1150x200-s5b1ZRNY.jpeg

Forum

« · 26899 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Rögle
Utvisning på en Gislaved-spelare, dags för kvittering nu!
Kommentera

Sv: Rögle
För lite utvisade menade jag

Va i h*lvete. 0-6 i Oskarshamn - Leksand. I spel med en man mindre gör Fransson(Målis) mål.. Undra om det kan stämma
Kommentera

Rögle
Jag tycker att rögle släpper in för mycket mål och man är utvisade för mycket i dagens match :o) Nä men ser väl bra ut änsålänge
Kommentera

Sv: Ängslig ordförande ?
Eller destruktivitet och inskränkthet !
Känn på dom och njut !
Ingenting är i deras klass!Fråga mej för jag vet !
Kommentera

Tipsgeneralen
Öö du :o) Skulle du vilja titta efter om jag har tippat?. Jag har glömt om jag nu har gjort det. Tippade direkt efter Rögles senaste match. Blackout?. Javisst
Kommentera

Gott å höra, själv leker jag med ordet visioner.
:-)
Kommentera

nnnnnnnnyyyyyyanserad !

Smakar utsökt!Nästan iklass med konstruktivitet eller visioner.
Kommentera

Elevrådsordförande, nej aldrig i livet.
Yttrandefrihet, i den ingår rätten att yttra sig om andras yttrande, och känns inte alls främmande.
Nyanserad... Försök bara fundera lite på ordet, känn hur rätt det ligger i munnen, och använd det gärna i forumet, både som ord och själva betydelsen av det.

Med vänliga hälsningar och hopp om en bra dag(seger i kväll).
Kommentera

Suck !
Ger mig fan på att det är en före detta elevrådsordförande eller likande som dikterat detta.Yttrandefrihet är kanske ett främmande begrepp?

Nä,nu gäller nya tag.Rögle kommer att vinna SA och utan problem ta sig till ES.Dessutom skänker någon föreningen ex antal miljoner till en ny träningshall och alla spelare väljer att spela gratis för att man tycker det är kul.
Kommentera

Nativitet i Växjö
Ett rätt kul reportage om poplaget Växjö Lakers (länk), där man bl.a. får veta att det nästan är samma känsla när laget gör mål som när man får barn(!)
Men visst låter det lite grann som att de lånat ramsorna (de få som hörs) från Brigaden.
Kommentera

Sv: Högardh
Sledet att MIF-jäälarna vann...Kul att det går bra för Högardh som hängde ett i dag..Även Micke Johansson i AJK nätade i kväll.

Come on RÖGLE

Ciao!!
Kommentera

Högardh
MIFFONA vs MoDo 1 - 1
Gissa vem som scorade MoDo:s mål....... PETER HÖGARDH, gotta love that guy!! :)
Kommentera

Killer Bob
Jo man får naturligtvis hylla och kritisera, men Du står bara för negativa tankar och hackande, för inte är det ofta Du kommer med något som kan glädja. Oräknat denna aggresiva tråd så har Du lyckats få ihop ytterligar fyra inlägg de sista 2 veckorna:

1. Varför inte ett helt nytt intro ???
Mig veterligen är det samma som förra säsongen.Att det sedan är Sticky Bomb som gör det kan väl kvitta ?

2, Vad är det för målvakt som inte VILL stå i a-laget ???
Vad händer om Iwarsson blir skadad ?
Har vi råkat ut för ännu en a-kassa spelare ?

3. Problemet är tydligen inte att han vill spela med J-20 utan att han är beordrad !

4. Synd att Hermansson inte är lika bra som hans inställning !
Vad har han sysslat med under försäsongen ?

Jag tror att läsningen i denna bok hade blivit mycket trevligare om Du hade intagit en lite mer ödmjuk och trevlig attityd mot dina likar och andra skribenter i forumet, och kanske kommit med lite mer konstruktiv och nyanserad kritik (som Du ju själv förordar) än vad som är fallet i ovan nämda inlägg
Kommentera

Jo man får naturligtvis hylha och kritisera, men Du står bara för negativa tankar och hackande, för inte är det ofta Du kommer med något som kan glädja. Oräknat denna aggresiva tråd så har Du lyckats få ihop ytterligar fyra inlägg de sista 2 veckorna:

1. Varför inte ett helt nytt intro ???
Mig veterligen är det samma som förra säsongen.Att det sedan är Sticky Bomb som gör det kan väl kvitta ?

2, Vad är det för målvakt som inte VILL stå i a-laget ???
Vad händer om Iwarsson blir skadad ?
Har vi råkat ut för ännu en a-kassa spelare ?

