela både utan hjärta, hjärna och utan den heta viljan att vinna till varje pris. Ledarduon behöver kanske hjälp? Det får bara inte bli en tappad säsong igen. Tar man mental träning på allvar, existerar den över huvudtaget.
Idag är det inte bara vi gästboksskribenter som beklagar oss. Till och med officiella sidan skriver "att man skäms att vara RBKare en kväll som denna". Hårda ord från klubbens egna led.
Undrar hur många vi blir på onsdag för även om det känns motigt just nu, är man ju Alltid där.
Kommentera

ändra!
Nåt måste hända! Som tex bytt färg på klädderna ta vit i stället för grönt!

Tips! =)

come on rögle!
Kommentera

KRIS I RÖGLE
Hur fan kan Votruba säga att vi spelade bra, ofattbart.
Nä det finns bara en sak att göra byt tränaren fort som fan och köp in ett par bra backar annars kommer det att sluta i division 1.
Ja menar en ny säsong har börjat man har längtat till hockey,det känns redan som om säsongen är slut.
En sak kan jag säga att det var sista gången som jag köper ett årskort FYFAN SKITHOCKEY
Kommentera

USELT!!!!!!!!
Fy fan va dom spelade uselt idag!!!! Va ju f-n Nyströmsklas på uppspel o powerplay Man blev ju mörkrädd!!!!! O sedan att Votruba går ut o säger att dom spela bra i börjar gör mig inte mer lättad........ Kanske hade vatt bra spel för Hästen men detta är inte korpserien längre!!!!!!!!!! Har sagt det förr o säger det igen Forwards är för lngsamma!!!
Kommentera

Sv: SKÄRPNING!!!!
???
Klart som fan att Votruba inte ska sparkas, Han måste få en ärlig chans, men snacket om uselt motstånd köper jag inte, Däremot är det så att motståndarna inte kommer att ha den respekten för Rbk som fanns för några år sen. Börjar misstänka att det motståndarna som kommer att se oss som "uselt motstånd"
Kommentera

Rögle-BIK
Matchkommentarer och ett referat finns ute nu.

Officiella Webredaktionen
Kommentera

Var det något som fungerade ikväll?
Vad jag kan läsa mig till så var klacken usel, målskyttet, defensiven, passningsspelet och inställningen minst sagt värdelöst.

Tyvärr så blir jag ganska orolig när folk börjar kräva tränarens avgång!!! Det är ingen lösning på något problem.

Lösningen finns nog innanför spelarnas skallben.
Det är dags att sätta på Rögletröjan och visa hjärtat.
Nu måste det bli många segrar på rad. Uselt motståd står på tur (förutom Leksand) och visst ska vi kunna kräva benkross ute på isen framöver. Frågan är bara om det är Rögle som ska bjuda på det usla motståndet framöver ?????

Sätt på grillorna, de gröna tröjorna, visa hjärtat och vinn...

Forza Rögle

/addemaan
Kommentera

Japp: Fast egentligen var det ju bara 4 saker som inte var bra idag!!!
1. passningsspelet
2. Inställningen
3. målskyttet
4. defensiven

Och för att gnälla lite mera, Herrmansson blev bänkad i andra, varför då sätta in han i tredje?? Han vann inte många tekningar, inte en passning som gick rätt!! Jag lider med Månsson som är hur bra som helst, men inte kommer till sin rätt i den miljön!!!

Och varför egentligen flytta Herrman från första kedjan, som har funkat bra!! han trivdes uppenbarligen inte i sin nya miljö!

,
Kommentera

Sv: gnäller jag igen??
Ja, du gnäller!
Om jag är på dåligt humör (tex när BIK loosar) räcker det med att gå till Rögles gästbok. Där får man alltid ett gott skratt! Att vara tränare i Rögle verkar vara svårare än att var förbundskapten i Englands fotbollslandslag (kanske därför det är en ex Karlskoging som är det... *L*). Jag tycker Rögles supporterkommentarer väldigt mycket liknar dom från förra säsongen, ni kan väl inte såga er nya tränare efter 5-6 matcher bara eller!?
Hur som helst lycka till framöver, det finns ett antal lag jag gärna ser bakom Rögle i tabellen (ÖREBRO!!!!!!!!)
Kommentera

Jag ljuger inte om jag säger att detta var en av de absolut sämsta matcher jag har sett Rögle spela. Det var absolut inte det stämde.
Märkligt att så många bra spelare kan spela så dåligt. Usch!