3. Problemet är tydligen inte att han vill spela med J-20 utan att han är beordrad !

4. Synd att Hermansson inte är lika bra som hans inställning !
Vad har han sysslat med under försäsongen ?

Jag tror att läsningen i denna bok hade blivit mycket trevligare om Du hade hade intagit en lite mer ödmjuk och trevlig attityd mot dina likar och andra skribenter i forumet, och kanske kommit med lite mer konstruktiv och nyanserad kritik (som Du ju själv förordar) än vad som är fallet i ovan nämda inlägg
Kommentera

Och Jonas, med tanke på att såväl Votruba som Hansson och Nordstrand var missnöjda med inledningen av säsongen,så var jag ju inte så jävla fel ute ?
Om vi inte får kritisera såväl som hylla är detta ett menigslöst forum.Dock ska det primära målet vara att klubben ska bli bättre,eller hur.
Kommentera

Dömde ut är väl lite överdrivet,men att jag inte var nöjd med resultaten så långt är kanske mer sanningsenligt ?
Sökaren är kanske spåkärring ?
Kommentera

Sv: Hejarklackstävlingar!!?
Jamen... ska de locka hit folk i den ålder kommer de äldre att skita i ishallen och sitta och glo på text-tv:n istället.
Tänk 20 ungar i 10 års ålder sitta och jämnföra sig med andra 10 åringar om vem som skriker högst... Nä, det skulle nog aldrig hålla.. Visst e det säkert en upplevelse för kidsen men man måste locka mer folk i ladan som begriper sig på hockey!!!!

AIA - Forever!
Kommentera

Sv: Hejarklackstävlingar!!?
Hejarklackstävlingar mellan skolklasser???
Låter som något Hammers skulle kunna ha hittat på.....
Finns ingenting som låter så fjantigt som när barn försöker leka klack.
Ha däremot gärna klackmötet på söndag. Tänk om klacken kunde bli lika bra som för 10 år sedan.
Kommentera

Rögle - MIF på fredag
Ett tips till alla er som inte vet vad ni ska göra på fredags kvällen:

Rögle J20 spelar mot MIF Redhawks klockan 19:00. Kom ut och se
och framför allt, heja fram de grön vita till seger mot MIF
Redhawks.

Välkommna!

För senaste nytt om J20 hänvisas till Ungdomssidan www.roglebk.nu
Kommentera

Sv: Hinke
Håller med!
"Hinkes" små veckobrev är högtidsläsning. Bland det bästa som hänt sedan färdigskivat bröd och alu-folie bakom grillen på bilen ;-)
De får aldrig upphöra.
Kommentera

Om Killern ägnade mer av sin "konstruktivitet" till att heja på sina spelare och mindre åt att gnälla kanske vi skulle uppnå bättre resultat och se fler talanger i A-laget. Men det är som det brukar, dom som uppnått minst är dom som gnäller högst.

Det var väl f.ö K-B som dömde ut laget efter 5 omgångar, vilken expert (?)...
Kommentera

Tingsryd på Söndag
Är folk fortfarande intresserade av att träffas några timmar innan match på söndag??? Får några veckor sen var det ett j-kla tjat om att träffas o organisera klack o vice versa. Verkar som intresset lagt sig nu när det går så bra. Men jag har noterat at folk nu börjar tjata om bortresor istället (inställningarna ändrar sig i takt med resultaten...), vilket oxå skulle vara ett ämne att snacka om.
Jag har snackat med Rögle o de har gett oss deras tillsyånd att träffas 2 timmar innan match, men om det inte finns något intresse så ringer jag tillbaka till dem o säger att vi inte kommer.
Kommentera

Du snackar mycket Killer Bob, från din lilla verkstad.
Du snackade mycket mer i början av säsongen, men då åkte du ut med buller och bång. Innan du börjar svänga dig med ord du inte känner innebörden av, kanske jag ska påminna dig om vad du skrev för en dryg månad sedan?
9 av 10 inlägg du skriver är gnäll i någon form. Det kan inte vara lätt att ha så mycket frustration inom sig, och bara en gästbok att få ut den i?
Kommentera

ÄFF
Personligen så oroar jag mig inte för ÄFF. De kommer åka ur igen. Blir väldigt förvånad om de lyckas klamra sig kvar...
Rögle är klassiskt, det räcker mycket långt!
Kommentera

Hejarklackstävlingar!!?
Vad menar Nordstrand med dessa hejarklacks tävlingar?
Ska det bli olika barnklacker i hallen framöver eller....skule vilja dra igång en disskussion angående dessa tävlingar och varför???

Kan det vara så att man vill locka mer publik i åldrarna 7-11 eller....är det gratis inträde också, eller??

Halllåååååå

Och jag håller med dig Killer Bob ang. konstruktiv kritik, helt rätt på den punkten.
Kommentera

Sv: Hinke
Efter att ett uppehåll under vecka 45 tror (och hoppas) jag att Hinke kommer med ett nytt veckobrev i samband med nystrarten av serien till helgen. Håller med om att det är mycket bra läsning i dem!!!
Kommentera

Som sagt visst är det kanske så idag,men med tanke på hur vissa sponsorer uttalat sig efter ÄFF´s serieseger lär det vara en hel del som väljer att stödja fotbollen i kommunen nästa år.
Det jag ville åt med diskussionen var att det är kanske all idé att anställa en utbildad marknadsförare ?
Men som vanligt,Jonas är det ju inte tillåtet att kritisera styrelsen även om detta kan leda till nya ideér.Det är det som kallas för konstruktiv kritik !Kanske ett okänt begrepp, för min herre ?
Kommentera

Hinke
OE: När kommer veckans brev ifrån Hinke?? Det är det absolut bästa med den Officiella sidan (inget ont sagt om allt det andra).
Kommentera

Tingsrydare
Hoppas Tingsryd´s folket är lite mer begåvade med information än paret i Vem Vem Bli Miljonär. För dom var ju katastrof.
Kommentera

Jo, det är så nu, men inget består i all oändlighet, och nog är ÄFF ett större "hot" nu än tidigare.

Vi syns i Mooseland
Nibbe
Kommentera

Tycker mer att det låter som ett konstaterande av faktum!
För så är det Killer Bob. Alldeles oavsett vad du tycker om Rögles nuvarande styrelse.
Kommentera

Ängslig ordförande ?
Nordstrand hävdar att Rögle är Ängelholms kronjuvel när det gäller idrott ! Snacka om att vara ängslig för att ÄFF har nått Superettan !
Nu får klubben kanske anställa en marknadsförare värd namnet ?
Kommentera

Sv: MIF
Allting har en början och ett slut. MIF - Elitserien 90/91-01/02?
Kommentera

MIF
Tagits ur en krönika på internet

"Malmö, förlåt MIF redhawks, har överraskat lika mycket som Södertälje, fast i motsatt riktning. Detta är inget annat än ett totalfiasko och ett bevis på att framgång inte alltid går att köpa för pengar. Laget uppträder stundtals huvudlöst och de har slagit överlägset flest "indianare" (pass till motspelare i egen zon). Hela Sverige skrattar. Ja, nästan i alla fall."

Jag skrattade lite för mig själv när jag läste att allting inte går att köpa för pengar!!! =)

Vi ses i kvalserien, MIF!!
Kommentera

Sv: Stöpfgeshoff
Rögle har hittills rullat runt på alla 3 femmorna även i PP o BP. Han spelar alltså 33% av matchen. Jonas har gjort många poäng så här långt och ligger i top 5 i interna poängligan. Spelar hyfsat offensivt. Backpar med Daniel Larsson. Gör inte många misstag. En bra spelare som dessutom är mycket trevlig!
Kommentera

OE:
Har du lite mer info angående hans status.
Tänker på roll i laget, istid, spel i p.play och b.play osv.
Tidigare har han haft en lite defensiv profil. Hur ser det ut nu?
Kommentera

Sv: Petr Leska
I kvällan hade de en sida om han och rögle.
Kommentera

Var såg du det Jonas?
Kommentera

Yepp, samme Petr Leska som igår sa att han nästa säsong gärna skriver på för en svensk elitserieklubb. Helst Rögle, men de spelar ju inte i elitserien......än ;-)
Kommentera

Petr Leska var ej inte intresserad av kontrakt med RBK vid den tiden. Han åkte över till USA och spelade två år i juniorligan där. Efter det återvände han till Tjeckien. Kanske han har ändrat uppfattning nu när han och Ivana fått en liten son. Vilken kanonförstärkning för RBK och inte minst vilken publikdragare!
Kommentera

Ja, det är samme Petr Leska som spelade i RBKs juniorer 91/92-92/93. Dock utan hockeyfrilla numera ;)
Kommentera

Petr Leska
Är det våran Peter Leska, som lirar med tjeckerna????? Kille som inte fick ett a-lagskontrakt för några år sen...
Kommentera

Sista kvarten TIDAHOLM!

Forza RÖGLE!
Kommentera

Jag kollade träningen igår och kan konstatera att Stöppes form är bra!
Kommentera

Opps
Hej..
Även en general gör en tabbe ibland. Så skedde nyss.
Jag råkade ta bort ett tips till Tipsligan innan jag läste det.
Så vet du med dig att du lämnade ett tips mellan 21 igår kväll och 12 idag så gör gärna om det.
Så att du får dina eventuella poäng.

//Tipsgeneralen - lite för Trigger-Happy ibland
Kommentera

Stöpfgeshoff
Någon som har koll på formen på "Stöppe"?
Kommentera

Sv: http://grontvitt.has.it/
För att veta vad älska innebär...

Om inte jag har fel för mig så är det tvärtom.

För att kunna hata måste man kunna älska...

Ville bara lägg in detta.
Hej då
Kommentera

Sv: bussresan i diket
Kanon om någon försöker stoppa sådant. Jag är åxå helt emot sådana omogna barnsligheter.
Kommentera

Sv: http://grontvitt.has.it/
För att veta vad älska innebär måste man veta vad hata är
Kommentera

Sv: bussresan i diket
Kingen: Men kan du då föklara för mig varför detta inte förekommer under hemmamatcherna?? Jag har varit med om dessa nazihälsningar men det finns iallafall en som försöker stoppa sånt, The punischer!!!

Vi ses i kvalserien, MIF!!
Kommentera

« · 26899 · »