Men det är fan bara att ta på blåstället och kämpa gärnet. För det kommer att vända. Hoppas jag
Kommentera

Motgång
Precis allt gick åt h*elvete i da, jag brukar inte skylla på domaren, men han var en av faktorerna, det sämsta jag skådat.
Men visst, hade RBK satt sina chanser så hade det gått bättre.

Nu MÅSTE de blir tre poäng på onsta.
Vi får hoppas RBK gör en SSK.(syftar på förra säsongen)
Kommentera

AIA
Skulle inte AIA sjunga mer positiva sånger, vad jag hörde var en 70-80% av dagens sånger inte positiva.

Skärpning, vi ska ju stötta vårt lag!!
Kommentera

gnäller jag igen??
ett lag med många fina spelare och mycket talang ska inte behöva spela på detta viset!!! enligt min mening är det upp till tränaren att få laget att fungera, och det kan han ju inte
AVGÅ VOTRUBA och ta andretränaren i ena handen och sportchefen i andra på vägen ut!!!!
Kommentera

Det är jätteskoj....
Kommentera

Vad ska man säga !?
Att släppa in tre mål i boxplay är uruselt!
Så fort RBK får en gubbe utvisad blir det ett mål i baken...
Det här är inte skoj längre....
Kommentera

Du har så rätt så rätt, det var många i laget som kunde tagit på sig en kjol efter denna matchen!!!!
Kommentera

SKÄRPNING!!!!
Vad faaan pågår... okej att man ser ett lag förlora... men faaan inte ett lag som inte kämpar ett jävla skit... jag blir så förbannat arg... varför ska det hålla på såhär... vorouba... du måste prata vett med laget... DET HÄR DUGER INTE!!!!
Kommentera

Åtgärdspaket efterlyses !
Vad i helvete pågår ?? Har borta spridit sig till hemma ?
Nu måste tränarduon (?) sätta sig ner och analysera situationen och skapa ett åtgärdspaket.Detta duger inte !
Kommentera

Sv: Träning, träning, träning
Var detta en träningsmatch oxå??????
Gött Mos
Kommentera

Träning, träning, träning
Skärpning Rögle !!
Hur många mål ska vi släppa in i boxplay och hur många ska vi göra?

Det här ser inte bar ut....

Är besviken....*suck*
Kommentera

Sv: kom igen nu, RBK!
Blir med skrack man loggar in onsdag natt for att folja Morrum-matchen. Snacka om maste-vinna match.
Vad ar det som hander? Ser fram emot referater.

Kom igen, Rogle, det har laget ska inte behova ligga i botten
Kommentera

Rögle - Bofors
Rögle vi ger oss aldrig !!

Komm igen nu då !!!
Kommentera

kom igen nu, RBK!
Vilken svart dag pa vag. Efter en helg utan tillgang till Internet far man forst lasa om ugglematchen, och sedan folja en ledning forvandlas till ett tvamalsunderlage. Kanns inte helt ovanligt> pp=ingenting hander, bp=mal.
Kom igen nu...

Rogle, vi ger oss aldrig!!
Kommentera

Sv: Rögle-Bofors
Och så är det 2-2 efter två perioder.
Känns som att en rysare är på väg.
Kommentera

Rögle-Bofors
Togge har missat en straff o domaren har dömt bort ett mål av Wallin dör att målburen var ur sitt läge.
Kommentera

Sv: 1 - 0 till rögle !!!!!!!!!
yeeesss 2-1 gott
Kommentera

1 - 0 till rögle !!!!!!!!!
Det står 1 - 0 noll till rögle det står ett noll till rögle !!!!!!!

GOOOOTTT
Kommentera

!!!
Komm igen nu Rögle !!

Ni måste vinna denna matchen !!!
Det e juh faan att man inte kunde ta sig dit !!

Vi ska vinna vinna denna matchen ..........
Kommentera

Matchen!"!
Någon från Perstorp eller Tyringeområdet som ska till matchen idag??? Har problem med att ta mig dit........... Någon inloggad som vill hjläpa en Röglesupporter i nöd :) svara snabbt.......
Kommentera

Rögle
Kom igen nuh... alla till hallen idag!!
Kommentera

Sv: Ännu en medioker säsong!
Så länge rögle vinner hemma har man iallafall chans till sa.
Annars blir det drygt och köra till ängelholm en hel säsong,
fortsättningsserien är ju inte särskilt lockande.
Tack för ordet.
Kommentera

Bra talat Svenne, jag har ungefär samma åsikt.
Det är ju meningen att laget ska bli bättre ju längre serien spelats.
Kommentera

Sv: RFN=`)
kul att man kan roa folk bara genom sitt namn :-)
skicka gärna receptet på groggen som du dricker, verkar häftig!
Kommentera

RFN=`)
RFN.......ehehhehe..hahah..hoohoo
Kommentera

Förkortningar
OIK - Olofströms IK (div 1)
IKO - IK Oskarshamn (Allsvenskan)
Kommentera

Sv: Tränaren
VOTRUBA SKALL INTE SPARKAS!!!.....Däremot skall man kanske lämna w.o. till alla bortamatcher... tänk med pengar man sparar.....??? *smile*
Kommentera

Jag förstår inte riktigt det här gnället. Laget spelar tydligen hur bra som helst på hemmaplan, vilket innebär att man har ett bra spel i kroppen.
Att det inte verkar fungera och spelarna snarare blir paralyserade på bortaplan är mer en mental grej. Men visst måste det jobbas på den med. Men att påstå att laget inte kan spela hockey är absurt.
Laget har spelat 5 av 32 matcher, det är bara 3 poäng till en plats i SA. Man har avgörandet helt i egna händer. Det finns en hel drös med nya spelare som måste finna varandra i alla lägen. Bara senaste veckan kom det två nya. De hittar inte sina positioner direkt...
Matchen i går var ett klart steg i rätt riktning jämfört med Mora-matchen (tro mig, jag såg eländet). Rögle måste inte vinna Allsvenskan, inte heller bli tvåa eller trea. Det räcker med en fjärdeplats som säkras i sista omgången för att det ska bli SA-spel.
Tänk att i en avgörande match på hemmaplan krossa cirkuslaget Hämmes och avancera vidare.
Kommentera

Jag såg att mitt inlägg blev lite fel innan. Orkade inte ändra det.
Ok, du förstår säkert vad jag menar. Bäckman kom väl inte direkt efter sin tränar utbildning och tog Sm Guld.
Man måste väl börja någonstans. Inte sant?.
Kommentera

Junior: Jag tänker inte kommentera ditt meddelande. Men jag undrar hur du menar när du drar upp Hardy och Bäckman.
Hardy var ju tysk mästare innan DIF-tiden och Bäckman hade SM-Guld med både FBK och AIK.
Kommentera

Du är en riktig gnäll f****. Efter 4 matcher har du redan klagat på Votruba,Hansson och Pelle.

Du skriver att ett lag ska byggas på klubbkänsla. Vad har Hansson och Svensson då?. Dubbelmoral. Jag är övertygad om att Jan kommer att få ordning på spelet även på bortaplan. Jag har inte kunnat se någon hemma match i serien hittils för jag var i Turkiet men vad jag läst och hört så har Rbk spelat kanon bra hemma. Slå sluta gnäll och stötta istället. Och börja inte snacka om att tränaren bör lämna redan nu.
Du skrev och att inte ska värva en tränare utan meriter.
Då tycker jag att du ska berätta för mig hur en tränare skaffar sig meriter.
Eller du tror kanske att Bäckman kom direkt till MoDo. Hardy direkt till Djurgården efter deras tränar utbildning.

Borde Mif sparka sina tränare?. Fast de kanske är de 2bästa i landet..

Nä tycker du ska skita i att skriva om du inte har något vettigt att skriva
Kommentera

Tränaren
Ville bara säga att med den spelar trupp som Rögle har borde dem ligga betydligt bättre än vad dem gör.
Vem vet kanske är det bäst att Votruba lämnar klubben.
Kommentera

Ännu en medioker säsong!
Varför blir det så här?
Jag tror att Rögle värvar helt fel spelare och tränare. Man väljer att se på spelarnas individuella kapacitet istället för att titta på hur de kan fungera i ett lag. Detta får till följd att man inte lyckas bygga upp ett tryggt och stabilt grundspel, vilket visar sig när laget blir pressat.
Att plocka hem gamla uttjänta Tysklands- proffs är inte speciellt bra. Inte heller att värva en tränare utan några som helst meriter.

Ett lag måste bygga på lojalitet och klubbkänsla:
Vem är då ansvarig för detta?
Det måste vara styrelsen i allmänhet och sportchefen i synnerhet.
Någon måste ta sitt ansvar och ställa sin tjänst till förfogande.

Ta ert ansvar!!!!
Kommentera

Sv: Period 3
GÖtt o höra att flaggan var med...
Varför inte ta me den nästa hemmamatch??
Kommentera

Sv: Period 3
Fan vad kass du är som sitter hemma framför datorn och gnäller, det var ingen dålig match Rbk gjorde i O-hamn!!!
bara lugna nu, det kommer en bortavinst tämligen snart! det syns på spelet!!! 10 ggr bättre än mot halmstad, och Oik är grymt starka hemma!!! that´s it!
Kommentera

Sv: Ser inte bra ut!
Förmodligen så var du inte med under finnsäsongen och du kan inte ha sett många matcher förra året!!! Igår var ju spelet nästan bra, förutom att vi drog på oss halvtaskiga utvisningar hela tiden, plus att domaren var katastrof dålig (mot oik oxå). Det man kan börjar funder över är om inte backarna är lite tunna, tycket att dom flyttades undan av OIK forwards ganska så lätt!!
Men det var ett fall framåt iaf!! det kämpades och slets hela tiden!!!
Det känns nästan som att Wallin är mogen för bänken nu, det är inte mycket han presterar för tillfället och det han gör är inte bra!!!! Han väljer hela tiden fel allternativ, har han bra läge att skjuta leter han passning, har han någon i bra skottläge, ja då lägger han den på mål!! Killen kan ju spela hockey, det syns ju!!! men varför funkar det inte?
Kommentera

Sv: Jubel i Valhall
Kommer vi före rögle är jag nöjd
Kommentera

och ja...
...jag har ätit ett gäng citroner i kväll...
Kommentera

Sv: Jubel i Valhall
Fortfarande så finns det inget Valhall i Halmstad. Varenda gång jag kör förbi står det Sannarpshallen på er taskigt upplysta lada.
Själv pissar jag nästan ner mig i skrattanfall när "Hämmes" förlorar, men just nu ids jag inte bry mig. Du verkar däremot ha roligare åt Rögles förluster, än Halmstads vinster?
Snacka om "twistad" i roten!
Kommentera

Jäkla tjatande...
...om den påstådda publiksiffran mot Tingsryd.
Lennart Nordstrand dementerade i fredagens NST att den korrekta publiksiffran skulle vara 2979.
Någonstans har det strulat ihop sig med siffrorna.
Korrekt publiksiffra kommer att presenteras när allting kontrollerats.

Tack alla ni som varit snabba att anklaga styrelse och fan och hans mormor för alla möjliga konspirationer för att öka intresset.
Kommentera

Sv: Veckans intervju
Patrik; Ta bort detta meddelande så fort du läst det!

1: Swehockey-online.
2: Du har mail.
Kommentera

« · 15660 · »